Seguiment unitats 111 de FGC
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Els últims 14 o 15 missatges del tema, dels quals no nego el seu interès, em sembla que són més aviat pel tema específic de les 114...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Los motores eléctricos y los de combustión interna son dos mundos completamente distintos.
Los motores de combustión interna, hoy en día a duras penas alcanzan rendimientos del 35%. Y pese a que sigue siendo muy bajo, es mucho mayor que lo que se podía alcanzar hace unas pocas décadas. Además, existe una cota superior para el rendimiento de un motor (conocido como el rendimiento del ciclo de Carnot), que es el máximo rendimiento que una máquina puede llegar a tener sin contradecir las leyes de la Termodinámica, que para el caso de un motor térmico como los que conocemos, viene a ser del 80%.
En cambio, los motores eléctricos suelen tener rendimientos por encima del 90%. Y no viene de ahora, pues hace un siglo ya existían motores que rondaban el 80%.
Por eso los coches de ahora gastan bastante menos que los de hace veinte años, pero los trenes siguen gastando casi lo mismo. Por tanto, las 114 no van a consumir significativamente menos que las 111 por el hecho de ser más nuevas.
Los motores de combustión interna, hoy en día a duras penas alcanzan rendimientos del 35%. Y pese a que sigue siendo muy bajo, es mucho mayor que lo que se podía alcanzar hace unas pocas décadas. Además, existe una cota superior para el rendimiento de un motor (conocido como el rendimiento del ciclo de Carnot), que es el máximo rendimiento que una máquina puede llegar a tener sin contradecir las leyes de la Termodinámica, que para el caso de un motor térmico como los que conocemos, viene a ser del 80%.
En cambio, los motores eléctricos suelen tener rendimientos por encima del 90%. Y no viene de ahora, pues hace un siglo ya existían motores que rondaban el 80%.
Por eso los coches de ahora gastan bastante menos que los de hace veinte años, pero los trenes siguen gastando casi lo mismo. Por tanto, las 114 no van a consumir significativamente menos que las 111 por el hecho de ser más nuevas.
- ElDesi1994
- N7
- Entrades: 343
- Facebook: Josué Ferrero
- Ubicació: Mollet del Vallès
- Contacta:
Us he de corregir, segons he vist, a les 114 son els 3 cotxes motors. No hi ha cap cotxe sense tracció.
Afegeixo: Avui he passat per la línia del vallès. i els hi he anat preguntant als agents d'estació si sabíen alguna cosa del tema. Segons sembla, es presenten les unitats 114 aquest dissabte, encara que (com no), no està confirmat. Jo de totes maneres no dexaria passar la oportunitat durant aquests díes, fins divendres d'aquesta setmana, per si de cas. No sigui que ens portem una sorpresa desagradable.
Afegeixo: Avui he passat per la línia del vallès. i els hi he anat preguntant als agents d'estació si sabíen alguna cosa del tema. Segons sembla, es presenten les unitats 114 aquest dissabte, encara que (com no), no està confirmat. Jo de totes maneres no dexaria passar la oportunitat durant aquests díes, fins divendres d'aquesta setmana, per si de cas. No sigui que ens portem una sorpresa desagradable.
Parlem amb propietat.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Què podrien ser moguts?, és aquest:Fran-Ikarus ha escrit:Els últims 17 o 18 missatges del tema, dels quals no nego el seu interès, em sembla que són més aviat pel tema específic de les 114...
http://transport.cat/viewtopic.php?f=45&t=13671
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Contesto en el hilo que se ha indicado como propio de las 114.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Amb les unitats 211 es fa ver un viatge especial, amb la unitat 211.03 si mal no recordo, de Plaça Espanya fins a Olesa de Montserrat, amb una parada a Martorell-Enllaç. De fet, jo hi vaig anar.Renfe451 ha escrit:Mirem pel cantó positiu, almenys les 111 es quedaran per aquest Nadal, i que per aquells aficionats que amb les vacances tenen més temps d'anar fer fotografies, és una gran notícia. Però malauradament, no m'està agradant la gestió d'FGC en aquest tema de la retirada, no diuen absolutament res de res, si no és el dissabte 20 és a principis del 2015, i venint d'FGC, espero que de nou estiguin compromesos amb el "material històric" i espero que fagin un comiat com es mereixen. En cas de que passés com els 1000/1100, caurien molt baix i la seva reputació se'n aniria en orris. També és cert que amb les seves desaparegudes germanes de via estreta (les 211), tampoc no els van fer cap comiat especial. Esperem que ho fagin...
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Jo també hi vaig anar, però no va ser un "acte oficial" per part d'FGC, si no un acte de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona. El que seria normal es que fos FGC qui fes el comiat, i no que els aficionats ens haguem d'arrossegar per fer-lo mitjançant supliques o associacionsoscar440 ha escrit:Amb les unitats 211 es fa ver un viatge especial, amb la unitat 211.03 si mal no recordo, de Plaça Espanya fins a Olesa de Montserrat, amb una parada a Martorell-Enllaç. De fet, jo hi vaig anar.Renfe451 ha escrit:Mirem pel cantó positiu, almenys les 111 es quedaran per aquest Nadal, i que per aquells aficionats que amb les vacances tenen més temps d'anar fer fotografies, és una gran notícia. Però malauradament, no m'està agradant la gestió d'FGC en aquest tema de la retirada, no diuen absolutament res de res, si no és el dissabte 20 és a principis del 2015, i venint d'FGC, espero que de nou estiguin compromesos amb el "material històric" i espero que fagin un comiat com es mereixen. En cas de que passés com els 1000/1100, caurien molt baix i la seva reputació se'n aniria en orris. També és cert que amb les seves desaparegudes germanes de via estreta (les 211), tampoc no els van fer cap comiat especial. Esperem que ho fagin...

El metro de Barcelona amb motoristes!
Em rectifico, el viatge amb la unitat 211 va ser fins a Monistrol de Montserrat, sempre confonc ambdós poblacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Avui he fet un altre micro-comiat personal (de Provença a Gràcia, i allà he canviat de línia perquè anava fins a Rubí), utilitzant la 111.20. He vist la 111.02 en sentit contrari.
A Rubí (hi he anat a recollir la meva placa de bogies, de fet) hi ha les 111.07 i 111.11, en principi se suposa que preparades per a circular si calgués... i més enllà, apartada de la resta de trens, la 111.08, amplament graffitejada
A Rubí (hi he anat a recollir la meva placa de bogies, de fet) hi ha les 111.07 i 111.11, en principi se suposa que preparades per a circular si calgués... i més enllà, apartada de la resta de trens, la 111.08, amplament graffitejada

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
A la tarda sols hi havia una 111 en servei, la 111.20. Els tres trens restants eren 114 (La 01, 03 i 04). Suposo que avui ha estat ja el darrer dia, a partir de demà és horari no lectiu i no hi haurà tanta freqüència, a banda, L7 ja disposa de prou trens en servei per no haver de necessitar les 111 (Si no hi hagués problemes). 

El metro de Barcelona amb motoristes!
- ElDesi1994
- N7
- Entrades: 343
- Facebook: Josué Ferrero
- Ubicació: Mollet del Vallès
- Contacta:
El propi Enric Ticó va confirmar que les 111 restants estarán en servei fins a meitat de gener, encara que sigui de reserva, per si sorgía cap problema. Per aquesta data es vol fer el comiat oficial de les unitats.
Parlem amb propietat.
Com ja he comentat en el post de les 114, avui un dels 2 trens que fa serveis a la línia L7 ho fa la 111.02.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Algú ha tornat a veure cap 111 en funcionament?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- raulitinbcn
- N8
- Entrades: 1171
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
La 111.02-52 continua fent serevis. Pel que veig, segurament preservaran aquesta.Fran-Ikarus ha escrit:Algú ha tornat a veure cap 111 en funcionament?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Dimarts al matí, dia de Reis, hi havia encara una unitat de la sèrie 111 en servei a la L6 (Reina Elisenda), de la qual no vaig poder veure numeració al creuar-la en túnel.Fran-Ikarus ha escrit:Algú ha tornat a veure cap 111 en funcionament?
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
M'han dit per Whatsapp que aquest mati hi havia una 111 fent un servei S5.
He agafat L7 fa una estoneta, i els quatre torns que hi corren van servits per 114 

El metro de Barcelona amb motoristes!
Avui al matí (9/1/2015) a quarts de 8 hi havia almenys una 111 (no identificada) fent serveis a la L7.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N6
- Entrades: 180
- Ubicació: Esquerra de l'Eixample
Era la 111.05. Ha estat com a mínim fins a les 11 fent servei a la L7. Fins i tot quan hi havia una 114 a la L6.
Amb la tracció sang això no passava
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Si senyors, aquest mati a la L7: 114.01, 114.03, 111.05, 114.05
Salut!
Salut!