Nova cotxera a Zona Franca TMB
Nova cotxera a Zona Franca TMB
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... _campaign=
TMB construirà a la Zona Franca la cotxera més gran, amb capacitat per a 550 autobusos
L’equipament substituirĂ dos dels quatre centres operatius actuals i disposarĂ de la tecnologia mĂ©s avançada per a flota de gas natural, hĂbrida i elèctrica.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat avui el projecte d’un nou centre operatiu d’autobusos, amb cotxera, tallers i la resta de serveis, que es construirĂ en uns 90.000 metres quadrats de sòl al polĂgon industrial de la Zona Franca, als terrenys que actualment ocupen una cotxera i l’espai d’ampliaciĂł anomenat Zona Franca Port. El projecte, pressupostat en 52 milions d’euros, s’executarĂ per fases, amb l’objectiu que estigui finalitzat i en funcionament a finals de l’any 2021.
La xarxa d’autobusos de TMB s’opera des de quatre centres diferents, en què tenen la base 1.085 cotxes, uns 3.000 conductors, 180 comandaments per a la gestiĂł de les lĂnies i 270 operaris de taller: Horta, Triangle (seu tambĂ© del Centre de Control), Zona Franca i Ponent. El centre de Ponent estĂ afectat pel Pla Director UrbanĂstic del sector Granvia Llobregat, i ha de desaparèixer a mitjĂ termini, mentre que els altres tres han arribat al lĂmit de capacitat.
Per contra, la xarxa està en una etapa de redisseny i creixement de l’oferta (s’estan incorporant 66 autobusos més en feiner i més articulats en substitució d’està ndards), aixà com de reconversió tecnològica per adoptar la tracció elèctrica, cosa que comporta una adaptació obligada de les instal·lacions per al manteniment i la cà rrega dels vehicles.
Per satisfer les necessitats operatives i de conservaciĂł de la flota de tot el sector Llobregat en el futur pròxim, TMB impulsa la construcciĂł d’una cotxera de nova planta en les dues parcel·les que ja explota al polĂgon de la Zona Franca, entre els carrers A, Z, 3 i 4. En substituciĂł de l’actual cotxera i sumant-hi l’espai contigu, es planteja la construcciĂł d’un nou centre que funcioni com una base operativa moderna, amb una gran superfĂcie d’estacionament, dos tallers de manteniment, magatzems de recanvis, tĂşnels de rentat, oficines tècniques de suport, estructures d’explotaciĂł per a mĂ©s de 40 lĂnies i mĂşltiples connexions amb les artèries viĂ ries de l’entorn.
L’equipament s’ha dissenyat bĂ sicament en dos nivells, per superar la barrera de la lĂnia fèrria del port. Una llosa de 25.000 m2 permetrĂ guanyar capacitat d’estacionament i arribar a un mĂ xim de 550 autobusos, uns 60 mĂ©s que la suma de les cotxeres actuals de Zona Franca i Ponent. Les instal·lacions estaran preparades per gestionar flota hĂbrida i elèctrica, amb 40 punts de cĂ rrega, a mĂ©s dels punts de subministrament de gas natural comprimit i dièsel.
La nova cotxera d’Autobusos de TMB s’ha concebut perquè sigui un referent per les dimensions (es convertirà en la més gran de Barcelona i probablement d’Espanya), la tecnologia aplicada a la construcció, la sostenibilitat i l’ergonomia. Hi treballaran unes 1.500 persones i s’hi podran reparar uns 60 autobusos simultà niament.
Nou taller de material mòbil
La divisiĂł del projecte en lots ha permès avançar l’execuciĂł d’una part d’un dels dos tallers de material mòbil, que ja estĂ finalitzada i a punt d’entrar en servei. Aquesta nau consta de quatre lĂnies dobles i permetrĂ intervenir en vuit autobusos alhora.
La nau, equivalent a un terç del futur taller A, ha suposat una inversió d’1,5 milions d’euros i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
TMB construirà a la Zona Franca la cotxera més gran, amb capacitat per a 550 autobusos
L’equipament substituirĂ dos dels quatre centres operatius actuals i disposarĂ de la tecnologia mĂ©s avançada per a flota de gas natural, hĂbrida i elèctrica.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat avui el projecte d’un nou centre operatiu d’autobusos, amb cotxera, tallers i la resta de serveis, que es construirĂ en uns 90.000 metres quadrats de sòl al polĂgon industrial de la Zona Franca, als terrenys que actualment ocupen una cotxera i l’espai d’ampliaciĂł anomenat Zona Franca Port. El projecte, pressupostat en 52 milions d’euros, s’executarĂ per fases, amb l’objectiu que estigui finalitzat i en funcionament a finals de l’any 2021.
La xarxa d’autobusos de TMB s’opera des de quatre centres diferents, en què tenen la base 1.085 cotxes, uns 3.000 conductors, 180 comandaments per a la gestiĂł de les lĂnies i 270 operaris de taller: Horta, Triangle (seu tambĂ© del Centre de Control), Zona Franca i Ponent. El centre de Ponent estĂ afectat pel Pla Director UrbanĂstic del sector Granvia Llobregat, i ha de desaparèixer a mitjĂ termini, mentre que els altres tres han arribat al lĂmit de capacitat.
Per contra, la xarxa està en una etapa de redisseny i creixement de l’oferta (s’estan incorporant 66 autobusos més en feiner i més articulats en substitució d’està ndards), aixà com de reconversió tecnològica per adoptar la tracció elèctrica, cosa que comporta una adaptació obligada de les instal·lacions per al manteniment i la cà rrega dels vehicles.
Per satisfer les necessitats operatives i de conservaciĂł de la flota de tot el sector Llobregat en el futur pròxim, TMB impulsa la construcciĂł d’una cotxera de nova planta en les dues parcel·les que ja explota al polĂgon de la Zona Franca, entre els carrers A, Z, 3 i 4. En substituciĂł de l’actual cotxera i sumant-hi l’espai contigu, es planteja la construcciĂł d’un nou centre que funcioni com una base operativa moderna, amb una gran superfĂcie d’estacionament, dos tallers de manteniment, magatzems de recanvis, tĂşnels de rentat, oficines tècniques de suport, estructures d’explotaciĂł per a mĂ©s de 40 lĂnies i mĂşltiples connexions amb les artèries viĂ ries de l’entorn.
L’equipament s’ha dissenyat bĂ sicament en dos nivells, per superar la barrera de la lĂnia fèrria del port. Una llosa de 25.000 m2 permetrĂ guanyar capacitat d’estacionament i arribar a un mĂ xim de 550 autobusos, uns 60 mĂ©s que la suma de les cotxeres actuals de Zona Franca i Ponent. Les instal·lacions estaran preparades per gestionar flota hĂbrida i elèctrica, amb 40 punts de cĂ rrega, a mĂ©s dels punts de subministrament de gas natural comprimit i dièsel.
La nova cotxera d’Autobusos de TMB s’ha concebut perquè sigui un referent per les dimensions (es convertirà en la més gran de Barcelona i probablement d’Espanya), la tecnologia aplicada a la construcció, la sostenibilitat i l’ergonomia. Hi treballaran unes 1.500 persones i s’hi podran reparar uns 60 autobusos simultà niament.
Nou taller de material mòbil
La divisiĂł del projecte en lots ha permès avançar l’execuciĂł d’una part d’un dels dos tallers de material mòbil, que ja estĂ finalitzada i a punt d’entrar en servei. Aquesta nau consta de quatre lĂnies dobles i permetrĂ intervenir en vuit autobusos alhora.
La nau, equivalent a un terç del futur taller A, ha suposat una inversió d’1,5 milions d’euros i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
Re: Nova cotxera a Zona Franca TMB
Vet aquĂ el motiu real de la nova cotxera:TMB ha escrit:El centre de Ponent estĂ afectat pel Pla Director UrbanĂstic del sector Granvia Llobregat, i ha de desaparèixer a mitjĂ termini, mentre que els altres tres han arribat al lĂmit de capacitat.
https://pemb.cat/imgs/t_projectes/392_x ... via_01.jpg
Els busos de Ponent (L'Hospitalet) s'han de traslladar per donar pas al "pelotazo urbanĂstic" del PDU GranVia Llobregat.
Fins i tot la més gran d'Europa!! O del món!! Qui sap. Ja trigava TMB a sortir amb alguna cosa que fos "la més gran".TMB ha escrit:La nova cotxera d’Autobusos de TMB s’ha concebut perquè sigui un referent per les dimensions (es convertirà en la més gran de Barcelona i probablement d’Espanya)
I després anem de "sostenibles" i ecològics". Una cotxera climatitzada. Quins pebrots!!TMB ha escrit:[...] i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
Salvem l'Estació de França!
Re: Nova cotxera a Zona Franca TMB
Aiii que em pixo!!!!metring ha escrit:https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... _campaign=
creixement de l’oferta (s’estan incorporant 66 autobusos més en feiner i més articulats en substitució d’està ndards)
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Adolescent barcelonĂ
- N9

- Entrades: 2397
- Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Re: Nova cotxera a Zona Franca TMB
Aviam, a l'espai destinat a aparcament no cal, però als tallers sà que cal climatització. A l'hivern es passa molt de fred i a l'estiu molta calor, a dins dels tallers.m.h.t. ha escrit:I després anem de "sostenibles" i ecològics". Una cotxera climatitzada. Quins pebrots!!TMB ha escrit:[...] i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClà ssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Nova cotxera a Zona Franca TMB
Cotxera climatitzada? a l'article diu que son els tallers el que estan climatitzats, no fem demagogia.m.h.t. ha escrit:Vet aquĂ el motiu real de la nova cotxera:TMB ha escrit:El centre de Ponent estĂ afectat pel Pla Director UrbanĂstic del sector Granvia Llobregat, i ha de desaparèixer a mitjĂ termini, mentre que els altres tres han arribat al lĂmit de capacitat.
https://pemb.cat/imgs/t_projectes/392_x ... via_01.jpg
Els busos de Ponent (L'Hospitalet) s'han de traslladar per donar pas al "pelotazo urbanĂstic" del PDU GranVia Llobregat.
Fins i tot la més gran d'Europa!! O del món!! Qui sap. Ja trigava TMB a sortir amb alguna cosa que fos "la més gran".TMB ha escrit:La nova cotxera d’Autobusos de TMB s’ha concebut perquè sigui un referent per les dimensions (es convertirà en la més gran de Barcelona i probablement d’Espanya)
I després anem de "sostenibles" i ecològics". Una cotxera climatitzada. Quins pebrots!!TMB ha escrit:[...] i serà la primera de TMB que comptarà amb climatització, a tall de prova pilot.
Re: Nova cotxera a Zona Franca TMB
Si Ponent tanca llavors s'haurĂ de passar-hi la gestiĂł de totes les lĂnies i flota de Ponent a la nova de Zona Franca, que no sĂłn poques precisament...
Re: Nova cotxera a Zona Franca TMB
Doncs finals de 2022 com que no.....
I encara li queda i bastant, jo estic destinat alla ara i apenes veig LITERALMENT 3 obrers treballant.
I encara li queda i bastant, jo estic destinat alla ara i apenes veig LITERALMENT 3 obrers treballant.
Re: Nova cotxera a Zona Franca TMB
Una petita actualitzacio sobre aixo.
Primer de tot que sapigueu que al Gener, definitivament tanca la cotxera de Ponent.
Tot pasa a absorbir-ho la cotxera de Zona Franca que com no esta acabada es distribuira en 4 localitzacions diferents (ja que tambe tanca la campa de Anex Port que hi ha al altre canto de la rotonda de la cotxera de la Zona Franca.
1. Cotxera Principal Actual
2. Campa al terreny de la nova cotxera.
3. Campa on entren els busos nous (la que hi ha al carrer K davant de Mercabarna)
4. Nova cotxera pasat el riu vell al Poligon Pratenc.
La nova cotxera de la Zona Franca ha estat 1 any parada, pero problemes estructurals i canvi de empresa cosntructora. Ara ja s'ha licitat de nou i torna a estar en cosntruccio.
Primer de tot que sapigueu que al Gener, definitivament tanca la cotxera de Ponent.
Tot pasa a absorbir-ho la cotxera de Zona Franca que com no esta acabada es distribuira en 4 localitzacions diferents (ja que tambe tanca la campa de Anex Port que hi ha al altre canto de la rotonda de la cotxera de la Zona Franca.
1. Cotxera Principal Actual
2. Campa al terreny de la nova cotxera.
3. Campa on entren els busos nous (la que hi ha al carrer K davant de Mercabarna)
4. Nova cotxera pasat el riu vell al Poligon Pratenc.
La nova cotxera de la Zona Franca ha estat 1 any parada, pero problemes estructurals i canvi de empresa cosntructora. Ara ja s'ha licitat de nou i torna a estar en cosntruccio.
Re: Incidències bus Barcelona i à rea metropolitana
A partir del dia 13-1-2025 las lineas H12 y H16 irán servidas por dos cocheras: Zona Franca y Triangle.
Ese dĂa tambiĂ©n quedará cerrada la cochera de Poniente.
Ese dĂa tambiĂ©n quedará cerrada la cochera de Poniente.
Re: Nova cotxera a Zona Franca TMB
Tanca Ponent (1960-2025)
DemĂ es traslladen els busos i l'operativa de les 13 lĂnies assignades a Zona Franca
DemĂ es traslladen els busos i l'operativa de les 13 lĂnies assignades a Zona Franca
Salvem l'Estació de França!


