Usar el tren per estalviar

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Usar el tren per estalviar

Entrada Autor: metring » Dissabte 20/08/2011 12:29

http://www.diaridegirona.cat/catalunya/ ... source=rss

L´ús del tren al país suposa un estalvi de 484 milions d´euros

Renfe calcula l'estalvi que suposa el tren en relació amb d'altres transports - Sols a Barcelona s'estalvien 245 milions

ACN / BARCELONA La companyia Renfe ha calculat l'estalvi que suposa l'ús del tren en relació amb d'altres mitjans de tarnsport. Per calcular l'estalvi, l'empresa ferroviària té en compte l'impacte sobre el canvi climàtic que té cada un dels mitjans de transport, la contaminació i la taxa d'accidents que s'haurien produït en cas que els usuaris del tren haguessin fet servir un altre mitjà de transport.

Amb tot això, Renfe ha calculat que per exemple únicament el servei de Rodalies de Barcelona va suposar el 2010 un estalvi de 245,3 milions i un total de 484,1 milions si es comptabilitzen tots els trens que van circular per Catalunya l'any passat, inclòs els serveis de llarga i mitja distància, AVE i mercaderies.

L'estudi de Renfe concreta l'estalvi que suposa la utilització dels diferents serveis ferroviaris que la companyia desplega a Catalunya, ja sigui per l'ús que fan els 400.000 usuaris diaris de la xarxa de Rodalies, o bé per les línies de l'AVE, de mitja o llarga distància o transport de mercaderies.

La investigació de Renfe concreta que l'ús del tren a Catalunya es tradueix amb un estalvi de 108,5 milions en relació amb els costos que suposaria per congestió urbana, 148,2 milions en accidents, 106,1 milions per canvi climàtic, 84,1 milions per contaminació atmosfèrica i 14,2 milions per altres efectes urbans i sobre el paisatge. En total, un estalvi en termes socioeconòmics valorat en 484,1 milions.

La principal aportació a l'estalvi acumulat a Catalunya procedeix del servei de Rodalies de Barcelona, que aporta 245,3 milions dels 484,1 milions generats a Catalunya, el 50,67% del total d'estalvi català. El segueix més de lluny l'estalvi aportat pels serveis ferroviaris de transport de mercaderies, amb 94,7 milions, les línies d'alta velocitat i llarga distància, amb 83,6 milions, i per últim els serveis de mitjà distància o interurbans que aporten 60,5 milions.

Valor de l'estalvi a l'Estat

L'estudi de Renfe abasta el conjunt de l'estat espanyol i calcula que l'estalvi va arribar a 2.298 milions el 2010. Segons l'estudi, de no haver circulat els trens de Renfe s'haurien produït 299 milions de desplaçaments en automòbil, 472.000 circulacions en camió i 82.300 vols comercials més dels registrats durant l'any passat.

Però no només hi ha un estalvi en costos externs i de disminució d'accidents o mobilitat, sinó que l'estalvi també és important en termes energètics. Així, l'ús dels trens el 2010 va permetre evitar a l'estat espanyol l'emissió de 2,3 milions de tones de CO2 a l'atmosfera i per tant va evitar un consum energètic de més de 162.000 tones equivalents de petroli (TEP).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/08/2011 1:36

Doncs no sembla que hagin tret massa conclusions de cara a les diferents relacions d'MD que poblen els dominis de Renfomentadif.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 22/08/2011 4:53

Ho sento, per mi, per als meus trajectes això no és vàlid. És molt fàcil fer la mitjana i que et surti així havent un gruix enorme de gent que només es mou per la Zona 1, on tots els trajectes esdevenen més barats que per aquells que viuen de la 2 cap enfora. És com les estadístiques que diuen el sou mig del país, si és per elles estem de conya.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/08/2011 16:42

El tema no va per aquí. No es tracta de calcular el cost directe que suposa a cada usuari anar en tren o en cotxe, sinó el cost total que suposa per a l'economia d'un país, bona part del qual no ha sigut mai quantificat: impacte ambiental, cost social d'embussos i accidents, etc.

Per tant, no es tractaria de dir, per exemple, quants diners i quant temps costa a una persona anar de Barcelona a Berga en cotxe privat o en transport públic, sinó quin és el cost global, d'acord amb tots els paràmetres esmentats, de construir i mantenir la C-16 i quin seria el de construir i mantenir una línia ferroviària.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 22/08/2011 16:55

L'ús del tren estalvia als nuclis on hi han diversos tipus de transport: tren, autobusos, metro... Però hi ha zones on no hi ha estalvi per no estar ben comunicat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/08/2011 17:00

I allí, un servei d'autobús que serveixi realment d'enllaç entre els nuclis més petits i les estacions més properes faria el fet. Però no aquest esperpent que ens volen vendre com a intermodalitat, on els enllaços es calculen en mitges hores per la incapacitat absoluta de mantenir horaris.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”