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Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
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Propostes de Reformes per millorar la Mobilitat
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Propostes de Reformes per millorar la Mobilitat
He obert aquest fil per poder fer propostes de millores de infraestructures per fer més fàcils els nostres viatges (tant en transport públic com en cotxe).
Vull començar amb la Plaça de les Víctimes del Terrorisme que he creat a l'actual encreuament de Fabra i Puig amb Meridiana. Crec que fa falta, ja que és inici i final de moltes línies interurbanes, unes quantes urbanes, i segons la meva opinió (a nivell de diseny) és una mica caotica. Espero que us agradi.
https://docs.google.com/file/d/0B6SbQvN ... sp=sharing
Vull començar amb la Plaça de les Víctimes del Terrorisme que he creat a l'actual encreuament de Fabra i Puig amb Meridiana. Crec que fa falta, ja que és inici i final de moltes línies interurbanes, unes quantes urbanes, i segons la meva opinió (a nivell de diseny) és una mica caotica. Espero que us agradi.
https://docs.google.com/file/d/0B6SbQvN ... sp=sharing
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La marca unificada ja existeix: Rodalies de Catalunya. A més, una marca que agrupés les dues operadores no pot contenir el logo d'una d'elles, com és el cas de la teva proposta.
Yo lo que no me gusta demasiado es tener tantas divisiones. Creo que bastaría con tener Regionals y Suburbans, suburbanos hasta la zona 3-4 aproximadamente. Sobre la actual red de Rodalies esto equivaldría a los clásicos servicios parciales: Vilanova, Martorell(/Vilafranca),Terrassa, Granollers(/Sant Celoni) y Mataró, y sobre la de FGC todo lo que ahora esta denominado con S. El problema es ese estigma que tienen los regionales de tener muy bajas frecuencias, pero la nomenclatura no tendría que significar que las poblaciones más lejanas tengan menos frecuencia, sino más bien que tengan trenes más rápidos y más comodos. Estos regionales tendrían que ser un poco como los "semidirectos", solo que saltandose paradas sobre todo ahí donde pasan los suburbanos, que paran en todas, y luego algunos con todas o solo algunas paradas pasado el tramo cubierto por suburbanos.
Como ejemplo ideal (sin entrar en si la infraestructura lo permitiría actualmente) sería que por Manresa pasara un regional hacia Barcelona cada 15 minutos, haciendo todos entre Terrassa y Barcelona las paradas que ahora hace el semidirecto supernuevo este, y entre Terrassa y Manresa cada segundo haría todas las paradas, y los demás solo las que hacen los actuales semidirectos. Y algunos de los regionales que hacen solo las paradas de los semidirectos serían a su vez los que van a o vienen de Lleida. A partir de Terrassa servicios suburbanos que paran en todas cada 15 minutos, siempre entre regionales.
Suburbanos también podrían ser Lleida-Balaguer, Lleida-Cervera, Tarragona-Reus o Tarragona-L'Hospitalet de l'infant, siempre parando en todas y con recorridos fijos, de forma que sólamente los regionales tendrían itinerarios variables dentro de una misma línea. Si eso se podría luego diferenciar entre regionales a secas, que paran en todas menos donde haya suburbanos paralelos, y regional exprés, que solo paran en las principales poblaciones.
Tampoco haría falta tanto galimatías de letras y símbolos, solo habría S, R y si eso REX. Los suburbanos pueden ir simplemente numerados consecutivamente, sin diferenciar por ciudad, pues tampoco se solaparían. Los regionales podrían ir por décimas según la línea, y luego diferente número para cada itinerario. Por ejemplo:
Líneas de Portbou y Mataró, regionales salen de EdF:
Suburbano hasta Granollers (o Sant Celoni) y Mataró (o Arenys), resp.
R11 Barcelona-Cerbère/Portbou por S. Celoni parada en todas menos donde solapada con el suburbano (cada 30 min)
R12 REX Barcelona-Cerbère/Portbou por S. Celoni paradas las que ahora hace el MD (cada hora)
R13 REX Barcelona-Cerbère/Portbou directo parada en Girona, Figueres, Portbou y Cerbère (cada hora)
R14 Barcelona-Cerbère/Porbou por Mataró, parada en todas a partir de Mataró (cada 30 min)
R15 Barcelona-Girona (o Figueres) por Mataró, parada en todas a partir de Mataró (cada 30 min)
4 regionales por hora entre Barcelona y Portbou por Sant Celoni, 4 entre Mataró y Girona, y 6 entre Girona y Portbou.
Línea de Manresa:
Suburbano hasta Terrassa
R21 Barcelona-Manresa, parada en todas menos donde solapa con el suburbano (cada 30 min)
R22 Barcelona-Manresa, parada en St. Vicenç C. y Manresa (cada 30 min)
R23 Barcelona-Lleida por Manresa, parada en todas entre St. Vicenç C. y Tàrrega (cada 2h, sustituye un R22)
R24 REX Barcelona-Lleida por Manresa, parada en St. Vicenç C., Manresa, Calaf, Cervera, Tàrrega (cada 2h, sustituye un R22)
Un tren cada hora en Calaf, Cervera y Tàrrega, cada dos horas en los pueblos; cuatro por hora en Manresa, de los que dos paran en las estaciones entre St. Vicenç de Castellet y Terrassa.
Línea de Puigcerdà:
Suburbano hasta La Garriga
R31 Barcelona-Ripoll parada en todas menos donde el suburbano (cada 30 min)
R32 Barcelona-Puigcerdà parada en La Garriga, Vic, luego todas (cada hora)
R34 Barcelona-Puigcerdà parada en La Garriga, Vic, Ripoll, Puigcerdà, La Tor (cada hora)
Un tren cada 15 minutos en Vic, cada 30 en Puigcerdà y entre Vic y La Garriga, cada hora en las demas estaciones.
Línea de Vilafranca
Suburbano hasta Martorell (o algunos como refuerzos hasta Vilafranca)
R41 Barcelona-Reus, parada en todas a partir de Martorell (cada hora)
R42 Barcelona-L'Hospitalet de l'infant por Vilafranca (cada hora)
Dos trenes por hora más allá de Martorell, todos siguen hasta Tarragona
Línea de Vilanova y Valls
Suburbano hasta Vilanova, entre Tarragona y Reus, y entre Tarragona y Cambrils.
R51 Barcelona-Lleida por Valls, parando en todas a partir de Vilanova (cada 2h)
R52 Barcelona-Lleida por Valls, parada en Valls, Plana-Picamoixons, Montblanc, L'Espluga y Borges Blanques (cada 2h)
R53 Barcelona-Lleida por Reus, parada en todas a partir de Vilanova (cada 30 min)
R54 Barcelona-Lleida por Reus, parada en St. Vicenç, Tarragona, Reus, Plana-Picamoixons, Montblanc, L'Espluga y Borges Blanques (cada hora)
R55 Barcelona-Tortosa, parada en todas a partir de Vilanova (cada hora)
R56 Barcelona-Tortosa, parada en Tarragona, Cambrils, L'Aldea y Tortosa (cada hora)
Seis trenes por hora más allá de Vilanova, 3 trenes que paran en las poblaciones entre Vilanova y Tarragona, y 4 entre Vilanova y St Vicenç.
Como ejemplo ideal (sin entrar en si la infraestructura lo permitiría actualmente) sería que por Manresa pasara un regional hacia Barcelona cada 15 minutos, haciendo todos entre Terrassa y Barcelona las paradas que ahora hace el semidirecto supernuevo este, y entre Terrassa y Manresa cada segundo haría todas las paradas, y los demás solo las que hacen los actuales semidirectos. Y algunos de los regionales que hacen solo las paradas de los semidirectos serían a su vez los que van a o vienen de Lleida. A partir de Terrassa servicios suburbanos que paran en todas cada 15 minutos, siempre entre regionales.
Suburbanos también podrían ser Lleida-Balaguer, Lleida-Cervera, Tarragona-Reus o Tarragona-L'Hospitalet de l'infant, siempre parando en todas y con recorridos fijos, de forma que sólamente los regionales tendrían itinerarios variables dentro de una misma línea. Si eso se podría luego diferenciar entre regionales a secas, que paran en todas menos donde haya suburbanos paralelos, y regional exprés, que solo paran en las principales poblaciones.
Tampoco haría falta tanto galimatías de letras y símbolos, solo habría S, R y si eso REX. Los suburbanos pueden ir simplemente numerados consecutivamente, sin diferenciar por ciudad, pues tampoco se solaparían. Los regionales podrían ir por décimas según la línea, y luego diferente número para cada itinerario. Por ejemplo:
Líneas de Portbou y Mataró, regionales salen de EdF:
Suburbano hasta Granollers (o Sant Celoni) y Mataró (o Arenys), resp.
R11 Barcelona-Cerbère/Portbou por S. Celoni parada en todas menos donde solapada con el suburbano (cada 30 min)
R12 REX Barcelona-Cerbère/Portbou por S. Celoni paradas las que ahora hace el MD (cada hora)
R13 REX Barcelona-Cerbère/Portbou directo parada en Girona, Figueres, Portbou y Cerbère (cada hora)
R14 Barcelona-Cerbère/Porbou por Mataró, parada en todas a partir de Mataró (cada 30 min)
R15 Barcelona-Girona (o Figueres) por Mataró, parada en todas a partir de Mataró (cada 30 min)
4 regionales por hora entre Barcelona y Portbou por Sant Celoni, 4 entre Mataró y Girona, y 6 entre Girona y Portbou.
Línea de Manresa:
Suburbano hasta Terrassa
R21 Barcelona-Manresa, parada en todas menos donde solapa con el suburbano (cada 30 min)
R22 Barcelona-Manresa, parada en St. Vicenç C. y Manresa (cada 30 min)
R23 Barcelona-Lleida por Manresa, parada en todas entre St. Vicenç C. y Tàrrega (cada 2h, sustituye un R22)
R24 REX Barcelona-Lleida por Manresa, parada en St. Vicenç C., Manresa, Calaf, Cervera, Tàrrega (cada 2h, sustituye un R22)
Un tren cada hora en Calaf, Cervera y Tàrrega, cada dos horas en los pueblos; cuatro por hora en Manresa, de los que dos paran en las estaciones entre St. Vicenç de Castellet y Terrassa.
Línea de Puigcerdà:
Suburbano hasta La Garriga
R31 Barcelona-Ripoll parada en todas menos donde el suburbano (cada 30 min)
R32 Barcelona-Puigcerdà parada en La Garriga, Vic, luego todas (cada hora)
R34 Barcelona-Puigcerdà parada en La Garriga, Vic, Ripoll, Puigcerdà, La Tor (cada hora)
Un tren cada 15 minutos en Vic, cada 30 en Puigcerdà y entre Vic y La Garriga, cada hora en las demas estaciones.
Línea de Vilafranca
Suburbano hasta Martorell (o algunos como refuerzos hasta Vilafranca)
R41 Barcelona-Reus, parada en todas a partir de Martorell (cada hora)
R42 Barcelona-L'Hospitalet de l'infant por Vilafranca (cada hora)
Dos trenes por hora más allá de Martorell, todos siguen hasta Tarragona
Línea de Vilanova y Valls
Suburbano hasta Vilanova, entre Tarragona y Reus, y entre Tarragona y Cambrils.
R51 Barcelona-Lleida por Valls, parando en todas a partir de Vilanova (cada 2h)
R52 Barcelona-Lleida por Valls, parada en Valls, Plana-Picamoixons, Montblanc, L'Espluga y Borges Blanques (cada 2h)
R53 Barcelona-Lleida por Reus, parada en todas a partir de Vilanova (cada 30 min)
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R55 Barcelona-Tortosa, parada en todas a partir de Vilanova (cada hora)
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Seis trenes por hora más allá de Vilanova, 3 trenes que paran en las poblaciones entre Vilanova y Tarragona, y 4 entre Vilanova y St Vicenç.
El que m'acaba d'agradar molt és dir que la R3 sencera és una línia regional! Se li considera "línia de rodalies" fins a Vic. A veure quan canvia aquesta caqueta!
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Per que seguim proposant dir Rodalies de Barcelona, a les que ultrapassen Barcelona i s'endinsen en altres llocs que no son Barcelona?
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Per divereses coses:JPlanas ha escrit:Per que seguim proposant dir Rodalies de Barcelona, a les que ultrapassen Barcelona i s'endinsen en altres llocs que no son Barcelona?
- La marca "Regionals" està devaluada, segurament amb raó. Ven més dir que un poble té Rodalies... encara que no l'agafi ningú.
- La configuració del "8 català" fa que el lloc lògic d'acabament de Rodalies sigui Maçanet-Massanes al nord i Sant Vicenç de Calders al Sud, al ser els nodes on enllacen les línies de l'interior i la costa. Curiosament però, per poc tots dos estan fora de la província de Barcelona.
- En quant a la línia de Puigcerdà... sincerament, no li trobo cap mena de lògica (més enllà de la política) que sigui Rodalies més amunt de Vic. De fet és comparable a la línia de Manresa i en cap moment el Manresa-Lleida és un rodalies... tot i que gairebé també s'explota com si ho fos, sense Regionals reals.
Y los dos quedan exactamente en el medio de los principales núcleos de población: Vilanova/Vilafranca y Tarragona; y Mataró/Blanes/Granollers/Sant Celoni y Girona. Yo no creo que tenga sentido tener trenes terminando en medio de la nada y obligando a trasbordar, cuando podrían perfectamente seguir un poco más hasta llegar a alguna ciudad más grande, aunque se les tenga que llamar regional y no rodalies. Estos trasbordos obligados hacen perder atractivo al tren, sobre todo si no estan bien coordinados.wefer ha escrit:La configuració del "8 català" fa que el lloc lògic d'acabament de Rodalies sigui Maçanet-Massanes al nord i Sant Vicenç de Calders al Sud, al ser els nodes on enllacen les línies de l'interior i la costa. Curiosament però, per poc tots dos estan fora de la província de Barcelona.
Aunque es muy cierto lo otro que dices de que la marca "Regional" esta muy degradada, y no creo que a nadie en la administración le interese poner el buen servicio por encima de la foto inaugurando un Rodalies.
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El hecho de que terminen en la estación de enlace o sigan tiene que depender de si se necesita doble frecuencia en el tramo común que en los ramales, y en estos casos no es así, no tiene sentido que de St.Vicenç a Tarragona o de Maçanet a Girona haya el doble de trenes que de Vilanova/Vilafranca a St.Vicenç o de Blanes/St.Celoni a Maçanet, por tanto aquí la solución son enlaces coordinados, como se hace en cualquier pais desarrollado.
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Si se suman las demandas desde las líneas de Vilafranca y Vilanova, respectivamente, hacia Tarragona y Reus o Tortosa también tendrá su lógica que pasen más trenes.
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No calen invents. Un exemple de pantalles ben informatives el trobem en dues fotos enllaçades a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... sa#p143999
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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- bigcoaster
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A mi m'agrada molt com ho has fet tu. L'únic que canviaria, és remarcar a la part de baix de la pantalla la parada en la que et trobes o la direcció del tren i la següent parada.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
M'agraden força, crec que es poden aplicar a les 113/114. No sé com es faria a les 213, tenint en compte que no tenen pantalles. Es podrien col·locar dues a cada cotxe.
- raulitinbcn
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- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
A Madrid utilitzen les pantalles amb colorins diversos, molt més que aqui. Només tinc aquesta foto que vaig fer a Las Matas, però sortien les paredes fins i tot. Es podria adaptar aqui també
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
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- wefer
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Si ho han posat a Madrid segur que aquí també ho posaran. D'aquí a 20 anys.raulitinbcn ha escrit:A Madrid utilitzen les pantalles amb colorins diversos, molt més que aqui. Només tinc aquesta foto que vaig fer a Las Matas, però sortien les paredes fins i tot. Es podria adaptar aqui també
- bigcoaster
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Ara has donat al clau!! Aquí anem més avançats en certes coses pero en temes de trens, som els de la cua, els que anem recollint el que els altres no volen. Suposo que aquí ficaran les que ara tenen allà quan les canviïn per unes de més modernes d'aquí 5 anys.wefer ha escrit:Si ho han posat a Madrid segur que aquí també ho posaran. D'aquí a 20 anys.raulitinbcn ha escrit:A Madrid utilitzen les pantalles amb colorins diversos, molt més que aqui. Només tinc aquesta foto que vaig fer a Las Matas, però sortien les paredes fins i tot. Es podria adaptar aqui també
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Però si les pantalles d'abans anaven bé...bigcoaster ha escrit:Ara has donat al clau!! Aquí anem més avançats en certes coses pero en temes de trens, som els de la cua, els que anem recollint el que els altres no volen. Suposo que aquí ficaran les que ara tenen allà quan les canviïn per unes de més modernes d'aquí 5 anys.
http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 160052.jpg
Aquí el que hi ha és una obsessió per tot el que sigui supermoderno chupiguay.
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