Figueres-Vilafant: després de l'AVE directe, què?
Figueres-Vilafant: després de l'AVE directe, què?
Obro fil per fer una reflexió sobre què pot passar amb aquesta estació, un cop l'AVE-TGV sigui directe a París. Té sentit que continui oberta? Se sap si la desmantellaran?
Serà l'estació d'AV de Figueres no? Suposo que continuarà sent la terminal dels AVANT Bcn-Girona-Figueres, apart de parada d'alguns AVE com a mínim, no creieu?
Salutacions,
Oriol
Oriol
- carles10000
- N6
- Entrades: 210
- Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Segons un borrador de Elipsos el TGV a Paris s'atura a Girona i Figueres com els que van direcció Marsella i Toulouse,ho veurem a finals d'Abril...........
Figueres Vilafant seguira sent el final del servei Avant Sants - Girona - Figueres. L'unic que esta per veure es com s'explota el servei: material propi (104, 114 o 121), AVE s103, s100 o inclus amb TGVs, o una barreja de material).
Mentre no tanquin la de Figueres ciutat, com tenien previst en un principi i deixin aquesta, que queda en mig d'enlloc...davida ha escrit:Figueres Vilafant seguira sent el final del servei Avant Sants - Girona - Figueres. L'unic que esta per veure es com s'explota el servei: material propi (104, 114 o 121), AVE s103, s100 o inclus amb TGVs, o una barreja de material).
No puc entendre la mania que teniu alguns foraires barcelonins amb voler tancar una infrastructura perquè n´obrin una de nova.metring ha escrit:Obro fil per fer una reflexió sobre què pot passar amb aquesta estació, un cop l'AVE-TGV sigui directe a París. Té sentit que continui oberta? Se sap si la desmantellaran?
Com si s´hagués de compensar ves a saber què.
Igual que els que dèien que quan obrís Sagrera-Meridiana s´hauria de tancar Sant Andreu Arenal, o que quan s´obrís Virrei Amat L4 s´hauria d´anul.lar el transbord L4-L5 de Maragall. Incomprensible.
Seguint el mateix raonament, quan per Sant Joan obri la LAV Albacete-Alacant, hauriem de tancar la LAV Madrid-Saragossa-Barcelona perquè n´han fet una de nova???


Editat per administració.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 18/03/2013 16:44, en total s’ha editat 4 vegades.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Més aviat, la de Figueres-Vilafant és la que té més futur assegurat, doncs la idea és fer-hi passar la línia convencional de Portbou per allà, tot i que ara no es faci. Tot i que tingui poc ús, hi ha turistes a Figueres i la Costa Brava Nord que la faran servir, a més de ser estació 'fronterera'.
Ni ara, ni en dècades.victorcasta ha escrit:Més aviat, la de Figueres-Vilafant és la que té més futur assegurat, doncs la idea és fer-hi passar la línia convencional de Portbou per allà, tot i que ara no es faci.
Només amb els turistes francesos del Museu Dalí, quasi que ja es justifica l´estació.Tot i que tingui poc ús, hi ha turistes a Figueres i la Costa Brava Nord que la faran servir, a més de ser estació 'fronterera'.
Per no parlar dels passatgers que vagin a Roses, Empuriabrava, Cadaqués, Llançà o L´Escala i que vinguin en TGV (o en AVE).
Aquí NINGÚ ha afirmat que una estació s'ha de tancar o no, sinó QUE DEMANEM LA VOSTRA OPINIÓ, sense faltar el respecte i demanem argumentacions, sigui l'opinió que sigui, i si algú no ho interpreta així...Em sembla que ho deixem ben clar.437.001 ha escrit:No puc entendre la mania que teniu alguns foraires barcelonins amb voler tancar una infrastructura perquè n´obrin una de nova.metring ha escrit:Obro fil per fer una reflexió sobre què pot passar amb aquesta estació, un cop l'AVE-TGV sigui directe a París. Té sentit que continui oberta? Se sap si la desmantellaran?
Com si s´hagués de compensar ves a saber què.
Igual que els que dèien que quan obrís Sagrera-Meridiana s´hauria de tancar Sant Andreu Arenal, o que quan s´obrís Virrei Amat L4 s´hauria d´anul.lar el transbord L4-L5 de Maragall. Incomprensible.
Seguint el mateix raonament, quan per Sant Joan obri la LAV Albacete-Alacant, hauriem de tancar la LAV Madrid-Saragossa-Barcelona perquè n´han fet una de nova???![]()
Editat per administració.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Jo crec que sí. Que tard o més tard s'acabarà fent.437.001 ha escrit:Ni ara, ni en dècades.victorcasta ha escrit:Més aviat, la de Figueres-Vilafant és la que té més futur assegurat, doncs la idea és fer-hi passar la línia convencional de Portbou per allà, tot i que ara no es faci.
Figueres Vilafant ha transportat 60.000 passatger en 2 mesos (Avant 47.500 bcn + 5.500 Avant Girona + 7.500 AVE Madrid)
La vanguardia
Aixó serien un 360.000 anuals, mes que la meitat de les capitals de provincia d'España.
La vanguardia
Aixó serien un 360.000 anuals, mes que la meitat de les capitals de provincia d'España.
La situació ideal seria, en comptes d'haver fet Figueres-Vilafant, haver construit una variant en ample normal que entrés a l'estació de Figueres-centre, igual que passa a Lleida o a Saragossa. Però tal com estan les coses, l'estació de Figueres-Vilafant té molta utilitat. Al fi i a la cap, tampoc és una "estació remolatxa" (com diuen els francesos) enmig del camp sinó que està al límit urbanitzat de Figueres. Per citar algun exemple de ciutats de mida similar, hi ha la mateixa distància de l'estació al centre de Viladecans, i a Blanes l'estació encara està més allunyada del centre.
No entenc que es crei un fil només per això, i menys que el crei un moderador.metring ha escrit:Aquí NINGÚ ha afirmat que una estació s'ha de tancar o no, sinó QUE DEMANEM LA VOSTRA OPINIÓ, sense faltar el respecte i demanem argumentacions, sigui l'opinió que sigui, i si algú no ho interpreta així...Em sembla que ho deixem ben clar.
Envio missatge privat de resposta.
Estoy muy de acuerdo. Creo que lo ideal será mantener las dos estaciones por ahora, Vilafant para AV y Centre para el tren convencional. Si algun día se prevee cerrar Vilafant (cerrar Figueres Centre me parecería una aberración) habrá de ser porque se prevea que pase por el centro la LAV, pero eso seguramente implicará un soterramiento, y ese tipo de actuaciones no las veremos en mucho tiempo.Sagrerenc ha escrit:La situació ideal seria, en comptes d'haver fet Figueres-Vilafant, haver construit una variant en ample normal que entrés a l'estació de Figueres-centre, igual que passa a Lleida o a Saragossa. Però tal com estan les coses, l'estació de Figueres-Vilafant té molta utilitat. Al fi i a la cap, tampoc és una "estació remolatxa" (com diuen els francesos) enmig del camp sinó que està al límit urbanitzat de Figueres. Per citar algun exemple de ciutats de mida similar, hi ha la mateixa distància de l'estació al centre de Viladecans, i a Blanes l'estació encara està més allunyada del centre.
Algo que vería muy útil, en cambio, es hacer algo similar como lo que se proponía con el TramCamp para la estación de Camp de Tarragona, que sería dotar a Figueres de un carril bus o tranvía que haga el recorrido entre las dos estaciones, de paso atravesando todo el centro. No sé hasta qué punto se haya implementado ya ésto, lo lógico me parecería que alguna línea de bus urbano ya exista que pase por las dos estaciones. De esta forma Vilafant sería más accesible desde el centro, a la vez que permitiría trasbordos Figueres Centre - Vilafant por medio de este transporte, que idealmente sólo implicaría unos 15 minutos de recorrido. Esto le facilitaría coger el AVE o TGV a todas las poblaciones a lo largo de la línea convencional que tengan a Figueres como enlace LAV más cercano (sobre todo dirección norte hasta Portbou, ya que desde el sur pueden existir enlaces a Vilafant desde la línea convencional, desde el norte o no se puede o no hay interés, por tanto el transporte urbano en Figueres podría ayudar a completar ese enlace de forma eficiente.
- carles10000
- N6
- Entrades: 210
- Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Esa linea de autobús existe(la cogí hace un mes y medio) esta combinado con las salidas y llegadas tanto de Madrid-Barcelona y Paris y te acerca al centro y la estación de autobuses,que esta a unos 50 metros de la estación de Renfe de ancho iberico.......alf_ ha escrit:Estoy muy de acuerdo. Creo que lo ideal será mantener las dos estaciones por ahora, Vilafant para AV y Centre para el tren convencional. Si algun día se prevee cerrar Vilafant (cerrar Figueres Centre me parecería una aberración) habrá de ser porque se prevea que pase por el centro la LAV, pero eso seguramente implicará un soterramiento, y ese tipo de actuaciones no las veremos en mucho tiempo.Sagrerenc ha escrit:La situació ideal seria, en comptes d'haver fet Figueres-Vilafant, haver construit una variant en ample normal que entrés a l'estació de Figueres-centre, igual que passa a Lleida o a Saragossa. Però tal com estan les coses, l'estació de Figueres-Vilafant té molta utilitat. Al fi i a la cap, tampoc és una "estació remolatxa" (com diuen els francesos) enmig del camp sinó que està al límit urbanitzat de Figueres. Per citar algun exemple de ciutats de mida similar, hi ha la mateixa distància de l'estació al centre de Viladecans, i a Blanes l'estació encara està més allunyada del centre.
Algo que vería muy útil, en cambio, es hacer algo similar como lo que se proponía con el TramCamp para la estación de Camp de Tarragona, que sería dotar a Figueres de un carril bus o tranvía que haga el recorrido entre las dos estaciones, de paso atravesando todo el centro. No sé hasta qué punto se haya implementado ya ésto, lo lógico me parecería que alguna línea de bus urbano ya exista que pase por las dos estaciones. De esta forma Vilafant sería más accesible desde el centro, a la vez que permitiría trasbordos Figueres Centre - Vilafant por medio de este transporte, que idealmente sólo implicaría unos 15 minutos de recorrido. Esto le facilitaría coger el AVE o TGV a todas las poblaciones a lo largo de la línea convencional que tengan a Figueres como enlace LAV más cercano (sobre todo dirección norte hasta Portbou, ya que desde el sur pueden existir enlaces a Vilafant desde la línea convencional, desde el norte o no se puede o no hay interés, por tanto el transporte urbano en Figueres podría ayudar a completar ese enlace de forma eficiente.
-
- N8
- Entrades: 1151
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Una estació per RENFE i una per AVE....quin problema hi ha amb això?
Que son autoexcluients?
Que no poden existir ambdues quan ofereixen diferents serveis?
Cal tant soroll?
Que son autoexcluients?
Que no poden existir ambdues quan ofereixen diferents serveis?
Cal tant soroll?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
A qualsevol país normal, s'hauria aprofitat l'estació existent per a fer-hi arribar l'LAV. Ni que sigui en nom de la intermodalitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pero aquí puede haber el problema de falta de espacio para una nueva línea que atraviese la ciudad, si no hay sitio para ampliar a una o dos vías de LAV. ¿O son ahora los trenes de alta velocidad compatibles con 1500V cd? En ese caso ya solo por no tirar el dinero en una estación que no hace falta, se pone tercer carril en la travesía por la ciudad y arreando, y si eso un bypass. En realidad la unica justificación de estas dos estaciones paralelas en una ciudad del tamaño de Figueres sería la imposibilidad de aprovechar la existente, ya sea porque hay mucho tráfico o por incompatibilidad (eléctrica, por ejemplo). Idem Girona, aunque aquí sí se comprende porque la estación actual ya tiene bastante tráfico, y además la estación de AVE está en el mismo sitio, sólo que bajo tierra.Guigui ha escrit:A qualsevol país normal, s'hauria aprofitat l'estació existent per a fer-hi arribar l'LAV. Ni que sigui en nom de la intermodalitat.
Tomo nota, no estaba seguro de esto.carles10000 ha escrit: Esa linea de autobús existe(la cogí hace un mes y medio) esta combinado con las salidas y llegadas tanto de Madrid-Barcelona y Paris y te acerca al centro y la estación de autobuses,que esta a unos 50 metros de la estación de Renfe de ancho iberico.......
L'estació de Nîmes, també situada en viaducte, té el doble de trànsit que Girona i no ha calgut fer un caríssim túnel soterrani, gràcies a la compatibilitat elèctrica i d'ample entre els TGV i la xarxa convencional.alf_ ha escrit:Idem Girona, aunque aquí sí se comprende porque la estación actual ya tiene bastante tráfico, y además la estación de AVE está en el mismo sitio, sólo que bajo tierra.
No critico l'estaficó de figueres-Vilafant, però presissament els exemples que cites no són bons. Viladecans és una estació mig fantasma (la majoria de gent fa servir el bus). I a Blanes fan servir el tren perquè no hi ha altra alternativa, ja que per anar a l'estació cal agafar el cotxe o el bus sí o sí.Sagrerenc ha escrit:Per citar algun exemple de ciutats de mida similar, hi ha la mateixa distància de l'estació al centre de Viladecans, i a Blanes l'estació encara està més allunyada del centre.