http://www.ara.cat/economia/Altran-inve ... 33527.html
Altran invertirà vint milions en la creació d'un centre de desenvolupament del vehicle elèctric a Barcelona
El centre permetrà la creació d'un centenar de llocs de treball qualificats, la majoria enginyers especialitzats en automoció, durant aquest any 2012
EFE
Barcelona | Actualitzada el 18/03/2012 15:38
La consultora tecnològica francesa Altran invertirà a Barcelona vint milions d'euros durant els pròxims tres anys arran de la creació d'un centre d'excel·lència de projectes relacionats amb el cotxe elèctric, l'híbrid i els sistemes de reducció d'emissions de CO2, d'àmbit mundial.
El centre permetrà la creació d'un centenar de llocs de treball qualificats -la majoria enginyers especialitzats en automoció- durant aquest any 2012, encara que, segons el vicepresident del grup per al sud d'Europa, Luis Abad, "es podran generar molts més llocs de treball els anys vinents".
El nou enfocament de la divisió barcelonina permetrà que una part del desenvolupament de projectes per als clients d'Altran, entre ells Renault, PSA, Porsche, FIAT, BMW o Volkswagen, es faci a Barcelona, ciutat que es convertirà també, segons Abad, en un centre d'experiència i formació en aquest àmbit.
"L'activitat a Barcelona respecte al vehicle elèctric ja era la referència espanyola, però ara ho serà per a tothom, el que atraurà un volum de negoci considerable", ha explicat a Efe Abad.
La decisió d'instal·lar aquest centre a Barcelona es deu, segons l'executiu, a l'acumulació d'experiència de la companyia al voltant del sector de l'automoció i al conjunt d'iniciatives que la ciutat ha dut a terme per impulsar el cotxe elèctric.
"Actualment Barcelona és clarament líder en les tecnologies de l'automoció", assegura Abad, que recorda que Altram ja va començar a col·laborar amb l'Ajuntament l'any 2009 per adaptar la ciutat a la introducció d'aquests vehicles.
En aquest sentit, Abad explica que el grup francès "no va tenir dubtes" a l'hora de concentrar a Barcelona la innovació per al cotxe elèctric i ho atribueix a l'"impuls i esforç" de les administracions i les empreses de la ciutat per situar-se com referent.
El centre de desenvolupament s'instal·larà en les actuals oficines que la companyia té al districte 22@, on ja treballen unes 40 persones, i es crearà també un laboratori durant aquest any, la ubicació del qual està per decidir.
Respecte a la implantació definitiva del vehicle elèctric, Abad assegura que actualment no és una realitat comercial, però que el ritme de desenvolupament de les bateries -un dels serrells que queda per polir en aquest àmbit, sobretot respecte al temps de càrrega i l'autonomia- donarà un "canvi significatiu" en els pròxims 2 o 3 anys.
En aquest sentit, Abad explica que el paper de les administracions per facilitar la compra de vehicles d'aquest tipus "no ajuda actualment" perquè la tecnologia pot canviar en poc temps, però remarca que en un futur "pot ser determinant" per al seu assentament definitiu.
A més, considera que la xarxa elèctrica "serà perfectament capaç" de donar servei a les necessitats dels clients una vegada el vehicle elèctric sigui habitual. "Les companyies ja estan treballant en això", diu Abad.
Entre d'altres projectes, Altran ha col·laborat amb l'empresa catalana Quimera en el desenvolupament del primer cotxe elèctric de competició, que permet assolir una velocitat màxima de 300 quilòmetres per hora i és capaç d'accelerar de zero a cent en tres segons.
El grup Altran va facturar l'any passat 123 milions d'euros a Catalunya, on té actualment uns 700 treballadors.
El sector de l'automoció representa el 18 % del volum de negoci de la companyia arreu del món.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 11:22
Centre de desenvolupament de cotxes elèctrics a Barcelona
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Centre de desenvolupament de cotxes elèctrics a Barcelona
Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/03/2012 17:19
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos