Vist al Twitter:
Travesses en diagonal, té avantatges?
El cremallera de Montserrat també té aquest tipus de travesses. Crec que només les vies d'ample estret les poden tenir, però millor que els aspectes tècnics els comentin els experts en el tema del fòrum.metring ha escrit:Vist al Twitter:
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Aquestes travesses les he vist al cremallera de Montserrat i també al de Núria. En diuen travesses Y (vikipedia en anglès). Tenen un millor comportament davant les deformacions de la geometria de la via, especialment en corbes.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
També fa servir aquestes travesses la Ferrovia de la Val Venosta, un ferrocarril que depèn de la província autònoma de Bolzano, al nord d’Itàlia. Per cert, tenen un parc de 11 unitats TGW 2/6, que seràn substituïts per Flirts el 2019, al acabar els treballs d’electrificació de la línea entre Merano i Malles.
Enllaç a un dels fabricants: http://www.oberbauhandbuch.de/es/produc ... _en_y.html
Enllaç a un dels fabricants: http://www.oberbauhandbuch.de/es/produc ... _en_y.html
ea3 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 16/11/2016 21:43, en total s’ha editat 1 vegada.
També hi ha travesses en Y al Panoramique des Dômes, el cremallera que puja al Puy de Dôme, prop de Clermont-Ferrand (Alvèrnia).