Ahir al vespre vaig poder observar a un gran número de persones vestides amb armilles fluorescents a diverses estacions de rodalies de Barcelona, totes de la zona 1. Portaven una llibreta amb una graella on apuntaven la línia, direcció i hora del tren i a continuació comptaven la quantitat de passatge (desconec si era el que pujava, baixava o tots dos).
Com a anècdota, la noia que comptava a Sant Feliu anava amb un comptador mecànic que no parava de fer girar i la gent es quedava mirant de les vegades que clicava l'aparell.
Algú ha pogut presenciar alguna cosa semblant? És quelcom periòdic? Moltes gràcies.
Comptabilització de passatgers
Aquesta operació és fa cada any i durant un dia o varis hi ha observadors a les estacions quantificant la gent que puja i baixa dels trens per estadística.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Com ho fan? Compten els passatgers que pugen o baixen a una sola porta o a un sol cotxe, i després fan l'estadística? Perquè controlar una sola persona tot un tren és difícil...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
No está el CUPER de los trenes para esta función? 

Jo també ho vaig veure, i no em va fer l'efecte que estiguessin gaire al cas de comptar els passatgers...