http://www20.gencat.cat/portal/site/ter ... 0c1e0aRCRD
Una nova línia de bus comunicarà els principals municipis de la Cerdanya amb Puigcerdà i la Seu d'Urgell per la Baga i la Solana
Presentació de la nova línia
El Departament de Territori i Sostenibilitat reorganitza l’oferta de transport públic a la Cerdanya amb la millora de serveis amb Puigcerdà i la Seu d’Urgell
A partir del 2 de juliol entra en funcionament una nova línia entre la Seu d’Urgell i Llívia amb un recorregut circular que comunicarà les dues capitals comarcals amb els principals municipis de la Cerdanya per les dues valls
Des del 18 de juny els viatgers compten amb dos nous abonaments multiviatge T-10/120 que suposen un estalvi de prop del 50% entre la Cerdanya i Barcelona i l’Alt Urgell i Barcelona.
Nova línia de bus la Seu d’Urgell - Llívia
El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ha presentat avui la reestructuració de l’oferta de transport públic a la Cerdanya per millorar la mobilitat dels principals municipis de la comarca amb Puigcerdà i la Seu d’Urgell. En aquest sentit, a partir del 2 de juliol, el Departament de Territori i Sostenibilitat posa en marxa un nou servei de bus entre la Seu d’Urgell i Llívia amb un recorregut circular que a partir de Bellver de Cerdanya circularà per la vall de la Baga i per altra per la vall de la Solana.
El nou servei, gestionat per Alsina Graells, neix amb l’objectiu d’incrementar les freqüències de pas en aquesta àrea i adaptar els horaris a les necessitats dels viatgers, reorganitzant-los per tal d’oferir serveis en totes les franges horàries de manera regular i homogènia.
L’actuació forma part del pla de millora del transport públic a la comarca de la Cerdanya, elaborat pel Departament amb la col.laboració del Consell Comarcal i els ens locals, per tal de detallar les mesures a implementar amb l’objectiu de potenciar la mobilitat sostenible en aquesta àrea. La reorganització del transport públic en aquesta àrea comportarà un dèficit anual de prop de 140.000 euros, que serà assumit pel Departament de Territori i Sostenibilitat.
22 noves expedicions diàries
Concretament, el nou servei oferirà 22 noves expedicions diàries, 11 d’anada i 11 de tornada. De les 11 d’anada, 6 passaran pel corredor de Ger (la Solana), mentre que 5 aniran pel d’Alp (la Baga). En sentit contrari, 5 expedicions donaran servei al corredor de Ger i les altres 6 aniran pel d’Alp. Això suposa un increment de d’oferta de més del doble en el tram de Bellver de Cerdanya - Puigcerdà (per la vall de la Solana i de la Baga).
Pel que fa al tram Llívia - Puigcerdà es quadruplica l’oferta amb 6 expedicions d’anada i 6 de tornada més de dilluns a divendres feiners, quedant un total de 8 d’anada més 8 de tornada.
Finalment, entre la Seu d’Urgell i els municipis de l’oest de la Cerdanya (Bellver de Cerdanya, Prullans i Montellà i Martinet) s’augmenten el nombre de serveis fins a assolir 6 expedicions per sentit els feiners.
Coordinació horària i intermodalitat
El nou servei s’ha dissenyat especialment tenint en compte els horaris de la resta de línies de transport públic que operen en aquestes comarques i amb l’objectiu de millorar l’accessibilitat a punts d’especial interès, com ara el futur hospital transfronterer.
Així, s’han coordinat els horaris amb alguns dels serveis ferroviaris a l’estació de Puigcerdà per afavorir la intermodalitat cap a Barcelona, amb els serveis d’autobús interurbans a l’estació d’autobusos de la Seu d’Urgell per anar cap a Lleida, amb les entrades i sortides dels centres escolars a la Cerdanya , amb els serveis hospitalaris i amb els serveis de transport a la demanda.
Impuls a l’estació d’autobusos de Puigcerdà
D’altra banda, la Generalitat i l’Ajuntament de Puigcerdà han acordat impulsar la construcció d’una nova estació d’autobusos a Puigcerdà, amb l’objectiu de dotar la ciutat d’unes instal·lacions de qualitat per millorar la comoditat dels viatgers de les diferents línies de bus que operen a la ciutat.
En aquest sentit, s’estudiarà la ubicació idònia per habilitar l’estació i s’impulsarà la redacció del projecte constructiu que farà possible l’execució de les obres.
Dos nous abonaments multiviatge
En aquesta línia, amb l’objectiu de potenciar l’ús del transport públic arreu del territori, el Departament va introduir el passat 18 de juny dos nous abonaments multiviatge T-10/120 que representen un estalvi de prop del 50% per als viatgers en els trajectes de les línies d’autobús interurbanes gestionades per Alsina Graells que enllacen els municipis del la Cerdanya i Barcelona i l’Alt Urgell i Barcelona.
L’actuació, que suposa un pas previ al desplegament del sistema tarifari integrat en aquestes comarques, neix amb l’objectiu de millorar la competitivitat del transport públic, i dotar els viatgers d’una xarxa eficient a preus atractius que contribueixi a estendre’n l’ús.
La nova T-10/120, que permet realitzar deu desplaçaments en 120 dies, i també suposa un important estalvi per als viatgers, que veuen reduït el preu del trajecte gairebé a la meitat.
Hora i data actual: Dijous 01/05/2025 2:56
Nova línia per comunicar la Cerdanya amb Puigcerdà...
Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Nova línia per comunicar la Cerdanya amb Puigcerdà...
Entrada Autor: metring » Dimecres 27/06/2012 16:12
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 28/06/2012 16:49
Ja era hora perque deu ni do lo mal comunicada que ha estat sempre la cerdanya!
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Torna a “Autobusos i resta transport públic”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos