Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Nova Cultruta: el Carrilet

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Nova Cultruta: el Carrilet

Entrada Autor: metring » Dissabte 13/01/2018 8:11

De mail rebut:

http://www.cultruta.com/particulars/rut ... 2018-01-13


BCN subterrània: el Carrilet


Ruta exclusiva!

- Primera i única ruta autoritzada per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a la línia Llobregat-Anoia

- Visitem l'antiga platja de vies de l'estació Magòria i la seu del Club d'Amics del Ferrocarril a l'antiga estació de Cornellà-Riera.

- Grups màxims de 24 persones, i ús de radioguies

- Recorregut bàsicament subterrani: no es veu afectat per pluja o altres inconvenients!

- Amb el segell i la professionalitat de CultRuta

presentació
Des del 1912, una singular línia de tren lleuger discorre entre Magòria (Barcelona) i Martorell. El "Carrilet", conegut popularment amb el diminutiu per ser via d'amplada mètrica, és una línia que tradicionalment (i encara avui) ha combinat les mercaderies amb els viatgers de diari i fins i tot d'oci.

106 anys després de la seva inauguració en recorrerem el traçat subterrani, descobrirem l'evolució que ha tingut la línia i el seu material i també els canvis socials que ha viscut i promogut. Com és habitual, ens fixarem en els detalls que com a viatgers sovint ignorem i, de nou, accedirem a espais inusuals: l'antiga platja de vies de Magòria (ara pati del Casal Cívic Estació de Magòria) i l'antiga estació de Cornellà-Riera, ara seu del Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà

CultRuta és l'organitzador en exclusiva d'aquestes rutes, guiades per Manuel Marina i que compten amb la col·laboració de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Atenció: només es visiten els espais descrits, no s'accedeix a cap túnel ni similars.



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dimarts 06/03/2018 20:16

Parlant del Carrilet, algú sap quines parades hi havia entre Sant Josep i Pl. Espanya quan circulava per superfície (fins al 1987)?


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

fubang
N5
N5
Entrades: 150
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Dimecres 07/03/2018 12:50

Bon dia.
vermer3 ha escrit:Parlant del Carrilet, algú sap quines parades hi havia entre Sant Josep i Pl. Espanya quan circulava per superfície (fins al 1987)?
Per trens de viatgers, comercialment no n'hi havia cap. Tècnicament, donat que el pas del Carrilet per sota de la línia de RENFE Barcelona-Vilanova a la sortida de l'estació de Bordeta-Formació tenia un curt tram en via única, alguns tren procedents de Barcelona, paraven en aquesta estació esperant el pas del tren procedent de Sant Josep, però sense servei comercial.

Antigament, hi havia hagut un baixador a la Bordeta, però és va suprimir, crec que inclús abans de la guerra civil.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 857
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 07/03/2018 13:37

Fins l'any 1926 hi havia l'estació de Magoria, (actual centre cívic) a la Granvia. Fins aquesta data va ser l'estació terminal de la línia de viatgers i mercaderies. Amb la prolongació al construir el túnel fins a Pl. Espanya, va deixar de ser operativa per passatgers i només es va utilitzar per mercaderies. Així i tot, en alguna ocasió, per causes excepcionals com inundacions, o quan es va cremar un tren dintre del túnel, s'ha tornat a utilitzar.



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dimecres 07/03/2018 19:54

Gràcies per la informació. Doncs sí és estrany que el Carrilet creués Sta. Eulàlia gairebé pel bell mig i no hi hagués mai cap estació...


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

França451
N9
N9
Entrades: 2361
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 09/03/2018 22:21

Yo sé de ésto mucho menos que viosotros, pero tengo que buscar una foto singular: hace tiempo, no recuerdo cuánto, en mi trabajo tenía que realizar unas encuestas en cooperativas agrarias, y no recuerdo dónde fue, pero tenían un plano antiguo de la red de metro, y salía el carrilet hasta Sant Boi, (Ciutat Cooperativa), y aparecía marcado en una línea de color azul que salía de Plaça espanya, pero circulaba sin paradas hasta Sant Josep. Ante la extrañeza de semejante plano pregunté a alguien que había por allí cómo era eso y me dijeron que "en sus inicios, circulaba recto sin paradas hasta San José", de hecho desde Cornellá Riera hasta la antigua estaciónm de la Magória hice el trayecto andando, siguiendo la Avenida Carrilet.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments”