http://www.ara.cat/societat/manca-senya ... 33740.html
La manca de senyals confon els conductors a Barcelona
Una auditoria del Racc per avaluar la senyalització d'orientació apunta que el sistema és "acceptable" però que es necessari millorar la continuïtat dels itineraris. Les interrupcions sobtades de comunicació als usuaris fan que creixi la probabilitat de desorientació.
LAURA DÍAZ-ROIG
Barcelona | Actualitzada el 14/03/2012 12:26
Barcelona disposa d'una senyalització "acceptable" però és necessari millorar la continuïtat dels itineraris. Les interrupcions sobtades de comunicació, per la manca de senyals a llocs estratègics o la tendència a començar a senyalitzar massa a prop del destí, provoquen desorientació en els conductors. Així ho determina una auditoria del Racc, que avalua la senyalització d'orientació de Barcelona -principal causa de reclamació dels usuaris-, basant-se en quatre paràmetres: la continuïtat (que es pugui arribar al destí), la comprensió (que s'entengui el que s'indica), la visibilitat i el bon estat i manteniment.
La continuïtat és, doncs, el factor pitjor valorat de tots els analitzats, especialment en relació a les indicacions per dirigir-se a centres sanitaris i d'oci. Deu dels disset itineraris analitzats no superen un 50% de la puntuació i són especialment negatives les senyalitzacions a l'estació del Nord de Barcelona.
Els principals problemes són la poca antelació amb la que es comença a senyalitzar o que no s'hagi realitzat una nova senyalització després de canvis de sentit dels carrers. Aquesta confusió, ha apuntat avui el president del Racc, Sebastià Salvadó, provoca "angoixa" en els conductors, especialment els que no coneixen la ciutat, i pot ser una causa d'accident.
Tampoc s'observa que s'utilitzin les senyals per indicar els pàrquings més propers ni el seu estat d'ocupació. Aquesta mesura evitaria la presencia innecessària de cotxes als voltants de les destinacions buscant un lloc on aparcar.
Tot i així, la majoria de senyals es comprenen bé, a excepció d'alguns excessos de missatges en alguns panells de la ciutat -el màxim hauria de ser sis però en alguns casos s'en troben molts més-, es veuen i estan en bon estat de conservació. L'estudi critica, per exemple, que s'utilitzin diferents nomenclatures per un mateix destí (Hospital Vall d'Hebrón, Ciutat Sanitària, etc) perquè desorienta el conductor o que no s'hagi canviat les indicacions amb antiga nomenclatura 'A-7' i 'N-II' a l'avinguda Diagonal per la nova, vigent des de fa deu anys.
El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament, Eduard Freixedes, ha dit que aquesta auditoria del Racc es un treball molt valuós i ha destacat que hi ha "molt camí per recórrer en la continuïtat", que és una de les assignatures pendents tant del consistori com de la Generalitat i el Ministeri de Foment, dels quals depenen les senyals d'accés a la ciutat. Aquest any, el pressupost de l'Ajuntament destinat a la senyalització - Barcelona té un total de 88.000 senyals- és de 1,2 milions d'euros, destinats al manteniment.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 11:34
Senyalització confusa a Barcelona
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Senyalització confusa a Barcelona
Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/03/2012 14:24
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 15/03/2012 13:56
no només a Barcelona....a tota la xarxa viària hi ha senyalitzacions que no aclareixen res...jo sóc especialment fan de les omnipresents fletxes de direcció en una bifurcació d'autovia o autopista, que estan a la bifurcació en sí, i que són d' una mida minúscula que les fa absolutament inútils
ES PELIGROSO ASOMARSE
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos