Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 02/04/2016 1:26

Carlos González ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Yo lo que sí vería sería prolongar la línea de Igualada hasta Cervera, para ahí enlazar con la R12. Con tener un enlace coordinado sería muy atractivo para ir desde Igualada a Cervera, Tàrrega, Lleida, etc.
Eso, hasta que hagan las vías de Igualada-Martorell en UIC ¿no?
Que obsesión con los anchos de vía. ¿Y que necesidad hay de cambiar el ancho de vía en esta línea? ¿Que aporta eso?


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 02/04/2016 9:28

Més que canviar l'ample de via, que no serviria de res ja que la velocitat comercial és molt lenta, el que faria és construir via nova des de Cervera fins a Castellbisbal passant per Igualada. Fent aquest tram de via podriem tenir regionals Lleida-Barcelona molt competitius envers el cotxe i inclús perllongar alguna línia de Rodalies com la R1 fins a Igualada.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 02/04/2016 9:30

Don Ramón ha escrit: Que obsesión con los anchos de vía. ¿Y que necesidad hay de cambiar el ancho de vía en esta línea? ¿Que aporta eso?
Dicen que quiere la Generalitat cambiar de anchura de vía, o hacerla como tren-tram, además, una ampliación hasta Cervera me pregunto si lo cogerá gente o no.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 02/04/2016 9:31

bigcoaster ha escrit:Més que canviar l'ample de via, que no serviria de res ja que la velocitat comercial és molt lenta, el que faria és construir via nova des de Cervera fins a Castellbisbal passant per Igualada. Fent aquest tram de via podriem tenir regionals Lleida-Barcelona molt competitius envers el cotxe i inclús perllongar alguna línia de Rodalies com la R1 fins a Igualada.
Però perquè no poden ampliar el traçat d'Igualada fins a Cervera en l'ample mètric? I a més, com hauria de ser el traçat i quins llocs podrien fer parar?



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 02/04/2016 11:08

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Més que canviar l'ample de via, que no serviria de res ja que la velocitat comercial és molt lenta, el que faria és construir via nova des de Cervera fins a Castellbisbal passant per Igualada. Fent aquest tram de via podriem tenir regionals Lleida-Barcelona molt competitius envers el cotxe i inclús perllongar alguna línia de Rodalies com la R1 fins a Igualada.
Però perquè no poden ampliar el traçat d'Igualada fins a Cervera en l'ample mètric? I a més, com hauria de ser el traçat i quins llocs podrien fer parar?
Poder és clar que es pot, un altra cosa és si té sentit, i no en té.

La connexió Cervera-Igualada per si sola no dóna sentit a aquesta línia. El que si que té sentit és la connexió Lleida-Barcelona i totes les parades intermitges (Mollerussa, Tàrrega, Cervera (aquestes més freqüència), Igualada i Barcelona). És per això que la línia s'ha de fer amb ample ibèric i no amb mètric, perquè no és gens competitiu en termes de temps de viatge. Ampliar el mètric seria com crear un servei de rodalia enter Cervera i Igualada, perquè no l'agafaria ningú més. En canvi, posar ample ibèric entre Cervera i Martorell, crea, a banda del servei de rodalia, un servei de Regional/Mitja Distància entre Lleida i Barcelona.

Pel tema del traçat, entre Cerva i Igualada no és gaire complicat, alguna trinxera i ja estaria. En canvi, el tram Igualada-Martorell no seria fàcil, hi hauria d'haver un túnel llarg per salvar el coll del Bruc i algun que altre túnel i pont abans i desprès de l'esmentat túnel.

Parades? Entre Cervera i Igualada cap, no hi ha cap poble que pugui oferir passatgers suficients, entre Igualada i Martorell, doncs Collbató i Esparreguera i Olesa (mitjançant l'aeri ara tancat).


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 02/04/2016 12:27

Això és veritat :|



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 02/04/2016 20:24

bigcoaster ha escrit:La connexió Cervera-Igualada per si sola no dóna sentit a aquesta línia. El que si que té sentit és la connexió Lleida-Barcelona i totes les parades intermitges (Mollerussa, Tàrrega, Cervera (aquestes més freqüència), Igualada i Barcelona). És per això que la línia s'ha de fer amb ample ibèric i no amb mètric, perquè no és gens competitiu en termes de temps de viatge. Ampliar el mètric seria com crear un servei de rodalia enter Cervera i Igualada, perquè no l'agafaria ningú més. En canvi, posar ample ibèric entre Cervera i Martorell, crea, a banda del servei de rodalia, un servei de Regional/Mitja Distància entre Lleida i Barcelona.

Pel tema del traçat, entre Cerva i Igualada no és gaire complicat, alguna trinxera i ja estaria. En canvi, el tram Igualada-Martorell no seria fàcil, hi hauria d'haver un túnel llarg per salvar el coll del Bruc i algun que altre túnel i pont abans i desprès de l'esmentat túnel.

Parades? Entre Cervera i Igualada cap, no hi ha cap poble que pugui oferir passatgers suficients, entre Igualada i Martorell, doncs Collbató i Esparreguera i Olesa (mitjançant l'aeri ara tancat).
Esta idea es genial. El trayecto Barcelona-Lleida por Igualada podría ser igual de rápido que por Valls, o incluso más, además de evitar el tramo costero tan saturado. Y además Igualada gana una conexión rápida a Lleida y Barcelona. Y lo que hay que hacer es relativamente poca cosa en proporción al nuevo itinerario ganado. :plas


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 02/04/2016 20:39

Si es farà un nou traçat d'Igualada a Martorell (des de l'autovia del Nordest) què passarà amb l'actual traçat d'FGC des de Masquefa, Piera etc?



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 02/04/2016 22:34

Carlos González ha escrit:Si es farà un nou traçat d'Igualada a Martorell (des de l'autovia del Nordest) què passarà amb l'actual traçat d'FGC des de Masquefa, Piera etc?
Es manté per a fer els serveis locals.

No s'ha de treure una cosa per posar una d'altre, si no oferir intermodalitat entre els dos serveis (Un Rodalies lent pseudo metro (R6) i un Rodalies Ràpid) per a que tots en surtin beneficiats.

Els usuaris del tram local (tota estació que no sigui les del nou servei) usaran l'actual R6 o R60, mentre que els usuaris que parin a les estacions del Rodalies Ràpid usaran el nou servei. Es més, potser fins i tot es més ràpid fer el recorregut amb els dos modes, primer apropar-se ràpidament a Igualada, i després baixar amb FGC (sempre que hi hagi horaris d'un país decent, però això ja es un altre tema).

De totes maneres, jo entre Cervera i Igualada si que posaria alguna parada si passa per alguna població.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 03/04/2016 0:00

Miquel ha escrit: No s'ha de treure una cosa per posar una d'altre, si no oferir intermodalitat entre els dos serveis (Un Rodalies lent pseudo metro (R6) i un Rodalies Ràpid) per a que tots en surtin beneficiats.

Els usuaris del tram local (tota estació que no sigui les del nou servei) usaran l'actual R6 o R60, mentre que els usuaris que parin a les estacions del Rodalies Ràpid usaran el nou servei. Es més, potser fins i tot es més ràpid fer el recorregut amb els dos modes, primer apropar-se ràpidament a Igualada, i després baixar amb FGC (sempre que hi hagi horaris d'un país decent, però això ja es un altre tema).

De totes maneres, jo entre Cervera i Igualada si que posaria alguna parada si passa per alguna població.
Passen, però no gaires poblacions, i a més, poblacions petites que no són gens demandades.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 03/04/2016 13:30

Carlos González ha escrit:Passen, però no gaires poblacions, i a més, poblacions petites que no són gens demandades.
Y si esa gente de esos pueblos ven que les pasa el tren por delante de sus narices pero no tienen parada y resulta que lo quieren coger?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 03/04/2016 14:52

Renfe445 ha escrit: Y si esa gente de esos pueblos ven que les pasa el tren por delante de sus narices pero no tienen parada y resulta que lo quieren coger?
En esos pueblos, ¿crees que irían en una red de trenes como la de LL-A que para en casi todas las estaciones y en las que no aportan nada más que lentitud? Además, en esos pueblos tienen paradas de autobús que van hasta Cervera o Igualada si no me equivoco



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 03/04/2016 16:11

Carlos González ha escrit:
Renfe445 ha escrit: Y si esa gente de esos pueblos ven que les pasa el tren por delante de sus narices pero no tienen parada y resulta que lo quieren coger?
En esos pueblos, ¿crees que irían en una red de trenes como la de LL-A que para en casi todas las estaciones y en las que no aportan nada más que lentitud? Además, en esos pueblos tienen paradas de autobús que van hasta Cervera o Igualada si no me equivoco
No agafaran la LL-A, però poden anar a Barcelona o Lleida. De totes maneres parlem d'un o dos baixadors. Ja que hi passarien, que aquestes estacions siguin a la demanada no ho veig gens malament. Tampoc cal fer cap tipus d'obra molt gran, només muntar una andana de 200 metres, informació i marquesina amb seients.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 03/04/2016 16:16

Obviament, no n'hi ha que fer una obra molt gran, com la "fantàstica" AVE :martell1



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 03/04/2016 16:29

Potser un baixador a l'alçada de la Panadella i que donés servei als pobles dels voltants



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 03/04/2016 17:17

Sky ha escrit:Potser un baixador a l'alçada de la Panadella i que donés servei als pobles dels voltants
Crec que el traçat d'Igualada no es tindria que ampliar.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 03/04/2016 18:57

A risc de reiterar-me, crec que si es fa una nova línia Martorell - Igualada - Cervera, ha de ser UIC i enllaçada amb la LAV. D'aquesta forma seria hipercompetitiva en temps i al mateix cost de fer-la en ibèric o mètric. Caldria fer tercer carril Cervera - Lleida això sí (o duplicar via), però també es donaria una sortida UIC, o sigui a Europa, a les mercaderies de Pla de Vilanoveta.

Les altres alternatives que proposeu no crec que fossin prou competitives en temps com per resultar atractives a la clientela potencial.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 03/04/2016 21:57

robertotlh ha escrit:A risc de reiterar-me, crec que si es fa una nova línia Martorell - Igualada - Cervera, ha de ser UIC i enllaçada amb la LAV. D'aquesta forma seria hipercompetitiva en temps i al mateix cost de fer-la en ibèric o mètric. Caldria fer tercer carril Cervera - Lleida això sí (o duplicar via), però també es donaria una sortida UIC, o sigui a Europa, a les mercaderies de Pla de Vilanoveta.

Les altres alternatives que proposeu no crec que fossin prou competitives en temps com per resultar atractives a la clientela potencial.
Hacer esa línea en UIC no la hará más rápida, y la entrada de la LAV tampoco permite velocidades mucho mejores (creo que son menos de 200 pasado Martorell) de lo que teóricamente permite la entrada de la línea convencional, que además es de las que menos saturadas están, y más aún si se saca la línea de la costa del encaminamiento hacia L'Hospitalet.. En cambio, habría que costear trenes bitensión, tercer carril entre Cervera y Lleida, y la línea no sería interoperable con otras líneas de cercanías.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 03/04/2016 22:48

Renfe445 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Passen, però no gaires poblacions, i a més, poblacions petites que no són gens demandades.
Y si esa gente de esos pueblos ven que les pasa el tren por delante de sus narices pero no tienen parada y resulta que lo quieren coger?
Ejem, has vist de quins pobles estàs parlant? Crec que no. Els pobles que suposadament "veuríen passar el tren per davant dels seus nassos" no passen de les 20-30 cases per poble. De veritat això justifica una parada, tant pel cost de fer-la com per haver de fer parar uns quants si no tots els trens?

I el tema de l'AV, és interessant. Està clar que un Avant des de Lleida podria fer el recorregut en menys temps del que fa ara (1h 10), ja que amb dues o tres variants entre Lleida i Cervera i el nou tram a 200 fins a Martorell, faria bastant ràpida la connexió amb Bcn. També estaria bé pels mercaderies, que deixarien de passar per la línia de La Plana i podríen anar per Igualada, tardant menys.

Ara, no tot seria perfecte fent aquesta línia en UIC. Primer; la construcció d'alguna variant per algun poble, canvi d'ample del tram Lleida-Cervera i duplicació d'aquest tram. No calen trens bitensió ni 3r rail. La línia de Manresa la podem retallar a Cervera (que hi caben 3 vies (1 ibèric + 2 UiC)) i deixar la línia Lleida-Cervera-Igualada-Castellbisbal només en UiC. Si es compaginessin bé els horaris de la línia de Manresa, només requeriria un canvi de tren a Cervera i com a molt esperar-se alguns minuts, i això només pels que vinguessin de més enllà de Cervera i volguessin anar a algun poble de la línia de Manresa o Sabadell i Terrassa. O podríem instal·lar un canvi d'ample passat Cervera només pels serveis que anessin per la línia de Manresa, que no serien més de 5 al dia.

Bé, això ja és més aviat fer volar coloms, però és interessant.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 03/04/2016 22:59

Yo sigo sin ver que los beneficios compensen las complicaciones de hacer la línea en UIC. Estamos hablando de recortar la línea Manresa-Lleida para que, para ganar un par de minutos entre Lleida y Barcelona? Me parece mucho paripé cuando en ibérico ya lo tendrías todo perfectamente enlazado, sin recortar ninguna línea, y con prácticamente las mismas velocidades (en ibérico también se puede llegar a 200km/h sin problemas).
No veo justificado pretender meter trenes Avant entre Lleida y BCN por Igualada, cuando ya los hay por la LAV actual que ademas tiene parada en Camp de Tarragona (por mierder que sea esta estación, que entiendo que aun así tiene cifras de viajeros de AVE mejores que Lleida). Una línea Lleida-BCN por Igualada sería idónea para servicios regionales y cercanías, y para eso no hacen falta velocidades de más de 160km/h.
Además, haciendo el trazado en UIC desde Igualada no habría parada en Martorell salvo yendo en carrilet o con una nueva estación en la LAV (o alguna otra obra importante para llevar vías UIC a la estación de Martorell), ni en ninguna otra población salvo El Prat (de nuevo suponiendo obras para poner en servicio el apeadero que hay, que hoy por hoy solo es técnico). Es decir, no habría ninguna conectividad entre Igualada y El Prat salvo con el carrilet en Igualada. En cambio, con la entrada en ibérico podría haber servicios de cercanías desde Igualada (o incluso Cervera) con paradas en Martorell, Molins de Rei, Cornellà y l'Hospitalet, que es mucha cosa.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”