Veig que el meu comentari del excés de potència, fa correr rius de tinta...

Jo tampoc soc un gran expert en la matèria, però faig servir la lògica...
Aqui s ha comparat les 111, les 112 i les 113-114.
Cadascuna es d una època diferent i no són comparables. És com si es volgués comparar un seat ibiza del any 1983 (any de posada en marxa dels copitos) amb un seat ibiza actual... Entre tots dos hi ha un abisme...
Doncs amb això,és igual. La tecnologia avança a passos agegantats...
No cal fer gaires especulacións sobre aquest tema...
Amb els 9000 del metro de Barcelona, va passar exactament igual...
Fins que no van trobar el punt exacte de la quantitat de potència que oferien els motors, van estar durant 3 nits, línia 2 amunt i avall, fent arrencades i parades i anant modificant el software per deixar lo al seu punt...
Evidentment el software es modifica mitjançant un ordinador, cosa que facilita i molt les coses...
Per tant, no crec que el consum, tingui res a veure.
Quan es posa en servei un tren nou, aquest ha hagut de passar per un fotiment de proves i "putejades " per part del fabricant.
Recordo quan va venir el primer 5000 del metro, vaig tenir l oportunitat de parlar amb un dels encarregats de caf que feient les proves, amb el 5000 carregat de palets de 1000-1200 litres d aigua cadascun, que la següent prova, era anul·lar 3 cotxes motors i " putejar" literalment al tren, fent lo arrencar, frenar, en pujades, en baixades... Etc.
És a dir, portar lo fins al extrem i veure per on petava... O no...
Totes aquestes proves, es fan totalment monitorizades, pel que es relativament fàcil, modificar qualsevol paràmetre del tren, fins que es troba el punt exacte.
Amb això vull dir, que les coses que es fan avui dia amb la tecnologia que tenim, al any 1983, per modificar per exemple, es trigaria una eternitat...
En el cas de les 114, es veu que són 3 cotxes motors ( francament, ho desconec...

Crec que ho he explicat mitjanament bé...
Salutacions