Trens a Romania

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Trens a Romania

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 07/03/2012 12:40

Algú ha estat per Romania últimament? Com va la compra de bitllets, cal reserva? són raonablement fiables? A la web de la DB surten els horaris i sembla que els trens no destaquen per la seva rapidesa.


ES PELIGROSO ASOMARSE

437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 08/03/2012 0:01

A Romania hi circulen alguns trens ex-Sncf, com per exemple els antics automotors Caravelle EAD, o locomotores BB8500 amb rames RIO/RIB.
Comfortables, però no precisament nous...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 08/03/2012 9:39

Jo vaig ser-hi fa dos estius (amb alguns viatges en tren) i l'any passat (cotxe llogat, i per tant sense trens)

Alguns dels trens equivalents als nostres rodalies/regionals són flamants, però tot i així la velocitat comercial és prou baixa (tindrà més a veure amb la quantitat de parades i amb les característiques de la pròpia línia, que amb el material mòbil)

Com més llarg sigui el recorregut (els trens de més llarga distància, amb "compartiments", per entendre'ns) més es nota la baixa velocitat comercial. Això sí, té el seu encant innegable! I no, no calia pas reservar.

En un dels trens flamants, vaig presenciar quelcom prou habitual allà: algú que viatja sense bitllet és expulsat del tren pel revisor, i el politzó expulsat es venja llençant una pedra contra el tren (aquesta va malmetre un vidre, però sense trencar-lo, i sortosament sense entrar-nos a dintre). Pel que em van dir els meus acompanyants, no és infreqüent que s'hi produeixin "alteracions a la línia" degudes a coses així.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 11/04/2012 13:41

us puc confirmar que la velocitat comercial és d'allò més reduida, entre el gran nombre de parades (i això que eren trens semidirectes), que alguns trams estaven renovant la via (al menys això a la llarga els permetrà anar més ràpid, de moment significava anar més lent) i el pitjor son les nombroses aturades tècniques als voltants de bucarest, suposo qeu perquè puguin passar totes les circulacions que hi ha (que l'estació sigui en cul de sac no deu ajudar)

un dels trajectes el vam fer en primera classe esperant trobar compartiments però va ser un xasco, ja que era un cotxe sense, els seients eren més amples això sí, però més bruts que els de segona! :nose


ES PELIGROSO ASOMARSE

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”