Ara amb l'Ave mai es millorara els temps d'aquest corredor, no és "convenient"

Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 16:29
Entrada Autor: César » Dilluns 15/08/2016 16:01
Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 15/08/2016 16:04
Crec que ja hi ha Civia fent regionals Madrid - Segovia alguna vegada. És deseperant veure tota la cantarella de TiS, i els seus borregos seguidors i fanboys. Cal una solució urgent al tema dels regionals. Comprar trens nous. 449 per les línies amb mes demanda (Terres Ebre i Camp de Tarragona), i comprar trens de l'estil dels AGC francesos, modulables, i fins i tot poden ser híbrids diesel elèctrics, per línies com la R12 on a l'hivern pateixen molt mala climatologia. Però es clar, posem 447, que fa mes modern, tot i que no passen de 120 i acaben cremadíssimes, i no tenen ni de llarg les prestacions, ni molt menys la comoditat d'una 470 o un 448.albe6 ha escrit:Res és infalible, però amb una mitjana de vida de 35 anys (470) que sortiria més barat, una intervenció de mitja vida profunda (equips tracció, PMR, etc) o unitats totalment noves?
I també tenim les 448, amb les primeres unitats arribant als 30 anys de vida.
Intervenció de mitja vida profunda de nou o una sèrie llarga nova que aglutini aquestes dos? (a sèrie més llarga, menor cost unitari)
Alguna cosa s'ha d'anar pensant urgent per regionals, i no només pegats de 447's (per molta butaca de 449 que els posin)que si compleixen l'horari és gràcies als megacoixins que porta posant Renfe (i posteriorment Adif) als horaris tota la santa vida.
Si els coixins fossin més "normalets" cap 447 compliria amb els horaris dels regionals.
Al pas que anem, em temo que no tardarem en veure 463 fent serveis regionals
Entrada Autor: trensmat » Dilluns 15/08/2016 19:12
Mira un Civia Zaragoza -Logroñoalbe6 ha escrit:Res és infalible, però amb una mitjana de vida de 35 anys (470) que sortiria més barat, una intervenció de mitja vida profunda (equips tracció, PMR, etc) o unitats totalment noves?
I també tenim les 448, amb les primeres unitats arribant als 30 anys de vida.
Intervenció de mitja vida profunda de nou o una sèrie llarga nova que aglutini aquestes dos? (a sèrie més llarga, menor cost unitari)
Alguna cosa s'ha d'anar pensant urgent per regionals, i no només pegats de 447's (per molta butaca de 449 que els posin)que si compleixen l'horari és gràcies als megacoixins que porta posant Renfe (i posteriorment Adif) als horaris tota la santa vida.
Si els coixins fossin més "normalets" cap 447 compliria amb els horaris dels regionals.
Al pas que anem, em temo que no tardarem en veure 463 fent serveis regionals
Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 15/08/2016 22:48
Entrada Autor: albe6 » Dimarts 16/08/2016 9:55
Entrada Autor: França451 » Dimecres 17/08/2016 17:39
Entrada Autor: ortegote » Dimecres 17/08/2016 20:07
El problema no es de las UT470 o UT447 reformadas el problema que le veo yo a estas distancias de MD es el Comfort, he visto UT447 haciendo un Alicante Madrid con asientos de Cercanias y eso deberia estar prohibido.França451 ha escrit:Sinceramente no entiendo por qué no se quieren las 447. Han demostrado ser trenes duros y que se pùeden adaptar a todo: se les ha puesto asientos decentes, se les ha hecho PMR con acceso a sillas de ruedas en el coche central, el único inconveniente es que es un motor más moderno y no puede subir más de 120... Pero adaptadas, sin adaptar, con PMR o sin él han hecho todo tipo de servicios en Catalunya y lo único que he leído siempre ha sido protestar, protestar y protestar. De las 449 no me fío nada, son como los civias, si se bloquean hay que reiniciarlas como un PC cuando sale el pantallazo en windows, que es lo mismo que le pasa a los civias. Esas poco van a durar me parece a mí con tanto sistema moderno y tanta charandanga. Las 447 se hicieron masivamente para cubrir en principio nuevos trenes de cercanías, pero como bien han indicado algunos aficionados en revistas y otros sitios, son trenes que se han utilizado casi para todo (y a Madrid y Valencia no llegan porque no los dejan, que si no para los regionales irían de perlas, a falta de otro material.
Y dad gracias que Catalunya se quitó de encima las carracas de las 446 y se las dio a Madrid para que se las comiera con patatas. Cuando la C7 llegaba a Colmenar y algunos servicios salían de Guadalajara por las mañanas me tocó tragarme la línea entera con cambio de color incluído y la vueltecita en Príncipe Pío y os puedo asegurar que eso era tan infumable que entendí por qué Catalunya no tiene ni uno de esos cacharros. Funcionan mal, no tienen baño, son viejos, los asientos eran lo peor... Las 447 al menos mejoraron el motor, cambiaron alguna cosilla de estética, pero interiormente han hecho grandes avances, para poder adaptar al tren a todo tipo de servicios posibles en ancho ibérico. Ya no saben qué más cirugías hacerles para que sea un tren chupiguay y que los usuarios dejen de quejarse...
Ya he leído que andan las 463 haciendo regionales. Queréis acaso que nos metan eso para hacer los Tortosa-Barcelona, Valencia-Barcelona, Barcelona-Girona o incluso Barcelona-Zaragoza? Yo también quisiera que las 470 fueran Dios y duraran cien años, y que hubiera treinte ramas más de 448s, pero no los hay y los 490 se los han quitado del medio. Prefiero ver un 447 adaptado PMR haciendo un Barcelona-Valencia antes de que me metan una 463, porque como vea ese insecto por la vía...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimecres 17/08/2016 20:10
Coincideixo amb això, i posant l'exemple de la R16, ara mateix les marxes estan fetes per trens T160. Es nota perfectament quan les 447 fan els serveis, perquè en les llargues rectes entre L'Ametlla i L'Aldea, on els trens poden agafar les velocitats màximes, alguns R16 "misteriosament" perden entre 5 i 7 minuts. Això és perquè va una 447 a T120A i no una altra unitat més adequada a la velocitat.albe6 ha escrit:Alguna cosa s'ha d'anar pensant urgent per regionals, i no només pegats de 447's (per molta butaca de 449 que els posin)que si compleixen l'horari és gràcies als megacoixins que porta posant Renfe (i posteriorment Adif) als horaris tota la santa vida.
Si els coixins fossin més "normalets" cap 447 compliria amb els horaris dels regionals.
No t'estranyi, fa no gaire va arribar a Tortosa de proves uns 465 i l'estiu passat un 451albe6 ha escrit:Al pas que anem, em temo que no tardarem en veure 463 fent serveis regionals
Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimecres 17/08/2016 20:13
El problema de las 447 en las líneas regionales es que no pueden alcanzar la velocidad máxima de las marchas y se quedan en los 120. Ahora mismo los mejores en Regionales son 449 y 448 para mí, pero si se reformaran las 447 PMR a T160 (cosa que dudo), serían unos trenes excelentes para regionales, pues tienen una buena aceleración y tendrían buena velocidad punta. Lo que pasa que si se hiciera esto supondría dejar atrás a las 470.ortegote ha escrit:El problema no es de las UT470 o UT447 reformadas el problema que le veo yo a estas distancias de MD es el Comfort, he visto UT447 haciendo un Alicante Madrid con asientos de Cercanias y eso deberia estar prohibido.
Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 17/08/2016 20:20
Aquí està el problema, retiren 440 i 470 que feien un servei excelent als serveis Regionals, en línies com per exemple la R11 i R12, i ara les retiren "per velles". I mentrestant, no comprem material nou per a paliar aquest greuge de manca de material per a regionals, i adaptem, unitats de rodalies, com les 447, que son un complet despropòsit per a línies com les del sud (R13, 14, 15 i 16). Una cosa es posar les 447 a fer el Transpirinenc, que son ideals per el perfil de la línia (baixa velocitat i bona acceleració), i una altra ben diferent, es posar material no apte per a regionals, a fer aquest comès. I aquí està el problema, que últimament petin les 447 més que mai (com ja vaig dir no fa massa dies, dues 447 a la R3, en un periode de menys de 3 hores, el que suposa això en una línia com aquesta).trenesrenfe123 ha escrit:El problema de las 447 en las líneas regionales es que no pueden alcanzar la velocidad máxima de las marchas y se quedan en los 120. Ahora mismo los mejores en Regionales son 449 y 448 para mí, pero si se reformaran las 447 PMR a T160 (cosa que dudo), serían unos trenes excelentes para regionales, pues tienen una buena aceleración y tendrían buena velocidad punta. Lo que pasa que si se hiciera esto supondría dejar atrás a las 470.ortegote ha escrit:El problema no es de las UT470 o UT447 reformadas el problema que le veo yo a estas distancias de MD es el Comfort, he visto UT447 haciendo un Alicante Madrid con asientos de Cercanias y eso deberia estar prohibido.
Entrada Autor: albe6 » Dijous 18/08/2016 0:50
Entrada Autor: Danilleida » Dijous 18/08/2016 7:13
I encara sort de les 2 o 3 470 que hi ha de reserva a Lleida.albe6 ha escrit:Marxes a 160?
Sempre les feien amb el tipus més lent de tren (140 470 i 440R). Quan ho han canviat?
PD: a dret a llei les marxes s'haurien de reajustar a 120, per les 447. Tonto l'últim
Tot últimament casca més del compte, tant 447 com 448
Avui mateix el 448-002 ha quedat inútil a Almacelles (no se si fent el 15510 o el 15617) substituit amb la 470-187. Tot plegat +40 de retard
Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 18/08/2016 9:33
Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dijous 18/08/2016 9:56
Cap marxa actualment està feta a 120 a la majoria de línies regionals, perquè quan es van crear les marxes encara no s'havien traspassat les 447 als trens regionals. Si és un tren Regional o Delta és a 140, i si és Regional Express o Mitja Distància a 160. L'única excepció és a la R11, on les marxes de trens Regionals o Delta són a 120A.albe6 ha escrit:Marxes a 160?
Sempre les feien amb el tipus més lent de tren (140 470 i 440R). Quan ho han canviat?
PD: a dret a llei les marxes s'haurien de reajustar a 120, per les 447. Tonto l'últim
Tot últimament casca més del compte, tant 447 com 448
Avui mateix el 448-002 ha quedat inútil a Almacelles (no se si fent el 15510 o el 15617) substituit amb la 470-187. Tot plegat +40 de retard
Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 18/08/2016 12:11
Seamos razonables, tampoco tiene mucho sentido esperar 20 años más de servicio de estos trenes. Gastarnos lo que costaría la reforma a PMR para retirarlos de aquí 10 años tampoco es muy sabio que digamos. Y podría ser que el mantenimiento se empiece a encarecer por la edad de los trenes, luego necesitan repuestos chungos que salen caros de mandar hacer, o lo que sea. Por muy buenos trenes que sean, y aunque yo pienso que las prestaciones son razonables para hoy en día, estos trenes están en el otoño de sus vidas y lo que habría que mirar es con qué trenes reemplazarlos en los próximos años.Renfe445 ha escrit:Claro que se puede! Lo que pasa es que no quieren.bigcoaster ha escrit:Les 470, per una sèrie idònia per a regionals, sinó fos perquè no es poden reformar a PMR.
Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 18/08/2016 13:22
Havia sentit que era físicament impossible adaptar-les a PMR perquè porten una estructura de cap a cap del vagó que era impossible de modificar per rebaixar-ne el pis. A veure si algú ho pot confirmar o desmentir (tan de bo no fos veritat i es puguessin reformar).Renfe445 ha escrit:Claro que se puede! Lo que pasa es que no quieren.bigcoaster ha escrit:Les 470, per una sèrie idònia per a regionals, sinó fos perquè no es poden reformar a PMR.
Són uns trens que fan exactament el que es necessita que facin, ràpids, acceleració bona per a regionals, molts seients, còmodes... L'única pega és que no estan adaptats per a PMR. Si es poden adaptar, tenim trens per els pròxims 15 anys per a les línies de regionals.Don Ramón ha escrit:Seamos razonables, tampoco tiene mucho sentido esperar 20 años más de servicio de estos trenes. Gastarnos lo que costaría la reforma a PMR para retirarlos de aquí 10 años tampoco es muy sabio que digamos. Y podría ser que el mantenimiento se empiece a encarecer por la edad de los trenes, luego necesitan repuestos chungos que salen caros de mandar hacer, o lo que sea. Por muy buenos trenes que sean, y aunque yo pienso que las prestaciones son razonables para hoy en día, estos trenes están en el otoño de sus vidas y lo que habría que mirar es con qué trenes reemplazarlos en los próximos años.
Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 18/08/2016 14:18
Con lo que debe llevar de fatiga la estructura mecánica que tiene 40 años y lo que eso supone de mantenimiento (y problemas si no se cuida bastante), y con lo que costaría toda esa reforma, realmente tiene más sentido que comprar trenes nuevos?bigcoaster ha escrit:Són uns trens que fan exactament el que es necessita que facin, ràpids, acceleració bona per a regionals, molts seients, còmodes... L'única pega és que no estan adaptats per a PMR. Si es poden adaptar, tenim trens per els pròxims 15 anys per a les línies de regionals.
Es podria fer una reforma de mitja vida on se'ls fessin una sèrie de coses:
- Adaptació a PMR, lògicament.
- Instal·lació de taules plegables a la part posterior de cada seient.
- Wi-fi i un endoll cada dos seients.
- Remodelació dels lavabos i instal·lació de millor il·luminació dins el tren, ja per demanar, llums privades com als avions amb un botonet.
- Inclús nova pintura que els fes semblar més moderns i així no es queixarien els quatre posturetis que es queixen per trens de 30 anys.
Si es fes això, tenim solucionat el tema regionals els pròxims 15-20 anys.
Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 18/08/2016 15:41
La reforma mai costarà el mateix que una remesa sencera de trens nous. Els polítics que hi ha ara no compraran un sol tren nou, i els tindrem 4 anys més segurament, i ja serà el 2020, així que millor ens deixem d'utopies i ens plantegem una cosa real, reformar la sèrie 470. El manteniment tampoc es tan car, la reforma tampoc és tan substancial, al cap i a la fi només es canvia el terra d'un cotxe, i quatre pijades més. Els trens nous són cars, i s'han d'homologar.Don Ramón ha escrit:Con lo que debe llevar de fatiga la estructura mecánica que tiene 40 años y lo que eso supone de mantenimiento (y problemas si no se cuida bastante), y con lo que costaría toda esa reforma, realmente tiene más sentido que comprar trenes nuevos?
Torna a “Material rodant ferroviari”