Cronologia del ferrocarril de via ampla a Catalunya

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 01/12/2005 0:06

davida ha escrit:Es un mapa de 1951 i no s'assembla en res a la configuració actual de la zona.
No es un document privat, es públic i a tothom el pot consultar, simplement es propietat de l'ajuntament i no en puc fer un ús públic sense autorització previa.
Hola company, 1951 no hi havia ALSTOM...llavors si que no ho entenc pas :x

No és una actitud correcta tractant-se d'un ens públic...No t'haurien de posar barreres en aquest sentit!

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dijous 01/12/2005 15:24

No es tant estrany aixo que diu en davida sobre el permis per la difusió de documents d'entitats publiques. Jo m'he trobat amb una situacio molt semblant. Deu ser el "modus operandi" de tots els organs publics, no se ben be perque.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 02/12/2005 11:50

Trenscat ha escrit:Per cert, com a algunes de dades bàsiques que encara em falten per saber és la data (o dates) d'inauguracions del tram Mataró-Maçanet. També la data d'obertura del tram Portbou-Cervera de la Marenda, si és que no va arribar a Cervera a la mateixa data en que va arribar a Portbou :? Gràcies!
Farà un parell d'anys, es va celebrar el 125è aniversari de la connexió internacional entre Portbou i Cerbère, en concret es va celebrar el dia de la hispanitat.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 16/09/2008 9:06

He mogut el tema al fòrum d'Història del transport per seguir fent la cronologia ferroviària de Catalunya :D



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dilluns 22/09/2008 20:21

Aquesta cronologia podria indicar no solament l'any sinó que es podria donar la data concreta. Posats a fer, fem ho bé.
Ja diràs a on podem fer arribar la informació,
jms



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 22/09/2008 20:23

La podeu fer arribar en aquest mateix fil o en privat, com més us estimeu. Gràcies per avançat!



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dilluns 22/09/2008 20:27

Aixo ja existeix: http://www.ferrocarrils.net exhaustivament detallada.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 23/09/2008 9:07

ping ha escrit:Aixo ja existeix: http://www.ferrocarrils.net exhaustivament detallada.
Sí però si no he mirat malament es queda a l'any 1890... ens falten 118 anys més per completar :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/09/2008 9:13

Doncs si, en queden uns quants...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 23/09/2008 11:26

dgtxa ha escrit:
En qualsevol cas -corregiu-me si vaig errat-, l'espai que ocupen les vies és públic, i encara que desaparegui el servei de ferrocarril ho continua sent.

Per tant se'm fa estrany que un ajuntament no deixi divulgar un plànol del traçat d'un terreny públic.
Pel que jo sé en altres casos, quan es construeix un ferrocarril, sigui una companyia privada o sigui l'estat directament, els terrenys s'expropien en virtut d'una declaració d'utilitat pública del propi ferrocarril. Recordem que un ferrocarril és una concessió de l'estat i els terrenys que ocupa han de ser revertibles a l'estat (*). Quan es tanca l'explotació, si desapareix la declaració d'utilitat pública, l'estat pot vendre els terrenys, cosa que no acostuma a passar mai (o gairebé **). A les línies ex-renfe, encara que no passin trens, hi sol passar una potent xarxa de comunicacions en fibra òptica, la comercialització de la qual proporciona uns ingressos a ADIF gens menyspreables i, així de passada, es manté la declaració d'utilitat pública.

* per això es va haver de tancar el mina-grott a la muntanya del Tibidabo, ja que els terrenys que ocupava no eren revertibles a l'estat i no se li va poder fer una concessió.

** només conec el cas del Mollerussa-Balaguer.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 10/08/2010 19:29

No estic segur, però... l'estació de Sant Vicenç de Calders és posterior a la creació de les dues línies, no? Llavors potser s'hauria d'incloure a la cronologia, no?

O es va construir a la Línia de Vilafranca i quan es va absorbir a Compañía de los Ferrocarriles Directos de Madrid y Zaragoza llavors TBF va fer l'enllaç?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 11/08/2010 0:24

Tinc a les mans el llibre "El ferrocaril, la xarxa catalana", de Tomàs B. Ubach i Soler, i a la cronologia diu que l'any 1883 es va inaugurar el tram Calafell-Valls, i que el 1887, l'enllaç de Sant Vicenç de Calders.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 26/06/2011 23:42

Trenscat ha escrit:1956 Electrificació Bordeta-Molins-Martorell, Tarragona-Vilanova-Barcelona, Can Tunis, Barcelona EdF-Clot-Sagrera
L'electrificació de la línia Barcelona-Vilanova-Tarragona es va inaugurar, concretament, el 26 de juny de 1956, avui fa 55 anys. :brindis

:flecha Hemeroteca de La Vanguardia


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Història del transport”