Gran Metropolitano de Barcelona
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
no us perdeu la segona part d'aquest apassionant tema. Un altre feina ben feta d'el Bandero.
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
MOLTES GRÀCIES!!!
És un plaer poder compartir amb vosaltres la història del nostre metro.
És un plaer poder compartir amb vosaltres la història del nostre metro.
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Un molt bon treball "El Bandero", tan aquest com tota la sèrie, molt ben documentats i mol ben fets, i interessants
. Salut!

Molt bo tot el teu bloc, no el coneixia i m'ha agradat molt. Felicitats!elbandero ha escrit:MOLTES GRÀCIES!!!
És un plaer poder compartir amb vosaltres la història del nostre metro.

Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Us deixo aquí la última part del “reportatge” sobre Correus, és la més fluixeta de totes.
Espero que us agradi.
http://redferroviariabcn.blogspot.com/2 ... s-y-3.html
Espero que us agradi.
http://redferroviariabcn.blogspot.com/2 ... s-y-3.html
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
He trobat un interesant article sobre el projecte de Puig i Cadafalch per la Plaça Catalunya el 1923 i publicat en 1927. Llàstima que no es fes... Però no és això el cas. El cas és que en aquest plànol es poden veure els accessos i el túnel de metro del GMB. Amés es pot observar un mapa de tramvies que, no sé si era l'existent, o el plantejat per l'arquitecte. De totes formes em sembla un projecte esplèndid.
http://www.llibrevell.cat/wp/?p=635 

http://www.llibrevell.cat/wp/?p=635 

"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
si voleu resoldre tots els possibles dubtes que tinguéssiu sobre la bifurcación d'Aragón només heu d'entrar a Granmetro.es apartat instal.lacions singulars. Una feina fina. Us deixo un enllaç directe a una pàgina on surt un esquema de la bifurcació amb fotografies i des d'on van estar fetes a més de renders en 3D. Per gaudir. http://www.granmetro.es/BifurcaPlanta.html
Bon treball de l'Alex Reyes, es absolutament complert, pero jo no tinc tan clar que el cantó Urquinaona fos tal com surt, s'em fa extrany, pero pel rigor de les recerques de l'Alex es posible que jo estigui errat.
Jo diria que el troç final cantó Urquinaona quan cada via "enboca" al seu tunel a diferents nivells era una mica mes llarg i que el tros superior amb la lloça tan gran sense us no era tan llarg ni tan ample, ara, jo no tinc cap planol de l'epoca i son nomes càlculs i percepcions, les quals poden ser errònies, aixi que potser si que era realment aixi.
La unica foto que hi ha d'aquest lloc esta feta sobre la via descendent i potser si que lloça en aquell tros era molt ample degut al tunel telescopic i sense ningun us posible, una llastima que no n'hi hagi una foto amb un vista a l'inreves, ja que quasi totes aquestes fotos son dels Brangulí hi haura que repasar a conciencia el seu arxiu a veure si existeixen mes fotos de l'indret.
Una llastima no poguer debatir amb l'autor, o si?
Jo diria que el troç final cantó Urquinaona quan cada via "enboca" al seu tunel a diferents nivells era una mica mes llarg i que el tros superior amb la lloça tan gran sense us no era tan llarg ni tan ample, ara, jo no tinc cap planol de l'epoca i son nomes càlculs i percepcions, les quals poden ser errònies, aixi que potser si que era realment aixi.
La unica foto que hi ha d'aquest lloc esta feta sobre la via descendent i potser si que lloça en aquell tros era molt ample degut al tunel telescopic i sense ningun us posible, una llastima que no n'hi hagi una foto amb un vista a l'inreves, ja que quasi totes aquestes fotos son dels Brangulí hi haura que repasar a conciencia el seu arxiu a veure si existeixen mes fotos de l'indret.
Una llastima no poguer debatir amb l'autor, o si?
Avui, ja que parlem de l'aniversari de la darrera sortida d'un 1000, aprofito l'avinentesa per recordar que també avui, però fa 40 anys, van clausurar Correus.
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Pos vale! Al qual no s'hi pot accedir si no estàs registrat al Facebook! Coses restringides no!
Internet en sí mateix és una restricció, tornem a l'àgora?metring ha escrit:Pos vale! Al qual no s'hi pot accedir si no estàs registrat al Facebook! Coses restringides no!
Salutacions
Josep Maria
De debò que hi han respostes que no s'entenen. Si comencem així, sempre hi haurà algú que no pot accedir a algun mitjà, sigui quin sigui. A més, recordeu que a la norma 14, hi diu:lithops ha escrit:Internet en sí mateix és una restricció, tornem a l'àgora?metring ha escrit:Pos vale! Al qual no s'hi pot accedir si no estàs registrat al Facebook! Coses restringides no!
Salutacions
Josep Maria
A la discreció de l’Administració d’aquest fòrum es troba el decidir quins són els continguts adequats i quins els inadequats per permetre un determinat enllaç web o no.
I nosaltres diem que no té sentit posar un enllaç a una web que no pot consultar tothom, si no està registrat al Facebook.
No era pas la meva intenció molestar a ningú, de fet la meva resposta també vindria donada perquè hi ha respostes que no les entenc.metring ha escrit:De debò que hi han respostes que no s'entenen.
Metring, com tinc molt clar que contestar-te seria donar peu a un off-topic que res aportaria al fil però a la vegada voldria comentar el perquè de la meva resposta, pregunto el següent: què tal obrir un fil a Suggeriments i proves per tal de poder parlar sobre aquesta qüestió?
Salutacions
Josep Maria
la majoria de llocs d'internet demanen d'un registre previ (amb dades que no son comprovades) com per exemple aquest mateix fòrum. Jo no li veig la importància, la veritat. Si es veritat que per consultar aquest fòrum no cal registrar-se però si per participar. De la mateixa manera, jo no tinc compte a twiter i des del fòrum es fan enllaços a aquesta xarxa i al mateix facebook i alguns d'aquests enllaços els enllacen els mateixos administradors. No veig el problema, ja que per una part publiquem enllaços a facebook o twitter i en altres moments no?.
El Twitter el pot llegir TOTHOM, tingui compte o no. Alguns comptes a Facebook no es poden llegir sense registrar-se. S'enten o no la diferència?
Si us plau, back to topic!
Si us plau, back to topic!

Bon dia!
Recupero aquest tema perquè tinc un petit dubte sobre una data, la qual no he aconseguit trobar, es tracta de la data d'inici de les obres del Gran Metropolitano. Segons tinc entès van començar amb un primer pou a la Plaça de Catalunya i més o menys he pogut deduir que es van iniciar cap a la meitat del 1921.
Algú en té més informació?
Gràcies!
Recupero aquest tema perquè tinc un petit dubte sobre una data, la qual no he aconseguit trobar, es tracta de la data d'inici de les obres del Gran Metropolitano. Segons tinc entès van començar amb un primer pou a la Plaça de Catalunya i més o menys he pogut deduir que es van iniciar cap a la meitat del 1921.
Algú en té més informació?
Gràcies!
21 juliol 1921: començament de les obres del GMB
http://www.transport.cat/wiki/index.php ... _Barcelona
http://www.transport.cat/wiki/index.php ... _Barcelona
La wiki, juntament amb el cercador, els grans oblidats del Fòrum.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.