Futur servei linia Puigcerdà
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Fins a Puigcerdà hi han zones que degut al perfil de la línia és quasi imposible anar a 100. El que s'ha de fer és que en els trams on sigui possible, es pugui anar a 100 o més (per exemple a la recta de Queixans).
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
M'alegra molt llegir això de les noves limitacions de velocitat a la línia. Aquesta línia, igual que la Manresa-Lleida, històricament ha patit una successió de limitacions temporals (temporalment definitives o definitivament temporals) que arribaven al ridícul. Les úniques limitacions de velocitat han de ser per traçat (en planta i alçat), no per mal estat de la via i/o de la catenària.
Altra cosa és el servei que s'hi presta.
Per als trens semidirectes s'hauria de fer servir material, almenys, de regionals. Les 444 reduïdes a dos cotxes (si no s'haguessin malvenut a Xile) serien les ideals per a la línia, amb el furgó adaptat a bicicletes i esquís. Com que ja no hi són, les 448r també farien el fet, sobretot ara que estan sent substituïdes per les 449. Això comptant que les 448 no tinguin el mateix problema que tenien les 440 si patinaven pujant a Puigcerdà: s'havia de tallar tracció completament i tornar a donar punts des de 0, cosa molt problemàtica en rampes del 40‰. Les 438 reostàtiques no tenien aquest problema, es podien baixar uns punts la tracció, quan s'havia recuperat l'adherència es podia tornar a pujar punts de tracció.
Trobo a faltar un servei semidirecte per als barcelonins que vulguin fer activitats d'oci al Ripollès i la Cerdanya. Un tren que sortís de Barcelona cap a les 7 del matí amb parades a Vic, Ripoll, Ribes, La Molina, Puigcerdà i La Tor estaria molt bé. La Tornada des de La Tor hauria de ser cap a les 17-18h a l'hivern i les 19-19:30h a l'estiu.
Salut !!
Altra cosa és el servei que s'hi presta.
Per als trens semidirectes s'hauria de fer servir material, almenys, de regionals. Les 444 reduïdes a dos cotxes (si no s'haguessin malvenut a Xile) serien les ideals per a la línia, amb el furgó adaptat a bicicletes i esquís. Com que ja no hi són, les 448r també farien el fet, sobretot ara que estan sent substituïdes per les 449. Això comptant que les 448 no tinguin el mateix problema que tenien les 440 si patinaven pujant a Puigcerdà: s'havia de tallar tracció completament i tornar a donar punts des de 0, cosa molt problemàtica en rampes del 40‰. Les 438 reostàtiques no tenien aquest problema, es podien baixar uns punts la tracció, quan s'havia recuperat l'adherència es podia tornar a pujar punts de tracció.
Trobo a faltar un servei semidirecte per als barcelonins que vulguin fer activitats d'oci al Ripollès i la Cerdanya. Un tren que sortís de Barcelona cap a les 7 del matí amb parades a Vic, Ripoll, Ribes, La Molina, Puigcerdà i La Tor estaria molt bé. La Tornada des de La Tor hauria de ser cap a les 17-18h a l'hivern i les 19-19:30h a l'estiu.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Potser les obres faròniques són els soterraments, l'ampliació de carrils a autopistes, la construcció de més i més autovies per tot Catalunya (Barcelona-Vic-Ripoll-Túnel Caríssim per Toses n'és un bon exemple).... i no us oblideu del magnífic pas subterrani de Queralbs!!!
Mentrestant, hi ha qui farda de flotamamodennaduropa.UT440_132M ha escrit:No notaran els viatgers de cada dia la diferència entre la comoditat d'un 465 o una 447. Potser notaran que el 465 té els seients més ergonòmics.Retorn de les 440 Delta ja!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Si finalment no és una UT 447 tindrem dos materials diferents a la línia. Les proves del CIVIA ja van fer-se fa temps, com tots sabeu. Podrem veure el túnel del cargol en classe quasi frontal...
Esperem que sigui un CIVIA rodalies Catalunya. És una llàstima que no arribi a La Tor de Querol.
Esperem que sigui un CIVIA rodalies Catalunya. És una llàstima que no arribi a La Tor de Querol.
UT440_132M ha escrit:Em comenta el company alkolo89, que el semi-directe que es posa en marxa dilluns, anirà servit per material de la sèrie 465. En teoria, divendres o diumenge, pujarà sense servei, i dilluns a les 6:20 ja baixarà fent el nou semi-directe. Els factors i personal de neteja estan avisats que ha de pujar un 465. Els caps de setmana dormirà a Puigcerdà.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Doncs jo el que espero és que hi hagi un tren CÓMODE.
Ei, des del Bloc de DPTOP han respost sobre algunes de les vostres propostes sobre el tema!
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... omment-417
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... omment-417
Si alguien pone limitaciones será por algo no creo que las dejen para fastidiarnos.genissimon ha escrit:M'alegra molt llegir això de les noves limitacions de velocitat a la línia. Aquesta línia, igual que la Manresa-Lleida, històricament ha patit una successió de limitacions temporals (temporalment definitives o definitivament temporals) que arribaven al ridícul. Les úniques limitacions de velocitat han de ser per traçat (en planta i alçat), no per mal estat de la via i/o de la catenària.
Altra cosa és el servei que s'hi presta.
Per als trens semidirectes s'hauria de fer servir material, almenys, de regionals. Les 444 reduïdes a dos cotxes (si no s'haguessin malvenut a Xile) serien les ideals per a la línia, amb el furgó adaptat a bicicletes i esquís. Com que ja no hi són, les 448r també farien el fet, sobretot ara que estan sent substituïdes per les 449. Això comptant que les 448 no tinguin el mateix problema que tenien les 440 si patinaven pujant a Puigcerdà: s'havia de tallar tracció completament i tornar a donar punts des de 0, cosa molt problemàtica en rampes del 40‰. Les 438 reostàtiques no tenien aquest problema, es podien baixar uns punts la tracció, quan s'havia recuperat l'adherència es podia tornar a pujar punts de tracció.
Trobo a faltar un servei semidirecte per als barcelonins que vulguin fer activitats d'oci al Ripollès i la Cerdanya. Un tren que sortís de Barcelona cap a les 7 del matí amb parades a Vic, Ripoll, Ribes, La Molina, Puigcerdà i La Tor estaria molt bé. La Tornada des de La Tor hauria de ser cap a les 17-18h a l'hivern i les 19-19:30h a l'estiu.
Salut !!
Por otra parte me extraña que digas que irian bien poner unidades 444 por que las 440 no van bien cuando estas unidades tienen los mismos bogies y la misma tracción eléctrica, ademas lo siento decir pero siempre me parecierón un trasto no me extraña que renfe se las quitara de encima en cuanto pudo.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Llarga Rodalia !!! Tant llarga que pots anar a comprar pa a la Boulangerie de Latour-de-Carol.
Potser sí que cap a París la demanda és minsa, però cap a Toulouse, Foix o Ax no. És línia internacional !!!!
Potser sí que cap a París la demanda és minsa, però cap a Toulouse, Foix o Ax no. És línia internacional !!!!
metring ha escrit:Ei, des del Bloc de DPTOP han respost sobre algunes de les vostres propostes sobre el tema!
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... omment-417
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- viscaelcat
- N6
- Entrades: 258
- Ubicació: Mataró
Jo ja l'he vist en classe frontal!!liniadelRipollés ha escrit:Si finalment no és una UT 447 tindrem dos materials diferents a la línia. Les proves del CIVIA ja van fer-se fa temps, com tots sabeu. Podrem veure el túnel del cargol en classe quasi frontal...

- wefer
- Administrador
- Entrades: 7215
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Doncs felicito des d'aquí a la Generalitat pel bon servei que està donant des del seu blog. No és gaire comú en aquest país (i fins i tot diria que en la majoria).
no obstant, el tema d'agafar un bus fins a Girona i allà enllaçar amb serveis francesos... m'ha deixat força descol·locat. De fet, no he entès què vol dir, però vaja...
no obstant, el tema d'agafar un bus fins a Girona i allà enllaçar amb serveis francesos... m'ha deixat força descol·locat. De fet, no he entès què vol dir, però vaja...
Jo tampoc entenc això d'anar a Girona en Bus per agafar un regional cap a Cervera i enllaçar amb la SNCF. Potser el que hauriem d'interpretar és que anem a Girona, però no a l'estació, sinó a l'aeroport, on hi trobarem les connexions internacionals.metring ha escrit:Ei, des del Bloc de DPTOP han respost sobre algunes de les vostres propostes sobre el tema!
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... omment-417
Potser la demanda es "minsa", però més pel costat català, on no ens creiem això del ferrocarril transfronterer. Ja siguin passatgers de la zona o turistes d'interrail, a la línia de Puigcerdà no és estrany veure-hi viatgers que, després de viatjar fins a La Tor de Querol, continuen el viatge cap a Barcelona, més aviat sorpresos per la "minsa" qualitat del servei a l'altre costat dels Pirineus. Però sóc optimista, tard o d'hora els nostres polítics descobriran el potencial d'aquesta línia i s'hi oferiran serveis com cal.

Fins Aviat!
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Interessant i lamentable resposta més valdria a aquests responsables de la Generalitat que baixessin una mica del cotxe oficial, la demanda pot ser minsa però si en un tren s'hi pot fer que hi vagin 100 persones serà millor que si n'hi van 90 i pel costat francès no només es pot anar a París sinó a Ax, Foix, Tolosa entre d'altres i l'enllaç amb el tren groc.
Però com s'ha dit com a mínim contesten.
Però com s'ha dit com a mínim contesten.
metring ha escrit:Ei, des del Bloc de DPTOP han respost sobre algunes de les vostres propostes sobre el tema!
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... omment-417
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Jo també els he felicitat des d'allà. Us convido a que vosaltres també hi participeu, aprofitant que hi ha algú que respon!
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Caldrà, de nou, introduir la línia de Puigcerdà al sistema de venda de bitllets internacional. Jo vull tornar a fer Bourg Madame-Ribes de Freser amb bitllet directe SNCF tot i tenir minsa demanda. (Com ho saben si han trencat el conveni internacional de viatgers de forma unilateral ?)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N1
- Entrades: 4
Bon dia nois sòc nou per aqui però un apassionat dels trens.
Volia fer una pregunta a veure si algú en pot ajudar. Sabeu l' equipament d' aquesta línea (Barcelona-Puigcerdà)? Es a dir si tè ASFA, tipus de Bloqueig, si tè Tren-Terra, equipada amb CTC, tipus de carril, travesses...
es a dir tot envers a la seva superestrùctura. Sabeu d'alguna web, pàgina o enllaç on pugui informar-me?
Moltes Gràcies i salutacions a tothom. Ja anirem parlant... 




- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Exhaustiva planificación de trabajos en la línea Barcelona-Puigerdá para la reducción de los tiempos de viaje
Desde hoy, nuevos servicios en esta línea de Rodalies de Cataluña ● Se reduce el tiempo de viaje hasta 43 minutos entre ambas ciudades y se ofertan un quince por ciento más de plazas
A partir de hoy, 6 de septiembre, se reducen los tiempos de viaje en la línea de Barcelona a Puigcerdá, que gestiona Rodalies de Cataluña, (Ver noticia), como consecuencia de los nuevos cuadros de velocidades máximas y mejoras de la gestión de la capacidad y prestaciones de la línea que ha sido posible implantar tras la renovación de vía entre Ripoll y Puigcerdá.
Exhaustiva planificación de trabajos en la línea Barcelona-Puigerdá para la reducción de los tiempos de viaje
(06/09/2010)
El Área de Investigación, Formación y Colaboración Científica de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles ha elaborado el siguiente informe sobre las actuaciones que se han llevado a cabo en la línea para poder programar estos servicios.
El desarrollo del trabajo de planificación para el nuevo servicio ha sido extremadamente exhaustivo y muy laborioso, debido a las peculiaridades de la línea:
- Numerosas curvas en todo el recorrido (en algunos tramos es una línea de montaña); ello da lugar a la necesidad de instalación de muchos cartelones de señalización.
- En esta línea se encuentran los mayores desniveles de la red convencional Adif, lo que ha complica los estudios de frenado, por no poder aplicarse los criterios normales.
- La existencia de veintioho pasos a nivel, cuyas señales de protección están ajustadas para las velocidades actuales en cuanto a distancia de frenado, lo que requiere su desplazamiento si se aumentan las velocidades.
- La dificultad del encaje en malla de los trenes con un menor tiempo de viaje, por ser una línea en vía única, lo que obliga a reprogramar todos los cruces.
Para simplificar la señalización de las curvas, se ha optado por señalizar en vía sólo la velocidad del Tipo A (correspondiente al material normal de la línea, unidades serie 447), minorando sensiblemente el número de cartelones; se facilita su interpretación por parte del personal de conducción y se reduce el coste económico de instalación.
Ello ha permitido evitar la instalación de casi un 70 por ciento de los cartelones inicialmente previstos (180 cartelones a instalar frente a 540). La seguridad de las circulaciones del Tipo Normal (N), que serían atípicas, se garantiza restringiendo la velocidad máxima de los distintos tramos de la línea.
Señales de bloqueo
En cuanto a las señales de bloqueo, hay tres señales en las cuales el aumento de la velocidad provoca falta de distancia de frenado. Por este motivo se han establecido dos limitaciones temporales por falta de distancia de frenado (una de ella engloba dos señales), que será suprimidas cuando se adapten las instalaciones.
El mejor tiempo de viaje actual entre Plaza de Catalunya y Puigcerdá era de dos horas y 58 minutos. El tiempo de viaje del nuevo tren semidirecto es de veintinueve minutos menos, sentido Barcelona, y de dos horas y veinticuatro minutos, 34 menos, sentido Puigcerdá.
El nuevo tren sale de Puigcerdá a las 6:20 para llegar a Barcelona-Plaza de Catalunya a las 8:49. Por la tarde sale a las 18:32 de Barcelona y llega a la ciudad de la Cerdanya a las 20:56. Solo para en Vic y Ripoll.
Este tiempo de viaje desde Puigcerdá es el mejor de la historia de la línea, ya que es menor que el tiempo de dos horas y 42 minutos que en 1988 empelaba el “Pulllman de la Cerdanya” (678/679) de Puigcerdá a Barcelona Sants con paradas en Ribes, Ripoll y Vic.
Las mejoras medias de tiempo de viaje del resto de rutas de la línea gracias a las medidas emprendidas son las siguientes:
RUTAS
Mejoras medias de tiempo de viaje
Relación Barcelona – La Tour/Puigcerdá / Ribes
20 minutos
Relación Barcelona – Ripoll
13 minutos
Relación Barcelona – Vic
6 minutos
Relación Barcelona – La Garriga y Granollers-Canovelles
2 minutos
Para cubrir las faltas de distancia de frenado, en Pasos a Nivel especialmente, se recogen las correspondientes limitaciones en Consigna B. Se requiere una adaptación en las instalaciones para la eliminación paulatina de las limitaciones a medio plazo.
Reducción de tiempos de viaje y nuevos servicios BARCELONA - PUIGCERDÁ
http://www.vialibre-ffe.com
Desde hoy, nuevos servicios en esta línea de Rodalies de Cataluña ● Se reduce el tiempo de viaje hasta 43 minutos entre ambas ciudades y se ofertan un quince por ciento más de plazas
A partir de hoy, 6 de septiembre, se reducen los tiempos de viaje en la línea de Barcelona a Puigcerdá, que gestiona Rodalies de Cataluña, (Ver noticia), como consecuencia de los nuevos cuadros de velocidades máximas y mejoras de la gestión de la capacidad y prestaciones de la línea que ha sido posible implantar tras la renovación de vía entre Ripoll y Puigcerdá.
Exhaustiva planificación de trabajos en la línea Barcelona-Puigerdá para la reducción de los tiempos de viaje
(06/09/2010)
El Área de Investigación, Formación y Colaboración Científica de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles ha elaborado el siguiente informe sobre las actuaciones que se han llevado a cabo en la línea para poder programar estos servicios.
El desarrollo del trabajo de planificación para el nuevo servicio ha sido extremadamente exhaustivo y muy laborioso, debido a las peculiaridades de la línea:
- Numerosas curvas en todo el recorrido (en algunos tramos es una línea de montaña); ello da lugar a la necesidad de instalación de muchos cartelones de señalización.
- En esta línea se encuentran los mayores desniveles de la red convencional Adif, lo que ha complica los estudios de frenado, por no poder aplicarse los criterios normales.
- La existencia de veintioho pasos a nivel, cuyas señales de protección están ajustadas para las velocidades actuales en cuanto a distancia de frenado, lo que requiere su desplazamiento si se aumentan las velocidades.
- La dificultad del encaje en malla de los trenes con un menor tiempo de viaje, por ser una línea en vía única, lo que obliga a reprogramar todos los cruces.
Para simplificar la señalización de las curvas, se ha optado por señalizar en vía sólo la velocidad del Tipo A (correspondiente al material normal de la línea, unidades serie 447), minorando sensiblemente el número de cartelones; se facilita su interpretación por parte del personal de conducción y se reduce el coste económico de instalación.
Ello ha permitido evitar la instalación de casi un 70 por ciento de los cartelones inicialmente previstos (180 cartelones a instalar frente a 540). La seguridad de las circulaciones del Tipo Normal (N), que serían atípicas, se garantiza restringiendo la velocidad máxima de los distintos tramos de la línea.
Señales de bloqueo
En cuanto a las señales de bloqueo, hay tres señales en las cuales el aumento de la velocidad provoca falta de distancia de frenado. Por este motivo se han establecido dos limitaciones temporales por falta de distancia de frenado (una de ella engloba dos señales), que será suprimidas cuando se adapten las instalaciones.
El mejor tiempo de viaje actual entre Plaza de Catalunya y Puigcerdá era de dos horas y 58 minutos. El tiempo de viaje del nuevo tren semidirecto es de veintinueve minutos menos, sentido Barcelona, y de dos horas y veinticuatro minutos, 34 menos, sentido Puigcerdá.
El nuevo tren sale de Puigcerdá a las 6:20 para llegar a Barcelona-Plaza de Catalunya a las 8:49. Por la tarde sale a las 18:32 de Barcelona y llega a la ciudad de la Cerdanya a las 20:56. Solo para en Vic y Ripoll.
Este tiempo de viaje desde Puigcerdá es el mejor de la historia de la línea, ya que es menor que el tiempo de dos horas y 42 minutos que en 1988 empelaba el “Pulllman de la Cerdanya” (678/679) de Puigcerdá a Barcelona Sants con paradas en Ribes, Ripoll y Vic.
Las mejoras medias de tiempo de viaje del resto de rutas de la línea gracias a las medidas emprendidas son las siguientes:
RUTAS
Mejoras medias de tiempo de viaje
Relación Barcelona – La Tour/Puigcerdá / Ribes
20 minutos
Relación Barcelona – Ripoll
13 minutos
Relación Barcelona – Vic
6 minutos
Relación Barcelona – La Garriga y Granollers-Canovelles
2 minutos
Para cubrir las faltas de distancia de frenado, en Pasos a Nivel especialmente, se recogen las correspondientes limitaciones en Consigna B. Se requiere una adaptación en las instalaciones para la eliminación paulatina de las limitaciones a medio plazo.
Reducción de tiempos de viaje y nuevos servicios BARCELONA - PUIGCERDÁ
http://www.vialibre-ffe.com
- Fitxers adjunts
-
- 5872_1_G.jpg
- (23.02 KiB) S’ha baixat 391 vegades
Doncs el primer semidirecte ha arribat a Barcelona amb 9 minuts de retard.
Bon dia.
Aquest matí amb els nous horaris, per l'estació de Vic la majoria de trens circulen amb entre 8 i 20 minuts de retard
Aquest matí amb els nous horaris, per l'estació de Vic la majoria de trens circulen amb entre 8 i 20 minuts de retard