proposa sistema tarifari zones
-
- N7
- Entrades: 323
- Ubicació: R1
proposa sistema tarifari zones
Be, tots estem d'acord que es injust que algu que vagi de un punt de la actual zona 2 a un punt proper de la zona 3 no tingui que pagar més de una zona com es fa ara.
Per aixó proposo lo seguent:
Si el punt de sortida es dintre de BCN baarse en la zona tarifaria actual, si no es aixines, basarse en el seguent sistema:
- F.G.C: 10 estacions = 1 zona. Si el recorregut es superior a 10 parades: pagar una zona més. Independentment del punt de partida.
Renfe: 7 estacions (ja que seria més o menys lo equivalent a 10 estacions F.G.C). Qui faci més de 7 estacions pagará una zona més.
Be, naturalment aquest sistema s'hauria de pulir i fer un calcul en base al total de estacions de la linea, dividintla per el nombre de zones que travesa = el nº de estacions per zona. Per establir més eficaçment aquest sistema.
Be, aqui deixo la proposta i espero que algu el pogui definir millor.
Per aixó proposo lo seguent:
Si el punt de sortida es dintre de BCN baarse en la zona tarifaria actual, si no es aixines, basarse en el seguent sistema:
- F.G.C: 10 estacions = 1 zona. Si el recorregut es superior a 10 parades: pagar una zona més. Independentment del punt de partida.
Renfe: 7 estacions (ja que seria més o menys lo equivalent a 10 estacions F.G.C). Qui faci més de 7 estacions pagará una zona més.
Be, naturalment aquest sistema s'hauria de pulir i fer un calcul en base al total de estacions de la linea, dividintla per el nombre de zones que travesa = el nº de estacions per zona. Per establir més eficaçment aquest sistema.
Be, aqui deixo la proposta i espero que algu el pogui definir millor.
Granollers Nord - Hostalric a una zona? Igualada - Martorell Enllaç també? On s'ha de firmar? 

Jo tinc clar fa molt de temps que per a desplaçaments comarcals, excepte Barcelonès, hauria d'existir una T-Comarcal equivalent a la T-10 per tal que tots els desplaçaments interns a una comarca sigui igual al preu de una zona.
Olesa de Montserrat zona 1 JA!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
I Terrassa també!JaMiRo! ha escrit:Olesa de Montserrat zona 1 JA!

Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
I Porto, amb integració tarifària dels avions!Trenscat ha escrit:I Terrassa també!JaMiRo! ha escrit:Olesa de Montserrat zona 1 JA!
Vejam qui la diu més grossa...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://www.avui.cat/terrassa/notices/20 ... 2_8781.php
Terrassa, zona 2
UGT recolza l’acord de la junta de portaveus de l’Ajuntament i reivindica una revisió de la zonificació del transport públic a l’àrea metropolitana
ATERRASSA.cat
Ult. Act. 20/12/2009 11:29
La delegació del Vallès Occidental d’UGT ha posat de manifest el seu suport a l’acord que ha pres la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Terrassa per sol•licitar a l’Autoritat Metropolitana del Transport Metropolità (ATM) una revisió de la zonificació del sistema tarifari del transport públic a l’àrea metropolitana de Barcelona. I, per tant, per demanar que Terrassa sigui inclosa en la segona corona, com Rubí o Sabadell.
“Des de la UGT del Vallès Occidental considerem que l’actual zonificació establerta pel STI genera un greuge comparatiu en les persones que resideixen a Terrassa en relació amb les altres persones que resideixen a les ciutats veïnes. Tal i com s’esmenta en l’Acord la zonificació del STI es basa en l’estructura tarifària del sistema ferroviari de Rodalies Renfe Operadora que defineix les tarifes i les zones en funció, exclusivament, de la distància de les respectives estacions de la xarxa vers l’àmbit central metropolità, i no dels municipis. En aquest sentit, hi ha municipis que presenten distàncies majors que Terrassa i no estan inclosos dins la zona 3”.
UGT creu que la revisió de l’actual zonificació tarifària suposarà un estalvi econòmic molt important per als usuaris del servei de rodalies o de l’anomenat Metro del Vallès, en especial per als estudiants universitaris. A més, considera que amb aquest canvi creixerà el nombre d’usuaris del transport públic, millorarà la competitivitat per a les persones que cerquen feina, així com per al territori i la comarca.
“La UGT porta anys reivindicant que la mobilitat ha de ser concebuda com un dret dels
ciutadans i les ciutadanes, i per tant cal garantir una xarxa de transport públic eficient, integral, intermodal i de qualitat, que permeti l'accés de tothom a una mobilitat digna”.
Terrassa, zona 2
UGT recolza l’acord de la junta de portaveus de l’Ajuntament i reivindica una revisió de la zonificació del transport públic a l’àrea metropolitana
ATERRASSA.cat
Ult. Act. 20/12/2009 11:29
La delegació del Vallès Occidental d’UGT ha posat de manifest el seu suport a l’acord que ha pres la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Terrassa per sol•licitar a l’Autoritat Metropolitana del Transport Metropolità (ATM) una revisió de la zonificació del sistema tarifari del transport públic a l’àrea metropolitana de Barcelona. I, per tant, per demanar que Terrassa sigui inclosa en la segona corona, com Rubí o Sabadell.
“Des de la UGT del Vallès Occidental considerem que l’actual zonificació establerta pel STI genera un greuge comparatiu en les persones que resideixen a Terrassa en relació amb les altres persones que resideixen a les ciutats veïnes. Tal i com s’esmenta en l’Acord la zonificació del STI es basa en l’estructura tarifària del sistema ferroviari de Rodalies Renfe Operadora que defineix les tarifes i les zones en funció, exclusivament, de la distància de les respectives estacions de la xarxa vers l’àmbit central metropolità, i no dels municipis. En aquest sentit, hi ha municipis que presenten distàncies majors que Terrassa i no estan inclosos dins la zona 3”.
UGT creu que la revisió de l’actual zonificació tarifària suposarà un estalvi econòmic molt important per als usuaris del servei de rodalies o de l’anomenat Metro del Vallès, en especial per als estudiants universitaris. A més, considera que amb aquest canvi creixerà el nombre d’usuaris del transport públic, millorarà la competitivitat per a les persones que cerquen feina, així com per al territori i la comarca.
“La UGT porta anys reivindicant que la mobilitat ha de ser concebuda com un dret dels
ciutadans i les ciutadanes, i per tant cal garantir una xarxa de transport públic eficient, integral, intermodal i de qualitat, que permeti l'accés de tothom a una mobilitat digna”.
A aquest ritme, tota Catalunya zona 1!
Fora bromes, la tendència hauria de ser més aviat en sentit contrari: desmembrament de la hidrocefàlica zona 1, feta exclusivament seguint prebendes polítiques, i acostament vers una tarificació per quilometratge a vol d'ocell entre l'origen i el final del viatge. Evidentment, això requeriria reorientar totalment el sistema de tarificació i els aparells de cancel·lació de títols.
Fora bromes, la tendència hauria de ser més aviat en sentit contrari: desmembrament de la hidrocefàlica zona 1, feta exclusivament seguint prebendes polítiques, i acostament vers una tarificació per quilometratge a vol d'ocell entre l'origen i el final del viatge. Evidentment, això requeriria reorientar totalment el sistema de tarificació i els aparells de cancel·lació de títols.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
El que si estaria be, donada la proximitat, Cerdanyola i Sant Cugat, zona 1. Més lluny està Castelldefels, i és zona 1!!
I pagar 3 zones per un Castellar-Cerdanyola o un Castellar-Sant Cugat?metring ha escrit:El que si estaria be, donada la proximitat, Cerdanyola i Sant Cugat, zona 1.
Si ja em toca els nassos pagar dues zones per anar a Terrassa, ni molt menys acceptaré lo de dalt.
No, no, també la inclouria a la zona 1 (al menys, entre aquests municipis).
És més, entre municipis que es trobin un al costat de l'altre a on no hi hagi enllaç ferroviari, ho faria així. Clar que s'hauria de mirar d'un en un cada cas, però...
És més, entre municipis que es trobin un al costat de l'altre a on no hi hagi enllaç ferroviari, ho faria així. Clar que s'hauria de mirar d'un en un cada cas, però...
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Hola
Això d'aquí té que a veure amb el transport, el tema de zones es tindria que parlar perquè n'hi han municipis (exemple Sant Cugat) que són de la Zona 2 i que estàn pegades a Barcelona i no trigues gaire en arribar a la ciutat metròpolis (BCN)
, per això en lloc de que l'àrea metropolitana actual tingui 6 zones, que tingui només 4 en la meva opinió, i que els preus de les T-10 siguin justes.
(Per cert, no es veurà gens bé la foto perquè l'he retallat amb el Paint i només deixa posar fitxers de 900 algo de píxels i 800 algo d'anxura)
Escric aquí només els municipis de la zona 1 com tindria que ser per la meva opinió,
Les lletres de color vermell són les que proposo per a que siguin de la zona 1
1 Zona:
Castelldefels
Gavà
Sant Climent de Llobregat
Viladecans
Sant Boi de Llobregat
Santa Coloma de Cervelló
Sant Vicenç dels Horts
Molins de Rei
Sant Feliu de Llobregat
Sant Just Desvern
Sant Joan Despí
Cornellà de Llobregat
El Prat de Llobregat
Esplugues de Llobregat
L'Hospitalet de Llobregat
Barcelona
Sant Adrià de Besòs
Santa Coloma de Gramenet
Badalona
La Llagosta
Sant Fost de Campsentelles
Tiana
Montgat
Montcada i Reixac
Cerdanyola del Vallès
Ripollet
Sant Cugat del Vallès
Espero comentaris!

Això d'aquí té que a veure amb el transport, el tema de zones es tindria que parlar perquè n'hi han municipis (exemple Sant Cugat) que són de la Zona 2 i que estàn pegades a Barcelona i no trigues gaire en arribar a la ciutat metròpolis (BCN)

(Per cert, no es veurà gens bé la foto perquè l'he retallat amb el Paint i només deixa posar fitxers de 900 algo de píxels i 800 algo d'anxura)
Escric aquí només els municipis de la zona 1 com tindria que ser per la meva opinió,
Les lletres de color vermell són les que proposo per a que siguin de la zona 1
1 Zona:
Castelldefels
Gavà
Sant Climent de Llobregat
Viladecans
Sant Boi de Llobregat
Santa Coloma de Cervelló
Sant Vicenç dels Horts
Molins de Rei
Sant Feliu de Llobregat
Sant Just Desvern
Sant Joan Despí
Cornellà de Llobregat
El Prat de Llobregat
Esplugues de Llobregat
L'Hospitalet de Llobregat
Barcelona
Sant Adrià de Besòs
Santa Coloma de Gramenet
Badalona
La Llagosta
Sant Fost de Campsentelles
Tiana
Montgat
Montcada i Reixac
Cerdanyola del Vallès
Ripollet
Sant Cugat del Vallès
Espero comentaris!


- Fitxers adjunts
-
- gig.png (20.68 KiB) Visualitzat 24436 cops
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 24/06/2015 12:41, en total s’ha editat 1 vegada.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
I per què no un model com el que aplicarà París a partir del setembre, zona única per a tota la regió i T-Mes a 70 euros?
No em semblaria just que una persona que visqués al Vendrell, o a Maçanet, li sortís més car anar a Tarragona o Girona que a Barcelona. Ja directament em semblaria una aberració que un Vendrell-Ripoll fos més barat que anar a Torredembarra... A part: com ho pagaríem tot això? Els diners que es neccesitarien per finançar-ho prefereixo que es gastin per revertir totes les retallades que hem patit en forma de reducció o supressió pura i dura de línies d'autobús a la resta de la RMB (ja que a la zona 1 no s'ha retallat res), així com retirar tots els autobusos de segona mà revenuts per operadors de la zona 1 i substituir-los per autobusos nous de trinca.Sagrerenc ha escrit:I per què no un model com el que aplicarà París a partir del setembre, zona única per a tota la regió i T-Mes a 70 euros?
D'altra banda, jo seria partidari de reduïr la zona 1 (municipis com Montgat, Tiana i tota la riba dreta del Llobregat caldria que passessin a la zona 2), i diferenciar entre títols de una zona a l'interior de la zona 1 (mantenir els preus actuals) i la resta, on els preus dels títols de una zona serien més reduïts a causa de la gran menor oferta de transport públic existent i al ser la zona 1 bastant més extensa que la resta de sectors. Igualment caldria fer amb els títols de dues i tres zones, diferenciant entre les que serveixin per anar a la zona 1 (mantenir el preu actual) i les que no servissin per anar a la zona 1 que haurien de tenir un preu reduït (tarjeta de dues zones a preu de l'actual preu de la T-10 de 1 zona, la de tres zones una mica menor a l'actual de dues zones). La resta, de 4 a 6 zones, ho deixaria com està ara.
Respecte a la proposta de Carlos González, doncs totalment en desacord: continua plantejant un sistema totalment centralista, que penalitza encara més els desplaçaments de caire comarcal: un Sant Fost de Campcentelles-Granollers passarien a ser tres zones (i per anar a Mollet n'haurien de pagar dues (!), igual que a Barcelona per molt que estiguessin a la zona 1...), un Mollet-Sabadell amb autobús passarien a ser quatre zones quan ara en són dues, Cerdanyola-Sabadell es pagarien dues zones però només una per anar a Castelldefels (molt lògic, sí senyor!). Barcelona no és el centre de l'univers

- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Què vols dir lo de reduïr la zona 1, que per tu siguin només la zona 1 pel Barcelonès (L'Hospitalet, Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià i Badalona)????Granolleri ha escrit: No em semblaria just que una persona que visqués al Vendrell, o a Maçanet, li sortís més car anar a Tarragona o Girona que a Barcelona. Ja directament em semblaria una aberració que un Vendrell-Ripoll fos més barat que anar a Torredembarra... A part: com ho pagaríem tot això? Els diners que es neccesitarien per finançar-ho prefereixo que es gastin per revertir totes les retallades que hem patit en forma de reducció o supressió pura i dura de línies d'autobús a la resta de la RMB (ja que a la zona 1 no s'ha retallat res), així com retirar tots els autobusos de segona mà revenuts per operadors de la zona 1 i substituir-los per autobusos nous de trinca.
D'altra banda, jo seria partidari de reduïr la zona 1 (municipis com Montgat, Tiana i tota la riba dreta del Llobregat caldria que passessin a la zona 2), i diferenciar entre títols de una zona a l'interior de la zona 1 (mantenir els preus actuals) i la resta, on els preus dels títols de una zona serien més reduïts a causa de la gran menor oferta de transport públic existent i al ser la zona 1 bastant més extensa que la resta de sectors. Igualment caldria fer amb els títols de dues i tres zones, diferenciant entre les que serveixin per anar a la zona 1 (mantenir el preu actual) i les que no servissin per anar a la zona 1 que haurien de tenir un preu reduït (tarjeta de dues zones a preu de l'actual preu de la T-10 de 1 zona, la de tres zones una mica menor a l'actual de dues zones). La resta, de 4 a 6 zones, ho deixaria com està ara.
Respecte a la proposta de Carlos González, doncs totalment en desacord: continua plantejant un sistema totalment centralista, que penalitza encara més els desplaçaments de caire comarcal: un Sant Fost de Campcentelles-Granollers passarien a ser tres zones (i per anar a Mollet n'haurien de pagar dues (!), igual que a Barcelona per molt que estiguessin a la zona 1...), un Mollet-Sabadell amb autobús passarien a ser quatre zones quan ara en són dues, Cerdanyola-Sabadell es pagarien dues zones però només una per anar a Castelldefels (molt lògic, sí senyor!). Barcelona no és el centre de l'univers
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Jo el que faria és que les zones no fossin excloents entre elles, sinó solapades. Així sense pensar-ho massa i a tall d'exemple: Que les zones 1 i 2 actuals fossin zona 1, que les zones 2 i 3 actuals fossin zona 2, que les zones 3 i 4 actuals fossin zona 3... i així anar fent. No he pensat gens si caldria llavors canviar-ne límits, però la idea seria aquesta, abaratint trajectes que incomprensiblement ara són de dues zones diferents, com un Sabadell-Terrassa o un Sitges-Vilanova.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Lo de que la zona 1 es transformin en les zones 1 i 2, penso que no tots els municipis que son de la zona 2 tinguin que ser zona 1, un exemple deixaria que Sabadell sigui zona 2 i Terrassa tindria que ser zona 2 perquè està a prop de SabadellLluis ha escrit:Jo el que faria és que les zones no fossin excloents entre elles, sinó solapades. Així sense pensar-ho massa i a tall d'exemple: Que les zones 1 i 2 actuals fossin zona 1, que les zones 2 i 3 actuals fossin zona 2, que les zones 3 i 4 actuals fossin zona 3... i així anar fent. No he pensat gens si caldria llavors canviar-ne límits, però la idea seria aquesta, abaratint trajectes que incomprensiblement ara són de dues zones diferents, com un Sabadell-Terrassa o un Sitges-Vilanova.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
A vere, seria una cosa així més o menys...
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Demagògia. Que a Barcelona no s'ha retallat res d'autobus? Amb l'excusa d'introduïr la NXB s'han retallat línies, han deixat de circular-ne d'altres i les línies no NXB han vist reduïda dràsticament la seva freqüència.Granolleri ha escrit:No em semblaria just que una persona que visqués al Vendrell, o a Maçanet, li sortís més car anar a Tarragona o Girona que a Barcelona. Ja directament em semblaria una aberració que un Vendrell-Ripoll fos més barat que anar a Torredembarra... A part: com ho pagaríem tot això? Els diners que es neccesitarien per finançar-ho prefereixo que es gastin per revertir totes les retallades que hem patit en forma de reducció o supressió pura i dura de línies d'autobús a la resta de la RMB (ja que a la zona 1 no s'ha retallat res), així com retirar tots els autobusos de segona mà revenuts per operadors de la zona 1 i substituir-los per autobusos nous de trinca.Sagrerenc ha escrit:I per què no un model com el que aplicarà París a partir del setembre, zona única per a tota la regió i T-Mes a 70 euros?
D'altra banda, jo seria partidari de reduïr la zona 1 (municipis com Montgat, Tiana i tota la riba dreta del Llobregat caldria que passessin a la zona 2), i diferenciar entre títols de una zona a l'interior de la zona 1 (mantenir els preus actuals) i la resta, on els preus dels títols de una zona serien més reduïts a causa de la gran menor oferta de transport públic existent i al ser la zona 1 bastant més extensa que la resta de sectors. Igualment caldria fer amb els títols de dues i tres zones, diferenciant entre les que serveixin per anar a la zona 1 (mantenir el preu actual) i les que no servissin per anar a la zona 1 que haurien de tenir un preu reduït (tarjeta de dues zones a preu de l'actual preu de la T-10 de 1 zona, la de tres zones una mica menor a l'actual de dues zones). La resta, de 4 a 6 zones, ho deixaria com està ara.
Respecte a la proposta de Carlos González, doncs totalment en desacord: continua plantejant un sistema totalment centralista, que penalitza encara més els desplaçaments de caire comarcal: un Sant Fost de Campcentelles-Granollers passarien a ser tres zones (i per anar a Mollet n'haurien de pagar dues (!), igual que a Barcelona per molt que estiguessin a la zona 1...), un Mollet-Sabadell amb autobús passarien a ser quatre zones quan ara en són dues, Cerdanyola-Sabadell es pagarien dues zones però només una per anar a Castelldefels (molt lògic, sí senyor!). Barcelona no és el centre de l'univers
Per el que fa a la compra de busos de 2a mà, tampoc es 100% cert. A Soler i Sauret, Mohn, Baixbus, s'han comprat autobusos nous recentment. És cert que Sagalés i altres companyies sí compra busos de 2a mà a TMB (algun,tampoc exagerem), però serà per temes d'empresa, que potser els surt més barat, no?
Finalment, tot i que pots tenir raó en alguna cosa, és ben cert que el teu ODI vers tot el que és Barcelona fa que els pocs arguments que puguis tenir et ceguin i simplement et redueixis a llançar bilis contra Barcelona.
Tot el tema de les zones i preus es redueix fent com he vist a altres paisos, com per exemple Sydney. Cobrar per km's recorreguts, independentment de O/F, marcant tant a l'entrar al tren/bus/tranvia com al sortir-ne, així cada usuari pagarà per el trajecte realitzat i no hi haurà diferències entre zones.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
La zona 1 es més o menys com l'havia proposat XDLluis ha escrit:A vere, seria una cosa així més o menys...

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13