Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Entrada Autor: metring » Diumenge 28/08/2011 12:36

En aquesta imatge, apareix l'estació de Sallent, i l'antiga biblioteca de la Mancomunitat:

http://ddd.uab.cat

http://ddd.uab.cat/pub/postals/posbib/p ... scofet.jpg
Fitxers adjunts
sallent.jpg
sallent.jpg (86.6 KiB) Visualitzat 8499 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 28/08/2011 13:10

http://ddd.uab.cat/record/58686?ln=es

Fotografia de l'estació de Metro de Provença

Calders, Pere (l'escriptor?)

Fecha: 12 març 1976
Descripción: Fotografia en paper mat blanc i negre amb el marc en color blanc
Nota: Barcelona, estació del metro de Provença.
Nota: Anotació manuscrita al revers de la fotografia: 12-mar 1976.

Imatge



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 28/08/2011 13:27

Estació de Catalunya, metro línia 3
Salut!



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 29/08/2011 17:20

He trobat aquesta imatge de la primigènia plaça Espanya. Al centre de la plaça es poden observar els accessos originals del Transversal. Ara bé, el que em desconcerta es l'edícula que apareix a la part dreta inferior de la imatge, ja que es una edícula tipus Gran Metropolitano, però aquí pertany? als Ferrocarils Catalans (avui FGC), perquè em sembla que el Transversal no va tenir mai cap edificació d'aquest tipus. Però els dos accessos estan molt a prop i la barana sembla la mateixa.

Que n'opineu?

Imatge



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 30/08/2011 15:00

Caram, sempre ens sorprens El Llop. Fotografia desconeguda per mi, i també l'edicle; no en tenia cap constància de la seva existència. Podria ser l'accés als Ferrocarrils Catalans. Salut i moltes gràcies!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 30/08/2011 15:03

Als Ferrocarrils Catalans no, perquè acabaven a l'estació de la Magòria.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 30/08/2011 20:50

No es l'accés als urinaris i banys públics que va haver-hi a sota durant anys?


Què és alló??

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 30/08/2011 22:29

Jo crec que és l'accés als Catalans. Quan a l'any 1926 va arribar el Metro Transversal a p. Espanya, també hi va arribar el tren dels Catalans. L'Estació de Magoria va està operativa, a nivell de passatgers, de l'any 1912 a l'any 1926. Desprès només en comptades ocasions va funciona com estació de viatgers. Els urinaris i dutxes públiques estaven a la cantonada amb la Creu Coberta, no quedaven al mig de la plaça. Salut!



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 31/08/2011 2:12

Ferrocarrils arribaren a la plaça el 1926, el mateix any que l'L1, i l'exposició es va obrir el 1929. Tot, per l'exposició, va estar acabat l'any 1923, perquè no s'esperava l'arribada de Primo de Rivera. Així que realment no ho entenc, ha de ser anterior a 1923, anterior a l'inici de la construccio de l'area de Plaça Espanya, posem 1921... i ja havien fet els accessos? No entenc.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 31/08/2011 8:36

Lluita1714 ha escrit:Ferrocarrils arribaren a la plaça el 1926, el mateix any que l'L1, i l'exposició es va obrir el 1929. Tot, per l'exposició, va estar acabat l'any 1923, perquè no s'esperava l'arribada de Primo de Rivera. Així que realment no ho entenc, ha de ser anterior a 1923, anterior a l'inici de la construccio de l'area de Plaça Espanya, posem 1921... i ja havien fet els accessos? No entenc.
La font de Jujol és del 1929. Pel que fa a les torres venecianes (que a la foto no es pot veure si ja hi són o no) i als hotels (la posterior comissaria on ara hi ha l'edifici nou dels mossos, el que hi havia al lloc de l'hotel Plaza i els edificis que encara subsisteixen com a CEIP Francesc Macià), es van construir a partir del 1926, sempre segons la wikipedia.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 31/08/2011 14:32

Aquesta foto és de l'any 1926 ó 1927, amb el Tranversal i el Catalans ja arribats a la plaça. Però encara faltaven dos ó tres anys per l'Exposició; i les noves obres d'urbanització de la plaça amb la Font d'En Jujol no es van acabar fins l'any 1929. Salut!



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 31/08/2011 19:37

És el que anava a dir. Les obres en general de l'exposició del 29 (igual que les dels jj.oo. del 92) no es van acabar fins a l'últim moment, tenint en compte que hi ha elements que es van anar acabant durant l'any que va durar l'exposició, i alguns es van completar un cop acabada aquesta o ni tan sols es van fer, com detall de l'afortunada desorganització que va caracteritzar el projecte i execució generals. En quant a la foto, és clar que la plaça ja és urbanitzada i només falta la font, i l'accés que hi ha al mig de la rotonda ben bé podria ser el del metro, que en una mostra més d'aquesta desorganització es va ubicar provisionalment allà fins que es va decidir de fer la font. Això són conjectures meves. L'edicle pot ser qualsevol cosa, però l'assumpte dels ff.cc. a la pl. Espanya el tinc fluix i no domino amb exactitut els anys d'arribada o l'ús de les estacions (magòria, espanya) que van tenir. Si no són els urinaris, només se m'acut que sigui dels ff.cc, substituït posteriorment per l'accés de balaustrades de pedra (més harmònic amb la resta de la plaça) que va ser utilitzat durant tants anys després.

En qualsevol cas, la foto és un gran document, gràcies Llop!


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/09/2011 20:17

Al Picassa del Club Ferroviari de Terrassa https://picasaweb.google.com/103663373812460432583 n'hi han la tira!



Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Diumenge 11/09/2011 21:28

En primer lloc disculpes per arribar tard a la conversa.

Respecte la foto, correspon a la urbanització de la plaça prèvia a la exposició universal. Us adjunto una foto aèria (extreta del llibre “Barcelona, Memòria des del Cel”) de 1927 en que podeu observar que la part enjardinada de la plaça te dos parts, una completament circular i una part lateral una mica allargada. A la part circular és on està l’accés al transversal que es veu a la foto del Llop, a la part estirada es on està el edicle però la foto no té resolució per veure l'edicle si es que estava.
Us adjunto una segona foto del 1928 en la que és veu amb més detall com era l’accés i en la que al fons es veuen les obres de la construcció del accessos que el substituirien.
Així la imatge del Llop deu ser del 1927.
Respecte l’edicle no tinc cap informació concloent, però a la hemeroteca de La Vanguardia al 27 d’abril de 1926 s’informa del següent:
Aprobar el proyecto definitivo del edículo que la Compañía General de Ferrocarriles Catalanes de levantar en la zona de jardines de plaza España.
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 27-012.pdf,
Fitxers adjunts
1927 foto aerea p espanya FTC.jpg
1927 foto aerea p espanya FTC.jpg (78.5 KiB) Visualitzat 8121 cops


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Diumenge 11/09/2011 21:30

Disculpar la torpeza. Ara adjunto la foto de 1928
Fitxers adjunts
1928 FTC.jpg
1928 FTC.jpg (58.4 KiB) Visualitzat 8120 cops


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Diumenge 11/09/2011 21:35

En fi, que sembla que l'edicle podria ser dels catalans, no?

I llavors, que succeir amb ell? s'enderrocar per la urbanització de la plaça del 1928-1926?

Algú te una foto de l'accés a l'estació de Catalans abans de les obres de les vies 3 i 4 en la que es construir l'accés actual i l'ascensor actual?

Adjunto de la foto de 1927 una foto amb més detall, per que amb la resolució anterior és impossible que distingiu l'accés.
Fitxers adjunts
detalle 1927 foto aerea p espanya FTC.jpg
detalle 1927 foto aerea p espanya FTC.jpg (63.95 KiB) Visualitzat 8120 cops


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.


Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 26/09/2011 23:47

Aquí http://www.fotosdebarcelona.com/cat/gal ... calidad=18 trobareu fotografies antigues i actuals de Sant Andreu, Fabra i Puig, etc., i a http://www.ateneuenciclopedicpopular.or ... img074.jpg fotografia de l'antiga Sant Andreu Arenal.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 30/09/2011 0:29

En referència a la boca dels Ferrocarrils de la Generalitat, voldria compartir amb vosaltres una foto que he trobat al següent blog: http://barcelofilia.blogspot.com/2011/0 ... placa.html
Imatge
A l'esquerra es veu ben clarament la boca.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 09/10/2011 20:42

Aqui una imatge historica de debo, els primerisims dias de las 800 a Barcelona, a veure qui veu un petit detall de la foto, la he trobada per internet el Blog de Francisco Torrents
DAD_TR~1.JPG
DAD_TR~1.JPG (40.16 KiB) Visualitzat 8519 cops
BRILL 18 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 10/10/2011 10:23, en total s’ha editat 1 vegada.



Respon

Torna a “Història del transport”