Acceptades, només faltariahola04 ha escrit:Pot ser que no m'hagués explicat bé, demano disculpes.
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
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Xoc de dos trens a Castellgalí
- Fran-Ikarus
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Re: Xoc de dos trens a Castellgalí
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Des d'avui mateix torna a estar en funcionament el tram tallat
I al final quines mesures s'implantaran per evitar altra vegada això en aquest tram? Senyal de sortida a la via 1 sentit St Vicenç?
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Y han hecho alguna mejora en la línea...??? O res de res, como siempre?metring ha escrit:Des d'avui mateix torna a estar en funcionament el tram tallat
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Bon dia,albert28 ha escrit:I al final quines mesures s'implantaran per evitar altra vegada això en aquest tram? Senyal de sortida a la via 1 sentit St Vicenç?
Segons un comunicat del SEMAF:
- Implantació futura de BAB amb CTC i ERTMS Nivell 1.
- Queda prohibida l'expedició i estacionament de trens des de la via 1. La via 1 es farà servir exclusivament per a trens direcció Lleida. Els altres trens utilitzaran les altres vies.
- Abans d'iniciar el servei, hi haurà un tren explorador TOTS els dies de la setmana entre Terrassa i Manresa per comprovar l'estat de la infraestructura.
Per altra banda, l'AESF (Agencia Estatal de Seguridad Ferroviaria) ha emès una carta de recomanació, indicant que l'expedició de trens en vies sense senyals de sortida ha de ser una operació excepcional i recomana al Administrador d'Infraestructures (ADIF) que les faci servir el menys possible.
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Buenos días.
por el tren "fantasma" o si queréis llamarle, "buhotrèn". En Madrid hace unos años (no sé si sigue existiendo), circulaba en la línea C5, como sabéis muchos, línea "automatizada", dos trenes que no salían en los horarios, uno desde cada cabecera, a las 4:00 am, empleando más o menos 60 minutos en realizar el recorrido. A divchas horas la gran mayoría de estaciones de la línea estaban cerradas, a excepción de algunas con enlace de Metrosur y poco más. El tren admitía viajeros en aquellas estaciones que estuvieran abiertas, y transportaba principalmente a los trabajadores nocturnos de la línea. Desconozco el motivo de su existencia, pero deduzco que se hizo para comprobar el estado de la línea con su sistema de conducción automática. Por lo cual, esta es una medida que no es nueva en absoluto. Teniendo en cuenta que entre Terrassa y Manresa, los trenes no circulan entre las 5:00 y las 6:00 aproximadamente, este buhotrén puede salir tranquilamente de cabecera a las 5:00 am. No sé hasta qué punto sería necesario emplear dos convoyes, uno de cada cabecera (Terrassa y Manresa) pero si el sistema de vías sigue siendo BAD, quizás sería recomendable hacerlo con un tren por sentido. Partir una composición de 6 coches y llevar tres a cada cabecera no creo que suponga una catástrofe y para usarlo de reconocimiento de línea, no es que sea algo tan grave.
Lo que me preocupa es que si toman esa medida, es que poco van a hacer en la línea. Está bien meter un tren de reconocimiento a las 5:00 pero si necesitas esto para saber el estado de la línea, eso indica que, salvo que haya una nueva incidencia, no te vas a gastar un p*** duro en solucionar el entorno geográfico, y como hacen lo de meter el BAB con los otros sistemas, con eso van que se matan. En resúmen, meter un tren parche, y corriendo que es gerundio...
Como siempre, Renfe soluciona las cosas chapuceramente.
por el tren "fantasma" o si queréis llamarle, "buhotrèn". En Madrid hace unos años (no sé si sigue existiendo), circulaba en la línea C5, como sabéis muchos, línea "automatizada", dos trenes que no salían en los horarios, uno desde cada cabecera, a las 4:00 am, empleando más o menos 60 minutos en realizar el recorrido. A divchas horas la gran mayoría de estaciones de la línea estaban cerradas, a excepción de algunas con enlace de Metrosur y poco más. El tren admitía viajeros en aquellas estaciones que estuvieran abiertas, y transportaba principalmente a los trabajadores nocturnos de la línea. Desconozco el motivo de su existencia, pero deduzco que se hizo para comprobar el estado de la línea con su sistema de conducción automática. Por lo cual, esta es una medida que no es nueva en absoluto. Teniendo en cuenta que entre Terrassa y Manresa, los trenes no circulan entre las 5:00 y las 6:00 aproximadamente, este buhotrén puede salir tranquilamente de cabecera a las 5:00 am. No sé hasta qué punto sería necesario emplear dos convoyes, uno de cada cabecera (Terrassa y Manresa) pero si el sistema de vías sigue siendo BAD, quizás sería recomendable hacerlo con un tren por sentido. Partir una composición de 6 coches y llevar tres a cada cabecera no creo que suponga una catástrofe y para usarlo de reconocimiento de línea, no es que sea algo tan grave.
Lo que me preocupa es que si toman esa medida, es que poco van a hacer en la línea. Está bien meter un tren de reconocimiento a las 5:00 pero si necesitas esto para saber el estado de la línea, eso indica que, salvo que haya una nueva incidencia, no te vas a gastar un p*** duro en solucionar el entorno geográfico, y como hacen lo de meter el BAB con los otros sistemas, con eso van que se matan. En resúmen, meter un tren parche, y corriendo que es gerundio...
Como siempre, Renfe soluciona las cosas chapuceramente.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Que hagin d'expedir un tren TOTS els dies no em dona molta seguretat... i com comenta França451 em dóna mala espina que implantin això i s'eternitzi i la situació sigui igual.MZA_1600 ha escrit:- Abans d'iniciar el servei, hi haurà un tren explorador TOTS els dies de la setmana entre Terrassa i Manresa per comprovar l'estat de la infraestructura.albert28 ha escrit:I al final quines mesures s'implantaran per evitar altra vegada això en aquest tram? Senyal de sortida a la via 1 sentit St Vicenç?
Per altra banda, l'AESF (Agencia Estatal de Seguridad Ferroviaria) ha emès una carta de recomanació, indicant que l'expedició de trens en vies sense senyals de sortida ha de ser una operació excepcional i recomana al Administrador d'Infraestructures (ADIF) que les faci servir el menys possible.
Aviam, això no es per repartir treballadors ni cap cosa excepcional. Un tren exploradora a revisar la via no es res estrany, de fet l'estrany és no fer-ho en tots aquells llocs on la natura pot fer les seves coses. Com de la mateixa manera no es normal que no hi hagi un servei exploradora a les línies de muntanya, ja no parlem que no hi hagi alhora un servei de llevaneus abans d'iniciar el servei a les zones amb aquesta particularitat.albert28 ha escrit:Que hagin d'expedir un tren TOTS els dies no em dona molta seguretat... i com comenta França451 em dóna mala espina que implantin això i s'eternitzi i la situació sigui igual.MZA_1600 ha escrit:- Abans d'iniciar el servei, hi haurà un tren explorador TOTS els dies de la setmana entre Terrassa i Manresa per comprovar l'estat de la infraestructura.
Per altra banda, l'AESF (Agencia Estatal de Seguridad Ferroviaria) ha emès una carta de recomanació, indicant que l'expedició de trens en vies sense senyals de sortida ha de ser una operació excepcional i recomana al Administrador d'Infraestructures (ADIF) que les faci servir el menys possible.
Aquestes coses són normals de fer, el que passa es que aquí, suposo que per retallar doncs s'ha anat deixant de fer fins que al final passa el que ha de passar. Que els trens en servei comercial es troben esllavissades, arbres, d'altres queden atrapats a la neu, etc, etc.
El metro de Barcelona amb motoristes!
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Miquel, estamos de acuerdo, el tema, que es donde yo indicaba, es que usarlo como excusa para ver cómo está la vía y que el primer tren no se encuentre obstáculos, y evitar así más accidentes, da a pensar que por ejemplo en lo del tema de corrimiento de tierras, no van a hacer absolutamente nada: es decir, entendemos todos que un día de mucho viento, se arranca un árbol, se cruza atravesado en una vía y un tren se lo come, pero eso es un caso puntual que te puede tocar, como pasar unos segundos antes y no te toque. Eso es una cosa al margen, otra cosa es una zona donde ha habido corrimiento de tierras, hoy los hay qquí, mañana allí y siempre estamos en las mismas. Y que en esos casos no se haga nada al respecto en lo referente a estudiar el trazado, contemplar la posibilidad de hacer la vía por otro lado o solucionar el tema de forma contundente: si en un punto hay corrimientos de tierras, colocar por ejemplo planchas de hormigón o cualquier otro material que resista, que forme de muro de contención, como se ha hecho toda la vida de Dios. Pero poner parches y mandar un tren a las 4 de la mañana a reconocer el terreno no va a servir de mucho, y simplemente baste este claro ejemplo:Miquel ha escrit:Aviam, això no es per repartir treballadors ni cap cosa excepcional. Un tren exploradora a revisar la via no es res estrany, de fet l'estrany és no fer-ho en tots aquells llocs on la natura pot fer les seves coses. Com de la mateixa manera no es normal que no hi hagi un servei exploradora a les línies de muntanya, ja no parlem que no hi hagi alhora un servei de llevaneus abans d'iniciar el servei a les zones amb aquesta particularitat.albert28 ha escrit:Que hagin d'expedir un tren TOTS els dies no em dona molta seguretat... i com comenta França451 em dóna mala espina que implantin això i s'eternitzi i la situació sigui igual.MZA_1600 ha escrit:- Abans d'iniciar el servei, hi haurà un tren explorador TOTS els dies de la setmana entre Terrassa i Manresa per comprovar l'estat de la infraestructura.
Per altra banda, l'AESF (Agencia Estatal de Seguridad Ferroviaria) ha emès una carta de recomanació, indicant que l'expedició de trens en vies sense senyals de sortida ha de ser una operació excepcional i recomana al Administrador d'Infraestructures (ADIF) que les faci servir el menys possible.
Aquestes coses són normals de fer, el que passa es que aquí, suposo que per retallar doncs s'ha anat deixant de fer fins que al final passa el que ha de passar. Que els trens en servei comercial es troben esllavissades, arbres, d'altres queden atrapats a la neu, etc, etc.
Poir mucho tren que pase a las 4 en cualquier momento en un punto donde ya ha habido corrimiento de tierras, hay un desprendimiento a las tres de la tarde de un día cualquiera, y el siguiente tren que pase, pueda o no frenar a tiempo, se encuentra con el numerito de turno en la vía. "Sirve de algo el tren que ha pasado a las cuatro de la madrugada?" Evidentemente en este caso NO porque detrás de ese tren ese dia han circulado 28-30 trenes por ese mismo punto y no les ha pasado nada, y el número 31 se topa con el incidente que sucede unos instantes antes. Entonces, qué sentido tiene el tren de reconocimiento en este caso? Qué sentido tendría, si el ñpunto donde ha habido corrimiento de tierras ya ha tenido otros corrimientos veces anterioores? No sería mejor, en esos puntos donde puede haber desprendimientos, tratar de colocar planchas de hormigón para evitar futuros corrimientos?
A lo que vamos es que esto del tren de reconocimiento, se vende como idea supermán pero con el añadido de que no se va a hacer nada más en cuanto a infraestructuras del entorno. Es decir, este tren omite de entrada actuaciones en el terreno. Y es en plan: señores de Renfe: dejen de hacer el vago de una p*** vez y pónganse a trabajar de verdad, que esto es muy serio y estamos hablando de vidas humanas. Si se ha dicho y repetido de hacer actuaciones para evitar más corrimientos de tierra, tomen medidas eficaces, no pamplinas como las redecitas esas, que no hacen nada de nada. No cuesta tanto poner cuatro planchas de cemento formando una "presa", como se lleva haciendo toda la vida. Cuando hacen autovías en puntos donde hay corrimientos bien que se gastan las pelas yt ponen cemento, y en los trazados del ave anda que no los hemos visto muchas veces según en qué puntos. así que dinero tienen, lo que falta es voluntad y marear la perdiz con estos temas.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
La Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris ha publicat ja l'informe final d'aquest accident!
https://www.mitma.gob.es/recursos_mfom/ ... n_ciaf.pdf
https://www.mitma.gob.es/recursos_mfom/ ... n_ciaf.pdf
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Hi ha culpes i responsabilitats per donar i per vendre. I per no parlar de la pròpia existència del BAD i enclavament de relés en una línia i estació d'aquestes característiques havent-hi alternatives provades molt més segures ja en funcionament a la resta de la xarxa (BAB i enclavaments electrònics, o inclús ERTMS). I a més a més, tot un reguitzell d'errors humans darrera.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
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Resum de les conclusions:
De veritat?
Tanta seguretat que diuen que hi ha, i simplement perquè algú no ha premut el botó suficient temps tot el sistema se'n va a fer punyetes i no hi ha cap sistema redundant per evitar que dos trens xoquin de cara.La incorrecta posición en invertido del escape 21/23 tuvo lugar por no llevarse a efecto el cambio de posición ordenado desde el cuadro de mando de la estación de Manresa, debido a una pulsación mantenida un tiempo insuficiente sobre el pulsador de accionamiento, con lo que no realizó ningún movimiento, aunque sí perdió la comprobación eléctrica en el cuadro de mando de la estación y en el CTC
De veritat?
Home tampoc.wefer ha escrit: ↑Divendres 16/07/2021 20:46 Resum de les conclusions:Tanta seguretat que diuen que hi ha, i simplement perquè algú no ha premut el botó suficient temps tot el sistema se'n va a fer punyetes i no hi ha cap sistema redundant per evitar que dos trens xoquin de cara.La incorrecta posición en invertido del escape 21/23 tuvo lugar por no llevarse a efecto el cambio de posición ordenado desde el cuadro de mando de la estación de Manresa, debido a una pulsación mantenida un tiempo insuficiente sobre el pulsador de accionamiento, con lo que no realizó ningún movimiento, aunque sí perdió la comprobación eléctrica en el cuadro de mando de la estación y en el CTC
De veritat?
El Responsable de Circulació no va fer les comprovacions corresponents després de fer l'itinerari. Tampoc va avisar al CTC de que havia enviat l'R12 abans que l'R4, i no va fixar-se que li havia desaparegut el tren que havia expedit quan li estava, pensava ell, entrant un tren. El maquinista entra a contravia sense autorització i en comptes de parar fins aclarir-ho va continuar (recordem que va passar de via 1 a via 2, i després va tornar a via 1, que és un moviment ja força estrany). La responsable d'aquest tram al CTC no se n'adona de que un tren va ocupant circuits de via en contradirecció i tampoc va cercar com cal el tren que havia sortit de Manresa. Pel mig sembla que hi havia problemes de comunicació.
Això és un conjunt de coses i errors que van acabar com van acabar com per reduïr-ho a la causa inicial del botó. Ara, coincideixo que ja tocaria (i de fet, està en procés, tot i que malauradament ha hagut de passar un accident per a que això passi) migrar aquest tram a una senyalització i seguretat més moderna.
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M'he llegit les 134 planes de l'informe final (que en te 143, però les últimes són un resum en anglès).
Hi ha una successió d'errors humans.
Però el sistema hauria d'estar dissenyat per a poder evitar aquests errors humans.
Tinc la sensació que, en el fons, és manca d'inversió. Coses senzilles: una càmera que des del gabinet de circulació permetés veure les vies i senyals de sortida de Manresa costat Barcelona, potser hauria advertit al responsable de circulació de Manresa que enviava el tren a contravia. L'error de no comunicar la sortida dels trens a CTC. Planificar adequadament i estacionar els trens segons la planificació per deixar lliures la via 1 i 2 de Manresa per als trens regionals que van o vénen de Lleida. I el maquinista del regional que no va rebre la comunicació que anava per contravía i, malgrat tot, no avisa al CTC.
I al final, es mata la maquinista del rodalies. DEP.
En fi, tot plegat molt lamentable.
Salut !!
P.D.: quan entra en sevei el BAB?
Hi ha una successió d'errors humans.
Però el sistema hauria d'estar dissenyat per a poder evitar aquests errors humans.
Tinc la sensació que, en el fons, és manca d'inversió. Coses senzilles: una càmera que des del gabinet de circulació permetés veure les vies i senyals de sortida de Manresa costat Barcelona, potser hauria advertit al responsable de circulació de Manresa que enviava el tren a contravia. L'error de no comunicar la sortida dels trens a CTC. Planificar adequadament i estacionar els trens segons la planificació per deixar lliures la via 1 i 2 de Manresa per als trens regionals que van o vénen de Lleida. I el maquinista del regional que no va rebre la comunicació que anava per contravía i, malgrat tot, no avisa al CTC.
I al final, es mata la maquinista del rodalies. DEP.
En fi, tot plegat molt lamentable.
Salut !!
P.D.: quan entra en sevei el BAB?
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
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- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
P.D.2: Potser no va ser gaire bona idea per a la capacitat/fluïdesa/seguretat del servei la supressió de l'andana de la via 5 de l'estació de Manresa. Sense andana, aquesta via no és útil per a prestar servei de viatgers. Es va suprimir l'andana per donar una mica més d'amplitud a l'aparcament que es va construir en aquell lloc als anys 90.
Salut !!
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Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
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