Noves tarifes ATM Barcelona
-
liniadelRipollés
- N10

- Entrades: 3191
- Membre des de: 04 maig 2005, 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’atm?
Estic revisant els meus bitllets de tramvia dels 50...
On tinc el pamflet aquell que començava... BARCELONÉS! ?
On tinc el pamflet aquell que començava... BARCELONÉS! ?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’atm?
Perdoneu, però ho he de dir en gran:
Si enlloc de llençar calers en aeroports inĂştils i Fòrums de les Cultures iguals, haguessin estalviat quan les vaques eren grasses, ara no estarĂem aixĂ!! Que treballin gratis els polĂtics, fins que no resolguin el què ells solets han liat!!!!
Si enlloc de llençar calers en aeroports inĂştils i Fòrums de les Cultures iguals, haguessin estalviat quan les vaques eren grasses, ara no estarĂem aixĂ!! Que treballin gratis els polĂtics, fins que no resolguin el què ells solets han liat!!!!
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
Cal retallar,d'acord.PerĂł no de la manera que ho estĂ fent la Generalitat.Retallant coses essencials,disparant el preu del transport pĂşblic un disbarat,el tiquet farmacèutic.I en canvi quĂ© ha retallat en telefĂłnia mĂłbil dels polĂtics,en cotxes oficials,en chĂłfers,(podria afegir en sous perĂł aixĂł si que no farĂ ningĂş),en institucions que no serveixen de gaire com les diputacions o els consells comarcals?Per quĂ© jo diria que quasi gens.
D'acord que s'haurĂ de corregir el despilfarro en coses xorres que han fet els anteriors,perĂł no de la manera inaudita que ho esta fent CiU,prioritzant les retallades en sanitat(i arruinant les butxaques de la gent amb les pujades de preu)abans que retallar cotxes oficials,chĂłfers,institucions inĂştils,enbaixades,subvencions(2 milions fa poc li han dĂłnat al seus amics del grup GodĂł),TV3,etc...
Sobre la pujada de la T-10,si la d'1 zona costarà entre 9 i 10 €,la de 2 zones entre els 18 i els 20€.No els servirà de gaire aquesta pujada,ja que creixar la gent que fa frau,i molta gent és passarà al transport privat,col.lapsant les carreteres.
Perço el que em fa ms mal és com la gent els segueix votant a aquests de CiU,que s'ha demostrat en un any que són uns autèntics inútils i altres coses que no diré,per mi s'ha demostrat que és molt pitjor que el PP.
D'acord que s'haurĂ de corregir el despilfarro en coses xorres que han fet els anteriors,perĂł no de la manera inaudita que ho esta fent CiU,prioritzant les retallades en sanitat(i arruinant les butxaques de la gent amb les pujades de preu)abans que retallar cotxes oficials,chĂłfers,institucions inĂştils,enbaixades,subvencions(2 milions fa poc li han dĂłnat al seus amics del grup GodĂł),TV3,etc...
Sobre la pujada de la T-10,si la d'1 zona costarà entre 9 i 10 €,la de 2 zones entre els 18 i els 20€.No els servirà de gaire aquesta pujada,ja que creixar la gent que fa frau,i molta gent és passarà al transport privat,col.lapsant les carreteres.
Perço el que em fa ms mal és com la gent els segueix votant a aquests de CiU,que s'ha demostrat en un any que són uns autèntics inútils i altres coses que no diré,per mi s'ha demostrat que és molt pitjor que el PP.
-
Ferry1ac1
- N8

- Entrades: 926
- Membre des de: 14 juny 2005, 10:06
- UbicaciĂł: Barcelona-Catalunya
- Contacta:
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’atm?
En el cas de la majoria de gent que participa al fòrum, som tots bastant crĂtics, però a gran part de la poblaciĂł ja l'hi anava bĂ© aquesta gran festa!metring ha escrit:Perdoneu, però ho he de dir en gran:
Si enlloc de llençar calers en aeroports inĂştils i Fòrums de les Cultures iguals, haguessin estalviat quan les vaques eren grasses, ara no estarĂem aixĂ!! Que treballin gratis els polĂtics, fins que no resolguin el què ells solets han liat!!!!
Si reflexionem una mica veurem que ENCARA ARA hi ha gent que demana coses estĂşpides com soterraments i altres obres que es veu i se sap que sĂłn carĂssimes i que no generen benefici pel conjunt de la societat.
PERÒ TOT AIXÒ ENCARA ES FA! Hem après alguna cosa? no!!!
Tornat al fil... Perquè no es suprimeix ja el non-stop de FGC i aixà ens estalviem una mica de la pujada de tarifes. Del metro costarà més però dels FGC es podria fer el proper cap de setmana!
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
No hi ha més remei
No hi ha dubte que hi ha coses que s'haurien de retallar i no es fa, però la qüestió de fons no canvia: la despesa fa anys que està desbocada, i ha arribat el moment d'estirar el fre d'emergència. De fet, s'hauria hagut de fer abans perquè la patacada no sigui tan forta, però és que no hi ha més remei.
I prepareu-vos, perquè tot això tot just acaba de començar.
I prepareu-vos, perquè tot això tot just acaba de començar.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
El problema no es que puguin la T-10 sino el preu mig del transport pĂşblic.
Potser seria nes inteligent:
- El bitllet senzill a 2€ + 0,50 € per zona adicional
- La T-10 a 15€. 5€ per zona adicional.
- Eliminar la T-50/30.
- La T-Mes a preu de de T-50/30 actual.
Els usuariso habituals contents, i que nostres estimats turistes de tota europa que ja paguen els bitllets de les seves ciutats a 2€, que també ho fagin a Barcelona.
Potser seria nes inteligent:
- El bitllet senzill a 2€ + 0,50 € per zona adicional
- La T-10 a 15€. 5€ per zona adicional.
- Eliminar la T-50/30.
- La T-Mes a preu de de T-50/30 actual.
Els usuariso habituals contents, i que nostres estimats turistes de tota europa que ja paguen els bitllets de les seves ciutats a 2€, que també ho fagin a Barcelona.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
SupressiĂł metro nocturn
No crec que costi massa fer-ho al metro. Si ens atenem a la rumorologia, sembla que hi posaran mans a l'obra. I siguem realistes: amb les retallades que toca fer, aquesta és una de les despeses més prescindibles al transport públic.Ferry1ac1 ha escrit:Del metro costarà més però dels FGC es podria fer el proper cap de setmana!
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
Poso unes tarifes que sempre m'ha semblat molt logiques.
Helsinki:
- Bitllet senzill 2,5€
- Bitllet senzil maquina 2€
- Abonament 1 dia 7€
- Abonament mensual 43€
Si ets estudiant o jubilat descompte del 50% en abonaments mensuals.
Al final tothom té abonament mensual. A Barcelona la T-Mes val 51€ que a Helsinki, malgrat que el bitllet senzill es quasi el doble.
A Barcelona la majoria va amb la T-10, tant el habituals, els turistes o els ocasionals.
Helsinki:
- Bitllet senzill 2,5€
- Bitllet senzil maquina 2€
- Abonament 1 dia 7€
- Abonament mensual 43€
Si ets estudiant o jubilat descompte del 50% en abonaments mensuals.
Al final tothom té abonament mensual. A Barcelona la T-Mes val 51€ que a Helsinki, malgrat que el bitllet senzill es quasi el doble.
A Barcelona la majoria va amb la T-10, tant el habituals, els turistes o els ocasionals.
-
Ferry1ac1
- N8

- Entrades: 926
- Membre des de: 14 juny 2005, 10:06
- UbicaciĂł: Barcelona-Catalunya
- Contacta:
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
http://www.ara.cat/societat/Recoder-T-1 ... 40418.html
Recoder nega que la T-10 pugi a 9 euros, però subratlla que l'increment tarifari dependrà de les aportacions de l'Estat espanyol
El conseller de Territori i Sostenibilitat, LluĂs Recoder, ha negat avui que la targeta T-10 , la mĂ©s utilitzada pels usuaris a l'Ă rea de Barcelona, augmenti fins a 9 euros tal i com ha informat aquest dijous El PerĂodico, com a part de les mesures anunciades pel Govern aquesta setmana. No obstant, Recoder ha advertit que l'increment dependrĂ de si el Ministeri de Foment mantĂ© les seves aportacions.
"Ho desmenteixo rotundament, són especulacions sense una base certa”, el titular de territori, que ha assegurat que el Govern encara no ha decidit “les pròximes tarifes” del transport públic. “Hi ha estudis i propostes, però no hi ha cap decisió adoptada”, ha subratllat Recoder als mitjans de comunicació després d'un acte celebrat a Barcelona.
El conseller ha subratllat que l'increment del preu dels bitllets dependrĂ de les aportacions de les administracions. “"La Generalitat i els ajuntaments estem d'acord sobre el que aportarem l'any que ve, però l'Estat, any rere any, ha disminuĂŻt les seves aportacions, i les notĂcies que tenim Ă©s que aquest any encara poden baixar 70 milions mĂ©s”, ha assenyalat Recoder, i ha advertit que, de ser aixĂ, “el dèficit del sistema seria difĂcilment suportable amb les tarifes actuals”.
Per a Recoder, un horitzó lògic per al manteniment de l'actual sistema de transport públic passaria perquè les aportacions de les administració subvencionessin el 50% del bitllet -davant del 60% actual- i que la resta anés a cà rrec dels ciutadans.
Recoder nega que la T-10 pugi a 9 euros, però subratlla que l'increment tarifari dependrà de les aportacions de l'Estat espanyol
El conseller de Territori i Sostenibilitat, LluĂs Recoder, ha negat avui que la targeta T-10 , la mĂ©s utilitzada pels usuaris a l'Ă rea de Barcelona, augmenti fins a 9 euros tal i com ha informat aquest dijous El PerĂodico, com a part de les mesures anunciades pel Govern aquesta setmana. No obstant, Recoder ha advertit que l'increment dependrĂ de si el Ministeri de Foment mantĂ© les seves aportacions.
"Ho desmenteixo rotundament, són especulacions sense una base certa”, el titular de territori, que ha assegurat que el Govern encara no ha decidit “les pròximes tarifes” del transport públic. “Hi ha estudis i propostes, però no hi ha cap decisió adoptada”, ha subratllat Recoder als mitjans de comunicació després d'un acte celebrat a Barcelona.
El conseller ha subratllat que l'increment del preu dels bitllets dependrĂ de les aportacions de les administracions. “"La Generalitat i els ajuntaments estem d'acord sobre el que aportarem l'any que ve, però l'Estat, any rere any, ha disminuĂŻt les seves aportacions, i les notĂcies que tenim Ă©s que aquest any encara poden baixar 70 milions mĂ©s”, ha assenyalat Recoder, i ha advertit que, de ser aixĂ, “el dèficit del sistema seria difĂcilment suportable amb les tarifes actuals”.
Per a Recoder, un horitzó lògic per al manteniment de l'actual sistema de transport públic passaria perquè les aportacions de les administració subvencionessin el 50% del bitllet -davant del 60% actual- i que la resta anés a cà rrec dels ciutadans.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
I ara, comparem-ho amb el poder adquisitiu de cada paĂs per tenir clar quan hauria de costar aquĂ el transport pĂşblic a igualtat de condicions (farĂ© servir el PIB com a simplificaciĂł, però el resultat Ă©s força indicatiu):davida ha escrit:Poso unes tarifes que sempre m'ha semblat molt logiques.
Helsinki:
- Bitllet senzill 2,5€
- Bitllet senzil maquina 2€
- Abonament 1 dia 7€
- Abonament mensual 43€
PIB per cĂ pita Espanya: 29.400 $ (abans de la crisi)
PIB per cĂ pita FinlĂ ndia: 35.400 $
Aproximadament Espanya respecte FinlĂ ndia: -19%
Els preus quedarien:
- Bitllet senzill 2€
- Bitllet senzil mà quina 1,6€
- Abonament 1 dia 5,7€
- Abonament mensual 34,8€
Amb això queda ben clar que Barcelona té, comparativament, un transport públic extraodinà riament car, i no precisament de millor qualitat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
Segur?Mako448 ha escrit:Cal retallar,d'acord.
- Objectiu d'estalvi previst amb les mesures preses fins ara més les que encara no ens han dit: 2.700 milions d'euros/any
- Frau fiscal de les grans fortunes a Catalunya: 16.000 milions d'euros/any.
- Mesures preses contra el frau: 0.
Cal dir res més? Ens estan prenent el pèl de mala manera.
I perdoneu per l'off-topic... però segurament en realitat no és off-topic.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
I de cara el 2012 faria una altre modificaciĂłn:
Multa per viatjar sense bitllet: 500€
El primer frau si es paga al instant son 50€ (sempre hi han petits fraus involuntaris, perdre una targeta, equivocarse de tarjeta, 2 persones entren juntes i surten per 2 llocs diferents, problemes amb validadores, etc...)
El interventor de Metro, FGC o Tramvia porten un pda per cobrar les multes amb targeta, de pas podria veure a una bd de dades de la ATM si tenen mes multes.
Multa per viatjar sense bitllet: 500€
El primer frau si es paga al instant son 50€ (sempre hi han petits fraus involuntaris, perdre una targeta, equivocarse de tarjeta, 2 persones entren juntes i surten per 2 llocs diferents, problemes amb validadores, etc...)
El interventor de Metro, FGC o Tramvia porten un pda per cobrar les multes amb targeta, de pas podria veure a una bd de dades de la ATM si tenen mes multes.
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
Vamos, que la T70/30 me convendrĂa irla sacando ahora, antes de que le peguen el sablazo...
Lo de los nueve euracos, ya se hizo en Madrid, , pero tengamos en cuenta que las Tmes (abono transportes, allĂ son más baratas haciendo comparativas de zonas), pero claro... Se subiĂł, se prometiĂł Metro a Las Rosas, a La Fortuna, a La Miraierra y a La Madre que los PariĂł, y ahora todos a votar a los mismos como borregos. Que suben la T10 a nueve euracos???? Hummm... quĂ© lĂnea de Metro amplĂa en los prĂłximos meses????

Lo de los nueve euracos, ya se hizo en Madrid, , pero tengamos en cuenta que las Tmes (abono transportes, allĂ son más baratas haciendo comparativas de zonas), pero claro... Se subiĂł, se prometiĂł Metro a Las Rosas, a La Fortuna, a La Miraierra y a La Madre que los PariĂł, y ahora todos a votar a los mismos como borregos. Que suben la T10 a nueve euracos???? Hummm... quĂ© lĂnea de Metro amplĂa en los prĂłximos meses????
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: alguna noticia dels preus 2012 d’atm?
Home, pensa que n'hi ha que hi han d'accedir en helicòpter!wefer ha escrit:I mentrestant, els diputats que viuen a Barcelona rebent per la cara més de 20.000 euros anuals en concepte de desplaçaments fins al parc de la Ciutadella.
Pels que abogueu per suprimir la T10: jo visc a un barri a la banlieue, i tinc tot el meu món quotidià (feina, gimnà s, escola d'idiomes) en un radi de 20 minuts a peu, motiu pel qual gasto poc més d'una T-10 al mes, sempre per motius d'oci. Si de repent perdo la intermodalitat i a més he de pagar 2 euros per desplaçament, no us semblaria lògic i fins i tot moralment justificable que a partir d'ara em colés? I que consti que jo sóc dels que no deixen colar-se ningú darrera meu a les validadores...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
AnĂ lisi de risc
Per als que sospesen (suposo que molt teòricament) colar-se per l'augment de preus, una contrapregunta: si augmenta la pressiĂł dels controls i les multes per frau, encara us ho plantejarĂeu?
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
En Platanito ha posat un exemple ben comú (no parlo de colar-se, sinó de la utilització de la T10). Hom pot ser un usuari habitual del transport públic, fent bastants menys de 50 viatges al mes. Per exemple, suposem algú que visqui a la "banlieu", treballi al centre, i faci a diari 2 viatges per anar i tornar de la feina, i després es quedi al seu barri durant el cap de setmana, o només faci desplaçaments a peu, i pel que fa a cotxe, no en tingui ni el trobi a faltar.
En un mes sense festius ni ponts, fa uns 20x2 = 40 viatges. Si tĂ© algun festiu o pont, pot voltar els 38, 36, 34... viatges. És a dir, Ă©s un exemple de persona que fa Ăşs mĂ©s que freqĂĽent del transport pĂşblic per a les seves necessitats diĂ ries de desplaçament durant la setmana laboral (que sĂłn constants), i que no li surt a compte la T50/30 perquè no arriba al mĂnim de viatges que la fan rentable, tret d'algun mes que utilitzi esporĂ dicament el transport pĂşblic en cap de setmana (això no ho pot preveure, però, per decidir-se a comprar-la). De comprar-se una T-Mes ja no parlem.
D'aquesta gent n'hi ha molta, moltĂssima. TĂ© sentit la T10? I tant. TĂ© sentit pensar que els usuaris habituals de la T10 sĂłn tots gent que hauria de passar a comprar-se un tĂtol mensual, o bĂ© estil T50/30? I tant que no.
En un mes sense festius ni ponts, fa uns 20x2 = 40 viatges. Si tĂ© algun festiu o pont, pot voltar els 38, 36, 34... viatges. És a dir, Ă©s un exemple de persona que fa Ăşs mĂ©s que freqĂĽent del transport pĂşblic per a les seves necessitats diĂ ries de desplaçament durant la setmana laboral (que sĂłn constants), i que no li surt a compte la T50/30 perquè no arriba al mĂnim de viatges que la fan rentable, tret d'algun mes que utilitzi esporĂ dicament el transport pĂşblic en cap de setmana (això no ho pot preveure, però, per decidir-se a comprar-la). De comprar-se una T-Mes ja no parlem.
D'aquesta gent n'hi ha molta, moltĂssima. TĂ© sentit la T10? I tant. TĂ© sentit pensar que els usuaris habituals de la T10 sĂłn tots gent que hauria de passar a comprar-se un tĂtol mensual, o bĂ© estil T50/30? I tant que no.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Les tarifes no premien l'usuari freqĂĽent
Com ja s'apuntava mĂ©s amunt, moltes ciutats d'Europa tenen la tarifa estructurada de tal manera que, a la que viatgis amb una assiduĂŻtat mĂnima, et surt a compte un abonament en lloc del bitllet senzill, ni que sigui en tĂtols multiviatge. Si a Barcelona, t'has de gastar 5 T-10 perquè compensi una T-50/30, i 6 perquè resulti una T-Mes, a Viena n'hi ha prou amb fer 7 viatges perquè valgui mĂ©s la pena comprar-se un abonament setmanal, 27 per a un mensual i 250 per a un anual.
És que no hi ha color.
És que no hi ha color.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Mortadel·lo
- N9

- Entrades: 1381
- Membre des de: 04 maig 2005, 00:13
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
jo em vaig comprar una T50 aquest mes i de fet estic "malgastant" bitllets anant amb metro a tot arreu per trajectes que podria fer caminant o amb bicing perquè ja veig que si no no gastaré els 50 viatges 
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
Concretament, cenyint-nos a tĂtols d'1 zona, has de fer 41 viatges en 30 dies, perquè tenir una T50/30 comenci a compensar no anar tirant de T10.
És a dir, que suposant un mes on surtin 20-21 dies laborables, en el cas de la persona que "nomĂ©s" utilitzi el transport pĂşblic 2 cops al dia, els laborables, per anar i tornar de la feina, o de la universitat, o d'allĂ on sigui, no ha de fallar-ne cap. A la que s'hagi de quedar a casa algun dia per malaltia, comença a "pringar" viatges no utilitzats de T50/30, i li acaba sortint el mes mĂ©s car que "tirant" de T10. Els mesos que hi hagi menys de 20 dies laborables, Ădem.
Des del punt de vista contrari, els mesos que faci més viatges que aquests 2 "fixes" dels laborables, li sortirà a compte la T50/30 exactament a partir del primer viatge "extraordinari" que faci.
Per tant, a aquest tipus d'usuari (probablement el Mortadel·lo ho era, aquest mes) que estigui al voltant dels 40 mesos mensuals "assegurats a mitges" no li surt clarament rentable una T50/30 tal i com estĂ plantejada actualment. De fet, quan jo utilitzava aquest tipus de tĂtols Ă©s perquè feia, o bĂ© uns 3 viatges diaris garantits els laborables, o bĂ© perquè el meu estil de vida era de fer molts viatges els caps de setmana, amb la qual cosa em "garantia" bastant la rendibilitat fins i tot en mesos amb molts festius. Molts coneguts, però, no portaven aquest ritme de vida, i era mĂ©s aviat els 2 viatges fixes en laborables, i poca "vida de viatges" en cap de setmana, aixĂ que clarament es veien abocats a la T10.
Perquè la T50/30 cobrĂs aquest ampli sector d'usuaris (i per tant, en guanyĂ©s), penso que el seu preu hauria de garantir una rendibilitat clara a la zona dels 35-36 viatges mensuals. Ara bĂ©, si cada cop que pugen les T10 tambĂ© pugen les T50/30 i aquesta "zona de rendibilitat" sempre es mantĂ© al voltant dels 40, "anem malament per anar a Sants".
És a dir, que suposant un mes on surtin 20-21 dies laborables, en el cas de la persona que "nomĂ©s" utilitzi el transport pĂşblic 2 cops al dia, els laborables, per anar i tornar de la feina, o de la universitat, o d'allĂ on sigui, no ha de fallar-ne cap. A la que s'hagi de quedar a casa algun dia per malaltia, comença a "pringar" viatges no utilitzats de T50/30, i li acaba sortint el mes mĂ©s car que "tirant" de T10. Els mesos que hi hagi menys de 20 dies laborables, Ădem.
Des del punt de vista contrari, els mesos que faci més viatges que aquests 2 "fixes" dels laborables, li sortirà a compte la T50/30 exactament a partir del primer viatge "extraordinari" que faci.
Per tant, a aquest tipus d'usuari (probablement el Mortadel·lo ho era, aquest mes) que estigui al voltant dels 40 mesos mensuals "assegurats a mitges" no li surt clarament rentable una T50/30 tal i com estĂ plantejada actualment. De fet, quan jo utilitzava aquest tipus de tĂtols Ă©s perquè feia, o bĂ© uns 3 viatges diaris garantits els laborables, o bĂ© perquè el meu estil de vida era de fer molts viatges els caps de setmana, amb la qual cosa em "garantia" bastant la rendibilitat fins i tot en mesos amb molts festius. Molts coneguts, però, no portaven aquest ritme de vida, i era mĂ©s aviat els 2 viatges fixes en laborables, i poca "vida de viatges" en cap de setmana, aixĂ que clarament es veien abocats a la T10.
Perquè la T50/30 cobrĂs aquest ampli sector d'usuaris (i per tant, en guanyĂ©s), penso que el seu preu hauria de garantir una rendibilitat clara a la zona dels 35-36 viatges mensuals. Ara bĂ©, si cada cop que pugen les T10 tambĂ© pugen les T50/30 i aquesta "zona de rendibilitat" sempre es mantĂ© al voltant dels 40, "anem malament per anar a Sants".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
Per mostra, un botĂł. El meu calendari laboral del 2012, com a exemple:
- Gener: 20 dies laborables
- Febrer: 21 d. l.
- Març: 22 d. l.
- Abril: 15 d. l.
- Maig: 21 d. l.
- Juny: 21 d. l.
- Juliol: 22 d. l.
- Agost: 8 d. l.
- Setembre: 17 d. l.
- Octubre: 22 d. l.
- Novembre: 20 d. l.
- Desembre: 13 d. l.
A l'abril tires amb 3 T10 (30 viatges = 24,75 euros amb preus 2011, posem que 27 euros amb preus 2012 si es concretés la pujada a 9). Amb bitllet senzill, 30x2 = 60 euros. Amb una T50/30 a preus 2011, més de 32 euros.
A l'agost, per 16 viatges que cobreixes amb poc més d'una T10 i mitja (uns 13 euros), gastar-se més de 30 en una T50/30? Òbviament no. Comprar-se 16 bitllets senzills = prop de 30 euros.
- Gener: 20 dies laborables
- Febrer: 21 d. l.
- Març: 22 d. l.
- Abril: 15 d. l.
- Maig: 21 d. l.
- Juny: 21 d. l.
- Juliol: 22 d. l.
- Agost: 8 d. l.
- Setembre: 17 d. l.
- Octubre: 22 d. l.
- Novembre: 20 d. l.
- Desembre: 13 d. l.
A l'abril tires amb 3 T10 (30 viatges = 24,75 euros amb preus 2011, posem que 27 euros amb preus 2012 si es concretés la pujada a 9). Amb bitllet senzill, 30x2 = 60 euros. Amb una T50/30 a preus 2011, més de 32 euros.
A l'agost, per 16 viatges que cobreixes amb poc més d'una T10 i mitja (uns 13 euros), gastar-se més de 30 en una T50/30? Òbviament no. Comprar-se 16 bitllets senzills = prop de 30 euros.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
