http://www.ara.cat/societat/Airbus-pres ... 50344.html
Airbus presenta el seu somni d'avió del futur
La companyia aeronàutica ha presentat el seu prototip més innovador. Per al 2050, imaginen que els avions tindran sostre transparent, seients ergonòmics i espais de realitat virtual per a l'oci dels passatgers
AGÈNCIES
Londres | Actualitzada el 14/06/2011 11:58
La companyia aeronàutica Airbus somia amb una revolució en l'aviació comercial. Els enginyers han presentat aquest dilluns a la nit a Londres un prototip d'avió fruit de les seves concepcions més innovadores. El concepte de cabina que Airbus imagina per a l'any 2050 té un sostre transparent que permetria que el passatger pugui admirar les vistes durant el vol. També hi haurà seients ergonòmics i un espai de realitat virtual on el viatger podria, per exemple, jugar a golf o fer compres.
"Les nostres investigacions mostren que els passatgers del 2050 voldran viure una experiència agradable durant el viatge, alhora que exigiran que els avions siguin respectuosos amb el medi ambient", ha explicat en la presentació el vicepresident executiu de la divisió d'enginyeria d'Airbus, Charles Champion. El prototip d'Airbus compta amb tecnologies per a reduir la crema de combustibles, la contaminació acústica i les emissions de CO2 i altres residus. "El nostre repte per al futur és predir quina tecnologia serem capaços de produir, aquesta és la idea per la qual es regeixen els prototips conceptuals", ha declarat el vicepresident de la companyia. "El món canvia molt ràpidament, i probablement mai veurem una cabina com aquesta, però en veurem altres en què s'hauran aplicats noves solucions", ha afegit.
Esquelet d'ocell
La companyia ha projectat un vídeo amb els dissenys més futuristes i ha posat èmfasi en la necessitat de rebutjar els actuals materials amb què es construeixen les cabines dels avions i substituir-los per altres biodegradables. L'estructura "biònica" d'aquests aparells del futur, segons els concep el gegant de l'aeronàutica, tractaria d'imitar l'eficiència de l'esquelet dels ocells, constituïts de materials lleugers però de gran duresa.
Cervell humà
El sistema elèctric de la cabina pot comparar-se amb el cervell humà ja que estarà integrat en una membrana que farà que els centenars de quilòmetres de cable que actualment recorren les aeronaus siguin cosa del passat. Segons el disseny, la membrana que conformaria les parets de la cabina permetria controlar la temperatura a l'habitacle, i els passatgers gaudirien de bona comunicació amb l'exterior, amb la possibilitat de contactar amb la família via videoconferència.
Realitat virtual
L'interior de l'avió imaginat per Airbus està dividit en zones adaptades a les diverses necessitats dels passatgers, amb una "zona revitalitzant" que comptaria amb aire enriquit amb antioxidants i vitamines, il·luminació ambiental, aromateràpia i tractaments d'acupuntura. A la "zona interactiva", els passatgers podrien gaudir de jocs interactius o d'una tarda de compres a través d'hologrames de realitat virtual, mentre que el viatger que requereixi assistència personalitzada hauria de dirigir-se a la "zona d'alta tecnologia".
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 14:50
Prototip futurista d'Airbus
Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Prototip futurista d'Airbus
Entrada Autor: Guigui » Dimarts 14/06/2011 19:13
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Entrada Autor: takeoff » Dijous 16/06/2011 10:24
"Les nostres investigacions mostren que els passatgers del 2050 voldran viure una experiència agradable durant el viatge, alhora que exigiran que els avions siguin respectuosos amb el medi ambient"
En el 2050...??? Y ahora tambien, y en los 70 y 80 seguro que tambien. Al final en estos aspectos no es "demand-driven" sino que es lo que hay guste o no, porque esa demanda tambien existia hace 30 años y de momento nada de nada.
En el 2050...??? Y ahora tambien, y en los 70 y 80 seguro que tambien. Al final en estos aspectos no es "demand-driven" sino que es lo que hay guste o no, porque esa demanda tambien existia hace 30 años y de momento nada de nada.
Torna a “Aeri, marítim i altres”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos