ERC exigeix reformes a l'N-141 de Salt a Anglès
JORDI NADAL La diputada per Girona d'ERC, Carme Capdevila, presentarà una proposta de resolució en què instarà el govern a elaborar en tres mesos un projecte per refer la carretera N-141 de Salt a Anglès, coneguda com la carretera de la vergonya. Capdevila va dir que l'ampliació i millora d'aquesta carretera és “una demanda reiterada del territori afectat”, que suposa “una necessitat principal per al desenvolupament, fins i tot econòmic, i la qualitat de vida de la zona”. El 2009 es va aprovar un estudi informatiu del condicionament de la carretera en el tram entre Salt i Amer, i es va deixar sense concretar quin seria el traçat exacte de les variants de Bescanó i Amer. Segons Capdevila, la previsió d'execució de la nova carretera implicava la redacció del projecte constructiu durant el 2011 i la possibilitat d'iniciar les obres al llarg del 2012. Uns 7.000 vehicles circulen diàriament per la carretera N-141, d'un sol carril per sentit des de Salt fins a Anglès, amb un alt percentatge de vehicles pesants. La diputada preguntarà també al govern quina és l'opció que pensen adoptar per a la construcció de la variant de Bescanó.
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
La carretera de la Vergonya (N-141 Salt - El Pasteral)
La carretera de la Vergonya (N-141 Salt - El Pasteral)
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... ngles.html
Com és que aquesta carretera encara manté la denominació "N"? I a més quan existeix una altra carretera amb la mateixa denominació (N-141 Bossòst-França).
La veritat és que aquesta carretera està en un estat lamentable, a veure si es posen les piles i la condicionen una miqueta. Els diners del desdoblament inútil de l'A-2 els destinaria a actuacions tan necessàries com aquesta. La N-141 té una intensitat de trànsit que quadruiplica la de l'AP-7 entre Cartagena i Vera.
La veritat és que aquesta carretera està en un estat lamentable, a veure si es posen les piles i la condicionen una miqueta. Els diners del desdoblament inútil de l'A-2 els destinaria a actuacions tan necessàries com aquesta. La N-141 té una intensitat de trànsit que quadruiplica la de l'AP-7 entre Cartagena i Vera.
Conye... aquesta no la sabia... Sabia que la N-141 estava "partida" en dos trams: de Manresa fins a la vora de Vic, passant per Moià (N-141c), i per l'altra entre Anglès i Girona (la Carretera de la Vergonya). A més, al tram urbà dins d'Anglès (que correspon als carrers Triassa i Girona) hi ha les fites quilomètriques amb la denominació N-141z... Deu ser la carretera amb més noms!
Aquesta via havia de ser originalment l'Eix Transversal: de Girona aniria a Vic via Susqueda i Sau, però aquest projecte es va abandonar en detriment del seu pas per Santa Coloma de Farners. Podeu trobar més informació al web de la plataforma: http://www.carreteradelavergonya.com
Edito: potser m'equivoco, però diria que la N-141 de la Val d'Aran pertany a l'Estat i la N-141 que ens ocupa, a la Generalitat, tot i que només va canviar la seva denominació entre Anglès i El Pasteral (a la Cellera), quan va "crear" la C-63 (Olot-Anglès-Sta. Coloma-Lloret).
Aquesta via havia de ser originalment l'Eix Transversal: de Girona aniria a Vic via Susqueda i Sau, però aquest projecte es va abandonar en detriment del seu pas per Santa Coloma de Farners. Podeu trobar més informació al web de la plataforma: http://www.carreteradelavergonya.com
Edito: potser m'equivoco, però diria que la N-141 de la Val d'Aran pertany a l'Estat i la N-141 que ens ocupa, a la Generalitat, tot i que només va canviar la seva denominació entre Anglès i El Pasteral (a la Cellera), quan va "crear" la C-63 (Olot-Anglès-Sta. Coloma-Lloret).
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Pel que m'imagino, l'Estat ha anat transferint trams d'aquesta nacional a diputacions o comunitat autònoma, i que en alguns trams se li ha canviat la nomenclatura, i en altres, no.
En aquest cas, no ben bé... De fet, no ha existit mai el tram d'aquesta carretera entre El Pasteral i Vic. Més o menys com la N-260, que entre Ripoll i Puigcerdà no existeix (o es fusiona amb la N-152). L'únic tram reanomenat és entre el Pasteral i Anglès, ja que coincideix amb la traça de la C-63.
Els trams actuals de l'antiga N-141 són:
N-141f: Cervera-Límit comarcal Segarra/Anoia
N-141a: Límit comarcal Segarra/Anoia-Dusfort (Calonge de Segarra) [C-1412a]
N-141b: Calaf-Aguilar de Segarra
N-141g: Aguilar de Segarra-Rajadell
[Rajadell-Manresa mai construït]
N-141c: Manresa-Malla
N-141d: Vic-Embassament de Sau (increïble que aquesta carretera tan sinuosa, amb poc trànsit i sense sortida hagi pogut tenir la categoria de "nacional")
[Sau-El Pasteral mai construït]
C-63: El Pasteral-Amer
N-141e: Amer-Anglès
N-141z: Travessia d'Anglès
N-141e: Anglès-Salt
En aquest enllaç trobareu un article sobre la història d'aquesta carretera, precursora de l'Eix Transversal en l'època de la Mancomunitat.
Per cert, el tram Ripoll-Puigcerdà des de fa pocs anys ja és N-260.
N-141f: Cervera-Límit comarcal Segarra/Anoia
N-141a: Límit comarcal Segarra/Anoia-Dusfort (Calonge de Segarra) [C-1412a]
N-141b: Calaf-Aguilar de Segarra
N-141g: Aguilar de Segarra-Rajadell
[Rajadell-Manresa mai construït]
N-141c: Manresa-Malla
N-141d: Vic-Embassament de Sau (increïble que aquesta carretera tan sinuosa, amb poc trànsit i sense sortida hagi pogut tenir la categoria de "nacional")
[Sau-El Pasteral mai construït]
C-63: El Pasteral-Amer
N-141e: Amer-Anglès
N-141z: Travessia d'Anglès
N-141e: Anglès-Salt
En aquest enllaç trobareu un article sobre la història d'aquesta carretera, precursora de l'Eix Transversal en l'època de la Mancomunitat.
Per cert, el tram Ripoll-Puigcerdà des de fa pocs anys ja és N-260.
Gràcies per l'aclariment, Sagrerenc. No havia caigut que la carretera entre Vic i el pantà de Sau també era N-141... I l'article que enllaces és moooolt interessant. Me l'he mirat per sobre, i quan arribi a casa el llegiré a fons.
Per cert... pels aficionats a les "carreteres al infienno", us recomano l'antiga carretera entre Santa Coloma i Sant Hilari, de nit i en època de senglars, amb els viaductes de la C-25 sobre el cap... Prepareu-vos per cremar adrenalina!!!
Per cert... pels aficionats a les "carreteres al infienno", us recomano l'antiga carretera entre Santa Coloma i Sant Hilari, de nit i en època de senglars, amb els viaductes de la C-25 sobre el cap... Prepareu-vos per cremar adrenalina!!!
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... gonya.html
Cinc anys de l'estudi per refer la ‘carretera de la vergonya'
inici El 2006 la Generalitat va anunciar un estudi informatiu per arreglar la C-63 i l'N-141, d'Amer a Salt obres Un lustre més tard no hi ha data i el conseller Recoder assegurava al febrer que el projecte constructiu no està llest
01/05/11 02:00 - bescanó - Jordi Nadal
El mes de juny farà cinc anys que el govern de la Generalitat va anunciar que sortiria a exposició pública l'estudi informatiu per construir les variants d'Amer, Anglès, Sant Julià de Llor i Bonmatí i Bescanó. Aquest estudi, que havia d'acompanyar la millora i en alguns trams la construcció d'un nou traçat per a 22 quilòmetres de la C-63 i l'N-141, des d'Amer a Salt, a dia d'avui encara no s'ha executat i es desconeix quin serà el traçat definitiu i quan es farà. El setembre del 2009, la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques va anunciar que aprovaria i posaria en licitació el tram entre Amer i Bonmatí. Les previsions de la conselleria eren que en dos anys, és a dir, al llarg d'aquest 2011, podrien començar les obres. El conseller va dir també que el tram des de Bonmatí fins a Salt i Sant Gregori quedava de moment pendent. La voluntat del govern tripartit era treure a exposició pública la variant de Bescanó aquest any, però el conseller de Política Territorial i Sostenibilitat del govern de CiU, Lluís Recoder, va dir el febrer passat que no hi havia una data prevista per executar les obres i que el projecte constructiu encara no està llest.
Construcció per fases
La plataforma Carretera de la Vergonya ha elaborat una proposta per executar les obres per trams. Demanen que les al·legacions i la falta de consens sobre el traçat d'algun dels trams no aturin les obres d'aquells sectors en què ja hi ha acord o en què la reforma és, des del seu punt de vista, més urgent. En la seva proposta divideixen en cinc trams la carretera, des de d'Amer fins a Salt. Per la plataforma, els tres darrers trams, els que van des de la rotonda de sortida de la Cellera fins a Salt, són els prioritaris. En total, 17 quilòmetres.
Totes les parts coincideixen que la carretera està desfasada i que aquest fet n'afecta la seguretat. Un dels grans problemes de la via és l'alta intensitat de trànsit que hi circula. Segons les dades recollides per la Generalitat, el 2006 hi havia una intensitat mitjana diària de 9.550 vehicles. A més, entre setmana, hi circulen uns 700 vehicles pesants cada dia. Les obres del tren d'alta velocitat han implicat a més un alt increment en el número de vehicles de gran tonatge que hi circulen.
LA XIFRA
4
variants són les que es contemplava construir. Són les d'Amer, Anglès, Bonmatí i Bescanó.
110
milions d'euros
és el cost que el 2006 es preveia que tindria la construcció de les variants d'Amer a Girona.
Amer, Anglès i el túnel de Bonmatí
Una de les últimes decisions que han transcendit, referents a la C-63, es va prendre el novembre de l'any passat, quan el Departament va treure a exposició pública l'estudi informatiu del projecte de la variant d'Amer. En aquesta ocasió la Generalitat proposava que la variant passés per l'est de la població, abaratint-ne el cost però causant, això sí, un impacte ambiental més gran. La solució no va agradar i s'hi van presentar més de 700 al·legacions. Bona part dels veïns no consideren la variant d'Amer una obra prioritària. Pel que fa a la variant d'Anglès, estava previst que la variant s'allunyés una mica més del municipi i que, passat el poble, es construís un túnel per connectar l'N-141 amb la C-63 en direcció a Santa Coloma de Farners. La intenció era construir un altre túnel a Bonmatí, a la dreta de la carretera actual en direcció a Girona, apartant així la carretera del poble nucli urbà.
Continua la falta de consens pel traçat de la variant de Bescanó
Jordi Nadal
La plataforma Carretera de la Vergonya considera el tram de Bescanó de l'N-141 “el principal obstacle per desencallar [la reforma integral] de la carretera” des de la Cellera fins a Salt. És també el tram amb més trànsit de turismes i vehicles pesats. La Generalitat està estudiant el traçat que ha de tenir la futura variant de Bescanó. L'estudi informatiu que va presentar la Generalitat el 2006 preveia iniciar la variant quatre quilòmetres abans del nucli urbà, travessar el Ter i passar pel nord de Bescanó i del riu. Abans d'arribar a Salt es proposaven dues alternatives. Una, anar cap al nord, travessant les deveses de Salt, el Llémena i Sant Gregori, i connectar amb l'enllaç de l'AP-7 que s'hi construirà. Una altra alternativa era fer-la anar cap al sud. Travessar novament el Ter i l'actual N-141 a l'alçada de Montfullà, i des d'aquest punt anar a trobar l'enllaç de l'AP-7 de Girona Sud, a Salt. Ni Sant Gregori ni Salt no volen que el seu territori quedi afectat per la nova via. Des de Sant Gregori no creuen just que la construcció d'una variant per Bescanó tingui afectació al seu municipi. Pel que fa a Salt, el ple va aprovar l'octubre passat una proposta perquè la variant no afecti les deveses –pel seu valor natural i la sobreocupació d'infraestructures que ja pateix l'espai protegit– ni es faci acabar a l'enllaç de Salt de l'AP-7. El consistori va proposar que es faci la variant pel sud de Bescanó i s'enllaci amb l'autopista en el nou accés que es construirà a Fornells de la Selva. Aquesta opció, però, té un alt cost econòmic. L'altra opció és que s'enllaci per l'accés de Sant Gregori, però sense connectar-lo amb l'actual N-141 a Montfullà, i evitar així el trasbals ecològic a les deveses. El grup municipal de CiU de Salt va votar en contra d'aquesta proposta presentada al ple, ja que considera que treure l'enllaç de l'N-141 amb l'AP-7 a Salt tindria un alt impacte econòmic. Mentrestant, des de la plataforma, van iniciar converses amb diferents partits que es presentaven a les eleccions al Parlament. Van ser, en concret, Rcat, SI, el PP, ERC i ICV, que s'han mostrat favorables a desencallar el projecte. Esquerra i el Partit Popular van presentar propostes de resolució al Parlament de Catalunya.
Cinc anys de l'estudi per refer la ‘carretera de la vergonya'
inici El 2006 la Generalitat va anunciar un estudi informatiu per arreglar la C-63 i l'N-141, d'Amer a Salt obres Un lustre més tard no hi ha data i el conseller Recoder assegurava al febrer que el projecte constructiu no està llest
01/05/11 02:00 - bescanó - Jordi Nadal
El mes de juny farà cinc anys que el govern de la Generalitat va anunciar que sortiria a exposició pública l'estudi informatiu per construir les variants d'Amer, Anglès, Sant Julià de Llor i Bonmatí i Bescanó. Aquest estudi, que havia d'acompanyar la millora i en alguns trams la construcció d'un nou traçat per a 22 quilòmetres de la C-63 i l'N-141, des d'Amer a Salt, a dia d'avui encara no s'ha executat i es desconeix quin serà el traçat definitiu i quan es farà. El setembre del 2009, la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques va anunciar que aprovaria i posaria en licitació el tram entre Amer i Bonmatí. Les previsions de la conselleria eren que en dos anys, és a dir, al llarg d'aquest 2011, podrien començar les obres. El conseller va dir també que el tram des de Bonmatí fins a Salt i Sant Gregori quedava de moment pendent. La voluntat del govern tripartit era treure a exposició pública la variant de Bescanó aquest any, però el conseller de Política Territorial i Sostenibilitat del govern de CiU, Lluís Recoder, va dir el febrer passat que no hi havia una data prevista per executar les obres i que el projecte constructiu encara no està llest.
Construcció per fases
La plataforma Carretera de la Vergonya ha elaborat una proposta per executar les obres per trams. Demanen que les al·legacions i la falta de consens sobre el traçat d'algun dels trams no aturin les obres d'aquells sectors en què ja hi ha acord o en què la reforma és, des del seu punt de vista, més urgent. En la seva proposta divideixen en cinc trams la carretera, des de d'Amer fins a Salt. Per la plataforma, els tres darrers trams, els que van des de la rotonda de sortida de la Cellera fins a Salt, són els prioritaris. En total, 17 quilòmetres.
Totes les parts coincideixen que la carretera està desfasada i que aquest fet n'afecta la seguretat. Un dels grans problemes de la via és l'alta intensitat de trànsit que hi circula. Segons les dades recollides per la Generalitat, el 2006 hi havia una intensitat mitjana diària de 9.550 vehicles. A més, entre setmana, hi circulen uns 700 vehicles pesants cada dia. Les obres del tren d'alta velocitat han implicat a més un alt increment en el número de vehicles de gran tonatge que hi circulen.
LA XIFRA
4
variants són les que es contemplava construir. Són les d'Amer, Anglès, Bonmatí i Bescanó.
110
milions d'euros
és el cost que el 2006 es preveia que tindria la construcció de les variants d'Amer a Girona.
Amer, Anglès i el túnel de Bonmatí
Una de les últimes decisions que han transcendit, referents a la C-63, es va prendre el novembre de l'any passat, quan el Departament va treure a exposició pública l'estudi informatiu del projecte de la variant d'Amer. En aquesta ocasió la Generalitat proposava que la variant passés per l'est de la població, abaratint-ne el cost però causant, això sí, un impacte ambiental més gran. La solució no va agradar i s'hi van presentar més de 700 al·legacions. Bona part dels veïns no consideren la variant d'Amer una obra prioritària. Pel que fa a la variant d'Anglès, estava previst que la variant s'allunyés una mica més del municipi i que, passat el poble, es construís un túnel per connectar l'N-141 amb la C-63 en direcció a Santa Coloma de Farners. La intenció era construir un altre túnel a Bonmatí, a la dreta de la carretera actual en direcció a Girona, apartant així la carretera del poble nucli urbà.
Continua la falta de consens pel traçat de la variant de Bescanó
Jordi Nadal
La plataforma Carretera de la Vergonya considera el tram de Bescanó de l'N-141 “el principal obstacle per desencallar [la reforma integral] de la carretera” des de la Cellera fins a Salt. És també el tram amb més trànsit de turismes i vehicles pesats. La Generalitat està estudiant el traçat que ha de tenir la futura variant de Bescanó. L'estudi informatiu que va presentar la Generalitat el 2006 preveia iniciar la variant quatre quilòmetres abans del nucli urbà, travessar el Ter i passar pel nord de Bescanó i del riu. Abans d'arribar a Salt es proposaven dues alternatives. Una, anar cap al nord, travessant les deveses de Salt, el Llémena i Sant Gregori, i connectar amb l'enllaç de l'AP-7 que s'hi construirà. Una altra alternativa era fer-la anar cap al sud. Travessar novament el Ter i l'actual N-141 a l'alçada de Montfullà, i des d'aquest punt anar a trobar l'enllaç de l'AP-7 de Girona Sud, a Salt. Ni Sant Gregori ni Salt no volen que el seu territori quedi afectat per la nova via. Des de Sant Gregori no creuen just que la construcció d'una variant per Bescanó tingui afectació al seu municipi. Pel que fa a Salt, el ple va aprovar l'octubre passat una proposta perquè la variant no afecti les deveses –pel seu valor natural i la sobreocupació d'infraestructures que ja pateix l'espai protegit– ni es faci acabar a l'enllaç de Salt de l'AP-7. El consistori va proposar que es faci la variant pel sud de Bescanó i s'enllaci amb l'autopista en el nou accés que es construirà a Fornells de la Selva. Aquesta opció, però, té un alt cost econòmic. L'altra opció és que s'enllaci per l'accés de Sant Gregori, però sense connectar-lo amb l'actual N-141 a Montfullà, i evitar així el trasbals ecològic a les deveses. El grup municipal de CiU de Salt va votar en contra d'aquesta proposta presentada al ple, ja que considera que treure l'enllaç de l'N-141 amb l'AP-7 a Salt tindria un alt impacte econòmic. Mentrestant, des de la plataforma, van iniciar converses amb diferents partits que es presentaven a les eleccions al Parlament. Van ser, en concret, Rcat, SI, el PP, ERC i ICV, que s'han mostrat favorables a desencallar el projecte. Esquerra i el Partit Popular van presentar propostes de resolució al Parlament de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 26 de setembre de 2013 ha escrit: La Generalitat retarda fins a l´octubre el projecte de la ´carretera de la Vergonya´
El Govern havia assegurat que la previsió era acabar-lo a finals de juliol i el territori espera resignat
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 4 d'octubre de 2013 ha escrit: Licitaran el projecte de la carretera de la Vergonya a finals d´aquest mes
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 15 d'octubre de 2013 ha escrit: La Generalitat apedaça la carretera de la Vergonya i no posa data per a l´obra integral
La millora, ja licitada i que servirà per garantir la seguretat per tres o quatre anys, preveu guanyar vorals i refer revolts
[...]
El Punt Avui, 15 d'octubre de 2013 ha escrit: Es gastaran 1,7 milions per apedaçar la carretera N-141e
Des del gener i fins a l'agost, se suavitzaran revolts i s'ampliaran vorals entre Bescanó i Anglès
Es preveu deixar el projecte definitiu a punt per a la licitació al final de la legislatura
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 3 de desembre de 2013 ha escrit: Les obres de la carretera de la Vergonya començaran al gener
La millora de revolts i encreuaments i la creació de sobreamples costarà 1,6 milions d'euros
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 5 de març de 2014 ha escrit: Comencen les obres al revolt del Pou del Glaç de la carretera de la Vergonya
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 25 d'abril de 2014 ha escrit: Reclamen que es retiri el projecte de la variant de Bescanó
Ecologistes, partits locals i entitats reclamen que només hi hagi millora a la carretera de la Vergonya
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 29 d'abril de 2014 ha escrit: Unanimitat a Salt en l´oposició a la ´variant de Bescanó´
Tots els grups municipals van votar ahir a favor de les al·legacions en contra de l'estudi de l'impacte ambiental
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 30 d'abril de 2014 ha escrit: Unió de Pagesos vol una alternativa a la variant de Bescanó
La seva proposta és fer passar la variant per terreny forestal tant com sigui possible
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7079
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
O sigui que per no tocar els seus camps millor carregar-se els rius i els boscos del seu propi poble. Després, quan els interessa, aquests són els que s'alien amb els ecologistes.Diari de Girona, 30 d'abril de 2014 ha escrit: Unió de Pagesos vol una alternativa a la variant de Bescanó
La seva proposta és fer passar la variant per terreny forestal tant com sigui possible
[...]
Déu n'hi do...
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 20 de maig de 2014 ha escrit: Soy s´inclina per l´alternativa nord per a la variant de Bescanó
L'Ajuntament demanarà que es revisi la possibilitat d'una alternativa sud que reclamen algunes entitats
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 29 de juliol de 2014 ha escrit: Reclamen que les millores a la carretera de la Vergonya no danyin el Ter
ERC, ICV i la CUP registren una proposta de resolució al Parlament en aquest sentit perquè no es malmetin
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.