
Podriem elaborar un mapa amb les possibles extensions del Tram. Algú té un mapa de les dos línies actuals amb bona qualitat? Pel google no en trobo cap amb bona qualitat com per editar-la. Gràcies!
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 21:22
Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 23/05/2015 18:59
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 23/05/2015 19:40
Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 23/05/2015 20:12
Muy de acuerdo. Hay que usar transportes adecuados a la capacidad, y una cosa es que en el tramo más céntrico en hora punta vaya lleno, otra cosa es que pase como con el H12 que lo raro es que no vaya como una lata de sardinas, incluso en horas valle. Yo creo que el Tram por eso acierta bastante bien en el tema de capacidad, en Esplugues generalmente va gente pero no se abarrota, salvo en hora punta en algunos tramos, y el TramBesòs tres cuartos de lo mismo, o incluso algo menos de carga. Aparte está la flexibilidad de pasar de unidades simples a dobles.Ecomobisostrans ha escrit:No, en un transport no s'ha d'anar com espàrrecs en conserva, això fa que la gent prefereixi el cotxe. Ni tampoc anar de peu gaire estona, una cosa es que al 64 si puges a Pl.Universitat hagis d'anar dret fins Aribau-Diagonal, i una altra que pugis al Paral·lel i ja vagi plè i fins Via Augusta o més amunt no puguis seure. Si volem que es deixi el cotxe i s'utilitzi el transport públic, aquest ha de ser barat, ràpid i còmode.
Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 23/05/2015 20:20
Sí, ha de ser còmode, ràpid, barat i tot el que vulguis, però en un bus en hora punta no demanis anar assegut igual que no ho pots demanar en un metro. Més aviat, si tenim una línia en la que en hora punta et pots asseure amb tota la tranquil·litat del món, sense haver de lluitar pel seient, és que alguna cosa no acaba de rutllar. A veure, em sembla que estem passant d'un extrem a l'altre. Si tu tens un autobús amb una capacitat per a 40 persones assegudes i 30 dretes, és perquè en porti 40+30 en hora punta, no 40 perquè la gent vagi còmoda (és un exemple portat a l'extrem eh). I si al lloc on tenim un bus ple, ja hem de posar-hi un tramvia, això també és llençar els diners, ja que el bus anava com l'anell al dit per a aquella línia. No obstant, si una línia deixa gent a terra en hora punta, llavors si que s'ha d'actuar, i en aquests casos, el tramvia va perfecte.Ecomobisostrans ha escrit:No, en un transport no s'ha d'anar com espàrrecs en conserva, això fa que la gent prefereixi el cotxe. Ni tampoc anar de peu gaire estona, una cosa es que al 64 si puges a Pl.Universitat hagis d'anar dret fins Aribau-Diagonal, i una altra que pugis al Paral·lel i ja vagi plè i fins Via Augusta o més amunt no puguis seure. Si volem que es deixi el cotxe i s'utilitzi el transport públic, aquest ha de ser barat, ràpid i còmode.
Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 23/05/2015 20:55
Mezclas un poco las cosas. Claro que en hora punta los transportes van a ir bastante llenos, eso es normal, pero de lo que va la cosa es de líneas como el H12 que van todo el día y a todas horas abarrotada, y en hora punta al límite total. Líneas que claramente un bus no da abasto. Dices, "si al lloc on tenim un bus ple, ja hem de posar-hi un tramvia, això també és llençar els diners", pero define lleno, porque no es lo mismo en hora punta, que a las 11 de la mañana. Si un bus a las 11 de la mañana va lleno pese a tener buena frecuencia, probablemente sí haya que plantearse otra infraestructura. Si se llena a las 8 de la mañana, y después va así-así, pues va que tira con buses, caso del V15 por ejemplo.bigcoaster ha escrit:Sí, ha de ser còmode, ràpid, barat i tot el que vulguis, però en un bus en hora punta no demanis anar assegut igual que no ho pots demanar en un metro. Més aviat, si tenim una línia en la que en hora punta et pots asseure amb tota la tranquil·litat del món, sense haver de lluitar pel seient, és que alguna cosa no acaba de rutllar. A veure, em sembla que estem passant d'un extrem a l'altre. Si tu tens un autobús amb una capacitat per a 40 persones assegudes i 30 dretes, és perquè en porti 40+30 en hora punta, no 40 perquè la gent vagi còmoda (és un exemple portat a l'extrem eh). I si al lloc on tenim un bus ple, ja hem de posar-hi un tramvia, això també és llençar els diners, ja que el bus anava com l'anell al dit per a aquella línia. No obstant, si una línia deixa gent a terra en hora punta, llavors si que s'ha d'actuar, i en aquests casos, el tramvia va perfecte.
Que consti que sóc el primer en millorar el transport públic i en construir nous trens, trams, metros i tot el que vulguis, però m'agrada que es faci quan realment es necessita, no perquè els de Sant Gervasi vagin assegudets mentre la resta de gent es queda a la parada.
El problema es que las frecuencias muy elevadas no funcionan bien con buses convencionales. Si la frecuencia es muy elevada (y por consecuente la demanda), un ligero retraso de uno de los buses supondrá que perderá más tiempo en la parada, ya que habrá más gente esperando que se ha acumulado (y en Barcelona es muy pronunciado el problema del tiempo de subida de los viajeros porque solo pueden subir por una puerta), luego vendrá el siguiente bus y habrá poca gente en la parada, y se adelanta al horario, hasta que los dos buses acaban pegándose el uno al otro, lo cual anula la mejora de frecuencia. Esto es el efecto acordeón, y en la práctica significa que frecuencias de menos de 7 minutos son difíciles de mantener si no es con más prioridad de la que hay ahora.bigcoaster ha escrit:Una cosa que es pot fer, i que no necessita construir una línia és duplicar freqüències. Comprar 10, 15 o 20 o 25 articulats nous per les línies més demandades i posar-los a l'hora punta. Segur que això és més barat que construir una línia de tramvia. Evidentment, si s'arriba a l'extrem que passa un bus gairebé ple cada 2-3 minuts, doncs ens podem posar, amb tota la certesa, a construir una línia de tramvia, amb una demanda real.
Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 23/05/2015 22:29
Al dir ple, no em referia al límit de la seva capacitat, sinó a ple. Coincideixo totalment amb el que dius "Si un bus a las 11 de la mañana va lleno pese a tener buena frecuencia, probablemente sí haya que plantearse otra infraestructura. Si se llena a las 8 de la mañana, y después va así-así, pues va que tira con buses." El que dius de que es guanyarà demanda si es fa el tramvia, també t'ho podria dir d'un metro. És lògic que si poses un transport més ràpid que l'Ave Bcn-Madrid al mateix preu captarà més demanda, per exemple. No et compro la frase de "cuesta hacerse a la idea de una apuesta tan abundante como lo serían una miserable serie de travesías tranviarias por la ciudad." No són només els rails, també són les estacions, la catenària, les cotxeres, així que ja no és tan poc. Que consti que m'encanta el tramvia, per per davant d'això m'agrada ser realista i dir les coses bones i dolentes.Don Ramón ha escrit:Mezclas un poco las cosas. Claro que en hora punta los transportes van a ir bastante llenos, eso es normal, pero de lo que va la cosa es de líneas como el H12 que van todo el día y a todas horas abarrotada, y en hora punta al límite total. Líneas que claramente un bus no da abasto. Dices, "si al lloc on tenim un bus ple, ja hem de posar-hi un tramvia, això també és llençar els diners", pero define lleno, porque no es lo mismo en hora punta, que a las 11 de la mañana. Si un bus a las 11 de la mañana va lleno pese a tener buena frecuencia, probablemente sí haya que plantearse otra infraestructura. Si se llena a las 8 de la mañana, y después va así-así, pues va que tira con buses, caso del V15 por ejemplo.bigcoaster ha escrit:Sí, ha de ser còmode, ràpid, barat i tot el que vulguis, però en un bus en hora punta no demanis anar assegut igual que no ho pots demanar en un metro. Més aviat, si tenim una línia en la que en hora punta et pots asseure amb tota la tranquil·litat del món, sense haver de lluitar pel seient, és que alguna cosa no acaba de rutllar. A veure, em sembla que estem passant d'un extrem a l'altre. Si tu tens un autobús amb una capacitat per a 40 persones assegudes i 30 dretes, és perquè en porti 40+30 en hora punta, no 40 perquè la gent vagi còmoda (és un exemple portat a l'extrem eh). I si al lloc on tenim un bus ple, ja hem de posar-hi un tramvia, això també és llençar els diners, ja que el bus anava com l'anell al dit per a aquella línia. No obstant, si una línia deixa gent a terra en hora punta, llavors si que s'ha d'actuar, i en aquests casos, el tramvia va perfecte.
Que consti que sóc el primer en millorar el transport públic i en construir nous trens, trams, metros i tot el que vulguis, però m'agrada que es faci quan realment es necessita, no perquè els de Sant Gervasi vagin assegudets mentre la resta de gent es queda a la parada.
Y hay una cosa más, y es que las líneas de tranvía suelen atraer a más gente que las líneas de bus, por ser percibida justamente como más cómoda y más rápida. Por lo general se puede contar con un leve aumento de la demanda al pasar de bus a tranvía.
En otros países es una consideración perfectamente normal la conversión bus-(trolebus-)tranvía-Metro en función de la demanda. Se entiende como algo más técnico que no político. Yo creo que lo que te pasa a ti y a tantos es que como desde siempre aquí se ha escatimado muchísimo en el tema de transporte público cuesta hacerse a la idea de una apuesta tan abundante como lo serían una miserable serie de travesías tranviarias por la ciudad.
És veritat que un bus cada dos minuts s'acaba enganxant al del davant, però amb freqüències de menys de 7 minuts es pot, potser fins a 4 o 5. Ara bé, no cal que em diguis els arguments bons del tramvia contra els dolents dels busos. Estic d'acord que les línies que nombre al final (H12, el 64/58, el D20, el V21) podrien ser tramvies, però d'aquí al que havien dit de que qualsevol línia que vagi plena (no al límit de capacitat) a l'hora punta podia ser tramvia, no.Don Ramón ha escrit:El problema es que las frecuencias muy elevadas no funcionan bien con buses convencionales. Si la frecuencia es muy elevada (y por consecuente la demanda), un ligero retraso de uno de los buses supondrá que perderá más tiempo en la parada, ya que habrá más gente esperando que se ha acumulado (y en Barcelona es muy pronunciado el problema del tiempo de subida de los viajeros porque solo pueden subir por una puerta), luego vendrá el siguiente bus y habrá poca gente en la parada, y se adelanta al horario, hasta que los dos buses acaban pegándose el uno al otro, lo cual anula la mejora de frecuencia. Esto es el efecto acordeón, y en la práctica significa que frecuencias de menos de 7 minutos son difíciles de mantener si no es con más prioridad de la que hay ahora.bigcoaster ha escrit:Una cosa que es pot fer, i que no necessita construir una línia és duplicar freqüències. Comprar 10, 15 o 20 o 25 articulats nous per les línies més demandades i posar-los a l'hora punta. Segur que això és més barat que construir una línia de tramvia. Evidentment, si s'arriba a l'extrem que passa un bus gairebé ple cada 2-3 minuts, doncs ens podem posar, amb tota la certesa, a construir una línia de tramvia, amb una demanda real.
Eso por un lado. Luego, la economía del bus también se resiente cuando hay mucha demanda. Igual que pasa con el tren, el tranvía tiene mejor economía de escala, por cada viajero que puede llevar usa menos energía, espacio, etc., pero necesita un cierto número de viajeros para que se rentabilice. Los buses duran mucho menos que un tranvía (10 años contra 20-30 de un tranvía), desgastan mucho la calle, usan más energía para moverse... Una línea de bus articulado normal, con su frecuencia de 7-8 minutos, es realmente lo máximo para lo cual funciona bien un bus convencional (es decir que no sea un BRT). Si necesitas algo más que eso habría de ver ya de hacer un tranvía.
Y se me ocurren bastantes derroteros que se ajustan a este criterio, empezando por el H12, el 64/58, el D20, el V21...
Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 23/05/2015 22:52
Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 23/05/2015 22:59
Tu i jo i qualsevol altre, sabem que no es farà, almenys en els pròxims quatre anys. Tan de bo es fes, però ho veig difícil, i mira que jo sóc el primer que em posaria a fer-lo. Si guanya CiU, ja sabem que faran alguna línia d'autobusos hibrids electrics espacials que consumiran molt poc i tindran més capacitat i freqüència que el metro (mode ironic off). Els altres encara no m'ha quedat clar si ho faran o no, massa jocs de paraules. Ja veurem que passa.Don Ramón ha escrit:Estamos de acuerdo, pues.
Así que los barcelonitas todos a votar mañana, a ver si se hace de una puñetera el maldito tranvía de los c*****s ese.
Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 23/05/2015 23:12
No es tan fácil. Es bien posible que CiU gane, pero lo que es casi imposible es que junto con el PP vuelvan a sumar mayoría. Por tanto CiU no hará mucho si no tiene el apoyo necesario para ello. Ni siquiera es seguro que CiU, PP y C's sumen una mayoría, a la vez que es posible que BeC, PSC, ERC y CUP sumen una mayoría con la que se podría promover una ampliación de tranvías.bigcoaster ha escrit:Tu i jo i qualsevol altre, sabem que no es farà, almenys en els pròxims quatre anys. Tan de bo es fes, però ho veig difícil, i mira que jo sóc el primer que em posaria a fer-lo. Si guanya CiU, ja sabem que faran alguna línia d'autobusos hibrids electrics espacials que consumiran molt poc i tindran més capacitat i freqüència que el metro (mode ironic off). Els altres encara no m'ha quedat clar si ho faran o no, massa jocs de paraules. Ja veurem que passa.Don Ramón ha escrit:Estamos de acuerdo, pues.
Así que los barcelonitas todos a votar mañana, a ver si se hace de una puñetera el maldito tranvía de los c*****s ese.
Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 23/05/2015 23:58
Sembla la Q3 del gran premi de Mònaco!!! Ja es veurà com surt finalment. És més, no m'importa gaire qui surti,no veig gaire clar que cap partit aposti molt pels tramvies. M'agradaria que de veritat s'hi posessin, podria millorar molt la mobilitat de Barcelona, però amb això dels polítics, em sembla que poc els importa la voluntat del poble.Don Ramón ha escrit:No es tan fácil. Es bien posible que CiU gane, pero lo que es casi imposible es que junto con el PP vuelvan a sumar mayoría. Por tanto CiU no hará mucho si no tiene el apoyo necesario para ello. Ni siquiera es seguro que CiU, PP y C's sumen una mayoría, a la vez que es posible que BeC, PSC, ERC y CUP sumen una mayoría con la que se podría promover una ampliación de tranvías.
Esta todo por ver, nunca digas nunca jamás....
Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 24/05/2015 0:20
Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 25/05/2015 23:57
A part que no m'ho crec, perquè els busos que he vist d'aquesta línia sempre els he vist buits, caldria suprimir de manera inmediata aquesta línia:Don Ramón ha escrit:y una cosa es que en el tramo más céntrico en hora punta vaya lleno, otra cosa es que pase como con el H12 que lo raro es que no vaya como una lata de sardinas, incluso en horas valle.
Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 26/05/2015 0:32
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 26/05/2015 9:29
"Cuando el tranvía despertó, el 56 todavía estaba allí"Granolleri ha escrit:A part que no m'ho crec, perquè els busos que he vist d'aquesta línia sempre els he vist buits, caldria suprimir de manera inmediata aquesta línia:
-Fa competència desleillal a Tramvia Metropolità entre Glòries i Besòs
Entrada Autor: oscsanchez6 » Dimarts 26/05/2015 10:50
Això que dius que va buida la línia no és cert. A part de ser la línia amb més validacions de tot el 2014 (mira això https://twitter.com/tmb_barcelona/statu ... 7771580416, he vist vegades, a les 9 de la nit algun dissabte que a la parada Gran Via - Bilbao (sentit Besòs) no pot obrir portes de lo plena que va.Granolleri ha escrit:A part que no m'ho crec, perquè els busos que he vist d'aquesta línia sempre els he vist buits, caldria suprimir de manera inmediata aquesta línia:Don Ramón ha escrit:y una cosa es que en el tramo más céntrico en hora punta vaya lleno, otra cosa es que pase como con el H12 que lo raro es que no vaya como una lata de sardinas, incluso en horas valle.
-Fa competència desleillal a Tramvia Metropolità entre Glòries i Besòs
-Duplica el metro entre Universitat i Plaça Espanya
-Duplica FGC entre el Gornal i Barcelona-Plaça Espanya
-Duplica altres línies d'autobús en pràcticament tot el trajecte.
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 26/05/2015 11:54
Entrada Autor: Ganz » Dimarts 26/05/2015 12:39
En què et bases per afirmar que una línia de tramvia provoca una reducció de freqüències respecte d'una línia de bus ? Ni tan sols ho he vist a BCN, això (trambaix) !bigcoaster ha escrit: Si tenim una línia amb articulats cada 5 minuts plena, doncs posem més busos, perquè una línia de Tram clarament sobrepassaria i amb escreix la capacitat d'un articulat, i tampoc guanyem res perdent freqüència.
No et compro la frase de "cuesta hacerse a la idea de una apuesta tan abundante como lo serían una miserable serie de travesías tranviarias por la ciudad." No són només els rails, també són les estacions, la catenària, les cotxeres, així que ja no és tan poc. Que consti que m'encanta el tramvia, per per davant d'això m'agrada ser realista i dir les coses bones i dolentes.
Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 26/05/2015 14:30
Entrada Autor: Ganz » Dimarts 26/05/2015 15:04
Totalmente de acuerdo contigo .Don Ramón ha escrit:Me sumo a lo que se ha dicho del H12, va generalmente muy lleno. Ahora, dicho lo cual, lo que sí es cierto que en el tramo de Glòries a Besòs va bastante más vacío, de hecho en ese tramo sobra pero requetesobra ese bus. Claro que si se recorta a Glòries esto mataría buena parte del atractivo, ya que la gente que sí lo usan en ese tramo es porque vienen desde más allá de Glòries (sino tomarían el tranvía que es mucho más rápido porque va en tunel). La mejor solución a todas luces sería la conversión del H12 a tranvía, si un tramo ya lo tenemos hecho y es el tramo más rápido de toda la red de tranvías. De hecho, la PTP ya propuso que se mirase de convertir el H12 a tranvía, empezando por el tramo de Glòries hasta Universitat.
A ver si a la postre del proyecto de la Diagonal nuestra casi-alcaldesa impulsa también la tranviarización del H12.... :D
Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/05/2015 15:07
Per a ferrocarril lent a l'aeroport, ja tindrem el metro. Per a connexions més ràpides i de més capacitat, ja hi ha (haurà) rodalia. Falta que sigui més fiable i vagi amb més freqüència.Ganz ha escrit:Don Ramón ha escrit:De pas, se'l podria allargar fins l'Aeroport del Prat (les dues terminals), circulant per xarxa convencional des del Gornal (fi de l'H12), realitzant una línia de tren-tramvia fins l'aeroport, a l'estil del que s'ha fet a Lió .
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”