Territori i Sostenibilitat presenta l'Estudi de millora del transport públic al Bages
El document inclou el servei de bus exprés.cat Manresa-Barcelona i un projecte de bus ràpid entre Manresa i Sant Joan de Vilatorrada
L’estudi contempla propostes de millora dels transports comarcals per a atendré la mobilitat quotidiana i per oci
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha presentat avui al Consell Comarcal del Bages l’Estudi de millora del transport públic a la comarca, que inclou un paquet de mesures per potenciar la cobertura territorial del bus i millorar de forma global la connexió dels municipis amb la seva capital i els serveis assistencials. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat del director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, ha presentat avui la proposta als ajuntaments.
Aquest estudi ha estat elaborat pels serveis tècnics de la Direcció General de Transports i Mobilitat en col·laboració amb el consell comarcal i els municipis. S’han realitzat enquestes i entrevistes amb la participació del cent per cent dels municipis de la comarca i també s’han realitzat enquestes als usuaris per poder conèixer de primera mà les necessitats de mobilitat existents i poder formular les propostes de millora dels serveis de transport públic per a la seva cobertura.
Potenciar la mobilitat interna i amb altres comarques
L’estudi inclou altres millores en els diferents corredors de transport públic que travessen la comarca i que milloraran la mobilitat tant pel que fa als serveis que s’ofereixen de dilluns a divendres per a la mobilitat lligada a la feina o als estudis, com també els serveis que s’ofereixen els caps de setmana, que es reforçaran per reforçar la mobilitat més lligada a l’oci.
Amb aquest conjunt de mesures, que han estat presentades als municipis de la comarca, es preveu potenciar la utilització dels serveis de transport públic i millorar tant les connexions internes al Bages com les comunicacions amb d’altres pols importants de mobilitat com l’Anoia, l’Alt Penedès i el Garraf i també potenciar la possibilitat de transbordament per accedir als serveis de transport que arriben a Barcelona.
Dins l’àmbit comarcal destaca la millora de la coordinació de les línies interurbanes amb el transport urbà de Manresa per accedir a l’estació de Renfe; mesures per millorar la cobertura horària dels serveis i garantir així l’arribada a Manresa a les hores d’entrada al treball i als centres formatius; la millora dels serveis els caps de setmana, o la previsió d’establiment de serveis a la demanda per atendre els nuclis de baixa densitat. També s’inclou continuar el treball amb el consell comarcal per optimitzar els serveis de transport escolar i garantir serveis que atenguin la mobilitat dels alumnes de batxillerat i universitaris.
El bus exprés
El document presentat avui també inclou la posada en marxa aquest mes de juny del bus exprés.cat Barcelona-Manresa, que en les hores punta es desdoblarà oferint un servei directe Manresa-Barcelona i un altre Monistrol-Olesa-Barcelona. La incorporació d’aquesta línia a la xarxa exprés.cat comporta, a més d’un increment de l’oferta, un seguit d’avantatges per als usuaris, com ara millores en la informació i més comoditat i capacitat dels serveis.
De cara al 2019 també es treballa en un nou servei entre Manresa, Igualada, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú que circularà per l’Eix Diagonal i que connectarà les quatre capitals de comarca amb unes freqüències diàries i, per tant, amb un mínim de parades.
BRCat Manresa-Sant Joan de Vilatorrada
Com a projecte més a llarg termini l’estudi contempla la creació d’una línia BRCat que connecti Manresa i Sant Joan de Vilatorrada. El BRCat és una xarxa formada per 17 línies a tot Catalunya que proposa la implementació d’un nou servei de bus amb prioritat integral, és a dir, que tindrà en compte la infraestructura i el servei. BRCat comprèn serveis d’autobús d’alta capacitat, amb un material mòbil de qualitat, amb bones infraestructures i informació a l’usuari personalitzada amb l’objectiu de potenciar l’autobús afavorint-lo davant el vehicle privat, mitjançant la millora de la velocitat comercial i el disseny de traçats directes. Un d’aquests traçats directes és el que uniria Manresa amb Sant Joan de Vilatorta. Aquest 2018 es licitarà l’estudi del corredor per tal de treballar-lo conjuntament amb els municipis afectats i permetre millorar l’atenció de les comunicacions urbanes i interurbanes d’una forma mes àgil i eficient, prioritzant el transport públic durant el recorregut.
FONT
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 13:57
Estudi de millora del transport públic al Bages
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
- robertotlh
- N7
- Entrades: 327
Entrada Autor: robertotlh » Divendres 18/05/2018 18:46
De TramBages res, pel que veig. Autobusos, autobusos, més autobusos i només autobusos
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Torna a “Transport en general”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos