Incidències amb títols de transport
Qüestió:
El duplicador de targetes que hi ha a les màquines expendedores també serveixen per fer bescanvis de targetes fetes malbé? És un interrogant que l'he estat desant al meu cap durant força temps...
Jo les T-Jove les compro a les taquilles (taquilles, no màquines autovenda) de la Renfe ja que el bitllet és de cartró (sense plastificar) i no fan servir tinta tèrmica.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Sí, sempre i quan no tingui la banda magnètica il.legible. En tot cas, és necessari entrar en mode agent a la màquina per poder fer qualsevol bescanvi.Renfe445 ha escrit:El duplicador de targetes que hi ha a les màquines expendedores també serveixen per fer bescanvis de targetes fetes malbé? És un interrogant que l'he estat desant al meu cap durant força temps...
Avui a la meva estació he probat i l'empleat que m'ha atés ho ha intentat d'aquesta manera, però no podia llegir-la. Almenys ha estat més educat i atent que el personatge del Punt d'Informació que em va maltractar i va avisar a seguretat que vingués amb gossos.victorcasta ha escrit:Sí, sempre i quan no tingui la banda magnètica il.legible. En tot cas, és necessari entrar en mode agent a la màquina per poder fer qualsevol bescanvi.Renfe445 ha escrit:El duplicador de targetes que hi ha a les màquines expendedores també serveixen per fer bescanvis de targetes fetes malbé? És un interrogant que l'he estat desant al meu cap durant força temps...
Estic pensant en denucniar el tema a FACUA, una associació de consumidors bastant solvent.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Ara he recordat el que em va passar fa un parell de setmanes.
Vaig comprar un títol anada-tornada de Renfe a St. Andreu Arenal per anar d'aquesta estació a Sabadell Centre. A l'anada cap problema, però a la tornada al posar-lo a la validadora de Sabadell em diu "Origen incorrecte" (o alguna cosa semblant). Torno a provar, i el mateix. Provo la validadora del costat i exactament el mateix.
Sortosament hi ha taquilla i després de fer cua i perdre un tren l'empleat de Renfe em pregunta l'origen, quan l'havia validat i tal i em diu:
- "Has provat la validadora que hi ha al racó?"
La meva cara va ser una cosa semblant a
I efectivament va funcionar. Vaig pensar... coses de la Renfe.
Vaig comprar un títol anada-tornada de Renfe a St. Andreu Arenal per anar d'aquesta estació a Sabadell Centre. A l'anada cap problema, però a la tornada al posar-lo a la validadora de Sabadell em diu "Origen incorrecte" (o alguna cosa semblant). Torno a provar, i el mateix. Provo la validadora del costat i exactament el mateix.
Sortosament hi ha taquilla i després de fer cua i perdre un tren l'empleat de Renfe em pregunta l'origen, quan l'havia validat i tal i em diu:
- "Has provat la validadora que hi ha al racó?"
La meva cara va ser una cosa semblant a

I efectivament va funcionar. Vaig pensar... coses de la Renfe.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Doncs sí, va ser una "original incorrecció" en tota regla 

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Som a dia 28. Continuo sense resposta de TMB a la meva reclamació i, ves per on, la meva T-MES (passo de comprar-me una Trimestre, que acabarà petant igualment i tindré problemes per bescanviar-la) comença a esborrar-se després de 15 dies d'ús.
¨
És al·lucinògen, de veritat.
¨
És al·lucinògen, de veritat.
Ja tinc resposta (dia 2 de juny) a la meva reclamació de fa setmanes
Patata calent i ES-TA-FA.
DonToni ha escrit: ...
He presentat una reclamació, però no servirà de res. En el reglament diuen que les targetes deteriorades "no són subjete de ser bescanviades", cosa absurda donat que es casquen del mateix ús diari i normal. Com qualsevol mercaderia deurien tenir una garantia, però no és el cas.
...
Traduit ràpidament: el desgast natural és culpa de l'usuari. I si no es pot llegir, que és conseqüència del desgast, no te la canvien.Senyor Esteban,
Responem a la comunicació en relació amb un bescanvi del vostre títol de transport.
Abans de tot, us recordem que la conservació dels títols de viatge és responsabilitat dels seus propietaris.
Així mateix, us indiquem que els empleats de TMB efectuen el bescanvi dels títols de viatge, ben conservats, la banda magnètica dels quals no pot ser correctament llegida pels validadors, respectant les mateixes característiques que el títol original en els casos en què es puguin observar visualment.
Per tot l’exposat, sentim informar-vos que no podem accedir a cap petició al respecte.
Lamentem les molèsties i us saludem atentament.
Servei d’Atenció al Ciutadà
Patata calent i ES-TA-FA.
- raulitinbcn
- N8
- Entrades: 1171
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
Tots els bescanvis que es fan, almenys a TB i FMB, es fan per dir d'una manera ''a la vista''. Clar que el bescanvi es fa perquè no funciona la banda, llavors no hi ha mètode de comprovar-lo diferent a una inspecció visual. Un cop l'agent, a metro, a imprès la targeta nova, a ell li surt un tiquet què, junt la targeta vella, a de donar a l'empresa a un ''sobre de rebuig''. L'empresa ha de comprobar que es un bescanvi verídic, de que el nou títol s'ajusta al entregat, en cas contrari, el agent es el responsable del ''frau''.victorcasta ha escrit:Sí, sempre i quan no tingui la banda magnètica il.legible. En tot cas, és necessari entrar en mode agent a la màquina per poder fer qualsevol bescanvi.Renfe445 ha escrit:El duplicador de targetes que hi ha a les màquines expendedores també serveixen per fer bescanvis de targetes fetes malbé? És un interrogant que l'he estat desant al meu cap durant força temps...
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Tots els bescanvis que es fan, almenys a TB i FMB, es fan per dir d'una manera ''a la vista''. Clar que el bescanvi es fa perquè no funciona la banda, llavors no hi ha mètode de comprovar-lo diferent a una inspecció visual. Un cop l'agent, a metro, a imprès la targeta nova, a ell li surt un tiquet què, junt la targeta vella, a de donar a l'empresa a un ''sobre de rebuig''. L'empresa ha de comprobar que es un bescanvi verídic, de que el nou títol s'ajusta al entregat, en cas contrari, el agent es el responsable del ''frau''.
Això m'ho van explicar, naturalment no va ser la persona d'Informació que va cridar a seguretat amb els gossos perque em negava a rebre la resposta que vaig rebre (i estafar-me 23 dies de viatges il·limitats de dues zones)
No deixa de ser un peix que es mossega la cua. Si del desgast natural s'espatlla tant la banda magnètica (on venen les dades) com la impressió térmica (on també)... com es pot bescanviar un títol que pel seu ús habitual (una T-Trimestre, per exemple) es malmet, afectant a ambdós? Impossible.
Jo ja ho he dit: passo de comprar mai més T-trimestres. L'única alternativa que em donen es que les bescanvii "quan comenci a esborrar-se les dades de la impressió tèrmica" i això ja ocorreix als quinze dies.... que esperen, sis bescanvis en tres mesos? Ni de conya.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
La majoria de títols dels que es fa perquè la banda està malmesa, però hi ha vegades que fregant la banda, la MAE pot llegir-la. No conec la política que es fa a Metro, però a FGC els agents ténen una mica de marge d'actuació sempre i quan, l'acció sigui per deixar al client satisfet.raulitinbcn ha escrit:Tots els bescanvis que es fan, almenys a TB i FMB, es fan per dir d'una manera ''a la vista''. Clar que el bescanvi es fa perquè no funciona la banda, llavors no hi ha mètode de comprovar-lo diferent a una inspecció visual. Un cop l'agent, a metro, a imprès la targeta nova, a ell li surt un tiquet què, junt la targeta vella, a de donar a l'empresa a un ''sobre de rebuig''. L'empresa ha de comprobar que es un bescanvi verídic, de que el nou títol s'ajusta al entregat, en cas contrari, el agent es el responsable del ''frau''.
No hi ha límits de bescanvis i ja es compta que en títols trimestrals aquestes coses passen. La diferència entre tres T-Mes i una T-Trimestre (de 1 zona) són 16 euros, de debò gastaries més en transport per això? Per cert, has pensat en canviar el lloc on guardes la targeta per un altre d'un altre material? Normalment, aquests títols es gasten més quan estan en contacte amb plàstic, per exemple, el de les fundes de targetes.DonToni ha escrit:Jo ja ho he dit: passo de comprar mai més T-trimestres. L'única alternativa que em donen es que les bescanvii "quan comenci a esborrar-se les dades de la impressió tèrmica" i això ja ocorreix als quinze dies.... que esperen, sis bescanvis en tres mesos? Ni de conya.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Els 142 euros que costa una T-Trimestre d'1 zona (ja ni parlem quan és de més) justifica sobradament que ningú hagi de passar pel tràngol que descriu DonToni, i rebre "respostes de PowerPoint" quan té un problema així.
A sobre, ja que ens tracten (als viatgers) com a clients, té nassos que no tractin bé els "clients" que gasten més calers de cop.
Si la T-Trimestre és per fomentar l'ús molt habitual del transport públic, i succeeix que amb la quantitat d'usos tendeix a tenir problemes d'aquests, que la facin diferent, d'un altre material, i sobretot que no pateixi el problema de la impressió tèrmica que s'esvaeix, si tan rellevant són les dades impreses en cas de problema.
Fa 10 anys o 15, amb la T-Mes on escrivies el teu DNI amb bolígraf, tot això no passava. No pot ser que les coses empitjorin de tal manera que qui es gasta centenars d'euros de cop rebi aquesta atenció funcionarial (o manca d'atenció) quan té un problema. I que acabi havent de pagar potser un o més bitllets senzills, o de títols més cars que la T-Trimestre en el millor dels casos, perquè es troba amb un problema que no li poden resoldre en el moment.
A sobre, ja que ens tracten (als viatgers) com a clients, té nassos que no tractin bé els "clients" que gasten més calers de cop.
Si la T-Trimestre és per fomentar l'ús molt habitual del transport públic, i succeeix que amb la quantitat d'usos tendeix a tenir problemes d'aquests, que la facin diferent, d'un altre material, i sobretot que no pateixi el problema de la impressió tèrmica que s'esvaeix, si tan rellevant són les dades impreses en cas de problema.
Fa 10 anys o 15, amb la T-Mes on escrivies el teu DNI amb bolígraf, tot això no passava. No pot ser que les coses empitjorin de tal manera que qui es gasta centenars d'euros de cop rebi aquesta atenció funcionarial (o manca d'atenció) quan té un problema. I que acabi havent de pagar potser un o més bitllets senzills, o de títols més cars que la T-Trimestre en el millor dels casos, perquè es troba amb un problema que no li poden resoldre en el moment.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Tenint present que dius que és de dues zones, la resta d'operadors no TMB que fas servir per anar a la destinació de la zona 2 també es van rentar les mans per canviar-te la tarjeta?DonToni ha escrit:Això m'ho van explicar, naturalment no va ser la persona d'Informació que va cridar a seguretat amb els gossos perque em negava a rebre la resposta que vaig rebre (i estafar-me 23 dies de viatges il·limitats de dues zones)
Una altra opció és encarregar la T-Trimestre a l'estanc més proper que tinguis i comprar-la allà, la impressió no és tèrmica i no s'esborra. O comprar-la a una taquilla de RENFE, que tampoc és tèrmica i no s'esborra. O si per casualitat la destinació de la zona 2 que vas és Sabadell també la pots comprar a l'oficina de la TUS (Carrer Borriana, 23), que tampoc és tèrmica.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
A l'oficina de FGC de plaça Catalunya són "tipus estanc" i no són tèrmiques.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Al CAC de Plaça Espanya igual, pero allà només es venen els títols de transport que no es poden vendre per les MAE.
Fer un bescanvi es una pèrdua de temps i molèsties innecessàries que serien acceptables un cop cada 3 mesos, però no cada 15 dies (la meva T-Mes actual ja s'ha esborrat als 15 dies)victorcasta ha escrit:
No hi ha límits de bescanvis i ja es compta que en títols trimestrals aquestes coses passen. La diferència entre tres T-Mes i una T-Trimestre (de 1 zona) són 16 euros, de debò gastaries més en transport per això? Per cert, has pensat en canviar el lloc on guardes la targeta per un altre d'un altre material? Normalment, aquests títols es gasten més quan estan en contacte amb plàstic, per exemple, el de les fundes de targetes.
La porto a una cartera de cuir i sense protector plàstic, entre d'altres targetes (la de fitxar, el DNI i la de dèbit, fonamentalment)
Un empleat em va dir que la degradació -de impressiò tèrmica i banda magnètica- era "deguda a la suor" i va ser molt incòmode explicar-li que no me la guardo a les aixelles, precissament. Es destrossen pel seu ús normal.
Optaré per comprar-les a taquilles RENFE o estancs, però m'agradaria no haver de recòrrer a una solució individual. Si tan durs es posen TMB amb el tema bescanvis és que n'hi ha molts i deu ser generalitzat.
Si no m'equivoco a Paris funciona el Navigo, una tarja sense contacte, a Saragossa agafo el tramvia amb una targeta recarregable molt resistent... i avui a Mou TV es vanagloriaven de que TMB porta 25 anys amb el mateix sistema. Ni aixì, abans duies un carnet identificatiu i no existia el problema de les "dades esborrades"
I a Viena també van amb targetes sense contacte. Són tan avançades que ni necessiten aparell de lectura per a ser interpretades: n'hi ha prou amb una ullada (sí, amb aquell giny inaudit anomenat ull humà) per saber si és vàlida o no. L'únic "trasto" que es fa servir en aquell sistema són unes validadores de l'any de la picor, dotades exclusivament d'una ranura, on introdueixes els títols multiviatge (els abonaments no calen) i et marca el lloc i hora. Ah, i només a la primera validació; durant el període de validesa del títol, no cal tornar a marcar.DonToni ha escrit:Si no m'equivoco a Paris funciona el Navigo, una tarja sense contacte, a Saragossa agafo el tramvia amb una targeta recarregable molt resistent... i avui a Mou TV es vanagloriaven de que TMB porta 25 anys amb el mateix sistema. Ni aixì, abans duies un carnet identificatiu i no existia el problema de les "dades esborrades"
Ja veieu, que avançats que són. I fa dècades que no s'han hagut de "reinventar".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Guigui ha escrit:I a Viena també van amb targetes sense contacte. Són tan avançades que ni necessiten aparell de lectura per a ser interpretades: n'hi ha prou amb una ullada (sí, amb aquell giny inaudit anomenat ull humà) per saber si és vàlida o no. L'únic "trasto" que es fa servir en aquell sistema són unes validadores de l'any de la picor, dotades exclusivament d'una ranura, on introdueixes els títols multiviatge (els abonaments no calen) i et marca el lloc i hora. Ah, i només a la primera validació; durant el període de validesa del títol, no cal tornar a marcar.DonToni ha escrit:Si no m'equivoco a Paris funciona el Navigo, una tarja sense contacte, a Saragossa agafo el tramvia amb una targeta recarregable molt resistent... i avui a Mou TV es vanagloriaven de que TMB porta 25 anys amb el mateix sistema. Ni aixì, abans duies un carnet identificatiu i no existia el problema de les "dades esborrades"
Ja veieu, que avançats que són. I fa dècades que no s'han hagut de "reinventar".

En Zurich tres cuartos de lo mismo, no hay validadoras de billetes, los abonos se inspeccionan a ojo, y los billetes sencillos se compran al momento. En lugar de tener que validar ida y vuelta, la "ida y vuelta" conmuta automáticamente a un billete diario ilimitado.
"Dime de que presumes, y te diré de qué careces", aquí presumimos de un transporte público moderno, será porque más allá de las apariencias no lo es.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
A Londres els abonaments de més d'una setmana són tots amb tarjeta sense contacte de plàstic (no n'estic del tot segur si alguna especial també ho fa). Aquesta targeta de plàstic és del mateix material que les de crèdit, per exemple i, evidentment, ni es desfan ni res, perquè no porten dades impreses. I a més de que no tenen els problemes que aquí tenim, al ser contactless es va mollt més ràpid en passar els torns d'entrada i sortida, és com si seguissis caminant, cosa que millora molt el servei, i s'agraeix en hora punta. Tot i això, per molt contactless que siguin els torns sempre són i seran una barrera que quan hi ha massa gent fa frenar, i per tant es veuen obligats a obrir-los tots i deixar passar l'onada de gent fins que torni a normalitzar-se la situació (si coneixes quan i en quines estacions ho fan pots viatjar de gorra per l'Underground
)

This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.