Nous Busos de TMB
- TheBusSpotter
- N4
- Entrades: 44
- Ubicació: Barcelona
Re: Nous Busos de TMB
A la Volvo de Zona Franca ja hi son els nous Volvo 7900H de la sèrie 5005-5017 i un articulat de la sèrie 3552-3561.
Aviat arribaran els nous Man Lion's City Hybrid de la serie 5431-5450.
Aviat arribaran els nous Man Lion's City Hybrid de la serie 5431-5450.
Salut!
Així seran els quatre articulats Irizar 100% elèctrics de la línia H16

El fabricant basc d'autobusos Irizar està enllestint el primer dels quatre articulats 100% elèctrics de què consta el contracte adjudicat l'any passat per TMB i que tindrà l'aspecte que es pot veure a la fotografia, corresponent a una visita recent del departament d'Enginyeria de Bus.
El ritme de treball a la fàbrica d'Aduna, a Guipúscoa, especialitzada en electromobilitat, fa preveure que aquest autobús de 18 metres i tecnologia avançada arribarà a Barcelona les pròximes setmanes, mentre que el lliurament dels altres tres s'anirà produint de manera progressiva fins al 29 de juny vinent.
Al mateix temps Solaris ha d'enviar les tres unitats del model Urbino 18 E contractades en el mateix concurs. Totes set seran de càrrega ràpida per pantògraf i estaran destinades a la línia H16 (Pg. Zona Franca - Campus Diagonal-Besòs), on ja circulen els dos Solaris articulats que van participar en el projecte europeu ZeEUS.
https://noticies.tmb.cat/innovacio/aixi ... -linia-h16
NOTA: Es tracta del model ie Tram, que és l'i2e18 amb estètica de tramvia

El fabricant basc d'autobusos Irizar està enllestint el primer dels quatre articulats 100% elèctrics de què consta el contracte adjudicat l'any passat per TMB i que tindrà l'aspecte que es pot veure a la fotografia, corresponent a una visita recent del departament d'Enginyeria de Bus.
El ritme de treball a la fàbrica d'Aduna, a Guipúscoa, especialitzada en electromobilitat, fa preveure que aquest autobús de 18 metres i tecnologia avançada arribarà a Barcelona les pròximes setmanes, mentre que el lliurament dels altres tres s'anirà produint de manera progressiva fins al 29 de juny vinent.
Al mateix temps Solaris ha d'enviar les tres unitats del model Urbino 18 E contractades en el mateix concurs. Totes set seran de càrrega ràpida per pantògraf i estaran destinades a la línia H16 (Pg. Zona Franca - Campus Diagonal-Besòs), on ja circulen els dos Solaris articulats que van participar en el projecte europeu ZeEUS.
https://noticies.tmb.cat/innovacio/aixi ... -linia-h16
NOTA: Es tracta del model ie Tram, que és l'i2e18 amb estètica de tramvia

Salvem l'Estació de França!
Para eso que pongan vías y catenaria y que sean tranvías de verdad...TMB ha escrit:Així seran els quatre articulats Irizar 100% elèctrics de la línia H16

¿No se les podría hacer una reconversión a tranvía a estos y a los Van Hool Exquicity?
Barcelona pasará de 4 autobuses eléctricos a 56 en dos años
El transporte público impulsa la lucha de Barcelona contra el cambio climático en la línea de reducción de las energías fósiles y descarbonización de la economía marcada por el Acuerdo de París
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sustituirá 449 autobuses diésel y de gas natural comprimido de primera generación por autobuses híbridos , eléctricos y de gas natural más avanzados entre 2017 y 2020.
Los vehículos a sustituir son 26 el año pasado, 254 este año, 98 en 2019 y 71 en 2020, explicó el consejero delegado de TMB, Enric Cañas ; el adjunto al consejero delegado, Pau Noy, y el director de Ingeniería de Bus, Josep Maria Armengol. [...]
La renovación supone pasar de los 205
autobuses híbridos actuales a 393, y de cuatro eléctricos puros a 56, mientras que la flota de gas natural se mantendrá alrededor de las 380 unidades, ya que se sustituyen antiguos por nuevos de la misma tecnología. [...]
El coste de los buses que adquirirá entre 2017 y 2020 es de 125 millones de euros –no incluyen las infraestructuras necesarias, como cargadores para los eléctricos–, y la previsión es que los últimos buses diésel de las líneas regulares –sin contar las de Bus del Barri y el bus turístico– se retiren entre 2024 y 2026, cuando todos serán híbridos, eléctricos o de gas. [...]
Las emisiones de CO2 de un bus híbrido son de media un 30% más bajas que las de un vehículo diésel equivalente –ascienden hasta el 45% en algunos modelos–, y la reducción es del 100% en el caso de los eléctricos.
TMB sigue comprando autobuses diésel para los vehículos que cubren las rutas de barrio, porque por el momento ninguna empresa fabrica estos autobuses más pequeños con tecnologías como la híbrida o la eléctrica, e instaló hace años filtros en todos los buses diésel para reducir las emisiones, algo que ahora hacen otras ciudades, como París.
https://www.hibridosyelectricos.com/art ... 19143.html
El transporte público impulsa la lucha de Barcelona contra el cambio climático en la línea de reducción de las energías fósiles y descarbonización de la economía marcada por el Acuerdo de París
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sustituirá 449 autobuses diésel y de gas natural comprimido de primera generación por autobuses híbridos , eléctricos y de gas natural más avanzados entre 2017 y 2020.
Los vehículos a sustituir son 26 el año pasado, 254 este año, 98 en 2019 y 71 en 2020, explicó el consejero delegado de TMB, Enric Cañas ; el adjunto al consejero delegado, Pau Noy, y el director de Ingeniería de Bus, Josep Maria Armengol. [...]
La renovación supone pasar de los 205
autobuses híbridos actuales a 393, y de cuatro eléctricos puros a 56, mientras que la flota de gas natural se mantendrá alrededor de las 380 unidades, ya que se sustituyen antiguos por nuevos de la misma tecnología. [...]
El coste de los buses que adquirirá entre 2017 y 2020 es de 125 millones de euros –no incluyen las infraestructuras necesarias, como cargadores para los eléctricos–, y la previsión es que los últimos buses diésel de las líneas regulares –sin contar las de Bus del Barri y el bus turístico– se retiren entre 2024 y 2026, cuando todos serán híbridos, eléctricos o de gas. [...]
Las emisiones de CO2 de un bus híbrido son de media un 30% más bajas que las de un vehículo diésel equivalente –ascienden hasta el 45% en algunos modelos–, y la reducción es del 100% en el caso de los eléctricos.
TMB sigue comprando autobuses diésel para los vehículos que cubren las rutas de barrio, porque por el momento ninguna empresa fabrica estos autobuses más pequeños con tecnologías como la híbrida o la eléctrica, e instaló hace años filtros en todos los buses diésel para reducir las emisiones, algo que ahora hacen otras ciudades, como París.
https://www.hibridosyelectricos.com/art ... 19143.html
Salvem l'Estació de França!
Alguien sabe porque siguen los Volvo art. de la ultima remesa 3542/51 en el descampado de mercabarna, si van tan mal de coches como es que siguen parados....es verdad que estan saliendo rana?
Ha arribat aquest matí el primer Irizar ieTram
Triangle serà la seva base; juntament amb els Solaris Urbino 18, que passaran també a Triangle per centralitzar en aquesta cotxera la tracció elèctrica.
Fotos d'en Quique Cepeda (Miniatobusero):



http://facebook.com/story.php?story_fbi ... 4485112267

Fotos d'en Quique Cepeda (Miniatobusero):



http://facebook.com/story.php?story_fbi ... 4485112267
Salvem l'Estació de França!
- TheBusSpotter
- N4
- Entrades: 44
- Ubicació: Barcelona
Incorpora novetats no vistes abans a TMB, com porta d'una fulla a la part frontal, càmeres en lloc de retrovisors, vidres tintats, i articulació translucida.
Salut!
A veure que no els passi com els predecesors de bi-articulats, esperem sortin bons...
Articulación translúcida, guay, como los MAN Lion's City. El acabado queda genial.TheBusSpotter ha escrit:Incorpora novetats no vistes abans a TMB, com porta d'una fulla a la part frontal, càmeres en lloc de retrovisors, vidres tintats, i articulació translucida.

En cuanto a las puertas de una sola hoja y los vidrios tintados, los Castrosua Tempus pequeños llevaban ambas características.
El diseño de este Irizar es como si los Irvine Citaro y los Van Hool Exquicity se fusionasen.

- TheBusSpotter
- N4
- Entrades: 44
- Ubicació: Barcelona
De moment porta diferencies als motors i resta de sistemes elèctrics respecte als i2e que estan actualment a la flota, desconec si aquests canvis augmenten la autonomia...albert28 ha escrit:A veure que no els passi com els predecesors de bi-articulats, esperem sortin bons...
(En breus podré explicar-vos més en profunditat mecànicament parlant respecte als nous Irizar).
Salut!
- TheBusSpotter
- N4
- Entrades: 44
- Ubicació: Barcelona
Cierto, no me acordaba de los Tempus como están mas tiempo dentro que fuera de la cochera...Renfe445 ha escrit:Articulación translúcida, guay, como los MAN Lion's City. El acabado queda genial.TheBusSpotter ha escrit:Incorpora novetats no vistes abans a TMB, com porta d'una fulla a la part frontal, càmeres en lloc de retrovisors, vidres tintats, i articulació translucida.![]()
En cuanto a las puertas de una sola hoja y los vidrios tintados, los Castrosua Tempus pequeños llevaban ambas características.
El diseño de este Irizar es como si los Irvine Citaro y los Van Hool Exquicity se fusionasen.

Respecto al diseño yo me esperaba que fuese el i2e o como se llama ahora "iebus" en su versión articulada, veremos cuanto duran los tapacubos...

Salut!
Pel que s'intueix, l'han numerat 8530
PREGUNTA: Hi haurà presentació oficial al Ral·libus BCN-Caldes?? 
I, per altra banda, la imatge de la vergonya: 3424 marxant cap a desballestament:

https://facebook.com/photo.php?fbid=102 ... 8&refid=52
És de fa mes i mig. Aquests ni es donen ni res. Mentre tenim línies saturades servint-se amb estàndards i midis, enviem a desballestament articulats que funcionen perfectament.
Perquè aquí anem sobrats. Així podrem seguir fardant de la flota més moderna d'Europa i tal....


I, per altra banda, la imatge de la vergonya: 3424 marxant cap a desballestament:

https://facebook.com/photo.php?fbid=102 ... 8&refid=52
És de fa mes i mig. Aquests ni es donen ni res. Mentre tenim línies saturades servint-se amb estàndards i midis, enviem a desballestament articulats que funcionen perfectament.
Perquè aquí anem sobrats. Així podrem seguir fardant de la flota més moderna d'Europa i tal....

Salvem l'Estació de França!
Trinxen autobusos que podrien estar anys donant servei. I porten autobusos nous de trinca amb infinitat de "pijades" i disseny revolucionari que no deuen ser pas baratets. Molt en la línia de TMB per desgràcia...
Mentrestant, l'usuari patint les conseqüències d'una gestió molt discutible.
Mentrestant, l'usuari patint les conseqüències d'una gestió molt discutible.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- foronda 141
- N8
- Entrades: 864
- Ubicació: Poblenou
Com diria en Rajoy, un bus, es un bus, i un tramvia es un tramvia, no entenc l'interés que un bus s'asembli a un tramvia.
5€ a que el porten a la línia 7, futura D30, també anomenada, "la línia que si es crea, no faran tramvia".foronda 141 ha escrit:Com diria en Rajoy, un bus, es un bus, i un tramvia es un tramvia, no entenc l'interés que un bus s'asembli a un tramvia.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Els nous Irizar i2e (7 en total) aniran destinats en exclusiva a la línia H16. No efectuaran cap altre servei més.Miquel ha escrit:5€ a que el porten a la línia 7, futura D30, també anomenada, "la línia que si es crea, no faran tramvia".foronda 141 ha escrit:Com diria en Rajoy, un bus, es un bus, i un tramvia es un tramvia, no entenc l'interés que un bus s'asembli a un tramvia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Sí, continuant tardívolament la sèrie 8500-8529, que s'hi assembla com a dues gotes d'aigua...m.h.t. ha escrit:Pel que s'intueix, l'han numerat 8530

Hem passat en pocs anys de repetir sèries pre-existents a continuar-les/repetir-les començant per nombres alts (35XX Volvo i 36XX Solaris repetint les dels Mercedes O405G)... i ara a continuar-ne algunes que no tenen res, però res, en comú (ni tan sols el fet de ser/no ser articulats)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Tant els costa entrar al SAP i esborrar les dades dels 85xx antics? Perquè això de continuar la sèrie enlloc de reiniciar-la s'ha fet per això, perquè així s'estalvien esborrar del SAP les dades dels antics.
Amb els Volvo i Solaris articulats ja va passar: van continuar la sèrie per no haver d'esborrar dades i després es van quedar sense números, de tal forma que van haver d'esborrar els 35/36 antics: així es com del 3699 passem al 3600
Amb els Volvo i Solaris articulats ja va passar: van continuar la sèrie per no haver d'esborrar dades i després es van quedar sense números, de tal forma que van haver d'esborrar els 35/36 antics: així es com del 3699 passem al 3600
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Depèn també com ho tinguin muntat a nivell intern (que vist el que passa, està clar que no es va dissenyar per a fer resets de sèries de forma constant). Poder han de passar totes aquestes dades a una altre categoria perquè dubto que les esborrin, i res del que facin hauria de donar conflicte amb dades noves. Això no passaria si directament no repetissin números.Adolescent barceloní ha escrit:Tant els costa entrar al SAP i esborrar les dades dels 85xx antics? Perquè això de continuar la sèrie enlloc de reiniciar-la s'ha fet per això, perquè així s'estalvien esborrar del SAP les dades dels antics.
Amb els Volvo i Solaris articulats ja va passar: van continuar la sèrie per no haver d'esborrar dades i després es van quedar sense números, de tal forma que van haver d'esborrar els 35/36 antics: així es com del 3699 passem al 3600
El metro de Barcelona amb motoristes!