Railway Gazette ha publicado esta noticia relativa a las inversiones ferroviarias en España para 2016, a partir de la comparecencia en el Congreso del Secretario de Estado de Infraestructuras:
High speed rail priority in 2016 budget
24 Aug 2015
SPAIN: Appearing before a parliamentary committee on August 19, Secretary of State for Infrastructure, Transport & Housing Julio Gómez-Pomar provided details of the rail spending budgeted by the Ministry of Development for 2016.
Next year, the ministry is planning to spend a total of €5∙46bn on rail, a 5% increase on 2015 and 54% of total spending.
Of this, €3∙68bn or 67% is to be spent on the high speed network, including €1∙34bn for the Mediterranean Corridor programme which will see 1 435 mm gauge provided from Barcelona to Valencia, Alacant and Murcia. The high speed line between Madrid and Galicia in northwestern Spain has been allocated €1∙16bn, including €1∙08bn for the section from Olmedo to Vigo via Lubián and Ourense.
The network connecting Madrid with northern Spain is to receive a total of €1∙02bn, which includes €466m for the route from Venta de Baños to León and the Pajares base tunnel. €551m has been allocated to Valladolid – Venta de Baños – Vitoria and the Basque Y connecting Vitoria with Bilbao and San Sebastián. Amongst other high speed projects, €208∙7m is to be spent on the route from Madrid to the Portuguese border.
With €585m allocated for ‘administration and maintenance’, the ministry says that €454∙6m is to be spent on safety programmes for both new and existing lines. This includes the installation of the ASFA Digital train protection system as well as level crossing elimination.
Spending on the conventional network in 2016 will be €420m, including €22∙1m for renewals between Palencia and Santander and €11∙8m for electrification of the route between Medina del Campo, Salamanca and the Portuguese border at Fuentes de Oñoro. Freight projects include €56∙2m to upgrade Almoraima – Algeciras, €30∙1m to improve rail access to the ports of Ferrol and A Coruña, and €27∙5m for a new branch to serve the Port of Barcelona.
Investment of €287m in suburban networks across Spain is planned by the Ministry of Development. Barcelona, Girona and Tarragona in Catalunya are to receive €205∙2m, with major projects in Barcelona including a new CTC system, installation of ETCS and the new airport branch. A total of €54m is to be spent in Madrid, where the network is being extended to Soto del Real and Illescas alongside the further roll-out of ETCS.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 11:24
Inversions ferroviàries de Fomento
Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
-
- N6
- Entrades: 300
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 03/09/2015 14:54
El Corredor Mediterrani es passarà tot a ample internacional en algun moment, o quan l'acabin tot, segons aquest article.Ayerbe-Zuera ha escrit:Railway Gazette: "for the Mediterranean Corridor[/b] programme which will see 1 435 mm gauge provided from Barcelona to Valencia, Alacant and Murcia."
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Torna a “Ferrocarril en general”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos