Projectes antics de metro
Projectes antics de metro
Aquí teniu un projecte del 1970, en que es parlava de fer la perllongació del ramal del Gran Metro des de Correus, i ni es parlava per Barceloneta, perquè "En el proyecto inicial se pensó prolongar el recorrido y desviarlo hacia la Barceloneta, pero se desistió porque los incovenientes de proximidad al mar eran muy acusados" Per què van canviar d'opinió, y van eliminar Correus, i finalment es va fer la perllongació des de Barceloneta?
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 22-021.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 22-021.pdf
I aquí, un mapa de projectes de metro del 1974, a un article dedicat a la inauguració del metro fins a Zona Universitària:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 18-031.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 18-031.pdf
Sembla mentida, el senderi que van tenir 35 anys enrere, i els nyaps que han fet per voler ser més llestos, ignorant totalment allò que generacions anteriors van planificar amb força més encert. I la de calers que s'haurien estalviat, només pels continus canvis de plans amb els seus estudis corresponents.metring ha escrit:I aquí, un mapa de projectes de metro del 1974, a un article dedicat a la inauguració del metro fins a Zona Universitària:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 18-031.pdf
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Como vemos, en la actualidad y en algunos lugares surgen también retrógrados que esgrimen como argumentos malas excusas del siglo pasado, que como ya sabemos, se han demostrado ya como falsas.
Saludos,
Sergio
A lo mejor se hizo esa ampliación porque dirigirse a la Estación de Francia y crear un enlace de metro y ferrocarril era lo más lógico y sensato y por supuesto, porque como se ha demostrado, ya en aquellos años, la proximidad del mar es una muy mala excusa y los inconvenientes puede que existan, pero para nada impiden una ampliación y en absoluto son tan "acusados" como para desestimar la llegada del metro a ningún sitio.metring ha escrit:Aquí teniu un projecte del 1970, en que es parlava de fer la perllongació del ramal del Gran Metro des de Correus, i ni es parlava per Barceloneta, perquè "En el proyecto inicial se pensó prolongar el recorrido y desviarlo hacia la Barceloneta, pero se desistió porque los incovenientes de proximidad al mar eran muy acusados" Per què van canviar d'opinió, y van eliminar Correus, i finalment es va fer la perllongació des de Barceloneta?
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 22-021.pdf
Como vemos, en la actualidad y en algunos lugares surgen también retrógrados que esgrimen como argumentos malas excusas del siglo pasado, que como ya sabemos, se han demostrado ya como falsas.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Us recordo que a la meva pàgina web fa temps que tinc una imatge del plànol oficial de futurs projectes del 1974:metring ha escrit:I aquí, un mapa de projectes de metro del 1974, a un article dedicat a la inauguració del metro fins a Zona Universitària:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 18-031.pdf
http://wefer.com/imatges/planols/planol ... n-1974.jpg
Com és evident, dibuixava una xarxa molt més lògica que l'actual, la quakl no ha pogut der desenvolupada per culpa de la mediocritat dels nostres polítics i gestors de tota mena.
Aquest mapa també desmpstra que la L11, la L3 fins a Trinitat Nova, la L5 fins a Vall d'hebron, la L4 fins a Sagrera, un primer projecte de L9 ja estaven ideats.
En tot cas, permetia més sortides racionals per crear una autèntica xarxa metropolitana que no pas el nus gordià que hi ha ara i hi haurà properament. Que no hi havia enllaç als finals de línia (Roquetes/Trinitat Nova, Vall d'Hebron, etc.), cap problema, perquè era qüestió d'allargar una estació més, i ja està.pol ha escrit:Aquest mapa també desmpstra que la L11, la L3 fins a Trinitat Nova, la L5 fins a Vall d'hebron, la L4 fins a Sagrera, un primer projecte de L9 ja estaven ideats.
L'únic problema que li veig és l'excessiu centralisme al voltant de la Pl. Catalunya, que hem heredat avui i que fa que pràcticament totes les línies hi passin i no hi hagi més intercanviadors fora del centre. I un altre llast important és el penós traçat de la L4.
Ja fa uns anys, vaig fullejar a la llibreria del CCCB un fantàstic llibre que parlava de diferents aspectes de la construcció del metro a Barcelona, i hi sortien projectes d'alternatives al pla de 1974. Entre d'altres, dues línies circulars que es tocaven a l'actual estació de Pg. de Gràcia. Algú en té imatges o sap com es titula el llibre?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Tafanejant per la xarxa, he arribat a la pàgina d'en Santfeliuenc on indica tot un seguit de plans d'ampliació de la xarxa de metro de Barcelona, entre els quals hi ha el que indico al missatge anterior. És el de 1966. Veient-los, hom té la impressió que, a part dels primers plans rudimentaris abans de la inauguració del metro, tot el que ve després del primer projecte integral (anys 60) és per empitjorar les idees anteriors. Personalment, el de 1966, i també el de 1963, malgrat ser "d'urgència", em semblen els que haurien tingut més futur de cara a la conformació d'una xarxa de metro coherent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Pues ya es raro que hayas llegado a mi página, jeje, está ahí aislada y solitaria en la red. Y encima últimamente no sé qué pasa que no puedo acceder a ella por el servidor ftp de Geocities. O no me va el Dreamweaver o no va el servidor o no sé qué leches pasa pero no puedo actualizarla, ¿me la habrán pirateado para que no sigamos insistiendo en ya sabeis qué?
En relación a los planes de urgencia... la verdad es que yo con esas 2 líneas circulares que comentas, no sé, no sé, lo que sí que haría ahora mismito sería reconvertir la L9 en línea circular orbital de Barcelona tal y como se indica en la propuesta que en esa misma web hago. Los tramos de la línea vendrían a ser los mismos pero no así la distribución de trazados.
Saludos,
Sergio
Pues ya es raro que hayas llegado a mi página, jeje, está ahí aislada y solitaria en la red. Y encima últimamente no sé qué pasa que no puedo acceder a ella por el servidor ftp de Geocities. O no me va el Dreamweaver o no va el servidor o no sé qué leches pasa pero no puedo actualizarla, ¿me la habrán pirateado para que no sigamos insistiendo en ya sabeis qué?

En relación a los planes de urgencia... la verdad es que yo con esas 2 líneas circulares que comentas, no sé, no sé, lo que sí que haría ahora mismito sería reconvertir la L9 en línea circular orbital de Barcelona tal y como se indica en la propuesta que en esa misma web hago. Los tramos de la línea vendrían a ser los mismos pero no así la distribución de trazados.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Les dues línies circulars tampoc m'agraden massa, però la cosa tenia una solució: deixar la L3 tal qual i convertir els dos cercles petits en un de gran, per les actuals rondes del Mig i Litoral. A més, tenien prevista una línia que aproximadament seguia la Diagonal i, en general, les deixaven totes encarades de tal manera que se'n poguessin fer ampliacions raonables. No com els actuals culs de sac que hi ha, que obliguen a donar voltes i més voltes.Santfeliuenc ha escrit:En relación a los planes de urgencia... la verdad es que yo con esas 2 líneas circulares que comentas, no sé, no sé, lo que sí que haría ahora mismito sería reconvertir la L9 en línea circular orbital de Barcelona tal y como se indica en la propuesta que en esa misma web hago. Los tramos de la línea vendrían a ser los mismos pero no así la distribución de trazados.
Per cert, vaig arribar a la teva pàgina a base de cercar al Google. Tot i que ja la coneixia d'abans, no tenia present que hi figuressin els diferents plans de metro.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Sí, claro, eso es cierto, antes las líneas tenían un mínimo de base y de razonamiento y se dejaba de tal manera que la prolongación no tuviese muchas dudas. La L1 encarada a Bellvitge, la L2 hacia Vall d'Hebron, la L3 hacia Sant Just, L5 a Badalona...
Lo que está claro es que antes y con lo poco que tenían se la despellejaban de tal manera que todo salía y lo que se proponían lo hacían. Y gracias a eso tenemos la red que tenemos, la base de la cual es todo lo anterior. Ahora bien, depués de ello, lo único que se ha sabido hacer en el pasado reciente y en el presente son las ampliaciones obvias pero poniéndole multitud de pegas y esgrimiendo una cantidad de problemas espectacular. Incluso hay ampliaciones evidentes que ni se han hecho ni se tienen en estudio.
Son diferencias que marcan un estilo y un tamaño de red.
Los trazados del metro de Barcelona, además, han de sufrir bajo mi punto de vista un profundo análisis y transformación ya que hay líneas con recorridos esperpénticos. Una remodelación de la red en este sentido sería relativamente no muy costosa pero extremadamente beneficiosa para todos.
Saludos,
Sergio
Sí, claro, eso es cierto, antes las líneas tenían un mínimo de base y de razonamiento y se dejaba de tal manera que la prolongación no tuviese muchas dudas. La L1 encarada a Bellvitge, la L2 hacia Vall d'Hebron, la L3 hacia Sant Just, L5 a Badalona...
Lo que está claro es que antes y con lo poco que tenían se la despellejaban de tal manera que todo salía y lo que se proponían lo hacían. Y gracias a eso tenemos la red que tenemos, la base de la cual es todo lo anterior. Ahora bien, depués de ello, lo único que se ha sabido hacer en el pasado reciente y en el presente son las ampliaciones obvias pero poniéndole multitud de pegas y esgrimiendo una cantidad de problemas espectacular. Incluso hay ampliaciones evidentes que ni se han hecho ni se tienen en estudio.
Son diferencias que marcan un estilo y un tamaño de red.
Los trazados del metro de Barcelona, además, han de sufrir bajo mi punto de vista un profundo análisis y transformación ya que hay líneas con recorridos esperpénticos. Una remodelación de la red en este sentido sería relativamente no muy costosa pero extremadamente beneficiosa para todos.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Missatge procedent de: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=120
En Guigui i d'altres companys parleu del Pla de Metros de l'any 1966, que no era el d'urgència, aquest era de l'any 1963.
Us penjo una còpia del Pla de Metros de l'any 1966, amb el famos 8, les circulars Línia III (3) i Línia IV (4). Salut companys!
En Guigui i d'altres companys parleu del Pla de Metros de l'any 1966, que no era el d'urgència, aquest era de l'any 1963.
Us penjo una còpia del Pla de Metros de l'any 1966, amb el famos 8, les circulars Línia III (3) i Línia IV (4). Salut companys!
- Fitxers adjunts
-
- Pla de Metros de l'any 1966
- scan0001..jpg (259.56 KiB) Visualitzat 8053 cops
- sigfrid440s
- N6
- Entrades: 292
- Facebook: ssygger
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Un planol realment interessant.
Ja es pensava en una línia per la diagonal! Pero sobretot em crida l'atenció la idea de crear una nova linia complementaria al tren de sarria i el gran metro, per lo que semba la intencio era que pases per sota del carrer d'urgell. D'haver sigut realitat avui en dia Francesc Macia tindria metro, o imagineu-vos que aquest projecte l'aprofites FGC per a prolonolgar o be la L8 o be crear un segon tunel per al tren del valles que pogues comunicar amb Plaça Espanya. :camilla
Ja es pensava en una línia per la diagonal! Pero sobretot em crida l'atenció la idea de crear una nova linia complementaria al tren de sarria i el gran metro, per lo que semba la intencio era que pases per sota del carrer d'urgell. D'haver sigut realitat avui en dia Francesc Macia tindria metro, o imagineu-vos que aquest projecte l'aprofites FGC per a prolonolgar o be la L8 o be crear un segon tunel per al tren del valles que pogues comunicar amb Plaça Espanya. :camilla
Podries penjar-lo amb més resolució / tamany per a poder-lo ampliar?? Gracies per endavant.122-042-132 ha escrit:En Guigui i d'altres companys parleu del Pla de Metros de l'any 1966, que no era el d'urgència, aquest era de l'any 1963.
Us penjo una còpia del Pla de Metros de l'any 1966, amb el famos 8, les circulars Línia III (3) i Línia IV (4). Salut companys!
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Ho sento, però és la millor resolució que puc penjar. Cal tindre en compte qué és un scannejat d'un antic document de l'any 1969 extret de la revista Gaceta Ilustrada, que va dedicar dos monogràfics a Barcelona. Salut!
Has mirat l'opció per escollir la resolució del programa de l'escaner? Potser així pots penjar-la en una mida més llegible.
No us perdeu el que acabo de trobar per internet:
http://www.raco.cat/index.php/Espais/ar ... 664/159533
A les pàgines 5 i 6 d'aquest .pdf hi apareix un plànol del metro amb una L6 (que res té a veure amb l'actual) que té el plantejament de la L9 actual. Sabia que hi havia un projecte de una nova Linea VI però desconeixia que el projete hagués arribat fins fa poc.
http://www.raco.cat/index.php/Espais/ar ... 664/159533
A les pàgines 5 i 6 d'aquest .pdf hi apareix un plànol del metro amb una L6 (que res té a veure amb l'actual) que té el plantejament de la L9 actual. Sabia que hi havia un projecte de una nova Linea VI però desconeixia que el projete hagués arribat fins fa poc.

Aquest link no em resol res....BCN2008 ha escrit:No us perdeu el que acabo de trobar per internet:
http://www.raco.cat/index.php/Espais/ar ... 664/159533
A les pàgines 5 i 6 d'aquest .pdf hi apareix un plànol del metro amb una L6 (que res té a veure amb l'actual) que té el plantejament de la L9 actual. Sabia que hi havia un projecte de una nova Linea VI però desconeixia que el projete hagués arribat fins fa poc.

El licor Calisay no se bebe, se saborea
És que no es tractava de resoldre res, sinó de fer-nos partícips del descobriment. Ni tant sols el missatge estava penjat en aquest subfòrum, en origen.calisay ha escrit:Aquest link no em resol res....BCN2008 ha escrit:No us perdeu el que acabo de trobar per internet:
http://www.raco.cat/index.php/Espais/ar ... 664/159533
A les pàgines 5 i 6 d'aquest .pdf hi apareix un plànol del metro amb una L6 (que res té a veure amb l'actual) que té el plantejament de la L9 actual. Sabia que hi havia un projecte de una nova Linea VI però desconeixia que el projete hagués arribat fins fa poc.
Cert, em vaig equivocar de tema a l'hora de penjar el missatge, ho sento.metring ha escrit:És que no es tractava de resoldre res, sinó de fer-nos partícips del descobriment. Ni tant sols el missatge estava penjat en aquest subfòrum, en origen.calisay ha escrit:Aquest link no em resol res....BCN2008 ha escrit:No us perdeu el que acabo de trobar per internet:
http://www.raco.cat/index.php/Espais/ar ... 664/159533
A les pàgines 5 i 6 d'aquest .pdf hi apareix un plànol del metro amb una L6 (que res té a veure amb l'actual) que té el plantejament de la L9 actual. Sabia que hi havia un projecte de una nova Linea VI però desconeixia que el projete hagués arribat fins fa poc.
