Exposició suggerida pel bloc Tot Barcelona http://totbarcelona.blogspot.com.es/201 ... icion.html Llàstima no haver-ho vist abans!!!!
http://www20.gencat.cat/portal/site/Pal ... mt=default
Ramon Casanova i Danés. 1892/1968. El boig de l’Hispano
Ramon Casanova i Danés, exemple d’innovació, emprenedoria i catalanitat
Una exposició al Palau Robert reivindica la figura de Ramon Casanova, empresari, inventor, creador , innovador i personatge avançat a l’època. La mostra “Ramon Casanova i Danés. 1892/1968. El boig de l’Hispano” es pot visitar del 15 de maig al 31 d’agost de 2013.
La mostra gira al voltant d’un personatge que va néixer a Campdevànol el 1892 i va desenvolupar una intensa tasca a la seva població natal i a Ripoll fins a la Guerra Civil. L’exposició s’estructura en tres aspectes clau de Ramon Casanova: la innovació i l’emprenedoria, la reconversió de l’empresa La Farga Casanova i el compromís amb Catalunya.
Ramon Casanova, un dels precursors dels motors de reacció, ha aconseguit el reconeixement internacional amb un espai d’exposició permanent al Museu de Hunstville a l’U.S. Space and Rocket Center de la NASA, a Alabama (Estats Units), que el considera un dels pioners de l’aeronàutica moderna per haver construït i patentat un estatoreactor o motor de reacció el 1917 , molts anys abans que els alemanys fessin servir aquest sistema de propulsió per a les seves bombes volants V-1.
Va contribuir, juntament amb el seu pare, a transformar la farga familiar en una metal·lúrgia moderna. L’empresa va ser pionera a Espanya i una de les primeres a utilitzar la forja per estampació en la fabricació de peces per als motors “Hispano Suiza” i a obtenir acer inoxidable. Les seves invencions i el comportament avançat al seu temps van valdre-li el sobrenom d’ “El boig de l’Hispano” (“L’Hispano” era el nom del barri on vivia).
La seva capacitat d’iniciativa, talent i visió de futur el van portar a executar diversos projectes. Les seves inquietuds no es van cenyir solament a l’àmbit professional, sinó que van abastar camps com el catalanisme polític, els esports o la literatura. De la trajectòria política cal destacar la fidelitat a uns ideals catalanistes i demòcrates, més que a una formació política concreta.
L’exposició es va presentar al gener a Ripoll com a manifestació inicial de Ripoll Capital de la Cultura Catalana 2013. La mostra és itinerant amb l’objectiu de donar a conèixer la figura de Ramon Casanova més enllà del Ripollès. Així, també es presentarà, a més del Palau Robert, al Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Terrassa, la Casa de Cultura de Girona i Campdevànol.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 17:13
Ramon Casanova i Danés. 1892/1968. El boig de l’Hispano
Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Ramon Casanova i Danés. 1892/1968. El boig de l’Hispano
Entrada Autor: metring » Dissabte 17/08/2013 20:15
Torna a “Trobades i esdeveniments”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos