Sortida metro històric 2015
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Re: Sortida metro històric 2015
La cosa està en que, segons em van explicar, hi ha perill de fondre els pantògrafs del 300, per vés a saber quin tema elèctric. A més, treuen també l'argument de que si la conducció és totalment manual, que si la seguretat, i un llarg etcètera.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Fondre els pantògrafs? Com no sigui el tema del fre regeneratiu de la resta de trens al tornar electricitat a la catenària no ho entenc. De totes maneres el 300 va compartir vies amb 2000 i 2100 un cop com a mínim per L2 via pantògraf, i via patí per L3 amb els 3000 l'any 1999, ja restaurat.Adolescent barceloní ha escrit:La cosa està en que, segons em van explicar, hi ha perill de fondre els pantògrafs del 300, per vés a saber quin tema elèctric. A més, treuen també l'argument de que si la conducció és totalment manual, que si la seguretat, i un llarg etcètera.

La resta es el de sempre, ni que la conducció manual fos un perill, en especial quan aquests cotxes han estat més de 60 anys en servei i l'explotació de la L3 ha estat manual durant poc més de 80 anys. Això de l'ATP i sobretot l'ATO són coses de fa "quatre" dies a la L3 i L1.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Exacte, és just el que em van dir.Miquel ha escrit:Fondre els pantògrafs? Com no sigui el tema del fre regeneratiu de la resta de trens al tornar electricitat a la catenària no ho entenc
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Tot són excuses molt pobres, fàcilment rebatibles.
La única veritat (a mi m'ho va confirmar un cap de CTC) és que simplement no volen problemes i per ells un tren "diferent" a la línia són problemes, o el que ve a ser el mateix, cal treballar més. Falta de ganes, vaja, i com que tampoc hi ha massa pressió perquè es faci, doncs així estem... i encara gràcies que surti de matinada.
La única veritat (a mi m'ho va confirmar un cap de CTC) és que simplement no volen problemes i per ells un tren "diferent" a la línia són problemes, o el que ve a ser el mateix, cal treballar més. Falta de ganes, vaja, i com que tampoc hi ha massa pressió perquè es faci, doncs així estem... i encara gràcies que surti de matinada.
Les explicacions "tècniques" de TMB són un gènere literari en si mateixes... Potser en podríem fer una recopilació i vendre-la per Sant Jordi
Crec que algú els podria explicar a aquests "tècnics" que al Metro de Londres circulen habitualment combois històrics, intercalats entre els regulars, amb material de 1923, 1938... i que pel 150 aniversari van arribar a fer-hi anar una locomotora de vapor (potser anava equipada amb ATO i ATP?). O les sortides que es fan al Metro de Nova York, o als de Berlin, Hamburg, o les circulacions amb "Rames Sprague" del Metro de Paris, en fi...
Posant-nos seriosos, estic amb algunes opinions que aquí s'han donat, de que el que falten són vies d'apartador. Però hi ha traçats que es podrien aprofitar, i que serien més representatius que la L2. No seria possible un Paral·lel-Lesseps, per exemple, com es va fer en el 75 Aniversari?



Crec que algú els podria explicar a aquests "tècnics" que al Metro de Londres circulen habitualment combois històrics, intercalats entre els regulars, amb material de 1923, 1938... i que pel 150 aniversari van arribar a fer-hi anar una locomotora de vapor (potser anava equipada amb ATO i ATP?). O les sortides que es fan al Metro de Nova York, o als de Berlin, Hamburg, o les circulacions amb "Rames Sprague" del Metro de Paris, en fi...
Posant-nos seriosos, estic amb algunes opinions que aquí s'han donat, de que el que falten són vies d'apartador. Però hi ha traçats que es podrien aprofitar, i que serien més representatius que la L2. No seria possible un Paral·lel-Lesseps, per exemple, com es va fer en el 75 Aniversari?
Posats a circular per la L3 que ho facin per algun tram inaugurat als 70, que almenys mantenen l'arquitectura original, a diferència del tram inicial del Gran Metro...
Potser no es recrearia el 1924, però si els últims anys en circulació del 300.
De poc serveix tenir un tren completament restaurat del 1924 si per les estacions que circula son totes noves o reformades, sense cap referència al GM original.

De poc serveix tenir un tren completament restaurat del 1924 si per les estacions que circula son totes noves o reformades, sense cap referència al GM original.
Salut!
#volemL9
#volemL9
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Cal circular per trams on hi hagi apartadors a inici i final, i metro de Barcelona sempre ha anat molt escàs en aquest tema.davroca5 ha escrit:De poc serveix tenir un tren completament restaurat del 1924 si per les estacions que circula son totes noves o reformades, sense cap referència al GM original.
-
- N8
- Entrades: 728
- Ubicació: Horta L5
Un trayecto que se podría hacer con trenes históricos de TMB, cualquier fin de semana sin entorpecer el carrusel de la línea, podría ser perfectamente el trayecto VIlapicina - Sant Genís, saliendo desde vía 3 de Vilapicina, y acabando su recorrido en las cocheras de Vall Hebrón, y se podría hacer muy habitualmente, ya que es un recorrido muy 'sencillo' de hacer, y nada complicado. Saludos!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Ho copio aquí, perquè no deixa de ser una altra sortida del tren. Sembla que, després d'un parèntesi, tornarà la copeta de cava

oscar440 ha escrit:Una de les activitats serà la sortida del Metro Històric de TMB, més informació aquí:
http://www.bcnrail.com/metro-historico
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
I aquesta nit sortiu "de metros històrics" els de la BcnRail, oi? Ja explicareu 

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
No hi ha hagut copa de cava. El viatge, el dels últims cops: de Sagrada Família fins a Sant Antoni, i tornada. Aquest cop hi havia menys gent (potser perquè no era un acte "públic" sinó que era adreçat a gent del BCNRail), el que es tradueix en que gairebé tothom vam trobar seient.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- raulitinbcn
- N8
- Entrades: 1171
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Bueno, hay 71 años de diferencia entre el tren y la estación 

Digueu-me tiquismiquis, o el que més us agradi, però per mi en aquest tren falla, sobretot, una cosa, i és el sostre. Tant costaria reconstruir els sostres originals del Gran Metro?. Per no parlar dels motors, que no són tampoc els originals dels 300R i que van estar en funcionament fins a finals dels 80. Dit això, està molt bé que el treguin a passejar de tant en tant, encara que només sigui un cop a l'any. A FGC van fer una restauració més acurada, i de més material, però la veritat és que només els funciona la Granota.
Decían que el techo no lo querían tocar. No sé si es por un impedimento técnico o porque si lo intentan se pueden cargar el tren directamente.WMD626 ha escrit:Digueu-me tiquismiquis, o el que més us agradi, però per mi en aquest tren falla, sobretot, una cosa, i és el sostre. Tant costaria reconstruir els sostres originals del Gran Metro?. Per no parlar dels motors, que no són tampoc els originals dels 300R i que van estar en funcionament fins a finals dels 80. Dit això, està molt bé que el treguin a passejar de tant en tant, encara que només sigui un cop a l'any. A FGC van fer una restauració més acurada, i de més material, però la veritat és que només els funciona la Granota.
OK, gràcies. Jo crec recordar que quan es va fer la reconstrucció, cap al 1999 (coincidint amb el 75 aniversari del Metro), es va dir que es deixava el sostre per més endavant. Però això no vol dir que ho hagin intentat i s'hagin trobat amb el que tu dius...
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
A can TMB és aquesta la història que explicaven els propis directius del Consell Assessor (abans de que se'l carreguessin els actuals "gestors").WMD626 ha escrit:OK, gràcies. Jo crec recordar que quan es va fer la reconstrucció, cap al 1999 (coincidint amb el 75 aniversari del Metro), es va dir que es deixava el sostre per més endavant.
Yo lo dije con un poco de inseguridad, que después pasa lo de siempre, que nos dicen cosas que en realidad son otras y a veces hasta muy distintas.wefer ha escrit:A can TMB és aquesta la història que explicaven els propis directius del Consell Assessor (abans de que se'l carreguessin els actuals "gestors").WMD626 ha escrit:OK, gràcies. Jo crec recordar que quan es va fer la reconstrucció, cap al 1999 (coincidint amb el 75 aniversari del Metro), es va dir que es deixava el sostre per més endavant.