TOTALMENT D´ACORD. Els que van pressionar per donar la volta fins a Camp de Tarragona van fer un servei nefast a Tarragona i per extensió a Catalunya, encara que ho han venut de forma diferent....wefer ha escrit:Sí, tens tota la raó que el resultat final va ser una autèntic nyap, però em referia que en el tema de l'AVE es va descartar la línia inicial (directe seguint l'A-2) per poder dir que l'AVE arribava a Tarragona.JPlanas ha escrit:Totes les capitals de província NO estan unides pel AVE, pel terme municipal de Tarragona no se'l ha vist mai, ni se'l espera!
La veritat és que no hem quedat gaire contents...
Precisament el més lògic hagués estat fer la línia directa Barcelona-Lleida i posar Tarragona dins del Corredor Mediterrani amb estàndards per a 300 Km/h, que ens deixés al centre de la ciutat i no a Camp de Tarragona (que ve a ser el no-res). Això, juntament amb la millora de la línia actual Tarragona-Lleida, hagués deixat un mapa ferroviari lògic i vertebrador... però ara ja hem fet tard.
Corredor Mediterrani
Re: Corredor Mediterrani
Sí, sí, es va dir que es construiria una linia nova Tarragona - València (cosa que no té cap mena de sentit ja que l´actual és un dels trams del corredor menys congestionat) i inclús es va dir que de Murcia a Algeciras hi haurien dues línies, una per la costa (Almeria - Málaga) i una altra per l´interior (Granada).... enfí, que res d´això es farà..... diria que per sort, no té cap mena de sentit i ens costaria a tots molts anys de crisi i pagar deute estúpid.ortegote ha escrit:En teoria era aixo que tu comentes, pero la realitat es que de Valencia Capital fins Algecires es una linea totalment nova, canviar l'ample en aquest tram?? res de res totalment nou i com ja he comentat en varies ocasions en el tram Tarragona Valencia es va parlar de fer una linea de AV totalment nova i paral·lela al Corredor del Mediterrani.Toni ha escrit: Què és el corredor mediterrani realment?. La resposta és senzilla, és simplement canviar l´ample a la línia actual per tal de que els trens de mercaderies no hagin de canviar d´ample a Portbou. Pensar en línies noves, paral.leles o secants, de túnels centrals al Pirineu.... és pura fantasia.
Pot ser que tinguis una mica de raó que la descompensació de Madrid i la resta siguim més gran que la de Barcelona i la resta. No obstant, la mida d´Espanya i Catalunya també és diferent i on diem AVE MAdrid - Albacete o Madrid - Valladolid podem dir autopista Barcelona - Terrassa o Barcelona - Vilanova. Clar que s´ha fet un eix transversal (totalment necessari amb dues calçades des del primer moment), igual que es fa la carretera Irun - Lisboa pels portuguesos, només faltaria, però no és aquesta una tònica general. Quin departament de la Generalitat està fora de Barcelona?.wefer ha escrit:Aquest argument ja l'havia sentit algun cop, i encara que com a frase queda bé en el fons no té cap mena de sentit. La radialitat a Catalunya es basa en el fet que un 50% de la població catalana viu a l'Àrea metropolitana de Barcelona. En canvi Madrid només representa un 10% de la població espanyola.Toni ha escrit: Si tot passa per Madrid, el mateix es pot dir sobre Barcelona.
Per tant, que tot passi per Barcelona tindria un sentit lògic, però no en el cas de Madrid.
Per si no n'hi hagués prou, les grans inversions fetes els últims anys a Catalunya han estat dues: l'Eix Transversal i la LAV. El primer precisament el que vol és vertebrar el territori fora de Barcelona, mentre que en el segon cas es va refusar la idea de fer-lo directe a Barcelona i obligat a fer una bona giragonsa per contentar les terres tarragonines i així unir totes les capitals de província.
Per tant, repeteixo: el cas de Madrid i el corredor mediterrani no té absolutament cap mena de comparació amb el tractament de les inversions que s'ha estat fent a Catalunya sinó totalment al contrari.
Et repeteixo: el Corredor Mediterrani és molt més que posar ample UIC en tot el seu recorregut. Entre d'altres, es tracta de fer apartadors amb vies de 750 m com a mínim (si no recordo malament aquesta mesura; el cas és que està especificada).Toni ha escrit:D´acord que el corredor meditarrani és un tot europeu que tindrà coherència tècnica i de gestió, però pel que a les obres en que això es tradueix realment estem parlant només d´adequar la via que ja tenim. Cal doncs assegurar l´ample europeu a l´arc mediterrani que concentra una molt gran part de l´activitat econòmica espanyola i si es fessin bé les coses s´adaptaria (es canviaria l´ample) la resta de la xarxa. No s´ha de confondre què definim com a corredor nº X i les obres que es fan o no.Guigui ha escrit:El Corredor Mediterrani forma part, ara ja formalment, de les xarxes transeuropees, un concepte pensat per al transport d'alta capacitat de mercaderies. Si només es tractés d'implantar l'ample UIC, seria un afer purament intern d'Espanya.Toni ha escrit:Què és el corredor mediterrani realment?. La resposta és senzilla, és simplement canviar l´ample a la línia actual per tal de que els trens de mercaderies no hagin de canviar d´ample a Portbou.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Efectivament això dels 750 m és un estàndard europeu (a França estan fent darrerament proves amb trens molt més llargs...), però no és exclusiu ni molt menys dels corredors transeuropeus. L´Adif ja fa temps que està fent el que pot per anar fent apartadors de 750 m en la xarxa d´ample ibèric i per suposat la xarxa d´alta velocitat també els té.Guigui ha escrit:Et repeteixo: el Corredor Mediterrani és molt més que posar ample UIC en tot el seu recorregut. Entre d'altres, es tracta de fer apartadors amb vies de 750 m com a mínim (si no recordo malament aquesta mesura; el cas és que està especificada).Toni ha escrit:D´acord que el corredor meditarrani és un tot europeu que tindrà coherència tècnica i de gestió, però pel que a les obres en que això es tradueix realment estem parlant només d´adequar la via que ja tenim. Cal doncs assegurar l´ample europeu a l´arc mediterrani que concentra una molt gran part de l´activitat econòmica espanyola i si es fessin bé les coses s´adaptaria (es canviaria l´ample) la resta de la xarxa. No s´ha de confondre què definim com a corredor nº X i les obres que es fan o no.Guigui ha escrit: El Corredor Mediterrani forma part, ara ja formalment, de les xarxes transeuropees, un concepte pensat per al transport d'alta capacitat de mercaderies. Si només es tractés d'implantar l'ample UIC, seria un afer purament intern d'Espanya.
- JPlanas
- N6
- Entrades: 223
- Facebook: http://jordi.planas.cat/
- Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
- Contacta:
Hi vas molt sovint?Toni ha escrit:Tarragona - València (cosa que no té cap mena de sentit ja que l´actual és un dels trams del corredor menys congestionat)
Estàs al corrent dels endarreriments habituals de les línies a Tortosa i València?
T'agrada estar habitualment aturat esperant un creuament?
No puc estar gens d'acord amb la teva afirmació!
Els darrers tuits:
https://twitter.com/samael_xXx/status/4 ... 9420497921
https://twitter.com/marclluis/status/485828580908470272
https://twitter.com/nino22/status/485102612493381632
https://twitter.com/gcisneros85/status/ ... 6673557504
... ... ...
Tan sols cal cercar "renfe tortosa", o donar un cop d'ull a la Plataforma Trens Dignes Ebre per fer-se una idea
Toni ha escrit:Toni escribió:
Tarragona - València (cosa que no té cap mena de sentit ja que l´actual és un dels trams del corredor menys congestionat)






Toni, te has cubierto de gloria una vez más, porque has mencionado uno de los tramos precisamente más congestionados (y rentables) de todo el estado Español.
Toni ha escrit:Pot ser que tinguis una mica de raó que la descompensació de Madrid i la resta siguim més gran que la de Barcelona i la resta. No obstant, la mida d´Espanya i Catalunya també és diferent i on diem AVE MAdrid - Albacete o Madrid - Valladolid podem dir autopista Barcelona - Terrassa o Barcelona - Vilanova. Clar que s´ha fet un eix transversal (totalment necessari amb dues calçades des del primer moment), igual que es fa la carretera Irun - Lisboa pels portuguesos, només faltaria, però no és aquesta una tònica general. Quin departament de la Generalitat està fora de Barcelona?.
Toni, ¿por qué intentas justificar lo injustificable? Es que ya da vergüenza ajena esto, cuando es bien sabido (¡y nunca lo han escondido!) que la infraestructura en España responde a fines políticos, de "vertebrar el país" con autovías y AVEs. ¡Ni aquellos a los que defiendes dicen lo que tu dices!
En Catalunya muchas infraestructuras se han hecho respondiendo a flujos económicos, si las autovías con peaje no quiebran es porque bastante gente las utiliza, sino hubiera ocurrido lo mismo de las radiales.
Precisamente los errores de Barcelona y Madrid son literalmente opuestos: En Madrid se ha sido centralista y se ha centralizado artificialmente en contra de los flujos naturales de actividad, en Barcelona hay centralidad y no se ha descentralizado suficientemente en contra de la tendencia natural.
Sembla com si hagués pessimisme.alf_ ha escrit:Toni ha escrit:Toni escribió:
Tarragona - València (cosa que no té cap mena de sentit ja que l´actual és un dels trams del corredor menys congestionat)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Toni, te has cubierto de gloria una vez más, porque has mencionado uno de los tramos precisamente más congestionados (y rentables) de todo el estado Español.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Para Toni yo he sufrido retrasos de mas de 40 minutos en un cercanías 447 Tortosa - Valencia y dices que no hay que invertir en la reforma de la línea Barcelona - Tarragona - Valencia.
Que atrevida es la ignorancia.

Que atrevida es la ignorancia.



Chico, no sé qué tiene que ver el tren con la vía. Puedes en una chatarra por la vía del AVE y eso no la hace peor ni la congestiona más.trensmat ha escrit:Para Toni yo he sufrido retrasos de mas de 40 minutos en un cercanías 447 Tortosa - Valencia y dices que no hay que invertir en la reforma de la línea Barcelona - Tarragona - Valencia.
Que atrevida es la ignorancia.![]()
![]()
No sé cómo eres tan atrevido chico. El tramo de vía única está mal pero de ahí para abajo no hay ningún problema de congestión. Supongo que no habréis visto que una de las opciones que se están pensando para el tramo Castellón - Vandellós es dejar una vía de cada ancho, cosa que significa que con una sola vía ibérica ya se funciona. Ya lo ves, no tienes ni idea.alf_ ha escrit:Toni ha escrit:Toni escribió:
Tarragona - València (cosa que no té cap mena de sentit ja que l´actual és un dels trams del corredor menys congestionat)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Toni, te has cubierto de gloria una vez más, porque has mencionado uno de los tramos precisamente más congestionados (y rentables) de todo el estado Español.
Sobre el tema de "rentable", la verdad es que no acierto a entender a lo que te refieres... ¿a que hay muchísimos trenes?: no está precisamente congestionado como digo, ¿a que pasan trenes que pagan mucho?: los cánones son ridículos.... no sé... ya nos lo contarás....
La via única fa molt mal i genera que tota la línia vagi sovint malament, com a quasi totes les vies úniques. Quan s´obri la variant i hi hagi via doble en tot el traçat fins Tortosa, la puntualitat guanyarà molt ja que el tram té molts menys trens que qualsevol de les de Barcelona que tenen millors puntualitats.JPlanas ha escrit:Hi vas molt sovint?Toni ha escrit:Tarragona - València (cosa que no té cap mena de sentit ja que l´actual és un dels trams del corredor menys congestionat)
Estàs al corrent dels endarreriments habituals de les línies a Tortosa i València?
T'agrada estar habitualment aturat esperant un creuament?
No puc estar gens d'acord amb la teva afirmació!
Els darrers tuits:
https://twitter.com/samael_xXx/status/4 ... 9420497921
https://twitter.com/marclluis/status/485828580908470272
https://twitter.com/nino22/status/485102612493381632
https://twitter.com/gcisneros85/status/ ... 6673557504
... ... ...
Tan sols cal cercar "renfe tortosa", o donar un cop d'ull a la Plataforma Trens Dignes Ebre per fer-se una idea
De que juntament amb la línia de Girona abans d'obrir l'AVE, és una de les línies de regionals més rentables de l'Estat.Toni ha escrit:No sé cómo eres tan atrevido chico. El tramo de vía única está mal pero de ahí para abajo no hay ningún problema de congestión. Supongo que no habréis visto que una de las opciones que se están pensando para el tramo Castellón - Vandellós es dejar una vía de cada ancho, cosa que significa que con una sola vía ibérica ya se funciona. Ya lo ves, no tienes ni idea.alf_ ha escrit:Toni ha escrit:Toni escribió:
Tarragona - València (cosa que no té cap mena de sentit ja que l´actual és un dels trams del corredor menys congestionat)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Toni, te has cubierto de gloria una vez más, porque has mencionado uno de los tramos precisamente más congestionados (y rentables) de todo el estado Español.
Sobre el tema de "rentable", la verdad es que no acierto a entender a lo que te refieres... ¿a que hay muchísimos trenes?: no está precisamente congestionado como digo, ¿a que pasan trenes que pagan mucho?: los cánones son ridículos.... no sé... ya nos lo contarás....
Salutacions,
Oriol
Oriol
Ford? Almussafes? Et sona la història?Toni ha escrit:Sobre el tema de "rentable", la verdad es que no acierto a entender a lo que te refieres... ¿a que hay muchísimos trenes?: no está precisamente congestionado como digo, ¿a que pasan trenes que pagan mucho?: los cánones son ridículos.... no sé... ya nos lo contarás....
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
"Rentable" en el sentido de que la línea Barcelona-Valencia es la más rentable de MD, y la Barcelona-Tortosa la más rentable de regionales. Evidentemente la infraestructura no va a ser rentable, de sentido común.Toni ha escrit:No sé cómo eres tan atrevido chico. El tramo de vía única está mal pero de ahí para abajo no hay ningún problema de congestión. Supongo que no habréis visto que una de las opciones que se están pensando para el tramo Castellón - Vandellós es dejar una vía de cada ancho, cosa que significa que con una sola vía ibérica ya se funciona. Ya lo ves, no tienes ni idea.alf_ ha escrit:Toni ha escrit:Toni escribió:
Tarragona - València (cosa que no té cap mena de sentit ja que l´actual és un dels trams del corredor menys congestionat)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Toni, te has cubierto de gloria una vez más, porque has mencionado uno de los tramos precisamente más congestionados (y rentables) de todo el estado Español.
Sobre el tema de "rentable", la verdad es que no acierto a entender a lo que te refieres... ¿a que hay muchísimos trenes?: no está precisamente congestionado como digo, ¿a que pasan trenes que pagan mucho?: los cánones son ridículos.... no sé... ya nos lo contarás....
Lo que me parece atrevido es dar muestras tan grotescas de ignorancia como haces tu, sugiriendo que entre Tarragona y Valencia no hay saturación.
alf_ l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 10/07/2014 12:12, en total s’ha editat 1 vegada.
- JPlanas
- N6
- Entrades: 223
- Facebook: http://jordi.planas.cat/
- Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
- Contacta:
Primer, sobre la situació actual: Està congestionada!Toni ha escrit:La via única fa molt mal i genera que tota la línia vagi sovint malament, com a quasi totes les vies úniques. Quan s´obri la variant i hi hagi via doble en tot el traçat fins Tortosa, la puntualitat guanyarà molt ja que el tram té molts menys trens que qualsevol de les de Barcelona que tenen millors puntualitats.Toni ha escrit:Tarragona - València (cosa que no té cap mena de sentit ja que l´actual és un dels trams del corredor menys congestionat)
Segon, sobre el futur: Lo darrer és que NO hi ha via doble a tot el traçat!
Resultat: Problema ara, i problema per demà.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
No sabes el tracto deleznable que sufrimos los usuarios de las líneas Barcelona - Tortosa y Tortosa - Valencia por parte de Renfe.Toni ha escrit:Chico, no sé qué tiene que ver el tren con la vía. Puedes en una chatarra por la vía del AVE y eso no la hace peor ni la congestiona más.trensmat ha escrit:Para Toni yo he sufrido retrasos de mas de 40 minutos en un cercanías 447 Tortosa - Valencia y dices que no hay que invertir en la reforma de la línea Barcelona - Tarragona - Valencia.
Que atrevida es la ignorancia.![]()
![]()
Toni te sugiero que vayas hasta Valencia con regionales o con Talgo y podrás ver la congestión de esta línea antes de criticar.


- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Aqui tienes una muestra del colapso de la línea Barcelona - Tarragona - Valencia. https://www.flickr.com/photos/trenscat/ ... /lightbox/trensmat ha escrit:No sabes el tracto deleznable que sufrimos los usuarios de las líneas Barcelona - Tortosa y Tortosa - Valencia por parte de Renfe.Toni ha escrit:Chico, no sé qué tiene que ver el tren con la vía. Puedes en una chatarra por la vía del AVE y eso no la hace peor ni la congestiona más.trensmat ha escrit:Para Toni yo he sufrido retrasos de mas de 40 minutos en un cercanías 447 Tortosa - Valencia y dices que no hay que invertir en la reforma de la línea Barcelona - Tarragona - Valencia.
Que atrevida es la ignorancia.![]()
![]()
Toni te sugiero que vayas hasta Valencia con regionales o con Talgo y podrás ver la congestión de esta línea antes de criticar.![]()