Estació d'AV a l'aeroport de Girona
Re: Notícies de l'aeroport de Girona
Foment estudia que l'AVE pari a l'Aeroport de Girona
El departament ha encomanat a Adif que treballi en el disseny juntament amb la Generalitat
Redacció | 10/04/2017 a les 13:45h
http://www.naciodigital.cat/noticia/128 ... ort/girona
El departament ha encomanat a Adif que treballi en el disseny juntament amb la Generalitat
Redacció | 10/04/2017 a les 13:45h
http://www.naciodigital.cat/noticia/128 ... ort/girona
- El Maño amañado
- N7
- Entrades: 463
- Ubicació: Sant Martí (Barcelona).
Oye, pues no es mala idea! Y más estando al ladico mismo de ella, no como en muchas localidades dónde el Ave está a tomar por c*lo de ellas. La pregunta es: qué servicios de ave pararían allí? Yo apostaría por los autonómicos (Avant de Lleida, Tarragona, Girona y Figueres). Si quieren añadir los que vienen de Francia, adelante.jaezcurra ha escrit:Foment estudia que l'AVE pari a l'Aeroport de Girona
El departament ha encomanat a Adif que treballi en el disseny juntament amb la Generalitat
Redacció | 10/04/2017 a les 13:45h
http://www.naciodigital.cat/noticia/128 ... ort/girona
Segons el meu parer només haurien de parar els serveis AVANT Figueres-Barcelona (tot i que es serveixen en relacions que van a Madrid), doncs al final l'objectiu principal d'aquesta llançadora és apropar els viatgers de l'aeroport a la ciutat de Barcelona.El Maño amañado ha escrit:Oye, pues no es mala idea! Y más estando al ladico mismo de ella, no como en muchas localidades dónde el Ave está a tomar por c*lo de ellas. La pregunta es: qué servicios de ave pararían allí? Yo apostaría por los autonómicos (Avant de Lleida, Tarragona, Girona y Figueres). Si quieren añadir los que vienen de Francia, adelante.jaezcurra ha escrit:Foment estudia que l'AVE pari a l'Aeroport de Girona
El departament ha encomanat a Adif que treballi en el disseny juntament amb la Generalitat
Redacció | 10/04/2017 a les 13:45h
http://www.naciodigital.cat/noticia/128 ... ort/girona
Salutacions,
Oriol
Oriol
Fer una nova estacio a l'aeroport de Girona perquè hi parin els trens d'alta velocitat és llençar els diners.
Es més prioritari millorar les connexions de l'aeroport en bus amb les comarques gironines i sobretot la Costa Brava, o posar una llançadora de l'aeroport a l'estacio de Riudellots.
Es més prioritari millorar les connexions de l'aeroport en bus amb les comarques gironines i sobretot la Costa Brava, o posar una llançadora de l'aeroport a l'estacio de Riudellots.
No veig el perquè. Et pot servir com un segon aeroport de la ciutat de Barcelona (a l'estil de Londres amb Heathrow i Gatwick), i així, en un futur, poder descongestionar El Prat.Sagrerenc ha escrit:Fer una nova estacio a l'aeroport de Girona perquè hi parin els trens d'alta velocitat és llençar els diners.
Es més prioritari millorar les connexions de l'aeroport en bus amb les comarques gironines i sobretot la Costa Brava, o posar una llançadora de l'aeroport a l'estacio de Riudellots.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Llavors es tracta d'un futur a molt llarg terme... l'estacio del TAV pot esperar.oriolp13 ha escrit:No veig el perquè. Et pot servir com un segon aeroport de la ciutat de Barcelona (a l'estil de Londres amb Heathrow i Gatwick), i així, en un futur, poder descongestionar El Prat.Sagrerenc ha escrit:Fer una nova estacio a l'aeroport de Girona perquè hi parin els trens d'alta velocitat és llençar els diners.
Es més prioritari millorar les connexions de l'aeroport en bus amb les comarques gironines i sobretot la Costa Brava, o posar una llançadora de l'aeroport a l'estacio de Riudellots.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 25 de novembre de 2021 ha escrit: ERC suma partides per a l'estació del TAV a l'aeroport de Girona als Pressupostos Generals de l'Estat
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 15 de novembre de 2022 ha escrit: La Cambra demana connectar l’AP-7 amb l’Eix a l’alçada de l’aeroport
Les institucions gironines i el sector econòmic es mostren satisfets davant l’anunci del Ministeri de tirar endavant l’estació del TAV a Vilobí, però adverteixen que estaran «amatents» per tal que es compleixi la calendarització prevista
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 21 d'octubre de 2024 ha escrit: L’avaluació mediambiental dona llum verda l’estació de TAV a l’aeroport
L’estudi estableix algunes mesures i condicions per reduir l’impacte del projecte a l’entorn, però cap impediment per la construcció de l’estació ferroviària
Redacció
Vilobí D'Onyar 19 D’OCT. 2024 6:31
L’estudi sobre l’impacte ambiental del projecte de l’estació ferroviària de Tren d’Alta Velocitat (TAV) a l’aeroport dona llum verda al projecte. El document tracta els principals punts d’impacte que l’obra podia tenir sobre la població, la salut humana, la fauna, la flora, el clima o la geodiversitat, entre altres factors, per avaluar-ne la viabilitat i establir unes mesures i condicions a tenir en compte pel promotor a l’hora de construir la infraestructura. Un cop conclòs l’estudi, i resoltes les al·legacions corresponents, la publicació al BOE permet avançar el projecte a la seva licitació.
El projecte planteja la construcció d’una estació d’AVE al terme municipal de Vilobí d’Onyar a partir de les vies d’instal·lació tècnica que hi ha en la línia d’alta velocitat Barcelona-França i que es troben a 600 metres de l’aeroport. Des de l’estació es farà una passarel·la per a vianants que disposarà de passadissos amb cintes giratòries i que connectarà amb la terminal aeroportuària. En una primera etapa, l’estació permetrà la parada del tràfic ja existent que circuli per la línia Barcelona-França i, posteriorment en una segona etapa, s’incorporarà la circulació d’una llançadora exclusiva que connecti l’aeroport gironí amb Barcelona.
L’anàlisi ha avaluat l’impacte que tindria l’elaboració de l’estació tant en la seva fase de construcció com en la d’explotació, sent l’etapa de construcció la que comportaria un cost ambiental superior i requeriria la creació de mesures i condicions per part del promotor.
Entre aquestes mesures s’hi troben la limitació horària en l’ús de maquinària que contribueixi a la contaminació acústica, la neteja periòdica de les vies d’accés a la zona d’obres i les rodes dels vehicles per tal de reduir un possible augment de pols en suspensió que deteriori la qualitat de l’aire o la revisió dels cabals i zones humides properes a les obres amb l’objectiu de detectar possibles espècies o nius que requereixin mesures de protecció suplementàries.
Amb la qüestió ambiental resolta la possibilitat de construir una estació d’alta velocitat és més a prop de ser una realitat. El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenibleva indicar en el seu moment que serviria per augmentar la competitivitat entre els aeroports de Girona i Barcelona en un moment en què l’aeroport del Prat està arribant al límit de la capacitat operística i el de Girona està reactivant l’activitat.
L’estudi de l’impacte ambiental que es va iniciar el desembre de l’any passat i, un cop revisat i aprovat per totes les parts, permet passar a la licitació i el disseny de la nova infraestructura.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 7 de març de 2025 ha escrit: Opinió: Marc Verdaguer
Girona 07 MAR 2025 6:02
L'AVE a l'aeroport de Girona-Barcelona
Quants gironins hem estat a Stansted en els últims anys? Molts. Què en sabem? Que és aeroport proper a Londres on vola, amb tarifes més o menys assequibles, Ryanair. Ningú té la més petita idea de com és, què hi ha o què s’hi pot fer a Stansted. Només que hi ha tren ràpid que et deixa al mig de Londres en 45 minuts per 28 euros. Girona, la Costa Brava, l’Empordà, la Garrotxa, l’entorn de Banyoles... Els atractius turístics al voltant de l’aeroport Girona-Costa Brava són innegables. Però, de veritat, algú es creu que tenir una estació d’AVE a Vilobí no servirà bàsicament per portar més turistes cap a Barcelona. Sí, encara més. L’estació, baixador, o com es vulgui, de l’alta velocitat a l’aeroport de Girona és una vella obsessió de molts polítics. Junts en va fer bandera durant molt temps, sense cap fortuna, i ara l’actual govern del PSC segueix la mateixa línia.
El Ministeri de Transports acaba d’aprovar definitivament l’estudi informatiu per a la construcció d’aquesta nova estació d’AVE a Vilobí d’Onyar. Una estació de més de 7.000 metres quadrats i una passarel·la de vianants elevada per connectar-la amb l’aeroport. Total, una inversió prevista de 126 milions d’euros. Gairebé res... L’estudi, sempre els estudis, parla que per aquesta nova estació passaran més de tres milions de passatgers a l’any. I des de les comarques gironines, polítics i empresaris aplaudint amb les orelles. Perquè, segons el president de la Diputació, aquesta nova estació permetrà connectar «amb pocs minuts» l’aeroport de Girona amb ciutats com Barcelona, Girona i Figueres. I Miquel Noguer no diu cap mentida. La nova estació permetrà que els guiris que arriben amb Ryanair arribin més de pressa a seure en una terrassa a la Rambla de Barcelona. Una altra cosa serà saber si algun agafa un AVE per fer un trajecte -de quatre o cinc minuts?- fins a Girona o de vint fins a Figueres. És veritat que l’arribada de l’AVE serà un pas endavant per a les comarques gironines. Però ho serà molt més per als turistes que volen anar a Barcelona bé de preu.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.