"El apeadero de la Diagonal"

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23581
Ubicació: Fabra i Puig

"El apeadero de la Diagonal"

Entrada Autor: metring » Dimecres 18/08/2010 11:21

Lo del túnel de ferrocarril per la Diagonal, pel que he vist a La Vanguardia, te un precedent en una idea de finals del segle XIX, de fer un baixador que finalment es va desestimar, al·legant això:
La Comisión de Ensanche, al dictaminar sobre este asunto, ha propuesto, y el Ayuntamiento
ha aceptado, que sea denegada la construcción de un apeadero en la calle Diagonal,
fundándose para ello en que so invadiría gran extensión de terreno viable y en
que se interrumpiría la visualidad y el tránsito en las calles de Urgel y Diagonal


(a mí que em perdonin, però ja em direu quin trànsit havia l'any 1884)

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-006.pdf

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-007.pdf



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 18/08/2010 17:31

metring ha escrit:Lo del túnel de ferrocarril per la Diagonal, pel que he vist a La Vanguardia, te un precedent en una idea de finals del segle XIX, de fer un baixador que finalment es va desestimar, al·legant això:
La Comisión de Ensanche, al dictaminar sobre este asunto, ha propuesto, y el Ayuntamiento
ha aceptado, que sea denegada la construcción de un apeadero en la calle Diagonal,
fundándose para ello en que so invadiría gran extensión de terreno viable y en
que se interrumpiría la visualidad y el tránsito en las calles de Urgel y Diagonal


(a mí que em perdonin, però ja em direu quin trànsit havia l'any 1884)

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-006.pdf

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-007.pdf
No m'estranyaria ni un pel que les raons de "falta de visibilitat" fóssin de caire militar. A aquests no els feia ni pisca de gràcia els obstacles visuals, i així és com no deixaven construir a Montjuïc, i potser aqui els dificultava visibilitat des del quartel del carrer Viladomat o algun altre punt. És només una conclusió teòrica, ni tan sols sé si aquest estava construït en aquella època, però llavors la ciutat els era massa revolucionària i les forces militars gastaven més esforços en mantenir-la controlada que en defendre-la.

Gràcies pel document, curiós si més no.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23825
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/08/2010 0:24

I de quina línia havia de formar part el baixador?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Història del transport”