Perllongament d'FGC a Sabadell
Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
I ara que diuen que potser el perllongament està relacionat amb lo del 3%, ja veurem...
Home, vistos els precedents, ja no era cap sorpresa...metring ha escrit:I ara que diuen que potser el perllongament està relacionat amb lo del 3%, ja veurem...
Ara bé, no crec que això hagi d'influir en el petit gruix d'obra que deu restar avui dia per finalitzar la feina.
El metro de Barcelona amb motoristes!
COM? Font?metring ha escrit:I ara que diuen que potser el perllongament està relacionat amb lo del 3%, ja veurem...
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2017/02/02/ ... 15937.html437.001 ha escrit:COM? Font?metring ha escrit:I ara que diuen que potser el perllongament està relacionat amb lo del 3%, ja veurem...
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Voldràs dir vistos els precedents d'utilitzar els fiscals amb finalitats polítiques.Miquel ha escrit: Home, vistos els precedents, ja no era cap sorpresa...
El Govern impulsa les obres d'integració urbana de la línia d'FGC als barris de Gràcia i de Can Feu, a Sabadell
Els treballs començaran la tardor vinent i finalitzaran la primavera de 2019
El vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, presenten el projecte, que comportarà una inversió de 25 MEUR
11-05-2017 16.06
http://www.govern.cat/pres_gov/AppJava/ ... adell.html
Els treballs començaran la tardor vinent i finalitzaran la primavera de 2019
El vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, presenten el projecte, que comportarà una inversió de 25 MEUR
11-05-2017 16.06
http://www.govern.cat/pres_gov/AppJava/ ... adell.html
La meva pregunta sobre la "integració urbana" de Sabadell és si realment era tan necessària i prioritària... no evita cap pas a nivell ni punt perillós i per cobrir 375 metres de vies gastar 25 milions d'euros i l'afectació al servei ferroviari que tindrà amb un coll d'ampolla en via única durant les obres (intueixo)...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
No cal donar-hi més voltes. És el tarannà del país. Mireu-vos qualsevol política sectorial: transport públic, cultura, educació, etc. En què es gasten la major part de partides? En obres d'infraestructura. I, a sobre, infraestructura innecessària. Invertir en ferrocarril és soterrar. Com invertir en educació és fer campus universitaris com a bolets.
I el poble ho compra. D'on no n'hi ha, no en pot rajar.
I el poble ho compra. D'on no n'hi ha, no en pot rajar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
És el que algú deia per un altre lloc, com que l''estat ha anunciat el soterrament a Montcada, la gene, que va sobrada de pasta, havia de contrarrestar amb Sabadell. Quina bona jugada eh?! 

This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
De fet, la Generalitat no volia soterrar aquest tram, però tant els que estan ara a l'ajuntament com sobretot els veïns han sigut molt insistents i han fet la mateixa tàctica que a Montcada: han presentat un projecte alternatiu que baixava els costos estimats inicialment per la Generalitat.
Si ho recordeu, el projecte inicial del perllongament volia aprofitar l'antiga estació de Sabadell Estació i el túnel antic fins a Rambla fins a l'alçada de la Plaça del Gas, construïnt un nou paral·lel per a la segona via, però obligava a enderrocar 32 habitatges del barri de Gràcia de Sabadell. Davant la negativa dels propietaris d'aquests habitatges a l'enderroc de casa seva, va provocar que es plantejés fer-ho tal i com és avui en dia; i els veïns de Can Feu van començar a demanar a soterrar el tros que passa per el seu barri.
Si us doneu un volt per el barri, els murs que separen les vies del carrer estan plenes de pintades demanant el soterrament, i una que posa "CiU inverteix a Sabadell el que amages a Andorra" (o semblant).
Si ho recordeu, el projecte inicial del perllongament volia aprofitar l'antiga estació de Sabadell Estació i el túnel antic fins a Rambla fins a l'alçada de la Plaça del Gas, construïnt un nou paral·lel per a la segona via, però obligava a enderrocar 32 habitatges del barri de Gràcia de Sabadell. Davant la negativa dels propietaris d'aquests habitatges a l'enderroc de casa seva, va provocar que es plantejés fer-ho tal i com és avui en dia; i els veïns de Can Feu van començar a demanar a soterrar el tros que passa per el seu barri.
Si us doneu un volt per el barri, els murs que separen les vies del carrer estan plenes de pintades demanant el soterrament, i una que posa "CiU inverteix a Sabadell el que amages a Andorra" (o semblant).
-
- N9
- Entrades: 2426
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Bueno. Es el paso previo para soterrar "a la barata". Entrevías y creo recordar que estaciones como Montmeló se hicieron así: sin tocar en absoluto las vías, se construye un muro a un lado y otro a otro de la estación con un boquete para salir, se tapa encima con alguna avenida, un parque o cuatro banquitos y prou. En Asamb. de Madrid-Entrevías, se le conoce a esta chapuza como "el barrio de la vergüenza". Y me imagino que eso es lo que acabarán haciendo en Montcada Girona. Y por supuesto... como mucho tocarán la estación de Ripollet, porque el resto las dejarán como están y prou.Granolleri ha escrit:De fet, la Generalitat no volia soterrar aquest tram, però tant els que estan ara a l'ajuntament com sobretot els veïns han sigut molt insistents i han fet la mateixa tàctica que a Montcada: han presentat un projecte alternatiu que baixava els costos estimats inicialment per la Generalitat.
Si ho recordeu, el projecte inicial del perllongament volia aprofitar l'antiga estació de Sabadell Estació i el túnel antic fins a Rambla fins a l'alçada de la Plaça del Gas, construïnt un nou paral·lel per a la segona via, però obligava a enderrocar 32 habitatges del barri de Gràcia de Sabadell. Davant la negativa dels propietaris d'aquests habitatges a l'enderroc de casa seva, va provocar que es plantejés fer-ho tal i com és avui en dia; i els veïns de Can Feu van començar a demanar a soterrar el tros que passa per el seu barri.
Si us doneu un volt per el barri, els murs que separen les vies del carrer estan plenes de pintades demanant el soterrament, i una que posa "CiU inverteix a Sabadell el que amages a Andorra" (o semblant).
Como sea eso lo que quieren hacer en Can Feu i Gràcia, vais frescos si creéis que se van a "unificar los barrios". Se va a tapar el tren por un muro de hormigón, pero la barrera va a seguir "separando" los dos barrios porque las casas están abajo, no encima.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Justament a Sabadell el projecte no és un "simple" calaix sinó que modifiquen la rasant de les vies. D'aquí justament el problema que veig que hi haurà un tram de via única entre Can Feu | Gràcia i Sant Quirze una bona temporada i amb el perllongament fins a Sabadell Parc del Nord fet. Ja caldrà que es gestioni bé aquest coll d'ampolla que es crearà per no acumular retards.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Quina manera més ximple de malgastar diners, si al final tenien pensat acabar cedint a les reivindicacions dels veïns, ja ho podrien haver fet abans i no ara, almenys no haurien perdut el temps instal·lant vies i ciment per tornar a posar-ho tot potes enlaire, quina falta de planificació...



Guigui ha escrit:No cal donar-hi més voltes. És el tarannà del país. Mireu-vos qualsevol política sectorial: transport públic, cultura, educació, etc. En què es gasten la major part de partides? En obres d'infraestructura. I, a sobre, infraestructura innecessària. Invertir en ferrocarril és soterrar. Com invertir en educació és fer campus universitaris com a bolets.
I el poble ho compra. D'on no n'hi ha, no en pot rajar.

- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
entrevista a Josep Rull de NacióDigital, on entre altres questions parla del Perllongament a Sabadell :
podeu llegir la resta de l'entrevista ací : http://www.naciodigital.cat/sabadell/no ... ualitat/99Josep Rull: «El 2020 tindrem un tren a Sabadell cada cinc minuts amb una puntualitat del 99%»
El conseller de Territori i Sostenibilitat, en una entrevista a NacióDigital, destaca que aquest juliol ja es donarà servei comercial al perllongament de FGC a la ciutat
"No tenim por, som el Govern escollit per posar les urnes", assenyala sobre el referèndum i les amenaces de l'Estat
Ferran Casas / Arnau Urgell / Oriol March, Barcelona | 19/05/2017 a les 13:33h
Josep Rull | Adrià Costa
Al despatx hi té un coet de Tintín, una fotografia des del balcó de Terrassa durant una jornada castellera, retrats familiars i una nodrida llibreria: territori, política i fins a novel·les que potser han anat passat d'un despatx a un altre. Josep Rull (Terrassa, 1968) té una de les feines que sempre havia somiat: ser conseller de Territori i Sostenibilitat. Atén NacióDigital al vespre, abans de marxar a observar com renoven les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).
De llarga trajectòria dins de Convergència -va liderar les joventuts, va ser secretari d'organització i, després de tot l'afer Oriol Pujol, va ascendir a coordinador general-, ara forma part del Govern que té el repte de posar les urnes. No falten veus dins del PDECat que el situen com a presidenciable, tot i que ell assegura que la prioritat és posar les urnes i aplicar el resultat que en surti. En l'entrevista aborda l'actualitat de les infraestructures, el referèndum i la situació al PDECat, entre altres.
- El Govern aposta clarament pel metro del Vallès i recentment han licitat nous trens. A Sabadell estan contents amb el perllongament. Tenen data exacta d'entrada en servei?
- Al llarg de juliol. En les properes setmanes ja els concretarem la data formal. El juny acabem les proves i per tant el juliol vol dir que els trens ja circularan oferint servei comercial. Això s'afegeix a haver aconseguit els recursos per tal de recuperar la ferida urbana que hi havia a Can Feu i a Gràcia de Sabadell i a iniciar el procés per comprar 15 nous trens per 130 milions d’euros. Millorem, de manera molt substancial, el servei i podem arribar a finals del 2020 amb 70 milions de passatgers (ara en tenim 58 i en determinats punts de molt estrès) en condicions de freqüència i comfortabilitat importants: un tren cada cinc minuts i mantenint una puntualitat del 99%.
- A Terrassa el perllongament ha tingut una demanda molt superior a l’esperada “robant” molts usuaris a Renfe.
- I això és una mala notícia. Necessitem donar fiabilitat a Renfe i la nostra insistència ha començat a donar resultats. Rodalies comença a recuperar passatgers –un 4,5% aquest primer trimestre- i els nivells de puntualitat van millorant, malgrat que molt per sota de FGC. El problema que hi ha és un intangible que és la fiabilitat i és el que ha passat a Terrassa. Quan vam inaugurar les tres noves estacions esperàvem un increment del 20% i ha acabat sent d'un 50%. Hem tingut un transvasament molt important de terrassencs que feien servir Rodalies per anar a Barcelona i ara fan servir FGC perquè els nivells de fiabilitat que donem són molt més alts. Això és el que hem de revertir.
- Com ho faran?
- Continuarem insistint en la necessitat del traspàs integral del sistema. En el cas de FGC és molt clar: aconseguim estàndards de qualitats molt superiors. Per això hem demanat el traspàs de les vies, els trens i les catenàries, les estacions. Com que sóc optimista, crec que no caldrà que ens ho traspassin. A partir de l’any que ve, si el procés de transició nacional tira endavant, ja ho podrem gestionar nosaltres directament i íntegrament.
- Els terrassencs no estan contents amb la zona 3 tenint en compte que a Sabadell són zona 2. Aquesta situació es mantindrà fins que es posi en marxa la T-mobilitat?
- Malauradament, no tenim els recursos per fer una alteració de corones a Terrassa o Mataró ja que seria alterar tot el sistema. En som molt conscients i és radicalment injust. Reconèixer-ho és un exercici bàsic de coherència i d’honestedat. El nostre plantejament és l'aposta per la T-mobilitat: desapareixen les corones, hi haurà una zona plana a l’entorn de l’àrea metropolitana i, a partir d'aquí, tarifes segons el quilometratge efectivament recorreguts.
http://www.naciodigital.cat/sabadell/am ... p?id=12286
Els FGC ja roden a Sabadell Parc del Nord
• La Generalitat ha començat a fer les primeres proves a l'extrem de la línia
Albert Segura | 14/06/2017 a les 09:59h
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha iniciat les proves de pas de trens fins l'estació de Parc del Nord, a l'extrem nord de Sabadell i on acabarà la línia vallesana. Es tracta del pas previ a la seva inauguració, que es preveu que es faci com a molt tard durant la primera quinzena de juliol.
L'ampliació dotarà la xarxa dels FGC de Sabadell amb un total de cinc estacions, tres de noves que se sumaran a les que es van inaugurar al setembre passat, Can Feu | Gràcia i Passeig de la Plaça Major
Els FGC ja roden a Sabadell Parc del Nord
• La Generalitat ha començat a fer les primeres proves a l'extrem de la línia
Albert Segura | 14/06/2017 a les 09:59h
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha iniciat les proves de pas de trens fins l'estació de Parc del Nord, a l'extrem nord de Sabadell i on acabarà la línia vallesana. Es tracta del pas previ a la seva inauguració, que es preveu que es faci com a molt tard durant la primera quinzena de juliol.
L'ampliació dotarà la xarxa dels FGC de Sabadell amb un total de cinc estacions, tres de noves que se sumaran a les que es van inaugurar al setembre passat, Can Feu | Gràcia i Passeig de la Plaça Major