Redacció btvnotícies
dijous 22 de febrer, 2018, 22.36
El NitBus farà parades a demanda per a dones i menors d’edat
Aquest dissabte engegarà una prova pilot a les línies N1 i N9
Les dones i menors d'edat que viatgin en NitBus podran demanar baixar entre parades. L'Àrea Metropolitana de Barcelona posarà en marxa una prova pilot aquest dissabte en dues línies, l'N1 i l'N9. Amb aquesta mesura es volen fer més segurs els trajectes nocturns d'aquests dos col·lectius.
Les dues primeres línies del NitBus que faran parades a demanda seran l'N1, que connecta Mercabarna i la Zona Franca amb la Trinitat Nova, i l'N9, que connecta la plaça de Catalunya amb Tiana i Montgat (el Maresme). El director de Mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Joan Maria Bigas, ha explicat al programa bàsics que s'han escollit aquests dos recorreguts perquè passen per zones amb poca densitat de població.
Segons Bigas, el NitBus es considera un mitjà segur entre els passatgers, però un 17 % de les usuàries hi percep certa inseguretat. Aquesta xifra puja fins al 24 % en el cas dels viatgers menors d'edat. És per això que la prova pilot se centra en aquests col·lectius.
Com funcionaran les parades a demanda del NitBus?
Quan una dona o un menor d'edat vulgui baixar entre dues parades del NitBus, ho haurà de comunicar al conductor. Aquest decidirà el lloc exacte on es produirà la parada, tenint en compte que sigui segur i que hi hagi vorera o un pas de vianants. La sortida es farà per la porta del davant del vehicle, a la vista del conductor.
http://beteve.cat/nitbus-parades-dones- ... a-demanda/
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 14:45
Parades a la demanda per a dones i menors d'edat al NitBus
Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
-
- N5
- Entrades: 112
Parades a la demanda per a dones i menors d'edat al NitBus
Entrada Autor: victorromo99 » Divendres 23/02/2018 2:05
Entrada Autor: Javi M » Diumenge 25/02/2018 0:58
Em sembla relativament encertada la implantació de parades intermitges. Però, un cop fetes les gestions per a posar-ho en funcionament, cal que sigui només per a dones i menors?
A mi em fa l'efecte que això transmet un fort missatge de que les dones són febles com ho són els nens. De fet, crec que és una mesura per a protegir la dona en el fons és explícitament masclista. Em recorda molt negativament al "primero mujeres y niños" de l'enfonsament del Titanic...
I no només això, sinó que frega la il·legalitat (si és que no ho és):
A mi em fa l'efecte que això transmet un fort missatge de que les dones són febles com ho són els nens. De fet, crec que és una mesura per a protegir la dona en el fons és explícitament masclista. Em recorda molt negativament al "primero mujeres y niños" de l'enfonsament del Titanic...
I no només això, sinó que frega la il·legalitat (si és que no ho és):
Torna a “Autobusos i resta transport públic”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos