Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Llegiu el fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... o&start=60 i la següent pàgina on es parla del tema.
Ahhh, ahora entiendo, no es que no hubiera aguja sino que estaba a la salida de la estación. Curioso curioso, gracias por las aclaraciones!Miquel ha escrit:Aquí en teniu una imatge, la via de la dreta es la descendent a Urquinaona/Catalunya, i com veieu, amb 4 rails!

Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
I el sistema de seguretat en sentit ascendent perque no arribessin 2 trens a la vegada a Passeig de Gracia era que el comandament de l'agulla a la vegada donaba al tensió al tram asociat. Si l'agulla estaba estaba en posició Urquinaona -> Passeig de Gràcia, la catenaria entre Catalunya y la bifurcació no tenia tensió i no podien arribar trens. Si l'agulla estaba en posició Catalunya -> Passeig de Gràcia el tram de Urquinaona Bifurcació no tenia tensió.
no es per contradir, però si hi va haver accidents.122-042-132 ha escrit:45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!WMD626 ha escrit:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 02-004.pdf
Doncs sí. De tota manera, el 1939 van passar molts accidents en llocs on no passaven accidents...
- El Maño amañado
- N7
- Entrades: 463
- Ubicació: Sant Martí (Barcelona).
Amb la L4 tinc un dilema... Veient el futur d'aquesta línia, la qual acabarà a la Sagrera... Per què no la allarguen fins a Guinardó i la fan circular? La L11 passaria a fer de Can Cuiàs fins a Guinardó. Encara que, si la L11 cubrís aquest nou tram s'hauria de posar doble via en tot el recorregut, per millorar així la freqüència.
Mejor en espiral que circular, como la Circle Line actual de Londres.
Fa temps que penso en fer una línia nova unint la L3 de Zona Universitària a Drassanes amb la L4 de Barceloneta a Sagrera. Per tant, l'original L3 quedaria de Drassanes (amb una nova estació) a Trinitat Nova, i l'original L4 de Barceloneta (també amb una nova estació + intercanviador amb EdF) a Trinitat Nova.
La "nova" línia entre Zona Universitària i Sagrera podria anomenar-se L13 (o L11 si finalment l'actual L11 es absorbida per la L4).
En resum, que farien falta dues noves estacions a Drassanes i Barceloneta, i un nou tunel entre aquestes dues.
La "nova" línia entre Zona Universitària i Sagrera podria anomenar-se L13 (o L11 si finalment l'actual L11 es absorbida per la L4).
En resum, que farien falta dues noves estacions a Drassanes i Barceloneta, i un nou tunel entre aquestes dues.