Quatre línies d'autobús tenen una parada «il·legal» davant el quarter del Bruc
El 60, el 33, Esplubús i Justmetro incompleixen una ordre del Ministeri de Defensa que impedeix l'aparcament en la zona
VICENÇ PLANELLA. Barcelona
Les parades d'origen i final de trajecte de les línies d'autobús 60 i 33, de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), i d'Esplubús i de Justmetro, sota la tutela l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), totes quatre situades a l'avinguda de l'Exèrcit, estan en fals. Una ordre del Ministeri de Defensa, d'octubre del 2006, estableix un perímetre de seguretat al voltant del quarter del Bruc que afecta les dues voreres de l'avinguda i impedeix l'aparcament de qualsevol vehicle. Els veïns de la Zona Universitària de Barcelona consideren «il·legal» l'existència d'aquestes parades d'autobús i han demanat a l'Ajuntament que les traslladi. TMB ha admès la irregularitat i ja té previst canviar de lloc la terminal de la línia 60. De les altres, no se'n sap res.
+ Un vehicle de la línia Esplubús aturat a la parada de l'avinguda de l'Exèrcit, davant el quarter del Bruc. Foto: JUANMA RAMOS
Fa un any i dos mesos, els veïns de la Zona Universitària de Barcelona van perdre de cop i volta unes 200 places d'aparcament al carrer amb l'ordre que va signar el 18 d'octubre del 2006 el ministre de Defensa, José Antonio Alonso, que estableix «una zona de seguretat definida per la totalitat dels vials, en tota la seva amplada, que circumden la caserna del Bruc». Aquesta ordre impedeix l'estacionament de qualsevol vehicle a banda i banda de l'avinguda de l'Exèrcit i dels carrers González Tablas, Sor Eulàlia d'Anzizu i Gran Capità. I perquè no hi hagi dubtes de la prohibició, a la calçada de les dues voreres d'aquests carrers hi ha pintada una línia groga continua força gruixuda.
La sorpresa dels habitants del barri amb la mesura de protecció d'aquestes instal·lacions militars es va convertir en indignació quan van veure que la prohibició d'aparcar no s'havia aplicat a tothom per igual. Els vehicles privats no hi poden parar, però a l'avinguda de l'Exèrcit hi tenen les terminals d'arribada i de sortida les línies 60 i 33 de TMB i els autobusos llançadora Esplubús i Justmetro, propietat de l'empresa Soler i Sauret, que cada dia traslladen centenars de residents d'Esplugues de Llobregat i de Sant Just Desvern fins a l'estació de Zona Universitària de la L-3 del metro.
Des de fa mesos, l'associació de veïns d'aquest àmbit –afectat per greus problemes de mobilitat per la pressió dels cotxes que entren per la Diagonal i pels desplaçaments dels estudiants de les universitats– intenten que, davant la impossibilitat de revocar la norma dictada per Defensa, no es facin distincions entre privats i administracions públiques. «No volem que treguin cap autobús, sinó que es redistribueixin i es racionalitzin les línies i les parades», explica la presidenta de l'entitat, Assumpció Blanco.
Els veïns han demanat a l'Ajuntament i a TMB que desplaci les parades d'origen i final del 60 i del 33 «per complir l'ordre ministerial», a la vegada que reivindiquen, en paraules de Blanco, «consensuar la Guàrdia Urbana, amb TMB i també amb l'EMT els recorreguts de les línies 54, 75, 60, Esplubús i Justmetro per buscar rutes alternatives per altres carrers de la zona i per millorar els trajectes i les parades».
Les respostes que han rebut no els acaben de satisfer, tot i que Transports Metropolitans de Barcelona ha accedit a traslladar la terminal del 60 al carrer del Tinent Coronel Valenzuela, davant l'entrada de la facultat d'econòmiques de la Universitat de Barcelona, en un reconeixement implícit de la irregularitat de l'actual emplaçament. «Gaire legal no deu ser si ens diuen que la treuen de l'avinguda de l'Exèrcit abans de finals d'any», apunta Assumpció Blanco.
Les sospites de la presidenta de l'associació de la Zona Universitària es veuen confirmades per un fax que el març passat els va adreçar una responsable del departament de queixes i reclamacions de TMB, en què els indica que «arran de la normativa aplicable pel que fa a l'ocupació de la via pública a les zones properes al quarter del Bruc, es preveu un trasllat del final de la línia 60 abans que s'acabi l'any».
Pel que fa al 33, a Esplubús i a Justmetro –aquestes últimes amb dues línies amb recorreguts diferents cadascuna– els veïns no en saben res. Portaveus de TMB s'han limitat a traslladar la patata calenta al consistori: «Nosaltres fem parar els autobusos on l'Ajuntament ens diu.» En el mateix sentit, des de l'EMT només s'ha assenyalat que les parades d'origen i de final de trajecte d'Esplubús i de Justmetro «estan autoritzades per l'Ajuntament de Barcelona».
Les autoritats municipals, però, han eludit pronunciar-se sobre la legalitat dels estacionaments a l'avinguda de l'Exèrcit. «Des del districte de les Corts es treballa amb l'AVV de la Zona Universitària i es fa el seguiment des de fa temps amb TMB sobre els temes que són de la seva preocupació», han manifestat per mitjà d'un comunicat.
Curiosament, en els emplaçaments on s'aturen tots aquests transports públics, la línia groga continua que envolta, a banda i banda dels carrers, el quarter del Bruc està pintada amb un traç discontinu que serviria per justificar l'estacionament momentani –però no l'aparcament– dels autobusos.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2683138
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 20:40
4 línies bus tenen una parada il·legal davant quarter del Br
Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
4 línies bus tenen una parada il·legal davant quarter del Br
Entrada Autor: trainman » Dilluns 31/12/2007 11:13
-
- N5
- Entrades: 95
- Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)
Entrada Autor: Ismael_BCN » Diumenge 25/08/2013 15:52
A dia de hoy y estamos en Agosto del 2013 el 33 conserva el mismo origen/final incluso las dos lineas de Soler y Sauret, con lo comodo que seria llevar el 33 al terminal del 60 y cojer mas rapido la Diagonal y ambas lineas tienen espacio en el mismo lugar y hasta un lavabo de conductores, que no habria excusa para el traslado
Torna a “Autobusos i resta transport públic”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos