Deixadesa a les estacions d'ADIF: Sant Andreu Arenal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Deixadesa a les estacions d'ADIF: Sant Andreu Arenal

Entrada Autor: wefer » Diumenge 20/02/2011 21:07

Avui, mentre estava de camí cap a la nova La Sagrera-Meridiana em mirava l'estació de Sant Andreu Arenal. S'ha de reconèixer que en els últims anys ha anat millorant, lentament però millorant. Encara falta molt per fer, com adaptar-la per PMR o apujar les andanes. I, per què no, estudiar fer un nou vestíbul pel costat de Can Dragó per millorar la comunicació de Nou Barris i Sant Andreu.

La qüestió és que m'ha cridat l'atenció el fet que s'havia millorat la il·luminació en aquesta estació, que abans era molt deficient (com a gairebé totes les estacions soterrades d'ADIF Barcelona que són autèntiques coves). La millora es deuria fer segurament amb motiu del passat tall per obres que feia finalitzar totes les línies en aquesta estació. Doncs bé, mireu en quin estat es troba la nova il·luminació:
Sant Andreu Arenal il·luminació
Sant Andreu Arenal il·luminació
st-andreu-arenal-llum-1.JPG (60.97 KiB) Visualitzat 3873 cops
No sé si s'aprecia bé, però la qüestió és que més de la meitat dels llums que es van instal·lar, ja no funcionen, i ningú s'ha preocupat de canviar-los.
Que les coses que fa anys que estan funcionant al final s'espatllin i s'hagin de canviar és normal, però que coses que són noves i que han costat un dineral, ja no funcionin simplement perquè no hi ha ningú que passi a canviar els fluorescents, em sembla patètic.
Tot això, suposant que no sigui només un problema puntual. Però coneixent ADIF/Renfe i la seva forma de fer, té pinta de ser un dels molts exemples de la seva mala gestió. I n'hi ha de molt més greus, això segur.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 20/02/2011 21:12

Per no parlar de la m.erda acumulada que hi ha les vies desviades. El passat dijous hi havia algú que estava fent algun estudi per a l'ATM que, a més d'apuntar el que li pertocaria fer quan venia un tren, es va dedicar a fotografiar l'abocador que hi ha a la via 3.
victorcasta l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 20/02/2011 22:06, en total s’ha editat 1 vegada.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 20/02/2011 21:41

Wefer, aquestes llums les obren quan volen, ja que jo me les he trobat un dia obertes, els següents tancades i anar-hi al final de setmana i tornar a trobar-les obertes...apart de que són led's i no fluorescents ;)!


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 20/02/2011 21:44

Doncs quina absurditat, encara que a mi em segueixen semblant fluorescents...L'estació està sempre igual de fosca, sigui dia o nit o cap de setmana o laborable. Igualment, l'efecte és de deixadesa, i més enmig d'elements com la porqueria que hi ha a les estacions laterals, etc.

Apart, comparant les dues estacions, SAA i La Sagrera...Una amb una taquilleta miserable, i l'altre amb departaments immensos, entre una cosa i l'altre...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 20/02/2011 21:57

oriolp13 ha escrit:Wefer, aquestes llums les obren quan volen, ja que jo me les he trobat un dia obertes, els següents tancades i anar-hi al final de setmana i tornar a trobar-les obertes...apart de que són led's i no fluorescents ;)!
Estic 99% segur que són fluorescents. Els leds no es fan servir en il·luminacions d'aquest tipus encara. Igualment, ja t'ho confirmaré.

En el fet que ara els obrin i ara no, ja m'ho crec, ja. En aquest cas no demostraria deixadesa, doncs, sinó l'anarquia en la gestió. Ambdues coses són força habituals tant a Renfe com a ADIF.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 20/02/2011 22:06

A Muntaner i a La Bonanova pots trobar-te exemples de fluorescents de LED i... tandebò n'acabin posant a tot arreu! Mentre les posaven a Muntaner hi havia mitja andana amb uns i mitja amb els altres, i el contrast era brutal.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/02/2011 9:56

Doncs és que no s'enten...Si són de leds, gasten menys, per tant, per què han d'anar engegant i apagant segons el dia?? :nose



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dilluns 21/02/2011 12:38

La veritat és que gairebé totes les estacions subterrànies de Rodalies-Barcelona són, a nivell d'andanes, bastant tètriques i claustrofòbiques. Sant Andreu Arenal, no és l'excepció. He viatjat per la península a diferents nuclis de Rodalies (Bilbao, Màlaga, Madrid) i realment trobo que estacions tan mal iluminades i fosques com a Barcelona, a pocs llocs.

Sant Andreu Arenal realment fa "por"/angunia posar-te en segons quins llocs perquè no saps mai per on et pot aparèixer algú que no tingui un bon dia o sigui algun tipus de buscaraons i tu puguis acabar revent. Amb el canvi de estacionament dels trens -ara ho han avançat, sobretot la posició de composició simple- mirant cap a Torre Baró/Montcada, fa que si vols pujar al davant de la composició t'hagis de posar al costat d'aquella "caseta" i allà l'iluminació no és del tot òptima i, evidentment, l'andana és més estreta.
St. Andreu necessita una reforma integral, tant en relació a la via -canvi per via en placa o travessa monobloc/fusta nova- com andanes i parets/sostre, en quant a la via, és realment infernal el pas d'un tren, tot vibra i ressona, no sé què hi ha als rails però sembla com si estiguéssin gravats. Trobo que les parets laterals de l'estació s'haurien de pintar de colors més vius, no amb aquell gris trist que té ara l'estació.

Per desgràcia, la novíssima Sagrera-Meridiana, sota el meu criteri, no se salva en relació a aquesta sensació de manca de llum, les parets de color negre fan que s'enfosqueixi, posem, per comparar, la nova estació de Sol a Rodalies Madrid, allò és il·luminació i calidesa, sembla gairebé de dia en comparació.
Després posaré alguna foto que tinc pel portàtil per recolzar els meus arguments.

Salutacions.



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dilluns 21/02/2011 21:58

Sobretot a les andanes, il.luminacions una reforma general.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dilluns 21/02/2011 23:34

L'estació de Sol a Madrid:
Imatge
Considerablement més lluminosa que les que tenim per Barcelona...

Llàstima de no haver-ne fet cap del vestíbul, inmens i encara amb més claror.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 05/03/2011 8:24

ara matei estic escrivint des de Sant Andreu Arenal, i comprovo que a l`andana sentit Sants hi ha més d`un 50% dels fluorescents apagats.
Igualment, també he pogut comprovar que estan barrejats fluorecents convencionals amb d`altres de led, cosa realment curiosa i que suposo que significa que s`està fent una substitució progressiva.
El que no s`entén de cap manera és que s`estiguin gastant els diners en tubs led, que deuen ser molt cars, per després tenir-los apagats.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 06/03/2011 23:26

Però l'estació de Sant Andreu Arenal la conservan o la faran desapareixer com el Clot aragó?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/03/2011 23:38

Vegeu d'aquest missatge endavant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 07/03/2011 2:04

sortrens ha escrit:Però l'estació de Sant Andreu Arenal la conservan o la faran desapareixer com el Clot aragó?
I qui ha dit que desapareixerà El Clot - Aragó? No s'ha dit mai això.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 08/03/2011 20:50

:topic



iFercat
N7
N7
Entrades: 394

Entrada Autor: iFercat » Dimarts 08/03/2011 23:58

wefer ha escrit:ara matei estic escrivint des de Sant Andreu Arenal, i comprovo que a l`andana sentit Sants hi ha més d`un 50% dels fluorescents apagats.
Igualment, també he pogut comprovar que estan barrejats fluorecents convencionals amb d`altres de led, cosa realment curiosa i que suposo que significa que s`està fent una substitució progressiva.
El que no s`entén de cap manera és que s`estiguin gastant els diners en tubs led, que deuen ser molt cars, per després tenir-los apagats.
Pero en canvi a l'altre andana estan tots encesos, almenus aquests dies que hi he passat jo.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”