Noves tarifes ATM Barcelona
Re: Tarifes ATM 2011
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 1449.shtml
La Generalitat subirá el 2,9% el transporte público
Siempre que la Administración habla del transporte público se esfuerza en recordar que el viajero paga menos de la mitad del coste real del servicio. Bajo esta premisa, el secretario para la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, avanzó el viernes en un encuentro de la Agrupación de Municipios con Transporte Urbano que el Govern propondrá a la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) un aumento medio del 2,9% en las tarifas del transporte público de cara al 2011.
Este aumento «moderado», en palabras de Nadal, supera la previsión oficial de inflación prevista por el Gobierno central (2,3%), pero el responsable de Mobilitat aclaró que la intención de este incremento no es ganar dinero, pero tampoco perderlo.
El aumento de la tarifa del transporte público se unirá pues a la subida del taxi, que a partir del 16 de diciembre se encarecerá un 3,2% después de que los precios se congelaran en el 2010 para contrarrestar la crisis.
La Generalitat subirá el 2,9% el transporte público
Siempre que la Administración habla del transporte público se esfuerza en recordar que el viajero paga menos de la mitad del coste real del servicio. Bajo esta premisa, el secretario para la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, avanzó el viernes en un encuentro de la Agrupación de Municipios con Transporte Urbano que el Govern propondrá a la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) un aumento medio del 2,9% en las tarifas del transporte público de cara al 2011.
Este aumento «moderado», en palabras de Nadal, supera la previsión oficial de inflación prevista por el Gobierno central (2,3%), pero el responsable de Mobilitat aclaró que la intención de este incremento no es ganar dinero, pero tampoco perderlo.
El aumento de la tarifa del transporte público se unirá pues a la subida del taxi, que a partir del 16 de diciembre se encarecerá un 3,2% después de que los precios se congelaran en el 2010 para contrarrestar la crisis.
Re: Tarifes ATM 2011
Al PaĂs Basc tot Euskotren estĂ zonificat, aixĂ com les xarxes de Rodalia de RENFE (tant Biskaia com Guipuzkoa) aixĂ com la lĂnia Bilbo-Balmaseda de FEVE, tambĂ© el Metro de Bilbao. La xarxa d'autobusos Bizkaibus (provincials de Bizkaia) estĂ zonificada, aixĂ com la xarxa d'autobusos Lurraldebus (provincials de Guipuzkoa). Per tant no sĂ© d'on treus aquesta afirmaciĂł.Lluita1714 ha escrit:El millor, Mako, seria pagar el preu just per quilòmetre, com al PaĂs Basc,
- Lluita1714
- N9

- Entrades: 1963
- Membre des de: 31 des. 2008, 13:52
- UbicaciĂł: AigĂĽestoses
Re: Tarifes ATM 2011
La Creditrans, que el que fa Ă©s sumar segons el que prens. De cada transport t'ho calcula per zones, però pagues justament el que has fet, vull dir, que no es el mateix fer Martorell - Plaça Espanya - Badalona Pompeu Fabra que quedar-te a Plaça Espanya, i això, en el cas de la Creditrans, t'ho calcula millor. AquĂ en canvi paguem tres zones igualment.UT596001 ha escrit: Al PaĂs Basc tot Euskotren estĂ zonificat, aixĂ com les xarxes de Rodalia de RENFE (tant Biskaia com Guipuzkoa) aixĂ com la lĂnia Bilbo-Balmaseda de FEVE, tambĂ© el Metro de Bilbao. La xarxa d'autobusos Bizkaibus (provincials de Bizkaia) estĂ zonificada, aixĂ com la xarxa d'autobusos Lurraldebus (provincials de Guipuzkoa). Per tant no sĂ© d'on treus aquesta afirmaciĂł.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Tarifes ATM 2011
Doncs justament allà es queixen que els transbords no siguin gratuïts, i perdoni que li digui però predre la gratuïtat dels transbords seria una passa enrera, ja que penalitzaria els trajectes que justament requereixen transbord, encara que sigués la mateixa distà ncia respecte a un trajecte sense transbord.Lluita1714 ha escrit:La Creditrans, que el que fa és sumar segons el que prens. De cada transport t'ho calcula per zones, però pagues justament el que has fet, vull dir, que no es el mateix fer Martorell - Plaça Espanya - Badalona Pompeu Fabra que quedar-te a Plaça Espanya, i això, en el cas de la Creditrans, t'ho calcula millor. Aquà en canvi paguem tres zones igualment.
- Lluita1714
- N9

- Entrades: 1963
- Membre des de: 31 des. 2008, 13:52
- UbicaciĂł: AigĂĽestoses
Re: Tarifes ATM 2011
Tot és millorable.UT596001 ha escrit:Doncs justament allà es queixen que els transbords no siguin gratuïts, i perdoni que li digui però predre la gratuïtat dels transbords seria una passa enrera, ja que penalitzaria els trajectes que justament requereixen transbord, encara que sigués la mateixa distà ncia respecte a un trajecte sense transbord.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
josep_serre
- N9

- Entrades: 2158
- Membre des de: 04 maig 2005, 09:06
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Re: Tarifes ATM 2011
Sobre la Creditrans jo ho considero un bon model tarifari en tant que combina una integració tarifà ria, diferent a les que s'han creat a partir de les ATM catalanes i alhora el sistema tarifari de cada empresa que acaba cobrant el que correspon al seu servei i no una tarifa única, en el cas dels operadors ferroviaris tots s'han incorporat al sistema tarifari per zones, però em penso que els de carretera funcionen per trajectes, i en el cas del funicular o el pont penjant és un preu únic, els transbords estan bonificats i efectivament es paga el viatge que realment es fa.
El sistema tĂ© importants avantatges respecte del sistema que tenim a les ATM catalanes quan es tracta de fer viatges que surten d'una pauta diĂ ria com fer cada dia el mateix desplaçament ja que amb un mateix tĂtol es fa qualsevol viatge, aquĂ caldria tenir un tĂtol d'una i dues zones per exemple cosa força habitual si en el meu cas haguĂ©s de desplaçar-me indistintament a Barcelona o Sabadell, una important avantatge de cara al dia a dia Ă©s que amb les mĂ quines autovenda al ser els imports de les recĂ rregues sempre arrodonits facilita la devoluciĂł del canvi a les mĂ quines aixĂ com la compra, tambĂ© Ă©s especialment Ăştil per a viatgers ocasionals.
Possiblement sigui de difĂcil implantaciĂł a l'ATM de Barcelona no tant però a les altres ATM catalanes, que es podrien comprar amb la de Bilbao mentre que a Barcelona seria potser força mĂ©s complicat.
Aquest sistema pot ser criticat i Ă©s que realment tĂ© defectes però el nostre sistema tampoc estĂ exempt de defectes i molt em temo que gran part de les crĂtiques de la creditrans siguin en realitat oportunisme polĂtic, doncs Ă©s un tĂtol d'una ámplĂssima acceptaciĂł fins i tot en desplaçaments monomodals i no deu ser casualitat.
El sistema tĂ© importants avantatges respecte del sistema que tenim a les ATM catalanes quan es tracta de fer viatges que surten d'una pauta diĂ ria com fer cada dia el mateix desplaçament ja que amb un mateix tĂtol es fa qualsevol viatge, aquĂ caldria tenir un tĂtol d'una i dues zones per exemple cosa força habitual si en el meu cas haguĂ©s de desplaçar-me indistintament a Barcelona o Sabadell, una important avantatge de cara al dia a dia Ă©s que amb les mĂ quines autovenda al ser els imports de les recĂ rregues sempre arrodonits facilita la devoluciĂł del canvi a les mĂ quines aixĂ com la compra, tambĂ© Ă©s especialment Ăştil per a viatgers ocasionals.
Possiblement sigui de difĂcil implantaciĂł a l'ATM de Barcelona no tant però a les altres ATM catalanes, que es podrien comprar amb la de Bilbao mentre que a Barcelona seria potser força mĂ©s complicat.
Aquest sistema pot ser criticat i Ă©s que realment tĂ© defectes però el nostre sistema tampoc estĂ exempt de defectes i molt em temo que gran part de les crĂtiques de la creditrans siguin en realitat oportunisme polĂtic, doncs Ă©s un tĂtol d'una ámplĂssima acceptaciĂł fins i tot en desplaçaments monomodals i no deu ser casualitat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Tarifes ATM 2011
Lo suyo serĂa lo que comenta Lluita de tanto recorres, tanto pagas. Es el sistema que se usa en JapĂłn, que es lo que conozco. Además, allĂ, con las tarjetas monedero, puedes configurarte una serie de abonos para la misma ruta. Es decir, si siempre vas a hacer el itinerario Badalona Renfe -> Renfe - Catalunya - FGC -> Sant Cugat FGC, la tarjeta personalizada vendrá con un descuento para esos viajes al ser usuario habitual y el resto lo pagarás con la tarifa normal. Me parece lo más justo.
Re: Tarifes ATM 2011
És a dir, proposa que tornem a la situaciĂł anterior a la integraciĂł tarifĂ ria, tenint que portar quaranta milions de targetes -això sĂ, sense contacte, que Ă©s mĂ©s coolNozomi ha escrit:Lo suyo serĂa lo que comenta Lluita de tanto recorres, tanto pagas. Es el sistema que se usa en JapĂłn, que es lo que conozco. Además, allĂ, con las tarjetas monedero, puedes configurarte una serie de abonos para la misma ruta. Es decir, si siempre vas a hacer el itinerario Badalona Renfe -> Renfe - Catalunya - FGC -> Sant Cugat FGC, la tarjeta personalizada vendrá con un descuento para esos viajes al ser usuario habitual y el resto lo pagarás con la tarifa normal. Me parece lo más justo.
-1 tarja sense contacte per a la Vallesana, tornant als antics abonaments de 15 viatges (no n'hi havia més).
-Una tarjeta per la RENFE. Si fos per kilòmetres, i no per zones, n'hauria de tenir 2, una per als laborables (Sabadell-Barcelona Sants) i una altra per als caps de setmana (Sabadell-Montmeló). Encara sort que a la tornada em trobo l'estació tancada i puc tornar gratis...
I a part una altra per al metro, que com li faria boicot i no em dona la gana de pagar mĂ©s, faria Sants-Hospital ClĂnic a peu (15 minuts a tot estirar).
I pagant molt mĂ©s del que pago ara, i sense la possibilitat de com faig a vegades de fer Sabadell-Barcelona amb FGC i no amb RENFE, o amb la Sarbus... per no parlar dels trajectes on les companyies d'autobĂşs no oferien abonaments -Ă©s a dir, havies d'anar amb bitllet senzill sĂ o sĂ-. I això segons vostè Ă©s millor?
Sap què, casi que em quedo amb el sistema actual. No em dona la gana de tornar enrera en el temps, i això a pesar que el sistema actual és millorable.
-
josep_serre
- N9

- Entrades: 2158
- Membre des de: 04 maig 2005, 09:06
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Re: Tarifes ATM 2011
Home el que ell proposa crec que es pot fer amb un únic suport sense contacte, altra cosa és que no t'agradi.
UT596001 ha escrit:És a dir, proposa que tornem a la situaciĂł anterior a la integraciĂł tarifĂ ria, tenint que portar quaranta milions de targetes -això sĂ, sense contacte, que Ă©s mĂ©s coolNozomi ha escrit:Lo suyo serĂa lo que comenta Lluita de tanto recorres, tanto pagas. Es el sistema que se usa en JapĂłn, que es lo que conozco. Además, allĂ, con las tarjetas monedero, puedes configurarte una serie de abonos para la misma ruta. Es decir, si siempre vas a hacer el itinerario Badalona Renfe -> Renfe - Catalunya - FGC -> Sant Cugat FGC, la tarjeta personalizada vendrá con un descuento para esos viajes al ser usuario habitual y el resto lo pagarás con la tarifa normal. Me parece lo más justo.-, perjudicant greument aquells que fem servir diverses companyies. Jo mateix, ara mateix, faig servir per tot una T-Jove de 3 zones. Amb el seu sistema escurabutxaques, hauria de tenir:
-1 tarja sense contacte per a la Vallesana, tornant als antics abonaments de 15 viatges (no n'hi havia més).
-Una tarjeta per la RENFE. Si fos per kilòmetres, i no per zones, n'hauria de tenir 2, una per als laborables (Sabadell-Barcelona Sants) i una altra per als caps de setmana (Sabadell-Montmeló). Encara sort que a la tornada em trobo l'estació tancada i puc tornar gratis...
I a part una altra per al metro, que com li faria boicot i no em dona la gana de pagar mĂ©s, faria Sants-Hospital ClĂnic a peu (15 minuts a tot estirar).
I pagant molt mĂ©s del que pago ara, i sense la possibilitat de com faig a vegades de fer Sabadell-Barcelona amb FGC i no amb RENFE, o amb la Sarbus... per no parlar dels trajectes on les companyies d'autobĂşs no oferien abonaments -Ă©s a dir, havies d'anar amb bitllet senzill sĂ o sĂ-. I això segons vostè Ă©s millor?
Sap què, casi que em quedo amb el sistema actual. No em dona la gana de tornar enrera en el temps, i això a pesar que el sistema actual és millorable.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Al Japó no van amb la mentalitat de "cotarro" ibèric
A l'ATM barcelonina ho farien amb aquest sistema barroer ja que els amos de les diverses taifes sĂłn incapaços de posar-se d'acord. Però resulta que al JapĂł tot estĂ integrat en un sol tĂtol que adment diferents opcions i, a mĂ©s, combinades entre si de tal manera que el passatger viatjaria sempre amb la que li surt mĂ©s a compte. Almenys, Ă©s com ho he entès de l'explicaciĂł d'en Nozomi.
Una coseta semblant és l'Oyster Card londinenca.
Una coseta semblant és l'Oyster Card londinenca.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
-
josep_serre
- N9

- Entrades: 2158
- Membre des de: 04 maig 2005, 09:06
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Re: Tarifes ATM 2011
El que esteu dient tots plegats crec que es diu sense entendre quin és l'esperit de la integració tarifà ria, en altres à rees o ciutats es pot planificar amb una altra mentalitat que pot ser millor allà però aquà les ments pensants han pensat el que tenim.
L'esperit no és que de forma absolutament liberal cada empresa presti el servei com bonament cregui i cobrar el bitllet al preu que cregui convenient.
L'esperit és que qualsevol persona faci un desplaçament planificat per l'adminitració i prestat per les diferents empreses mitjançant concessions utilitzant un o diversos mitjans de transport de forma que tots es complementen i racionalitzen entre ells, d'aquesta manera no es fa una prolongació de metro a un lloc on no seria rentable perquè la gent agafa un autobús allà on acaba el metro per arribar-hi sense pagar més de manera que no es fan inversions no rentables o no s'enfoquen d'una o altra manera amb l'òptica tarifà ria perquè es faci com es faci el viatge costarà el mateix i permet fer-se de forma més racional.
Ara bé en altres llocs funcionen diferent.
L'esperit no és que de forma absolutament liberal cada empresa presti el servei com bonament cregui i cobrar el bitllet al preu que cregui convenient.
L'esperit és que qualsevol persona faci un desplaçament planificat per l'adminitració i prestat per les diferents empreses mitjançant concessions utilitzant un o diversos mitjans de transport de forma que tots es complementen i racionalitzen entre ells, d'aquesta manera no es fa una prolongació de metro a un lloc on no seria rentable perquè la gent agafa un autobús allà on acaba el metro per arribar-hi sense pagar més de manera que no es fan inversions no rentables o no s'enfoquen d'una o altra manera amb l'òptica tarifà ria perquè es faci com es faci el viatge costarà el mateix i permet fer-se de forma més racional.
Ara bé en altres llocs funcionen diferent.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- UbicaciĂł: Horta
Re: Tarifes ATM 2011
Avui han sortit les noves tarifes pel 2011 i la T-10 d'1 zona puja 30 cèntims. Casi ná p'al cuerpo.
-
josep_serre
- N9

- Entrades: 2158
- Membre des de: 04 maig 2005, 09:06
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Re: Tarifes ATM 2011
TambĂ© aprova l'ATM els preus de Rodalies de Catalunya es mantenen els tĂtols propis i tot i que la nota no ho especifica s'entĂ©n que mantenint el sistema zonal de rodalies, l'Ăşnic tĂtol que no puja de preu Ă©s la t-studi, cosa normal si aquest tĂtol tĂ© el preu per curs.
La pujada de preu Ă©s força superior al 2,9% però amb l'habitual enginyeria tarifĂ ria que l'ATM fa servir any rere any diran que la pujada Ă©s força inferior, però bĂ©, les famĂlies nombroses que prĂ cticament totes tenen el carnet amb la data de caducitat ratllada o manipulada i majoritĂ riament sĂłn immigrants tindran els tĂtols enormement bonificats, la T-12 es va extenent que Ă©s pel nen però en la prĂ ctica la fa servir tota la famĂlia i ara per famĂlies nombroses la T-70/90, tot plegat el joc dels disbarats.
La pujada de preu Ă©s força superior al 2,9% però amb l'habitual enginyeria tarifĂ ria que l'ATM fa servir any rere any diran que la pujada Ă©s força inferior, però bĂ©, les famĂlies nombroses que prĂ cticament totes tenen el carnet amb la data de caducitat ratllada o manipulada i majoritĂ riament sĂłn immigrants tindran els tĂtols enormement bonificats, la T-12 es va extenent que Ă©s pel nen però en la prĂ ctica la fa servir tota la famĂlia i ara per famĂlies nombroses la T-70/90, tot plegat el joc dels disbarats.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
"He sentit a dir que..."
Doncs dels casos que conec (el meu inclòs), sĂ© positivament que no Ă©s aixĂ.josep_serre ha escrit:la T-12 es va extenent que Ă©s pel nen però en la prĂ ctica la fa servir tota la famĂlia
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Tarifes ATM 2011
A sobre que ja van pujar el juliol, si no recordo malament. Ara, la gent no farà res per evitar-ho, com sempre. Som els ases dels cops, i tot ens està bé.victorcasta ha escrit:Avui han sortit les noves tarifes pel 2011 i la T-10 d'1 zona puja 30 cèntims. Casi ná p'al cuerpo.
-
josep_serre
- N9

- Entrades: 2158
- Membre des de: 04 maig 2005, 09:06
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Re: "He sentit a dir que..."
Doncs jo dec parlar dels casos que no coneixes.
Guigui ha escrit:Doncs dels casos que conec (el meu inclòs), sĂ© positivament que no Ă©s aixĂ.josep_serre ha escrit:la T-12 es va extenent que Ă©s pel nen però en la prĂ ctica la fa servir tota la famĂlia
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Casos que no conec
I viceversa. Deixem-ho aixĂ.josep_serre ha escrit:Doncs jo dec parlar dels casos que no coneixes.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Tarifes ATM 2011
metring ha escrit:A sobre que ja van pujar el juliol, si no recordo malament. Ara, la gent no farà res per evitar-ho, com sempre. Som els ases dels cops, i tot ens està bé.victorcasta ha escrit:Avui han sortit les noves tarifes pel 2011 i la T-10 d'1 zona puja 30 cèntims. Casi ná p'al cuerpo.
Vinga, qua falta menys per pagar 1€/1 viatge amb una T10.
Al 3cat24, ja s'han et ressĂł:
L'ATM ha anunciat que l'increment mitjà aprovat per al conjunt del sistema és del 2,91%, un percentatge inferior a l'augment mitjà autoritzat per la Comissió de Preus de Catalunya el 9 de desembre, que és del 3,5% per al transport urbà . La revisió tarifà ria, anunciada aquest dijous, entra en vigor l'1 de gener del 2011 i representa el segon increment de tarifes en sis mesos, ja que l'1 de juliol ja es van apujar a causa de l'increment de l'IVA aprovat pel govern espanyol.
Seguint aquest increment, les tarifes del transport pĂşblic pel 2011 sĂłn les segĂĽents. El bitllet senzill de metro i autobĂşs passarĂ a costar 1,45 euros (1,40 euros el 2010); la T-10, el tĂtol mĂ©s venut, valdrĂ 8,25 (7,95); la T-50/30, 33,50 (32,40); la T-Familiar, 48,40 (46,75); la T-Mes, 51,00 (49,30); la T-Trimestre, 140,00 (135,50); la T-Jove, 119,00 (115,00), i la T-Dia, 6,20 (6 euros).
Aquestes tarifes fan referència a la zona 1, si bé la resta de zones, de la 2 a la 6, no representen cap excepció, i també s'han vist afectades per augments que van des del 2,38% fins al 3,72%, com indiquen les dades de l'ATM.
Noves tarifes del servei de Rodalies
L'entitat metropolitana tambĂ© ha aprovat la revisiĂł tarifĂ ria dels tĂtols del servei de Rodalies de Barcelona, amb augments que van des del 3,75%, com Ă©s el cas del bitllet senzill de la primera zona, que s'encareix fins als 1,45 euros, al 6,38% per al de tres zones, que costarĂ 2,50 euros.
Bonificacions per les famĂlies monoparentals i nombroses
Cal recordar que l'any vinent es començaran a aplicar les bonificacions en les tarifes de transport a les famĂlies monoparentals, aprovades pel govern catalĂ l'octubre passat, de la mateixa manera que ja es fa amb les famĂlies nombroses. La mesura implica la creaciĂł d'un abonament bonificat especĂfic per als membres que pertanyin a aquesta modalitat de fins al 50%. Finalment, tant les famĂlies monoparentals com les nombroses podran adquirir un tĂtol de nova creaciĂł, la T-FM/FN, de 70 viatges en 90 dies consecutius, i que podrĂ ser utilitzada per qualsevol membre de la famĂlia, sempre que acrediti la seva pertinença a aquestes dues tipologies familiars.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Sagrerenc
- N9

- Entrades: 1479
- Membre des de: 22 des. 2009, 16:17
- Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12
Re: Tarifes ATM 2011
L'any 2000, el bitllet senzill valia 150 pessetes i la T-1 (actual T-10) valia 875 pessetes. Des d'aquell moment, l'IPC ha pujat un 37,1% a Espanya, un 40,9% a Catalunya i un 42,0% a la provĂncia de Barcelona.
Si durant aquests 11 anys els tĂtols de transport haguessin augmentat segons l'IPC barcelonĂ (el mĂ©s alt), l'any 2011 el bitllet senzill costaria 1,28 euros i la T-10 valdria 7,47 euros.
Però el bitllet senzill realment costarà 1,45 euros (60,8% més que l'any 2000) i la T-10 costarà 8,25 euros (un 56,9% més que fa onze anys).
Si durant aquests 11 anys els tĂtols de transport haguessin augmentat segons l'IPC barcelonĂ (el mĂ©s alt), l'any 2011 el bitllet senzill costaria 1,28 euros i la T-10 valdria 7,47 euros.
Però el bitllet senzill realment costarà 1,45 euros (60,8% més que l'any 2000) i la T-10 costarà 8,25 euros (un 56,9% més que fa onze anys).
-
josep_serre
- N9

- Entrades: 2158
- Membre des de: 04 maig 2005, 09:06
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Re: Tarifes ATM 2011
Parlem del que han pujat els sous? a qui els hi ha pujat és clar.
Sagrerenc ha escrit:L'any 2000, el bitllet senzill valia 150 pessetes i la T-1 (actual T-10) valia 875 pessetes. Des d'aquell moment, l'IPC ha pujat un 37,1% a Espanya, un 40,9% a Catalunya i un 42,0% a la provĂncia de Barcelona.
Si durant aquests 11 anys els tĂtols de transport haguessin augmentat segons l'IPC barcelonĂ (el mĂ©s alt), l'any 2011 el bitllet senzill costaria 1,28 euros i la T-10 valdria 7,47 euros.
Però el bitllet senzill realment costarà 1,45 euros (60,8% més que l'any 2000) i la T-10 costarà 8,25 euros (un 56,9% més que fa onze anys).
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

