Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
evody
N6
N6
Entrades: 184

Re: Imatges per a la història

Entrada Autor: evody » 20 jul. 2012, 10:49

xevi ha escrit:Algú pot explicar la restauració de les escales de l'edícula d'Urquinaona? Perquè s'ha fet? què és o que serà? s'hi podrà accedir...
Gràcies!
Pregunto lo mismo... da la sensación que se ha arreglado un poco o solo lo parece?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23648
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 20 jul. 2012, 11:31

122-042-132 ha escrit:Atenció a l'àlbum que m'han passat avui, d'un tal kimpol que és o era bomber de Barcelona, com a mínim, des del 1974:

Qui és en "Quimpol" Joaquim Pol? :

http://www.bcn.es/bombers/pdf/publicaci ... F18-20.pdf
http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... &start=480



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23648
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 05 ago. 2012, 23:29

En aquesta web http://finestresdelamemoria.org/explora/ubicacio , si aneu pel mapa de Google pel carrer Aragó, veureu fotos de l'inici de les obres per cobrir la rasa del ferrocarril. I a http://finestresdelamemoria.org/explora/temes/Transport , fotografies de transports.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23648
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 06 ago. 2012, 10:17

Aquesta foto apareix avui a La Vanguardia:
Fitxers adjunts
glories anys 50.jpg
glories anys 50.jpg (154.69 KiB) Visualitzat 7554 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23648
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 09 set. 2012, 23:20

Un altre fotografia del Pont del Dragó, amb les vies de la Renfe, a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... drago.html

Imatge

I a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... -baro.html , els tramvies-escola de Torre Baró.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23648
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 09 set. 2012, 23:23

A http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... amvia.html , article sobre el relleu del tramvia a l'autobús:

Imatge



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » 10 set. 2012, 10:49

metring ha escrit:A http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... amvia.html , article sobre el relleu del tramvia a l'autobús:

Imatge
Ai el 50! Del tramvia que acabava a la Via Júlia i no pujava a Montjuïc fins als autobusos xupimegamoderns que van des del meu barri fins a Montjuïc i que anirà pròximament fins a Collblanc... Si comparo el tramvia dels anys nosequants fins a l'autobús ara al 2012...
metring ha escrit:Un altre fotografia del Pont del Dragó, amb les vies de la Renfe, a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... drago.html

Imatge

I a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... -baro.html , els tramvies-escola de Torre Baró.
Però aquí és on ara hi ha el Pont del Dragó, al principi del Passeig Valldaura? Perquè carai quin canvi...
Edito: vale, sí que és. Fins que no he llegit el text de l'enllaç no m'ho he cregut...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » 11 set. 2012, 16:42

Puede que la calle que pasa por debajo del puente es el Pº Valldaura y donde pasa el Biscuter es la C/ Bartrina o el lateral actual de la Avenida Meridina ( paso inferior ) ???



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23648
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 05 oct. 2012, 10:45




Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » 05 oct. 2012, 19:13

Curiós aquest cartell de "PEATON UTILICE EL PASO SUBTERRANEO". Avui dia conec poca gent que faci servir els passadissos del metro per a fer drecera.



chausson bs
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: chausson bs » 07 oct. 2012, 00:41

metring ha escrit:Algú dels nostres foraires de Badalona sap si encara existeix aquesta façana? La foto és de 2005. Per cert, el telèfon era més breu que una adreça de sms!

http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... otostream/

Imatge

I aquesta, d'un remolc de tramvia reciclat en "xiringuito"?

Imatge
hola. Sóc l'autor de les dues fotos. La façana ja no existeix amb aquest aspecte, fa uns dos anys van fer reformes i se la van carregar, ara és una façana anònima i vulgar con les de la resta del carrer. La foto del remolc Zaragoza està feta el novembre de 1984.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » 07 oct. 2012, 16:35

chausson bs ha escrit:La façana ja no existeix amb aquest aspecte, fa uns dos anys van fer reformes i se la van carregar, ara és una façana anònima i vulgar con les de la resta del carrer.
Costa de creure com la gent és capaç de fer aquestes coses...



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » 08 oct. 2012, 09:54

El remolque puede ser el bar que habia en las zonas de examen de trafico en Montjuic????



chausson bs
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: chausson bs » 10 oct. 2012, 22:55

sagrering ha escrit:El remolque puede ser el bar que habia en las zonas de examen de trafico en Montjuic????

Sí, es ese tranvía.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23648
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 11 oct. 2012, 17:21

Unes interessants, a http://mtvo-lasmentiras.blogspot.com.es ... -1971.html , especialment una de l'antiga estació de Martorell (ara la línia de Renfe) a plaça Catalunya

Imatge



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » 11 oct. 2012, 22:37

Gracies per l'enllaç, blog força interesant i moltes fotos, no se si heu vist la de FONTANA:

http://mtvo-lasmentiras.blogspot.com.es ... os-en.html


Arrel del mateix blog hi han enllaços a una altre pagina força interesant que no coneixia Histotube.cat

http://histotube.blogspot.com.es/search ... results=42



Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » 14 oct. 2012, 21:46

No es correcta la fecha de 1930 de la fotografia de Fontana, es de finales de los años 50 que fue cuando la calle de Asturias se convirtió en dirección unica, ademas se ve la señal cuadrada que avisaba del paso del tranvía y esta no empezo a implantarse hasta los años 40



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » 15 oct. 2012, 11:34

Alguien tiene fotografias de los antiguos ascensores de pasaje en Lesseps y Fontana ??
He oido hablar de su existencia, pero no he conseguido ver ningun recuerdo grafico de ellos.
Un saludo



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1866
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 14 nov. 2012, 18:46

Interessant col·lecció de fotografies, de quan la cobertura de la rasa del carrer Aragó

http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... =9&t=38956

Salut!



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 240

Entrada Autor: Euromed » 15 nov. 2012, 15:18

Hola a todos:
Las fotos corresponden a las obras de la zona de la bifurcación C/Aragón - Est.Clot. Fueron algo más complejas que la cobertura en si, del resto de la calle, aparte de la construcción del Apd. P.de Gracia.La via E.de França a P. de Gracia, se tuvo que desplazar hacia el lado mar, para poder hacer un doble tunel hasta la altura de la C/ Marina/C/Aragón/Av. Diagonal, donde las vias dirección E.de França, eran exteriores hasta la E.de F.y en tunel las que se dirigian al Clot.
Hay todo un baile de cifras en el tema años, que seria de agradecer si alguien lo puede aclarar.
La cobertura de la C/Aragón se efectuo en la segunda mitad de la decada de los 50. Y el enlace de clot, fue inagurado a principios de los 70s. Recuerdo que durante un periodo de tiempo la linea de metro L-1 estuvo cortada entre glorias y clot (o navas), por problemas de estructura del tunel,debido a las obras del enlace C/Aragón - Clot.
Saludos.



Respon

Torna a “Història del transport”