L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zona 1
- canalcole
- N9

- Entrades: 2074
- Membre des de: 03 oct. 2008, 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Ubicació: PENEDÈS
- Contacta:
L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zona 1
Aquest dilluns l’Àrea Metropolitana de Barcelona farà una proposta a 18 municipis de la zona perquè passin a formar part de la primera corona tarifà ria amb la intenció d’afavorir l’ús del transport públic i reduir la contaminació.
canalcole l’ha editat per darrera vegada el dia: 23 gen. 2017, 13:06, en total s’ha editat 1 vegada.
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Doncs espero que s'apliqui el mateix per ambdós vallesos i part del Maresme. Si no, serà per agafar a algun directiu pel coll, per no respectar la "equitat", i crear un greuge territorial.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- Ubicació: Horta
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Es tractaria d'integrar els 18 municipis que formen part de l'AMB però estan a zona 2.
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
A la llista de municipis de l'AMB hom veu de seguida que n'hi ha, de vallesans, en zona 2, i als quals aplicaria la proposta:
https://ca.wikipedia.org/wiki/%C3%80rea ... integrants
La qüestió és que el tÃtol del tema (adaptat del que té el video) no és massa acurat.
https://ca.wikipedia.org/wiki/%C3%80rea ... integrants
La qüestió és que el tÃtol del tema (adaptat del que té el video) no és massa acurat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
I mentrestant, de Sant Cugat o Cerdanyola a Barcelona 2 zones...
Fas dues estacions de FGC i pagues més que si vas de Castelldefels a Montgat. Això no és fomentar el transport públic sino tot el contrari
Fas dues estacions de FGC i pagues més que si vas de Castelldefels a Montgat. Això no és fomentar el transport públic sino tot el contrari
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Perdón por el off-topic, pero en este punto, tengo que decirlo.Sanato ha escrit:I mentrestant, de Sant Cugat o Cerdanyola a Barcelona 2 zones...
Fas dues estacions de FGC i pagues més que si vas de Castelldefels a Montgat. Això no és fomentar el transport públic sino tot el contrari
Si utilizas T-10, T50/30 o T70/30 (en la web oficial de la AMB se indica), se pueden realizar trayectos de 1 zona sin trasbordos entre cualquier estación de Sant Cugat de FGC (que son siete) y Les Planes. Si usas tarjeta ilimitada (T-DÃa, T-Mes, T-Jova o T-Trimestre DE 1 ZONA, en cualquiera de sus modalidades, o la tarjeta especial para personas en paro, si realizas la primera validación en Les Planes, puedes desplazarte por todo el municipio de Sant Cugat del Vallés, tanto en FGC como en todas sus lÃneas urbanas y en el A4, siempre que realices trayectos dentro de Sant Cugat en dicha lÃnea. Y como Les Planes pertenece a Barcelona, puedes moverte por todos los puntos de zona 1.
Eso sÃ: para moverte entre Sant Cugat y Barcelona, deberás bajarte en Les Planes y validar tu tarjeta de nuevo, de modo que realizas trayecto Sant Cugat-Les Planes, o Les Planes-zona 1 AMB, pero NUNCA Sant Cugat-Zona 1 directo. Recuerda que como la T-Dia, T-Jova, T-Mes y T-Trimestre son ILIMITADAS no te tienes que preocupar del número de validaciones que realizas. Por lo que entre Barcelona, Castelldefels, Montgat, Sant Feliú, Montcada o cualquier otro municipio de zona 1 y Sant Cugat del Vallés, no es cierto que pagues dos zonas. En el hilo de dudas sobre transporte público, este tema se comentó, y yo como usuario de la tarjeta en zona 24 (Les Planes), he podido corroborarlo durante dos años y medio.
Fin del off-topic. Si necesitáis más info, o necesitáis que os lo explique más al detalle, enviadme privado o escribid en el hilo que he indicado, y podremos explicarlo más al detalle.
Los tiempos de CalÃgula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- 593Dromedario
- N6

- Entrades: 225
- Membre des de: 21 abr. 2008, 19:29
- Ubicació: BCN Sant Andreu
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Més que ser o no fomentar el transport públic, és poc just per pura distà ncia.França451 ha escrit:Perdón por el off-topic, pero en este punto, tengo que decirlo.Sanato ha escrit:I mentrestant, de Sant Cugat o Cerdanyola a Barcelona 2 zones...
Fas dues estacions de FGC i pagues més que si vas de Castelldefels a Montgat. Això no és fomentar el transport públic sino tot el contrari
Si utilizas T-10, T50/30 o T70/30 (en la web oficial de la AMB se indica), se pueden realizar trayectos de 1 zona sin trasbordos entre cualquier estación de Sant Cugat de FGC (que son siete) y Les Planes. (...)
Jo seria partidari de fer el contrari del que es proposa: fer més petita la zona 1 al cantó Llobregat (que Viladecans, Gavà i Castelldefels quedin a zona 2). I per la mateixa raó tinc els meus dubtes sobre si Montgat hauria de ser zona 1 o 2: com a "casi extensió de Badalona" s'entén, però ja no està tan a prop de Barcelona. No sé si seria adient el mateix per Sant Feliu o Sant Boi.
El cas és que reduint la zona 1, sent més justos amb distà ncies respecte BCN, es podrien abaratir T50/30, TMes, tant de 1 com de 2 zones. Com de 3, probablement. I això sà pot incentivar trajectes més "locals".
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
Integració zonal, integració municipal
Molt senzill: zona 1 només per al municipi de Barcelona. Qui vulgui passar de zona 2 a zona 1, que desfaci la taifa i s'integri al municipi de Barcelona com a nou districte.
A aquest pas, Eth Pont de Rei també acabarà sent zona 1, "per igualtat" o "per a fomentar el transport públic".
A aquest pas, Eth Pont de Rei també acabarà sent zona 1, "per igualtat" o "per a fomentar el transport públic".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
I què en penseu que només Barcelona siga zona 1, la resta de municipis que ara són zona 1 passen a formar part de la 2 i que tots els bitllets siguen d'un mÃnim de dues zones? Em sona haver-ho llegit alguna vegada acÃ.
Metrovalència et recorda que viatjar sense tÃtol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Home, potser només zona 1 la comarca del Barcelonès, que si no el metro hauria de ser de 2 zones, com els autobusos de Tusgsal que arriben a Barna i els de BaixBus.fgc113 ha escrit:I què en penseu que només Barcelona siga zona 1, la resta de municipis que ara són zona 1 passen a formar part de la 2 i que tots els bitllets siguen d'un mÃnim de dues zones? Em sona haver-ho llegit alguna vegada acÃ.
adriaesc l’ha editat per darrera vegada el dia: 21 gen. 2017, 22:57, en total s’ha editat 1 vegada.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Gairebé que el més prà ctic ja seria eliminar l'existència de la zona 1. Trobo que la distà ncia no hauria de ser l´únic parà metre per definir el preu. A la zona 1 hi ha una densitat (espaial i temporal) de transport públic que també es paga. Per exemple a ParÃs els abonaments de zona 1 no existeixen, són directament abonaments de 5 zones (que equivalen mes o menys als preus de zona 2 BCN).
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I aixà tot.
Re: Integració zonal, integració municipal
D'una banda, personalment a mi em semblaria fantà stic que, o bé els municipis que conformen el continu urbà s'integressin sota el mateix ajuntament —com s'ha anat fent al llarg de la història—, o bé que l'Ajuntament de Barcelona desapareixés com a tal, equiparant en competències els districtes a la resta de municipis metropolitans i quedant tots ells sota administració de l'AMB.Guigui ha escrit:Molt senzill: zona 1 només per al municipi de Barcelona. Qui vulgui passar de zona 2 a zona 1, que desfaci la taifa i s'integri al municipi de Barcelona com a nou districte.
D'altra banda, no sé què té a veure aquest tema amb la tarificació dels desplaçaments: ni existeix frontera fÃsica entre Barcelona i la resta de municipis, ni el transport públic és competència de l'Ajuntament de Barcelona (ni la gestió ni el finançament). Per tant, tan arbitrari és el criteri de decidir tarifes en funció dels lÃmits administratius dels ajuntaments, com qualsevol altre que no atengui raons urbanÃstiques i geogrà fiques i/o basades en el servei que s'utilitza.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Si es posa validació a l'eixida no hi hauria d'haver cal cap problema. Els desplaçaments amb metro des de Barcelona seguirien costant el mateix, perquè els bitllets d'1 zona actuals serien de 2, i els de municipis de la zona 2 tindrien el preu d'1 zona.adriaesc ha escrit:Home, potser només zona 1 la comarca del Barcelonès, que si no el metro hauria de ser de 2 zones, com els autobusos de Tusgsal que arriben a Barna i els de BaixBus.fgc113 ha escrit:I què en penseu que només Barcelona siga zona 1, la resta de municipis que ara són zona 1 passen a formar part de la 2 i que tots els bitllets siguen d'un mÃnim de dues zones? Em sona haver-ho llegit alguna vegada acÃ.
Metrovalència et recorda que viatjar sense tÃtol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Que sigui zona 1 només BCN, com que no ho veig, estarÃa més d'acord, o bé, fer els municipis de l'AMB en zona 1 o que la comarca del Barcelonès sigui en zona 1fgc113 ha escrit:I què en penseu que només Barcelona siga zona 1, la resta de municipis que ara són zona 1 passen a formar part de la 2 i que tots els bitllets siguen d'un mÃnim de dues zones? Em sona haver-ho llegit alguna vegada acÃ.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Sembla que l'AMB ha trobat d'aquesta manera la solució a la integració del Transport Púbic dels municipis metropolitans de la 2ª corona.
Formar part de la Zona 1 de l'ATM implica traspassar a l'AMB el seu TP (autobusos, en aquest cas). Ja fa anys que aquest traspàs estaba pendent, i això és un pas més per a la unificació definitiva de l'AMB.
Això vol dir, també, equiparar el TP als està ndads de qualitat (tipus de busos, cobertura territorial i freqüències de pas) de l'AMB Zona 1. I això, té un cost: pagar el Tribut Metropolità .
Perquè formar part de la Zona 1 i l'AMB té un preu. No és cap "caprici gratuït" ni cap "privilegi" com estic llegint aquÃ. En cap post he llegit res sobre que aquests municipis que s'integraran a l'AMB pagaran més IBI en concepte del Tribut de la Mobilitat, que s'inclou al Tribut Metropolità .
Si anar de Castelldefels a Montgat, o de Montcada a Sant Feliu costa menys que anar de Sabadell a Mollet és per una sencilla raó: els municipis metropolitans ho paguem i els no-metropolitans, no.
I, a més, heu de pensar una altra cosa: la integració pot suposar el traspàs dels municipis a una zona més baixa: els de la 3 a la 2, la 4 a la 3, i aixà successivament; quedant reduïdes a 5 zones tarifà ries en comptes de les 6 actuals i, per tant, reduint-ne tots els bitllets!!

Formar part de la Zona 1 de l'ATM implica traspassar a l'AMB el seu TP (autobusos, en aquest cas). Ja fa anys que aquest traspàs estaba pendent, i això és un pas més per a la unificació definitiva de l'AMB.
Això vol dir, també, equiparar el TP als està ndads de qualitat (tipus de busos, cobertura territorial i freqüències de pas) de l'AMB Zona 1. I això, té un cost: pagar el Tribut Metropolità .
Perquè formar part de la Zona 1 i l'AMB té un preu. No és cap "caprici gratuït" ni cap "privilegi" com estic llegint aquÃ. En cap post he llegit res sobre que aquests municipis que s'integraran a l'AMB pagaran més IBI en concepte del Tribut de la Mobilitat, que s'inclou al Tribut Metropolità .
Si anar de Castelldefels a Montgat, o de Montcada a Sant Feliu costa menys que anar de Sabadell a Mollet és per una sencilla raó: els municipis metropolitans ho paguem i els no-metropolitans, no.
I, a més, heu de pensar una altra cosa: la integració pot suposar el traspàs dels municipis a una zona més baixa: els de la 3 a la 2, la 4 a la 3, i aixà successivament; quedant reduïdes a 5 zones tarifà ries en comptes de les 6 actuals i, per tant, reduint-ne tots els bitllets!!
Salvem l'Estació de França!
-
Granolleri
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Això no tan sols passarà , sinó que passarà tot el contrari: moviments comarcals que ara paguen una o dues zones, passaran a pagar dues o tres zones. Per exemple, Badia-Sabadell que no arriba a cinc kilòmetres serà més car que anar de Badia a Barcelona, la qual cosa no té ni cap ni peus. I la ciutat real de referència per a Badia no és Barcelona, és Sabadell... això només provocarà que la lÃnia B1 es buidi, perquè la lÃnia 11 de la TUS es queda a les portes de Badia (i tot i aixà no es permet la seva entrada), de manera que la gent de Badia anirà a peu a agafar l'11 per no pagar dues zones per anar a Sabadell. Això sÃ, resuta que TMB sà hi podrà arribarm.h.t. ha escrit:I, a més, heu de pensar una altra cosa: la integració pot suposar el traspà s dels municipis a una zona més baixa: els de la 3 a la 2, la 4 a la 3, i aixà successivament; quedant reduïdes a 5 zones tarifà ries en comptes de les 6 actuals i, per tant, reduint-ne tots els bitllets!!![]()
A Barcelona com sempre oblideu que no sou el centre de l'univers, i per tant no tothom va a Barcelona. I no és just que a comarques paguem més zones per a desplaçaments més curts, quan l'oferta de transport és molt més reduïda per no dir testimonial en molts casos i a sobre molts cops es fa el servei amb autobusos que vosaltres, després de destrossar els autobusos, ens reveneu a preus totalment desorbitats.
Això l'únic que provocarà és un augment de l'ús del cotxe, amb el consequent augment de contaminació.
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- Ubicació: Horta
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Clar. Si et venc un Ibiza amb 600.000 km. per 10.000 euros la culpa és meva per vendre-te'l. Potser part de culpa tenen empreses com Sarbus que els hi passen un manteniment Ãnfim i de mÃnims a la seva flota per reduir costos. Potser és que Sarbus no adquireix busos nous si no són subvencionats per la Generalitat o el Ministerio per estalviar-se quartos. O potser part de culpa la té la TUS que fot anys i panys que no compra busos nous.Granolleri ha escrit:A Barcelona com sempre oblideu que no sou el centre de l'univers, i per tant no tothom va a Barcelona. I no és just que a comarques paguem més zones per a desplaçaments més curts, quan l'oferta de transport és molt més reduïda per no dir testimonial en molts casos i a sobre molts cops es fa el servei amb autobusos que vosaltres, després de destrossar els autobusos, ens reveneu a preus totalment desorbitats.
- canalcole
- N9

- Entrades: 2074
- Membre des de: 03 oct. 2008, 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Ubicació: PENEDÈS
- Contacta:
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Ja els he modificat, volia referir-me als pertanyents a la zona 2.Fran-Ikarus ha escrit:La qüestió és que el tÃtol del tema (adaptat del que té el video) no és massa acurat.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Te perdono por el off-topic si me perdonas a mà también. No creo que toda la población del área metropolitana entre en este foro para saberse estos trucos. Yo voy de BCN a Santcu como mucho 5 veces al año, no me sale a cuenta sacarme una T10 y no tengo abono en mi zona. Solución: voy en cocheFrança451 ha escrit:Perdón por el off-topic, pero en este punto, tengo que decirlo
(...)
Fin del off-topic. Si necesitáis más info, o necesitáis que os lo explique más al detalle, enviadme privado o escribid en el hilo que he indicado, y podremos explicarlo más al detalle.
Lo han dicho por aquà arriba, hasta que no se implante el coste del transporte por la distancia, este sistema seguirá siendo injusto, pero más beneficioso para las compañÃas de transporte
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo
Entenc que si "desapareixés" la zona 2, llavors la zona 3 passaria a tenir la tarifa de la 2 i aixà succesivament... 


