Los fantásticos 1000
Re: Los fantásticos 1000
Us faig partícips d'aquesta fotografia dels cotxes 1009 i 1010 a la factoria de MAN a Nuremberg poc abans del seu enviament a Barcelona. Com ja deveu saber aquests trens és varen contractar al consorci MAN-BBC-MTM, tot i que varen quedar en tercera posició al concurs que el "Metro" va fer a finals dels anys 60. La ràpida entrega del material va fer inclinar la compra, però uns anys més tard la feblesa dels bogies va produir la seva substitució per uns de nou disseny construïts per MTM.
jms
jms
- Fitxers adjunts
-
- FcMB 1010-1009_MAN-BBC_Nuremberg_Any1970_MAN.jpg (167.02 KiB) Visualitzat 15538 cops
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Hi ha versions de tot, algunes de les quals inclouen maletins. L'únic que sabem és que la decisió de comprar els 1000 a aquest consorci va ser una decisió política en contra dels tècnics, com sempre. El resultat van ser, òbviament, uns trens que van resultar un autèntic malson de problemes que van portar de cap als equips tècnics de metro durant anys arribant a provocar diversos accidents, fins que els van anar podent solucionar amb pedaços com la substitució total dels bogies.jms ha escrit: La ràpida entrega del material va fer inclinar la compra,
Gràcies per les fotos.
Tot això ens ho va explicar en Lluís Bruguera a una entrevista que li vam fer, la qual es troba al mateix Fòrum.wefer ha escrit:Hi ha versions de tot, algunes de les quals inclouen maletins. L'únic que sabem és que la decisió de comprar els 1000 a aquest consorci va ser una decisió política en contra dels tècnics, com sempre. El resultat van ser, òbviament, uns trens que van resultar un autèntic malson de problemes que van portar de cap als equips tècnics de metro durant anys arribant a provocar diversos accidents, fins que els van anar podent solucionar amb pedaços com la substitució total dels bogies.jms ha escrit: La ràpida entrega del material va fer inclinar la compra,
Gràcies per les fotos.
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
igual la foto enganya però sembla que l'esquema de pintura no és el que després va tenir circulant oi?
ES PELIGROSO ASOMARSE
No, l'esquema de pintura és el correcte, el que passa és que no es veu bé la franja blava de dalt.Mortadel·lo ha escrit:igual la foto enganya però sembla que l'esquema de pintura no és el que després va tenir circulant oi?
Fa poc he descobert un artista, en Sigfrid Pereira que sota el nom de "Siger" (https://www.facebook.com/sigerpinturaferroviaria) pinta sobre temàtica ferroviària. Entre els seus treballs he trobat un dels 1000-1100 del Metro de Barcelona. A veure que us sembla.
jms
jms
- Fitxers adjunts
-
- Sigfrid_Pereira_Pintura_ferroviària.jpg (278.97 KiB) Visualitzat 15237 cops
- vermer3
- N6
- Entrades: 301
- Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Fantàstic! En format póster seria la ai carai!!jms ha escrit:Fa poc he descobert un artista, en Sigfrid Pereira que sota el nom de "Siger" (https://www.facebook.com/sigerpinturaferroviaria) pinta sobre temàtica ferroviària. Entre els seus treballs he trobat un dels 1000-1100 del Metro de Barcelona. A veure que us sembla.
jms
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
De fet, és usuari del FTC (sigfrid440s), tot i que relativament poc actiu en els últims anys.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- raulitinbcn
- N8
- Entrades: 1171
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
No sé si és el tema més adient, tot i que ...
He fet aquestes il.lustracions del 1000 i 1100 i volia saber si ''estan ben fets'', d'acord amb la realitat.

He fet aquestes il.lustracions del 1000 i 1100 i volia saber si ''estan ben fets'', d'acord amb la realitat.

Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Sense ser-ne cap expert diria que et falten pantògrans a la s/1100, ja que n'hi ha d'haver 4 (dels 4 cotxes motors..). L'únic que no en duia era l'intermig de la composició M-R-M. La M-M en duia als 2.raulitinbcn ha escrit:No sé si és el tema més adient, tot i que ...
He fet aquestes il.lustracions del 1000 i 1100 i volia saber si ''estan ben fets'', d'acord amb la realitat.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Els remolcs de la sèrie 1400 mai van dur aquest esquema de colors o, almenys, jo maig els hi vaig veure. Sempre anaven amb l' esquema blanc-blau marí, fent que no quadressin gens amb la resta del convoi.

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
I ja que estem en això, es podrien ficar els patins dels 1100. 

- raulitinbcn
- N8
- Entrades: 1171
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
Pel que m'han dit, al ser que portavan panto i patí, només tenien un. Potser és així?oriolp13 ha escrit:Sense ser-ne cap expert diria que et falten pantògrans a la s/1100, ja que n'hi ha d'haver 4 (dels 4 cotxes motors..). L'únic que no en duia era l'intermig de la composició M-R-M. La M-M en duia als 2.raulitinbcn ha escrit:No sé si és el tema més adient, tot i que ...
He fet aquestes il.lustracions del 1000 i 1100 i volia saber si ''estan ben fets'', d'acord amb la realitat.
Ja l'he arreglatBusman ha escrit:Els remolcs de la sèrie 1400 mai van dur aquest esquema de colors o, almenys, jo maig els hi vaig veure. Sempre anaven amb l' esquema blanc-blau marí, fent que no quadressin gens amb la resta del convoi.
Com ho dibuixo?Renfe445 ha escrit:I ja que estem en això, es podrien ficar els patins dels 1100.

EDITO: Versió 03/11/2014

Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
¿Hi ha alguna diferència exterior entre els 1000 i els 1100? No la se veure.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
El remolc, que és diferent i en una altra posició. Per la resta era exactament iguals excepte un parell d'unitats 1100 que tenien unes "brànquies" de respiració en el lateral.Ecomobisostrans ha escrit:¿Hi ha alguna diferència exterior entre els 1000 i els 1100? No la se veure.
Això estèticament. Mecànicament també tenien algunes diferències menors.
Hi ha un altre detall tècnic/estètic, i és que els 1100 només duien un pantògraf per cada 2 unitats M-M.
-
- N5
- Entrades: 91
He pogut veure unes fotos de la construcció dels primers cotxes de la seie 1000 de FCMB allà als anys 69-70 del segle passat. El 5 primers trens (10 cotxes numerats 1001 a 1010) van ser fotografiats a un lloc molt estrany de Suïssa que es diu Bremgarten West, estació on s'hi veu -a més del material de via estandar- uns trenets de via métrica que va de Dietikon a Wohlen. De Wohlen a Bremgarten la vía té doble ample.
Avui dia, a aquesta estació no hi ha res que digui que allà hi havia una indústria ferroviària relacionada amb MAN, els constructor de Nüremberg o be amb Brown Boveri (de Baden) que van construir aquests trens que van innovar i molt la xarxa de metro barcelonina. De quina manera van anar d'aquesta amagada localitat Suïssa al port de Barcelona és un altre tema curiós de saber.
Es pot recordar que els va estrenar el general Franco quan va viatjar de Diagonal a Camp de l'Arpa (Franco al Clot!) amb un d'aquest trens (quina unitat?) al obrir-se la línia 5 actual en el tram Diagonal-Sagrera, allà al 1970.
A veure que se'n pot saber de tot això... Llàstima que el material conservar per TMB no sigui algun d'aquest trens, que en el seu esquema inicial eren molt elegants. Per cert a quin material alemany podrien retirar-se per estètica exterior?
Avui dia, a aquesta estació no hi ha res que digui que allà hi havia una indústria ferroviària relacionada amb MAN, els constructor de Nüremberg o be amb Brown Boveri (de Baden) que van construir aquests trens que van innovar i molt la xarxa de metro barcelonina. De quina manera van anar d'aquesta amagada localitat Suïssa al port de Barcelona és un altre tema curiós de saber.
Es pot recordar que els va estrenar el general Franco quan va viatjar de Diagonal a Camp de l'Arpa (Franco al Clot!) amb un d'aquest trens (quina unitat?) al obrir-se la línia 5 actual en el tram Diagonal-Sagrera, allà al 1970.
A veure que se'n pot saber de tot això... Llàstima que el material conservar per TMB no sigui algun d'aquest trens, que en el seu esquema inicial eren molt elegants. Per cert a quin material alemany podrien retirar-se per estètica exterior?
-
- N5
- Entrades: 91
Hola. Veig que el meu darrer post ha estat redirigit a un fil més aient. Merci
I a dalt de tot d'aquest fil hi ha una foto de les 1000 a Bremgarten (o a un altre lloc de Suïssa, la catenaria suïssa ho mostra) que el 2013 va penjar en jms.
I a dalt de tot d'aquest fil hi ha una foto de les 1000 a Bremgarten (o a un altre lloc de Suïssa, la catenaria suïssa ho mostra) que el 2013 va penjar en jms.
els 1000's van arribar en vaixell a Barcelona. Potser les fotos es van fer en el trajecte entre el lloc de fabricació i el port on es van embarcar.
Mortadel·lo ha escrit:jo vaig penjar per aquí un parell de mp3 d'un 1000 i un 1100, quan van posar megafonia als 1100, suposo que encara es deuen poder trobar
Se podrían volver a subir? Estoy intrigado!automotorserie 436 ha escrit:Mortadel.lo, no encuentro el Mp3 que has colgado en el forum, es posible volverlo a colgar o indicar donde está?, gracias

