Ciutat Vella prohibirà travessar el districte en cotxe i moto
El districte també prohibirà les bicicletes al Gòtic Nord durant el dia i endarrerirà els horaris de càrrega i descàrrega per donar protagonisme als vianants
Ciutat Vella vetarà els cotxes i les motos que circulin pel districte de pas, tal com es fa ara a trajecte de pujada de la Rambla. És a dir, no podran travessar Ciutat Vella en vehicle motoritzat els conductors que tinguin, com a destinació final, un altre districte: un recorregut que fan, actualment, el 50% dels conductors, segons dades de l’Ajuntament. Inicialment, la prohibició serà de 7.30 a 9.30 h al matí, i de 12.30 a 20.30 h a la tarda.
És una de les 170 mesures que inclou el nou Pla de mobilitat de Ciutat Vella (el primer que només afecta un districte), que es desplegarà
des d’ara i fins a l’any 2023. Segons la regidora de Ciutat Vella, Gala Pin, l’objectiu és
“posar el vianant al centre” en un districte
“amb una morfologia molt complexa i molt més densa que la resta de la ciutat”, i reduir un 30 % els 137.000 vehicles que circulen diàriament el districte. Per aconseguir-ho, també es reformaran alguns carrers per posar-hi voreres més amples.
Els pàrquings: la manera d’esquivar-ho
El veto al trànsit privat no afectarà els veïns —que podran continuar accedint al districte amb el cotxe o la moto— ni tampoc els camions dels comerços. I per als qui vinguin de fora de Ciuta Vella hi haurà una manera d’esquivar la prohibició: aparcar en un pàrquing . Així, els no residents a Ciutat Vella podran accedir-hi per fer-hi alguna activitat, com comprar o anar a un equipament.
Aquesta mesura no s’implantarà de forma imminent. La previsió de l’Ajuntament és que
entri en vigor a partir de l’any 2021; fins aleshores el consistori estudiarà la millor manera de controlar el pas dels cotxes. Sobre l taula hi ha opcions com instal·lar pilones retràctils o utilitzar càmeres lectores de matrícules (com ja passa a la Rambla, en senti nord).
Les bicis no podran circular de dia pel Gòtic Nord
A banda del trànsit de cotxes i motos particulars, el Pla de Mobilitat també vol posar ordre en la circulació de bicicletes. En aquest sentit, el govern municipal preveu fer créixer el carrils bici a Ciutat Vella en vuit quilòmetres el propers cinc anys i, a més, prohibirà les bicicletes al Gòtic Nord per evitar conflictes amb els vianants. De 12.30 a 20 h (les hores d més activitat comercial), els ciclistes no podra passar pel voltant del Portal de l’Àngel. [...]
https://beteve.cat/politica/prohibit-tr ... xe-moto-2/
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 11:36
Cotxes restringits al centre de Barcelona
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Cotxes restringits al centre de Barcelona
Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 11/07/2018 17:43
Salvem l'Estació de França!
Entrada Autor: Miquel » Dimecres 11/07/2018 18:12
A la noticia també hi diu....
És més, Masip ha apuntat que també caldria revisar les rutes del transport públic: “Sobretot taxis que no tenen com a destinació final Ciutat Vella i busos que podrien anar per fora del districte”.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos