Connexions Arc-en-Ciel i ALSA a la Vall d'Aran

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Connexions Arc-en-Ciel i ALSA a la Vall d'Aran

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 11/08/2011 22:48

Us comunico que alguns autobusos (línia 93) del Consell General de l'Alta Garona arriben fins el punt fronterer només el dijous, així com els d'ALSA. No és possible en aquests moments fer cap enllaç lògic.

Potser sí que seria factible allargar algun servei fins la frontera del Servici Intèrn de transpòrt dera Val d'Aran i facilitar aquest enllaç.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 15/06/2012 21:09

Abans a l'estiu hi havia Barcelona-Val d'Aran (crec que acababa a Eth Pont de Rei) pel port de la Bonaigua. Però ara mirant la web de l'ALSA veig que l'han tret. I [quan es va enfonsar el tunel de Vielha, al febrer de 2007, van posar servei alternatiu per la Bonaigua, deien que "si les condicions meteorològiques ho permetien" però es va poder fer cada dia (amb furgoneta de 14 places). Aqui es conserva la notícia: http://www.transportpublic.org/forum/in ... l&pid=4240

No hi ha dret que deixin 2 comarques veines incmunicades la major part de l'any. A Suïssa neva molt mes i els autobusos sempre circulen, amb cadenes o amb lo que sigui, pero circulen.



albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 15/06/2012 22:31

El problema no crec que sigui dels busos; podria ser problema mentre no tinguéssin rodes d'hivern.
El problema és la pròpia Bonaigua, que amb les ferradures que hi ha (fer-la amb el 60 places "3 eixos" devia ser peculiar) i el fet que s'hi acumula molta neu i de seguida tanca. De fet, moltes vegades no n'hi ha prou amb pala llevaneus (pala que escup lateralment la neu) i hi ha una màquina rotatòria.

No sé si serà cert, però tinc un record de llegir que en alguna vegada s'han hagut d'utilitzar explosius per treure neu a la Bonaigua.

Això em porta a dir que seria prioritari construïr el túnel, però sembla que als politiquets de fireta no els interessa gaire el Pirineu, més que per anar-hi a esquiar a l'hivern



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 15/06/2012 23:10

albe6 ha escrit:Això em porta a dir que seria prioritari construïr el túnel, però sembla que als politiquets de fireta no els interessa gaire el Pirineu, més que per anar-hi a esquiar a l'hivern
Si ja s'està desdoblant la carretera de Lleida a Vielha, ja es crea un accés potent a la Vall d'Aran des del sud. Si volen foradar la Bonaigua, que ho facin amb un túnel ferroviari. Sortirà més barat perquè no haurà de ser tan ample i no necessitarà sistemes de ventilació tan aparatosos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 16/06/2012 1:12

albe6 ha escrit:El problema no crec que sigui dels busos; podria ser problema mentre no tinguéssin rodes d'hivern.
El problema és la pròpia Bonaigua, que amb les ferradures que hi ha (fer-la amb el 60 places "3 eixos" devia ser peculiar) i el fet que s'hi acumula molta neu i de seguida tanca. De fet, moltes vegades no n'hi ha prou amb pala llevaneus (pala que escup lateralment la neu) i hi ha una màquina rotatòria.

No sé si serà cert, però tinc un record de llegir que en alguna vegada s'han hagut d'utilitzar explosius per treure neu a la Bonaigua.

Això em porta a dir que seria prioritari construïr el túnel, però sembla que als politiquets de fireta no els interessa gaire el Pirineu, més que per anar-hi a esquiar a l'hivern
Més d'un cop s'utilitzen explosius, però més que per la neu de la carretera en sí, per a dinamitar la neu de la muntanya i així evitar possibles allaus de neu cap a la carretera. És més, entre setmana a vegades està tancat després d'una gran nevada i més que per la acumulació en sí de neu (la llevaneus rotatòria escup i treu molta neu) és per el risc d'allaus, per el qual no s'arrisquen a obrir.


Salutacions,

Oriol

albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 16/06/2012 13:35

Guigui ha escrit: Si ja s'està desdoblant la carretera de Lleida a Vielha, ja es crea un accés potent a la Vall d'Aran des del sud. Si volen foradar la Bonaigua, que ho facin amb un túnel ferroviari. Sortirà més barat perquè no haurà de ser tan ample i no necessitarà sistemes de ventilació tan aparatosos.
El desdoblament (futura autovia A-14) arribarà fins a Sopeira, a partir d'allí, via ràpida d'un carril per sentit (com estava ara l'Eix Transversal amb senyalització en fons verd) per questions d'impacte ambiental.
El túnel ja fa uns anys que funciona i ja han arreglat el vell per a les mercaderies perilloses; l'únic que s'ha de fer en quant hi hagi ganes i calés al ministeri és arreglar i eixamplar la carretera des de la boca nord del túnel fins a Vielha, crear una variant per als que vagin direcció cap al fons de la vall i/o França i treure les curves de ferradura per a aquells que entrin a Vielha direcció Salardú, Vaquèira i la Bonaigua.

En quant a foradar la Bonaigua, no s'ha contemplat mai projecte ferroviari, la última idea era Andorra, però primer crec que abans d'ampliar s'hauria d'electrificar. Però la carretera ja fa temps que el territori la demana. No pot ser que per passar a Esterri des de Salardú si està tancada la volta siga per Vielha, baixar fins Pont de Suert i fer-se els ports de Viu de Llevata i el Cantó (deu n'hi do amb les ferradures); Pobla de Segur, Sort i pujar fins Esterri.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 16/06/2012 19:20

Projectes ferroviaris d'aquest estil, fer arribar el tren a la Vall d'Aran o Andorra, son interessants i poden ser rentables. Però s'haurien de fer a costa de limitar l'accés als vehicles rodats, tant cotxes com camions.
Així, es podria garantir un bon accés amb el tren, a part d'omplir-lo a costa de buidar la carretera, i tindre un entorn no tant massificat com resultarà de fer una bon carretera.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Diumenge 17/06/2012 22:25

Conec alguns aranesos que acostumen a venir a Tolosa de tant en tant, ja sigui de compres, a fer turisme o, sobretot, per agafar un vol a l'aeroport de Toulouse-Blagnac. En cotxe Vielha-Tolosa es fa en menys de 2 hores (són 160 km igual que a Lleida, amb autopista durant 100 km). No seria descabellat posar algun autobús Vielha-Tolosa o almenys Vielha-Montréjeau (60 km) amb connexió amb la SNCF, ni que fos els caps de setmana. Fa 26 anys que estem a Europa però en matèria de transport públic les fronteres no han canviat.



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dilluns 25/06/2012 23:20

albe6 ha escrit: El túnel ja fa uns anys que funciona i ja han arreglat el vell per a les mercaderies perilloses; l'únic que s'ha de fer en quant hi hagi ganes i calés al ministeri és arreglar i eixamplar la carretera des de la boca nord del túnel fins a Vielha, crear una variant per als que vagin direcció cap al fons de la vall i/o França i treure les curves de ferradura per a aquells que entrin a Vielha direcció Salardú, Vaquèira i la Bonaigua.
Farà cosa d'un mes van començar a enxamplar una mica la carretera entre la boca nord del túnel i Vielha, bàsicament per tal de poder fer una mica "d'arcen" i baranes, i potser amb una mica de sort fins i tot reduïr alguna corba



Respon

Torna a “Autobusos i resta transport públic”