Remodelació d'estacions de metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina/es obra/es al metro trobeu prioritària/es?

Adaptar intercanviador Catalunya L1 i L3
65
19%
Adaptar intercanviador Clot L1 L2
20
6%
Adaptar Espanya L1 L3
60
17%
Adaptar Sants Estació L5 per sortir a Renfe
50
14%
Adaptar Passeig de Gràcia L2 L4
44
13%
Adaptar Plaça de Sants L1 L5
42
12%
Adaptar Verdaguer L4 L5
35
10%
Adaptar Maragall L4 L5
23
7%
Amb canviar l'estètica d'estacions old fashioned, va que xuta!
5
1%
Altres (expliqueu)
7
2%
 
Vots totals: 351
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de metro

Entrada Autor: metring » Dilluns 16/01/2012 10:56

Segons la web de TMB, s'ha reobert l'accés de Joan XXIII d'Artigues (símbol que no trobo al teclat) Sant Adrià.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 16/01/2012 15:21

metring ha escrit:Segons la web de TMB, s'ha reobert l'accés de Joan XXIII d'Artigues (símbol que no trobo al teclat) Sant Adrià.
Aquest "|" ?

Si ho és, has de prémer ""Alt Gr"" + ""1!"" al mateix temps.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/01/2012 17:14

Al Fòrum sabrem viure perfectament sense ell.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 17/01/2012 19:25

Una refroma totalment inescessaria, la d'Artigues - Sant Adrià, doncs l'estació ja estava adaptada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/01/2012 13:37

El dia 23, tanquen l'accés de Santa Coloma de la mateixa estació. Per cert, a la web de TMB, posen el símbol / :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 04/02/2012 17:38

A Penitents, aquesta setmana o la passada (no m'hi he fixat exactament) han fet l'imprescindible canvi d'enganxines a les portes de sortida que indiquen la porta de pas i la prohibició de pas, i que igualment tothom es frega pels engonals. Això sí, el fons blau ha sigut canviat per un turquesa tipus Tram, no fos cas que no es notés que hi ha enganxines noves.

TMB, sempre gastant-se els quartos allí on fa més falta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 31/05/2012 11:16

Del twitter:


TMB: Visitant l'obra de reforma de l'estació de Virrei Amat de #metrobcn amb el conseller @lluisrecoder de @territoricat htt... fa 1 minut. Ampliar



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 31/05/2012 16:17

A l'enllaç veureu un vídeo:

http://www.btv.cat/btvnoticies/2012/05/ ... e-de-2013/

Les obres a l’estació de Virrei Amat s’acabaran el primer trimestre de 2013

Actualitzat el 31.05.2012 a les 13:04

Aquest mes de juny les obres a l'estació de metro de Virrei Amat (L5) es concentraran en l'ampliació del vestíbul per poder encarbir-hi ascensors. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat els treballs, en què s'han invertit prop de 8,2 milions d'euros. La finalització de les obres està prevista per al primer trimestre de 2013.

Les obres a l’estació de Virrei Amat van començar al 2011 amb l’objectiu d’amplir l’espai i fer-lo més accessible a les persones amb mobilitat reduïda. En aquest sentit, el conseller Recoder ha explicat que ara els treballs es concentraran en l’ampliació del vestíbul i, després de l’estiu, s’iniciaran els treballs de condicionament interior. La finalització de les obres està prevista per al primer trimestre de 2013.

Actualment, de les 139 estacions de metro que hi ha a Barcelona, en són accessibles 116 (un 83%). Pel que fa als Ferrocarrils Catalans, la totalitat de la línia Llobregat-Anoia ja està adaptada. A la línia del Vallès, resten quatre estacions per ser accessibles: Putxet, Gràcia, Sarrià i Peu de Funicular, totes en fase d’obra o projecte.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/06/2012 15:44

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ro-1989663

S'acaba la rehabilitació de les estacions de Glòries, Bellvitge, Artigues i Sant Ildefons

S'ha millorat l'accessibilitat i l'efectivitat de les barreres de control
Dijous, 28 de juny del 2012 - 12:26h.
EL PERIÓDICO / Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha finalitzat les obres de rehabilitació integral de les estacions de metro de Glòries (L1), Bellvitge (L1), Artigues / Sant Adrià (L2) i Sant Ildefons (L5), iniciades al 2011 dins del programa per actualitzar i millorar la funcionalitat d'estacions antigues o d'elevada utilització.

Les rehabilitacions tenien com a objectiu deixar les estacions com acabades d'estrenar, tant a les parts visibles com a les invisibles, a més de millorar aspectes d'accessibilitat, sense afectar les estructures. En tots els casos la intervenció és posterior i independent de les obres d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda que realitza la Generalitat i que comporta la instal·lació d'ascensors.

S'han reconfigurat els vestíbuls amb el fi d'aprofitar millor l'espai, s'han substituït paviments, escales, sostres i parets, s'ha millorat la il·luminació, s'ha renovat la senyalització informativa i el mobiliari, i s'han instal·lat barreres de control més efectives (excepte a l'estació d'Artigues on ja n'hi havia). En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones i augmentar la sensació de lluminositat amb tonalitats clares.
60 anys de l'estació de Glòries

Aquestes quatre estacions que s'han rehabilitat són d'antiguitat variable, entre els 60 anys de Glòries i els 22 anys de Bellvitge. Respecte a la utilització, la més concorreguda és Glòries, amb a prop de 18.000 entrades els dies laborables. Artigues / Sant Adrià en registren unes 12.000; Sant Ildefons, prop de 9.000, i Bellvitge, unes 7.000.

En anys anterios han estat rehabilitades les estacions de Santa Eulàlia, Sant Andreu i Santa Coloma (L1), Joanic, Alfons X i Llucmajor (L4), Sants Estació, Drassanes i Liceu (L3), i Hospital Clínic, Sant Pau / Dos de Maig i Pubilla Cases (L5).



Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Dilluns 02/07/2012 12:02

Hola,

Realment trobo absurd remodelar estacions com Artigues o Bellvitge que, a més, ja estaven adaptades a PMR, només per donar un look més fashion, el que debò necessita reformes urgent són els obsolets i congestionats intercanviadors de Catalunya, Urquinaona, Plaça de Sants, Espanya, Maragall, Passeig de Gràcia connexió L2/L4 amb L3 i RENFE, Verdaguer, Clot Aragó L1 i RENFE, Sants Estació connexió metro amb estació ADIF, així com enllestir les obres en curs i acabar d'adaptar o redactar projectes de les estacions de metro i FGC que encara no tenen ascensors, així com ampliar vestíbuls que siguin necessaris i crear-ne de nous en estacions saturades.

Salutacions,

Enric


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 02/07/2012 12:04

Henry 030 ha escrit:Hola,

Realment trobo absurd remodelar estacions com Artigues o Bellvitge que, a més, ja estaven adaptades a PMR, només per donar un look més fashion, el que debò necessita reformes urgent són els obsolets i congestionats intercanviadors de Catalunya, Urquinaona, Plaça de Sants, Espanya, Maragall, Passeig de Gràcia connexió L2/L4 amb L3 i RENFE, Verdaguer, Clot Aragó L1 i RENFE, Sants Estació connexió metro amb estació ADIF, així com enllestir les obres en curs i acabar d'adaptar o redactar projectes de les estacions de metro i FGC que encara no tenen ascensors, així com ampliar vestíbuls que siguin necessaris i crear-ne de nous en estacions saturades.

Salutacions,

Enric
+ 1

Menys obres purament estètiques, i més adaptar intercanviadors, com el de Clot, que és incomprensible que no es fes adaptació a PMR quan es va obrir la L2.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 02/07/2012 12:13

Encetem enquesta, per tal que opineu quines obres són prioritàries al metro. Podeu votar moltes opcions.



Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Dilluns 02/07/2012 12:45

Hola,

Realment crec que la remodelació dels intercanviadors més obsolets de BCN és un tema prioritari, així com l'adaptació de les estacions que encara no disposin d'ascensors. Amb això de voler fer un "reestyling" de la decoració de les estacions TMB està fotent el que li dona la gana. Crec que algunes estacions com per exemple Glòries, Sant Andreu, Liceu, Drassanes, Joanic, Hospital Clínic, Hospital de Sant Pau o Alfons X, per la seva edat i per estar bastant deteriorades, sí que necessitaven una remodelació per tal de fer-les més confortables visualment i més lluminoses aprofitant, en molts casos, la seva recent adaptació a PMR. En canvi, crec que casos com els d'Artigues, Bellvitge i Fondo son completament innecessaris tenint en compte que es tracta d'estacions dels anys 80 força més modernes que moltes estacions que potser sí que necessitarien una reforma per tal de donar un canvi de look a la seva tètrica i obsoleta imatge. Pero, per mi, el mes important, és la remodelació dels intercanviadors, especialment Urquinaona, Plaça de Sants, Espanya, Catalunya i Clot Aragó, crec que aquests intercanviadors s'han convertit en un coll d'ampolla i les obres d'ampliació/reconstrucció causaràn bastantes afectacions al trànjsit rodat i ferroviari, pero, realment, són necessaries tenint en compte el seu volum de passatgers.

Salutacions,

Enric


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 02/07/2012 13:04

Cert, faltava Urquinaona, me l'he deixat!!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 02/07/2012 14:06

Henry 030 ha escrit:Crec que algunes estacions com per exemple Glòries, Sant Andreu, Liceu, Drassanes, Joanic, Hospital Clínic, Hospital de Sant Pau o Alfons X, per la seva edat i per estar bastant deteriorades, sí que necessitaven una remodelació per tal de fer-les més confortables visualment i més lluminoses aprofitant, en molts casos, la seva recent adaptació a PMR.
Amb Liceu ja podien haver moderat una mica el nivell de lluminositat, a canvi d'un cert nivell d'elegància...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 02/07/2012 15:53

de l'intercanviador d'Espanya ja està fet el projecte.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 02/07/2012 16:07

Doncs quin és el plànol definitiu? Hi havia algunes propostes ben interessants, però molt em temo que acabarem amb una coseta "light".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 02/07/2012 16:24

El que no entenc es que a Sants Estació quan van adaptar a PMR les entrades que dónen al costat de la L3 (va per Numància - Tarragona) no adaptessin el vestíbul que dóna a l'estació de Renfe/Adif. Crec que això és una "xapussa" i de les bones.

Un exemple clar (per a PMR): si baixes de l'L5 a Sants direcció a Cornellà encara pots anar a dónar el "passeig turístic" per arribar a la terminal d'Adif. Ara que si vens de Cornellà el problema pot ser més greu, perquè desconec si hi ha accés adaptat de l'andana de Sants L5 direcció Vall d'Hebron; la de direcció Cornellà Centre si que se segur que en té; ja que es veu l'andana des de l'inici del llaarg túnel cap a l'L3 (i on la última vegada que hi he passat, ara no fa gaire, hi havia un macrocontrol de bitllets).

La resta també són obres d'importància, però si les adaptacions a PMR només les paga TiS, ja podem esperar assentadets a que es facin...



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 02/07/2012 16:56

albe6 ha escrit:El que no entenc es que a Sants Estació quan van adaptar a PMR les entrades que dónen al costat de la L3 (va per Numància - Tarragona) no adaptessin el vestíbul que dóna a l'estació de Renfe/Adif. Crec que això és una "xapussa" i de les bones.

Un exemple clar (per a PMR): si baixes de l'L5 a Sants direcció a Cornellà encara pots anar a dónar el "passeig turístic" per arribar a la terminal d'Adif. Ara que si vens de Cornellà el problema pot ser més greu, perquè desconec si hi ha accés adaptat de l'andana de Sants L5 direcció Vall d'Hebron; la de direcció Cornellà Centre si que se segur que en té; ja que es veu l'andana des de l'inici del llaarg túnel cap a l'L3 (i on la última vegada que hi he passat, ara no fa gaire, hi havia un macrocontrol de bitllets).

La resta també són obres d'importància, però si les adaptacions a PMR només les paga TiS, ja podem esperar assentadets a que es facin...
Diria que hi ha un pas que comunica les dues andanes tant amb escales com ascensor, però no em facis gaire cas, no recordo ben bé si era L3 o L5, ja que no se que coi vaig fotre aquell dia que em vaig perdre per l'intercambiador :martell1


El metro de Barcelona amb motoristes!

albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 02/07/2012 17:26

Jo venía de l'L3 cap a Renfe per fer temps per a l'autocar i a la L3 si que les dues andanes tenen ascensor (i inclinat, un dels quals el vaig provar).
Dubte arreglat: se'm ha ocorregut mirar a Trenscat i si, hi ha accés adaptat de l'L5 cap a l'L3 però no al vestíbul de Renfe (el que cau més a prop de la L5)

Potser TiS espera que la adaptabilitat de l'accés a Renfe la pagui l'Adif...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”