Ho sento però no quadra: L'any 1939, el doctor Salazar i el general Franco signen un tractat d'amistat. Portugal recolçarà Franco durant tota la guerra civil. L'any 1940 se signà un protocol addicional. L'any 1942, en plena II Guerra Mundial, se signa el Pacte Ibèric entre Espanya i Portugal. No sé d'on treus que Espanya volgués engolir Portugal, ni que Portugal fos una regió desafecta (ells havien arribat al govern autocràtic, de fet, molt abans, el 1933). La primera visita a l'estranger que feu Franco (o rebé, ara no m'enrecordo bé) fou la del doctor Salazar. Sento l'Off-topic, però seria lamentable que algú quedés confós per l'afirmació que he citat.Guigui ha escrit:A sant de què havien de fer cap favor a un estat que tenia com a objectiu més o menys declarat engolir-se'ls i fer-los passar per la pedra com altres "regiones desafectas"?Lluita1714 ha escrit:Pensem en nosaltres, que Portugal, quan van treure profit de la seva neutralitat durant la II Guerra Mundial no va fer cap connexió amb Espanya per comerciar, tot per mar.
Pel que fa a la neutralitat i el seu profit, també en tregué Espanya. Ara bé, un país ni l'altre feren gaire cosa ferroviàriament parlant en aquella època. D'altra banda, durant la segona guerra mundial, amb França ocupada pels alemanys, fora curiós que els portuguesos, que comerciaven amb llur històric aliat, Gran Bretanya, ho haguessin fet per via terrestre.
El que és comú a ambdós és que procediren a la unificació dels trens en una sola companyia durant aquells anys: Renfe i Comboios. En aquells temps, apart dels passos de Tuy/Valença, Fuentes de Oñoro/Vilar Formoso, Valencia de Alcántara/Marçao i Badajoz/Elvas també estava obert el de La Fregeneda/Barca d'Alva, que ara li aniria molt bé a Porto però que es va tancar el 1985.