http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... da-1161184
ELS COMPTES PER AL 2012 DE L'EMPRESA QUE GESTIONA EL PARC D'ATRACCIONS
CiU pretén incloure el funicular del Tibidabo a la xarxa integrada
El transport aportarà el 20% més d'ingressos gràcies a un augment de tarifes
Dilluns, 26 de setembre del 2011
XABIER BARRENA
BARCELONA
el consell d'administració de PATSA, l'empresa municipal propietària del parc d'atraccions del Tibidabo, aprovarà avui el pressupost per a l'any que ve, el 2012. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, en els comptes de l'empresa es preveu un augment en els ingressos del funicular (que pertany a PATSA) d'un 20,4%. Per fer-ho possible s'hauran d'augmentar les tarifes del mitjà de transport. Segons el president de PATSA, el regidor Joan Puigdollers, per no perjudicar els veïns que fan servir el funicular diàriament, CiU proposarà introduir aquest tren en la xarxa integrada, de manera que es puguin utilitzar els bons de transport habituals. L'objectiu de l'augment de tarifes és aconseguir més ingressos d'aquells visitants ocasionals, d'un sol dia, i que no entren al parc d'atraccions, ja que els visitants del centre recreatiu tenen un descompte del 100% de l'import del títol de transport en l'entrada al Tibidabo.
Davant la pregunta de si s'apujarien les tarifes als residents, Puigdollers va assenyalar que per a ells no solament no s'apujarà el preu
-si utilitzen una T-10 o similar- sinó que gràcies al fet que podran cancel·lar el títol una sola vegada, els seus desplaçaments fins al centre de la ciutat encara «sortiran més barats».
APLICACIÓ CONDICIONADA / En cas que l'entrada del funicular a la xarxa integrada no sigui possible completar-la abans de l'1 de febrer, data en què torna a entrar en funcionament el parc d'atraccions després de la parada hivernal, Puigdollers va assenyalar que la pujada de tarifes no serà efectiva, ja que si fos així deixaria els veïns presoners i sense opció barata per desplaçar-se.
L'antecessora de Puigdollers a PATSA, la socialista, i també regidora, Sara Jaurrieta, es va mostrar sorpresa per la mesura anunciada per Puigdollers, perquè l'entrada del funicular a la xarxa integrada
-una històrica reivindicació convergent- suposaria una harmonització de les seves tarifes, actualment de dos euros per trajecte, amb la de l'ATM, d'1,40 euros. És a dir, no es generaria en cap moment aquest 20% més d'ingressos que l'empresa PATSA diu que tindrà.
Potser aquí s'hauria de repescar el que va dir l'alcalde Xavier Trias dijous, que va anunciar una forta pujada dels bitllets senzills de transport i un manteniment del cost dels abonaments i targetes multiviatge, precisament, com en el cas de PATSA, per gravar els visitants ocasionals. És a dir, els turistes. És l'única manera que el que expliquen uns i altres casi. Aquesta i que el bitllet senzill del funicular, en una estranya excepció, costi més que l'expedit a la resta de la xarxa.
Un altre aspecte que preocupa la regidora socialista dels comptes del 2012 de PATSA és «la falta d'inversió en la renovació del parc d'atraccions». Dels 367.000 euros previstos com a inversió, 150.000, és a dir, més del 40%, es destinen a l'ampliació de la zona de taquilles del funicular.
El funicular del Tibidabo, també integrat?
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Ja hi ha manera integrada per arribar al parc d'atraccions, a través d'FGC, el Funicular de Vallvidrera i el bus 111. Això presenta un problema i és que no hi hauria transport integrat entre la plaça del Doctor Andreu i la de Kennedy, transport servit pel Tramvia Blau, per això caldria ampliar alguna línia de bus integrat fins a l'estació inferior del funicular.
Jo crec que a les hores, s'hauria d'integrar el Tramvia Blau, si és que el cost de les restauracions ho permeten. Pensem que a Lisboa, per exemple, tramvies antics fan serveis regulars i amb tarifa integrada.
Entre la Plaça Doctor Andreu i la Plaça JFK ja hi ha diàriament i a totes hores la línia 196 d'autobús, l'únic problema és que en sentit Plaça JFK fa una volta per la barriada de Bellesguard.victorcasta ha escrit:Ja hi ha manera integrada per arribar al parc d'atraccions, a través d'FGC, el Funicular de Vallvidrera i el bus 111. Això presenta un problema i és que no hi hauria transport integrat entre la plaça del Doctor Andreu i la de Kennedy, transport servit pel Tramvia Blau, per això caldria ampliar alguna línia de bus integrat fins a l'estació inferior del funicular.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
La desconeixia. Doncs aleshores cap problema. El que apuntava la notícia sobre
El que cal, des de fa temps, és reformular el sistema tarifari integrat de cap a peus. No cal esperar a la implantació de la targeta sense contacte per fer alguns canvis als títols.L'antecessora de Puigdollers a PATSA, la socialista, i també regidora, Sara Jaurrieta, es va mostrar sorpresa per la mesura anunciada per Puigdollers, perquè l'entrada del funicular a la xarxa integrada -una històrica reivindicació convergent- suposaria una harmonització de les seves tarifes, actualment de dos euros per trajecte, amb la de l'ATM, d'1,40 euros. És a dir, no es generaria en cap moment aquest 20% més d'ingressos que l'empresa PATSA diu que tindrà.
Potser aquí s'hauria de repescar el que va dir l'alcalde Xavier Trias dijous, que va anunciar una forta pujada dels bitllets senzills de transport i un manteniment del cost dels abonaments i targetes multiviatge, precisament, com en el cas de PATSA, per gravar els visitants ocasionals. És a dir, els turistes. És l'única manera que el que expliquen uns i altres casi. Aquesta i que el bitllet senzill del funicular, en una estranya excepció, costi més que l'expedit a la resta de la xarxa.
Una volta no molt llarga per aixó, en uns 7-8 minuts ja ha baixat.UT596001 ha escrit:Entre la Plaça Doctor Andreu i la Plaça JFK ja hi ha diàriament i a totes hores la línia 196 d'autobús, l'únic problema és que en sentit Plaça JFK fa una volta per la barriada de Bellesguard.victorcasta ha escrit:Ja hi ha manera integrada per arribar al parc d'atraccions, a través d'FGC, el Funicular de Vallvidrera i el bus 111. Això presenta un problema i és que no hi hauria transport integrat entre la plaça del Doctor Andreu i la de Kennedy, transport servit pel Tramvia Blau, per això caldria ampliar alguna línia de bus integrat fins a l'estació inferior del funicular.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.