Per què les línies de FGC no porten la "R"?
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Per què les línies de FGC no porten la "R"?
La meva pregunta, és, perquè les línies interurbanes de FGC no porten la lletra R de Rodalies, i en canvi porten la lletra S ( de Semidirectes ?)
Gracies !
Gracies !
De fet, no és ben bé així. A la línia Llobregat-Anoia hi han línies R i S, i la S significa que es un servei suburbà. El que passa és que a la línia del Vallès només hi han S, pel fet de que FGC ho considerà suburbans, però que són un servei de rodalia pur.uriol108 ha escrit:.
La meva pregunta, és, perquè les línies interurbanes de FGC no porten la lletra R de Rodalies, i en canvi porten la lletra S ( de Semidirectes ?)
Gracies !
Home, amb aquestes distàncies no crec que es pugui considerar un trejecte de rodalies "pur". Crec que aquest servei està entre el d'un metro i un rodalies, i que ja fan bé d'anomenar-lo suburbà.Renfe451 ha escrit:De fet, no és ben bé així. A la línia Llobregat-Anoia hi han línies R i S, i la S significa que es un servei suburbà. El que passa és que a la línia del Vallès només hi han S, pel fet de que FGC ho considerà suburbans, però que són un servei de rodalia pur.
El mètode de codificacio de FGC es va implantar a mitjans dels 90 i és una transposicio de la nomenclatura utilitzada a Alemanya i altres països del seu entorn:Javi M ha escrit:Home, amb aquestes distàncies no crec que es pugui considerar un trejecte de rodalies "pur". Crec que aquest servei està entre el d'un metro i un rodalies, i que ja fan bé d'anomenar-lo suburbà.Renfe451 ha escrit:De fet, no és ben bé així. A la línia Llobregat-Anoia hi han línies R i S, i la S significa que es un servei suburbà. El que passa és que a la línia del Vallès només hi han S, pel fet de que FGC ho considerà suburbans, però que són un servei de rodalia pur.
U = U-Bahn (Untergrundbahn = Tren soterrani). Aqui la U s'interpreta com a Urbà. Recordeu que antigament les linies L6 i L7 es deien U6 i U7 fins que es van harmonitzar amb la L del metro. Segons la meva opinio s'hauria d'haver fet a l'inrevés, ja que la L de linia no vol dir res.
S = S-Bahn (Stadtschnellbahn = Tren ràpid metropolità). Aqui la S s'interpreta com a Suburbà.
R = Regionalbahn (= tren Regional). Aqui la R s'interpreta com a Rodalies.
Després hi hauria els RE que son com els Catalunya Exprés o MD.
Segons els estàndards germànics, els S cobreixen distàncies de fins a 30-40 km des del centre, i per tant els trens que van a Blanes, Vic o Manresa no haurien de ser considerats de rodalia sino regionals. El que passa és que en aquest pais la imatge pesa molt, i la marca "Rodalies/Cercanias" ven més que la marca "Regionals". Es per aquest error conceptual que a Catalunya hi ha trens amb seients durs en trajectes de més d'una hora. I amb els regionals, després del "traspàs" a la Generalitat, en comptes de revaloritzar la marca "Regionals" s'ha englobat tot dins de "Rodalies de Catalunya", de tal manera que un 447 que un dia fa L'Hospitalet-Terrassa l'endemà pot fer Barcelona-Tortosa, quan son dos serveis totalment diferents.
En tot això que has dit estic d'acord. Però a Alemanya, hi ha un nucli de rodalia que té una distància més gran a la de nuclis com Barcelona o Madrid i també es un dels més llargs, que és la xarxa d'S-Bahn del Rin-Ruhr. Sobre el tema dels RE si serien equivalent, als Catalunya Exprés i MD, dir que la nomenclatura RE ja l'utilitza tant Renfe com Rodalies de Catalunya en els seus horaris per mencionar els serveis Regional Exprés.
El nucli Rin-Ruhr és un continu urbà que suma Barcelona i Madrid junts. Per tant, és lògic que la xarxa d'S-Bahn sigui més extensa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Correcte, i afegiria que, encara que algunes linies del S-Bahn siguin llargues, la gran majoria dels usuaris l'utilitzen per a trajectes curts. Per exemple, la linia S1 (Dortmund-Bochum-Essen-Duisburg-Düsseldorf) fa gairebé 100 km pero ningu l'utilitza per anar de punta a punta ja que hi ha altres linies més ràpides en paral.lel.Guigui ha escrit:El nucli Rin-Ruhr és un continu urbà que suma Barcelona i Madrid junts. Per tant, és lògic que la xarxa d'S-Bahn sigui més extensa.
-
- N8
- Entrades: 1151
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
jo penso que FGC no du la"R" de Rodalies perquè en part és una línia que ens pensem que és "local" (pel motiu que sigui) i, també, perquè tot i ser a l'ATM, és una empresa a part.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
La nomenclatura s'ha unificat a nivell ATM. Altrament, les línies de Renfe encara durien la C.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Prefereixo més dir "C1" que no "R1". És a dir: "/ce-u/" que no "/erra-u/".Guigui ha escrit:La nomenclatura s'ha unificat a nivell ATM. Altrament, les línies de Renfe encara durien la C.
Ui... ara que he dit això, no em digueu "anticatalanista" (el qui possiblement pensi dir això, eh?).
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
La diferència també entre Alemanya i aqui, es que allà no hi ha problema perque serveis de 300 o 400 km. alhora cobreixin trajectes mes locals, donada la gran fiabilitat del servei, però si aqui per exemple, posessim un València-Granollers Centre, fent de "regional" de València a Barcelona i de "rodalies" de Barcelona a Granollers, segur que seria un inconvenient pels viatjers d'aquest últim troç, que tindrien que suportar continus retards i fotria enlaire el cadenciat de la R2nord. Es per això que s'ha de diferenciar tant entre rodalies i regionals, a més del tema del material, si se solucionessin els problemes de retards i a més tots els trens anessin ben tapissats no hi hauria cap problema per unificar-los.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Y eso significaría un aprovechamiento muchísimo mejor del material rodante y la infraestructura. La ineficiencia la llevamos en la sangre.Ecomobisostrans ha escrit:La diferència també entre Alemanya i aqui, es que allà no hi ha problema perque serveis de 300 o 400 km. alhora cobreixin trajectes mes locals, donada la gran fiabilitat del servei, però si aqui per exemple, posessim un València-Granollers Centre, fent de "regional" de València a Barcelona i de "rodalies" de Barcelona a Granollers, segur que seria un inconvenient pels viatjers d'aquest últim troç, que tindrien que suportar continus retards i fotria enlaire el cadenciat de la R2nord. Es per això que s'ha de diferenciar tant entre rodalies i regionals, a més del tema del material, si se solucionessin els problemes de retards i a més tots els trens anessin ben tapissats no hi hauria cap problema per unificar-los.
Jo antigament també les anomenava per la C, però ara m'he adaptat a la R. Sense anar més lluny, en les pantalles dels Civia encara anomenen com a C les línies en la part superior esquerra de la pantalla.Renfe445 ha escrit:Prefereixo més dir "C1" que no "R1". És a dir: "/ce-u/" que no "/erra-u/".
Jo al estar acostumat a la R6 de FGC vaig fer el canvi de Renfe molt rapid i la veritat es que ja no dic "C".
Antigament per megafonia a les estacions de FGC al LLobregat Anoia es referien com a Regional Express als serveis d'Igualada i Manresa.
Dir-li Rodalies al tren d'Igualada ho trobo correcte uns 60km gairebe parant a totes es mes un Rodalia que un Regional.
El que no m'agrada gens es anomenar-lo el METRO per que no considero que es un Metro primer per la distancia 60km, despres per frecuencies i per ultim per que en el cas d'Igualada son Historicament dos linies diferents l'unio del Igualada Martorell i del Martorell Barcelona.
Antigament per megafonia a les estacions de FGC al LLobregat Anoia es referien com a Regional Express als serveis d'Igualada i Manresa.
Dir-li Rodalies al tren d'Igualada ho trobo correcte uns 60km gairebe parant a totes es mes un Rodalia que un Regional.
El que no m'agrada gens es anomenar-lo el METRO per que no considero que es un Metro primer per la distancia 60km, despres per frecuencies i per ultim per que en el cas d'Igualada son Historicament dos linies diferents l'unio del Igualada Martorell i del Martorell Barcelona.
Primera vegada que llegeixo que els serveis a Manresa i Igualada s'anunciaven com Regional Exprés. A quina època va ser? Per que als anys noranta no ho recordo...
Anys 80 i crec que principi dels 90, jo soc del 79.Renfe451 ha escrit:Primera vegada que llegeixo que els serveis a Manresa i Igualada s'anunciaven com Regional Exprés. A quina època va ser? Per que als anys noranta no ho recordo...
Llavors era abans de l'implantació de la nomenclatura "a l'alemanya" de FGC.
Jo crec que la xarxa ferroviària s'hauria de renombrar de la següent manera, seguint en part l'estàndard alemany:
T: Tramvies (ja està fet)
U: Urbà, metro
S: Suburbà, rodalies actuals
R: Regionals
E: Línies express, MD actuals
T: Tramvies (ja està fet)
U: Urbà, metro
S: Suburbà, rodalies actuals
R: Regionals
E: Línies express, MD actuals
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
^^ La U la canviaria per una M de Metro/metropolità. A part de que U1 sonaria u-u (pot donar a confusió a la megafonia), la gent està mes acostumada a metro.
I els R i E seria important que el nº sigui igual per la mateixa línia, per exemple, si Barcelona-Figueres parant a totes a partir de Sant Celoni es R11, l'exprés Barcelona-Cerbère que sigui E11.
I els R i E seria important que el nº sigui igual per la mateixa línia, per exemple, si Barcelona-Figueres parant a totes a partir de Sant Celoni es R11, l'exprés Barcelona-Cerbère que sigui E11.
Lo que fos històricament no crec que sigui rellevant per decidir la nomenclatura actual, ara és el que és i en això ens hem de basar. Si que crec que "metro" no es la denominació adequada, ja que ve de "metropolità", i ni Manresa ni Igualada son part de l'àrea metropolitana de Barcelona. De fet no es considera metro, li diuen metro del baix llobregat fins a Olesa i com una metàfora, però la numeració que porta es de suburbà/rodalies.ortegote ha escrit:El que no m'agrada gens es anomenar-lo el METRO per que no considero que es un Metro primer per la distancia 60km, despres per frecuencies i per ultim per que en el cas d'Igualada son Historicament dos linies diferents l'unio del Igualada Martorell i del Martorell Barcelona.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
I no seria millor dir "Línia 1 del Metro", "Rodalies a Blanes", "Regional a Portbou", "Línia de Terrassa", "Línia d'Igualada", "Línia 3 del tramvia", "Línia 24 del bus", etc.?